Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A kulcsszó a helyes tüzelésen van. Mint leírtam korábban ha nem is olvastad. Én is fűtöttem 1 éve száradt töly fával de ilyen soha nem volt a kazánom, mint Matador kolegának
Itt már többször le lett írva, fák közt a súly/energiatartalom közel ugyanannyi, tehát ha súlyra mérem, fenyőből sem kell több, mint tölgyfából. Helyes tüzelés esetén.
Azonban ahhoz túl sok, hogy megérje tovább szigetelni. Többmilliós beruházással tudnék évente pártízezret megtakarítani, ezért a homlokzati szigetelés a listám végére került.
Nézd meg inkább mi a helyzet a padláson, oda olcsón leteríthetsz 20-30 cm olcsó üveggyapotot, ennek ára 1-2 tél alatt visszajöhet + azonnal élvezheted a hatását: lassabban hűl ki a ház, ha elmentek otthonról.
napelemes-infrás fűtéstől én paráznék, ha egyszer nem lesz szaldó, nagyon kellemetlen lesz, hogy nyáron filléreket kapsz a túltermelésért, télen pedig fizethetsz egy vagyon villanyszámlát.
A pontosság és a megfogalmazás kedvéért.Nem 3-4szer fűti fel a puffert csak egyszer. Amikor már nem tüzel tovább. Szerintem a 3-4 alatt a lakás felfűtését érti. szerintem ez normális ebben az időben. Gondolom (saccolom) ebben az időben ez a 3-4 óra kb 0.5-1 fok lakás hőmérséklet csökkenés. Normálisnak tartom. Ezt a fát inkább begyujtáskor vagy ha szükség van hirtelen hőmérséklet emelésre a kazánba, oda hsználnám. Lehet vele fúteni (Nagykun a megmondhatója ) de ez nem számottevő mennyiség.
Pénteken vettünk az említett fenyő deszkákból és a hétvégén fel is dolgoztuk. 2 kalodával vettünk, mert annyit bírt el egyszerre a kocsink.
Saccra olyan 1,3 tonna volt a két kaloda. 1,5-et bír a kocsink és akkor már erősen érződik benne a súly. Ennél már éreztem, hogy van benne cucc, de nem volt annyira érezhető, mint 1,5-nél. Szereztem egy nedvességmérőt és széthasítva a közepén 30-35%-os átlagot méregettem, úgyhogy elpakoltuk és majd jövőre megy a tűzre.
Egész jó kis deszkák voltak benne az átlag olyan 3-4cm vastag a közepénél.
Apukám kérdezte, lehetne e ezzel folyamatosan fűteni, mert tényleg nagyon jó áron volt.
Ezzel kapcsolatba tudnátok tanácsot adni, hogy fenyő deszkákkal miként lehet jól fűteni egy lemezkazánban?
1000 literes puffer van a rendszerükhöz. Azt mondta, hogy ilyen időben napi 3-4 alkalommal kell felfűtenie a puffert és így tud egyenletes hőfokot tartani a házban. Most napi szintem 50-60kg 1 éves tölggyel tudja ezt produkálni.
Illetve, ha van tipp, hogy ebből a tűzifából így mennyire lehet szükségük, azt is szívesen fogadom.
Igen, mar probaltam volna ezt a megoldast. De a legtelenito csavart levéve latom, hogy csak a legnagyobb okozatban indul el a szivattyu. I és II fokozatban nem inul el. Tavasszal csere lesz. De lehet, hogy hamarabb.
Ha a megkerülő ágon és a megkerülten is nyitva vannak a csapok a szivattyú csak ott azon a kis részen fogja forgatni a vizet mert előre tol hátulról szív így nem nagyon van értelme. Azért jó, hogy benne van mert alacsonyabb előremenő is elég és a a radiátorok is egyenletesen melegednek alul-felül .Állítsd a szivattyút I-re és zárd el a karos golyóscsapot, igaz ilyenkor áramszünet esetén nem lesz mi keringtesse a vizedet!! Nézd meg így, majd próbáld ki II-es fokozatban is, hasonlítsd össze a kettőt!
A segítségeteket szeretném kérni kazán vezérlés ügyben.
Volna nekem egy vegyes tüzelésű Celsius 25-29kw-os lemezkazánom, hozzá egy 1000L puffertartály illetve egy 200L-es bojler/indirekt tároló (nyáron villany, télen a kazán fűtené), radiátorok.
Ez a rendszer össze van rakva, csak a vezérlés hiányzik, de az nagyon.
Sajnos én ehhez abszolút sült hal vagyok, és szakembert sem ismerek aki direkt ilyennel foglalkozik itt felénk… Aki meg kijött villanyszerelő az inkább elmenekült, mondván ezt ő nem vállalja.
Esetleg tudna valaki tippet adni, hogy egy ilyen rendszerhez milyen vezérlés az ajánlott?
Tényleg ennyire nehéz bekötni egy ilyen vezérlést?
Áramlási probléma ami graviba mutatkozik azért olyan meleg az előremenő és a visszatérő közötti hőkülönbség! A szivattyú megoldja ezt. Így nem lesz olyan meleg az előremenő de a visszatérőd sem 35 fok lesz majd!
most már én is egyre inkább erre az kémény elzáródásra gondolok... nemsokára kiderül...
A tüzelést tanulnom kell, mert biztos,hogy nem jól csinálom... Emelni fogom az előremenőt...
Így vettük házat. Van rajta szigetelés, de csak 5cm... szóval nemsokat ér... Természetesen az átalakítás során újra lenne szigetelve és legalább 10cm-es kerülne fel... Újra kell az egész házat kábelzenem is.. és mivel a gáz a telken sincs rajta... ezért igyekszem én is jól dönteni,hogy infrapaneles vagy gázos fűtés legyen... vagy mennyire lenne drága a napelem kiegészítés... vagy egyéb megoldás...
Sok tényezős a megoldás igen: jó lenne elmozdulni egy kicsit ebből,mert a jelenleg 1 órával előbb kelek,hogy begyújtsak a családnak.. ha elmegyünk otthonról elaludhat a tűz.. stb... Igyekszem kikupálni magam a fűtési lehetőségekről addigra..
Próbáltam visszaolvasni, amiket írtál, nekem ezek után egy kérdés jutott az eszembe: nem kerülhetett valami a kéményedbe? Mert ha korábban jó, jobb volt és egy tisztítás után rosszabb lett, akkor elképzelhetőnek tartom, hogy pl. egy leváló korom darab részben elzárta a kémény belső keresztmetszetét.
Amúgy a kátrányosodás megelőzésében tényleg csak a megfelelő tüzelés segít (és itt most nem a különféle adalékszerek - konix, tisztító hasáb...... használatára gondolok). Ha valaki nem megfelelően használja a kazánját, akkor adhat hozzá bármit, kb. semmi haszna nem lesz. Jó lenne ha az előremenődet fel tudnád emelni 80 °C körülire, mert az magával hozza a magasabb visszatérő vízhőfokot is.
A teljes ház átalakításnál szigetelést is tervezel? Most van? Jó pár éve szerettem volna fűtést korszerűsíteni úgy, hogy szigeteletlen a házunk. Szerencsére erről le tudtak beszélni, mert előbb van a szigetelés.
Idén vagy talán jövőre nálam is meg fog történni a fűtési rendszer teljes átalakítása - de kizárólag a szigetelés után. Jelenleg egy 30 éves lemezkazánom van, vastag csöves, gravitációs rendszerben. Most 99%, hogy nem vegyes kazánnal fogok a jövőben fűteni, max egy légtérfűtéses kandallót fogok betenni a házba. Egyelőre még nem tudom mi lesz a befutó, de valószínű kondenzációs gázkazán. Infrapanelek beépítésén gondolkoztam még, de amennyire jók voltak a számok úgy kb. azt látom, hogy ugyan annak az energiának az előállítása gázzal kb. a fele, harmada a villanyhoz képest. Persze ha van pl. napelemed, akkor az megint más. Elektromos árammal való fűtés véleményem szerint kizárólag nagyon jól szigetelt házban éri meg. Sajnos én nem tudom olyan jól leszigetelni a házamat az adottságai miatt.
Kiépíteni az infapaneles rendszert a legolcsóbb és igazából annak nincs karbantartása. Az én esetemben szinte a nulláról kéne kiépíteni az új fűtési rendszert. Ahogy számolgattam most azt látom, hogy a vegyes (faelgázosító lenne) és gáz nagyjából ugyan annyiba kerülne. De lehet, hogy a vegyes nálam még drágább, mert a mostani kéményem kicsi egy faelgázosító kazánnak. 130-as béléscső megy bele maximum. Így kéne egy új szerelt kémény építenem a házon kívülre kb. 12 m magasat. Ráadásul elég drágán tudom fához jutni. Bp-en lakom, az erdészet a legolcsóbb és legmegbízhatóbb, de már ott is 26.000.- Ft egy erdei m3.
Szóval nagyon soktényezős a dolog és mindenkinél más és más.
Ugyan ez a celzius kazánunk van. De ilyen brutál baj nem volt vele. ez szerintem -is- egyértelműen elmenő füst baj.
A huzatszabályzót is érdemes lenne kitekerni tisztítani ellenőrizni mert lehet hogy az sem százas.
A padlásteres kémény tisztító ablakot kinyitod zseblámpát belógatod és lentről egy tükörrel belenézel, ha van tégla befordulva vagy baj van akkor látod.
Persze ez nappal délben jóval egyszerűbb lámpa nélkül.
Az elmenő füstöd nem jó azt nézd végig. Ez este is csinálható zseblámpával, pikk pakk megvan.