Az én fűtési rendszeremben állandóan megy a cirkó keringető szivattyúja + a padlófűtés keringető szivattyúja, ez 2x60W. lehet, hogy érdemes lenne legalább az utóbbit lekapcsolni amikor lekapcsolja a lángot a cirkó? De talán az is számít, hogy télen később kel a nap és korábban megy le,
Nekem van egy nem lakott házam, ahol üzemel egy kondenzációs gázkazán. A villamos fogyasztásom 30 kw volt az előző hónapban. És ez tényleg csak a gázkazán, semmi más fogyasztó nem ment. Tavaly az enyhébb télben ez fele volt. Szóval napi 1-2 kw reális.
Amennyi tudást sikerült összeszednem itt a szigetelős fórumon, az alapján azt mondanám, hogy a felülről tudsz rá rakni megfelelő vastagságú lépésálló szigetelést, akkor egész jól le tudod. Gondolom itt főként a jelenlegi teraszajtód alja a határ ebben az esetben. A terasz alját meg oldalát ettől függetlenül könnyű leszigetelni, csak ha a tetejét nem tudod, akkor semmi értelme.
IPN és UPN között azért elég nagy a külömbség a 3oo-nál Iz 98oocm4 vs. 8o3ocm4 , persze súlyra is: 54.2 vs 46.2 kg méterenként. Érdekes, hogy a IPE és UPE között sokkal kisebb.
És a lépcsők után az ajtó elé olyasmi kialakításban gondolkozom, mint pl. a kocsibejárónál, térkövek lerakásán kb. 1m5 m2-es területen. Ez szerinted járható út?
Abba meg bele sem gondoltam, hogy nyilván van alapja a terasznak is és nem ér véget a föld szintjén. Mondjuk 30 év alatt sikerült a házhoz képest elmozdulnia kb. 1 cm-t.
Van egy kisebb terasz a bejárati ajtó előtt, ami kb. 2 m2 lehet. Azt viszont szerintem lebontatom. Ott is megfigyelhető 1-2 cm-es repedés a házfalon a terasz süllyedése miatt. Ezt a szigetelés előtt helyre szeretném hozatni. Aztán lehet nem is betonos lesz, hanem valami ilyesmivel viszem fel a szintet a bejárati ajtóig:
Köszi! :) Azt hiszem maradok én is a hőhídnál. Mondták már ezt nekem, hogy nem éri meg azt a ráfordítást és sajnos tudomásul kell venni, hogy egy kb. 3 éves házat nem lehet úgy felújítani, hogy olyan legyen, mint egy új .
Ráadásul nekem még van egy másik falam is, amit szintén nem fogok tudni leszigetelni. Ikerházunk van, de a szomszéd házzal garázzsal csatlakozik. A garázs fedi az én oldalsó falamnak a kb. 50%-át. Ez az 50% az esetemben csak lakótérnek az oldalfala. A falfelületem maradék 50%-a kb. úgy oszlik meg, hogy 25% lakótér és 25% padlástér.
A garázsának saját fala van, de fűtetlen, szóval teljesen ki tud hűlni télen. Amit érzek is az oldalfal belső hőmérsékletén. Pillanatnyilag nem tudom ezt, hogyan lehetne leszigetelni. A belső szigetelés nem tetszik, illetve az elég nagy átalakítással járna, mert több beépített szekrényt is át kéne szabni emiatt.
Szintén betontömb. Egy 90x 70 -es lépcső, alul szerencsére csak 40 cm. nos régen ez alatt ... fordítva, a ki és bemenő szennyvíz és nyomó csövekre építették ezt a lépcsőt . Az elődöm. Volt 4 éve cső repedés, mázlimra nem a nyomó hanem a még zöld csatorna cső lukadt ki.
Nagyjából . Bemutatásra feltártam, azaz egy akna kiásás a lépcső mellett 70 cm mélyen.
Jött az első ajánlattévő. Azzal kezdte , hogy el kell bontani a lépcsőt .. gondoltam a tiedet. Na nem lett üzlet. Jött a második ajánlattévő, szerencsére nem ragaszkodott a lépcső bontáshoz. Megegyeztünk egy hét múlva kész a munkaterület. 3 nap 3x 2 óra, gyalogsági ásóval kibányásztam a képcső alatti részt... kb. 6 -7-8 talicska föld.
majd jöttek a fiúk és a kialkudott árért 2 - 2,5 óra alatt kijavították a sérült szakaszt.
Igen ez egy praktikusabb megoldás. De azért a gyalogsági ásó kevés a beton töréséhez. Na meg az a terasz tegyük fel téglány és a hosszabb fele simul az épülethez tehát 5 x 3, = 15nm.
5 m sávot 25 cm- en felbontani, de minek 70 cm mélyen elég mondjuk 50 cm -re és ott szigetelni... majd visszatölt , betonoz és burkol.
5 x 0,25 = 1,25 m3 . Azt egy markos, talpraesett fiatal megcsinálja magának.
vegyük az átlagot azaz 14 nm -es. Itt a földfeletti rész 8,4 m3. A föld alatti rész nagyjából ugyan ennyi, azaz 8,4 m3. tehát van 17 m3 betontömböt, mondjuk egy része csak feltöltés.
kell 10m 3 betont és 7 m3 laza feltöltést bontanod.
Légkalapács , csákány, samú kalapács, lapát talicska konténer helyfoglalás és min. kettő markos ember. Én ilyent anno kettő hétig bontottam.
De a felfogadott munkások markos legények, mondjuk 3 nap alatt elbontják. Napi munka bér közterhekkel min. 20 eft, az 60 ft a leoptimálisabb számítás szerint is + a konténer elszállítás lerakás 2 x min 40 eft.
a legoptimálisabb esetben is egy100 -as a bontás, a visszaépítés min. a duplája vagy a 3 x -osa is lehet. Aztán a burkolás stb.
na nem tudom , legyen 500 eft és 1 milla között, megéri , nekem is van egy 8 nm -es tereszom és egy 2 nm-es lépcsőm a ház mellett. Hőhid, de így lesz az idők végzetéig, mert a jelenlegi 1200 m3 gázból vajon mennyit takarítanál meg ? 120 nm a külső fal szigetelve , 90 nm a födém szigetelve, ugyan annyi az aljzat szigetelés nélkül.. Ezeken vándoról kifelé a hő.
Most akkor az a 4nm számít valamit ?
Természetesen ezek mind 35 -40 éves projektek a 90 éves háznál.
Én azt csináltam, hogy a fal tövében kb húsz centi szélességben felvágtam és kivéstem a betont, ahol lehetett (azért kellett húsz centi szélesen, mert a beton alatt föld volt, és még a gyalogsági ásóval is kellett húsz centi, hogy le tudjak ásni 70 centi mélyre).
Tudtok abban segíteni, hogy nagyjából milyen költséggel járhat egy kb. 13-15 m2-es, kb. 0,6 m magas terasz lebontása (beton), majd visszaépítése?
Azért kérdezném, mert szigetelnénk a házat és a lábazatot, ahol a terasz csatlakozik a házhoz, nem tudom leszigetelni. A terasz ráadásul nincs kötésbe építve a házzal, így gondolom a bontás is könnyebb. Ha nem lenne olyan vészes ennek a költsége, akkor lehet megcsinálnám a jobb szigetelés elérése miatt.
Az "U" gerenda nem gyengébb mint az "I" de aszimmetrikus, ezért célszerű kerülni. Függőleges oszlop nem szokott kelleniakiváltó alá,de teherelosztó lemez kellhet. Számolni kell.