Érdekes, de nekem a Passat csak akkor szokott szólni ha tényleg fáradt vagyok. Nem tudom, hogy pontosan mit figyel, de volt már olyan is, hogy egy fenékkel levezetett 8-900km-nél sem szólalt meg és volt olyan is hogy egy hajnali és tényleg fáradtan kezdett napon az elindulás után pár 10 km után beszólt hogy fáradt vagyok... Az biztos hogy még nem sikerült szándékosan megszólaltatnom a jelzést!
Amikor nyáriról téli szettre váltok vagy fordítva,akkor pár km után le kell okézni. A csere után nem jelzett,ráadásul ma defektem is volt egy csavar volt benne,ha működik jeleznie kellett volna,hogy ereszt.
A kormányművet bárdinál vettem. Holnap leírom hosszabban. :) Megpróbálom az itteni szervízben hátha tudnak megoldást. Az ár az alkatrészre és a munkadíjra együtt értendő.
Lehet, hogy rosszul írtam, de szervó hiba rémlik, amit komplett kormánymű cserével orvosoltak. (Ha jól emlékszem.) Én úgy értettem, hogy a fél millát a szervizben fizette, akkor szvsz az alkatrészt is ők adták.
De lehet, hogy valami elkerülte a figyelmem és a Te verziód a jó.
Egyetértek, ha ez tényleg VW márkaszerviz volt, akkor valami nincs velük rendben. Egy szervócsere nem varázslat, mindennapos, és nincs benne semmi különös trükk.
Ha nem jó az alkatrész, akkor nem adja ki az autót, hanem visszaépíti eredeti állapotába és kiszámlázza a munkadíjat. Vagy egyeztetés után berakja a saját szervóját jól, ad szakvéleményt hogy a vitt darab hibás és kiszámlázza a munkadíjat és az alkatrészt, a bevitt szervót meg rendezze az ügyfél. Ha pedig nem tudja megcsinálni, mert hülye hozzá, akkor dettó visszaépít, de nem számláz ki semmit.
Én nem szidtam általánosságban a márkaszervizeket (bár sem az ebesi, sem a debreceni nem nyűgözött le + még ott van a debreceninél a pár évvel ezelőtti átvizsgálás, aminél a korábban rommá tört elejű autónál szerintük semmi érdekesség, aztán meg a kért "olcsó" átvizsgálás csomagra fogták...), én konkrétan az adott szervizről beszéltem. Nem autónál, egy kenyérpirítónál sem fogadható el, hogy bocs, fizettél ugyan, de nem tudjuk megoldani. Adott esetben vagy szar cserealkatrészt raktak be, vagy szarul, de ilyen nincs, hogy a gyári előírásnak megfelelő az alkatrész, a munka, csak éppen az eredmény nem jó, de azért kiadjuk a gépet.
Közbevetném, hogy egy Seatról volt szó és VW szervizről.
Általánosságban én nem mondanám, hogy a márkaszervizek hülyék, a helyi Skoda éppenséggel nagyon is jó. Persze iszonyat drága, de normálisak az emberek, nem néznek hülyének ha egyedi nyűgöm van, és ha valami alkatrész kell, nem húzzák el a szájukat, hanem másnapra ott van, még ha csak valami filléres biszbaszról is van szó.
A próbálkozás jellegű javítás a legendák ellenére ma egyik szerviznek sem érdeke, mert ha az nem oldotta meg a gondot amit cseréltek, akkor duplán bukják a munkaidőt, ti. amit beraktak, azt bizony ki kell venniük. Különben az ügyfél sikít. Ma már nem szívbajosak az emberek, mennek panaszra és nyernek ha ilyen van. Túl nagy a rizikója annak, ha kicserélnek valami százezres alkatrészt feleslegesen a hibás mellett vagy helyett, nem éri meg. Nyilván van, ahol palira veszik a betérőt, de annak hamar híre megy. És sokat kell fizetni, ha az ügyfél bepörög emiatt. Tiszta bukta. Szóval már csak kényszerből is kell pár ember, akik tudják hogy mit csinálnak. És ezért nem értem a történetet teljesen.
Olavsom, hogy a szervízekről megy a konzultáció. Leírhatnátok, azt is hogy hova NE vigyük az autót, megkímélve magunkat felesleges köröktől. Esetleg ha van jó tapasztalat azt is megírhatnátok. :) Én oda tervezem vinni az autót, ahol vásároltam (Érd, Bara autóház, eddig jókat hallottam róla, de saját tapasztalat még nincs). Itt mondták, hogy "nem zárkóznak el" az első pár ezer km utáni olajcserétől (mondhatni ajánlják) , meg attól sem, ha nem várom meg a 30e-t. (arról ne nyissunk vitát, hogy felesleges-e vagy sem a sűrűbb olajcsere :) )
Nem is értem azt a szervízt amelyik elhajt, hogy nem kell cserélni még ezt-azt, neki ebből van pénze, hogy szervízeltet, alkatrészt beszerez. Saját maga ellensége, hogy elhajtja az autóst? Ráadásul az olaj és szűrők cseréje a legegyszerűbb, legkevésbé rizikós mutatvány. Ha én lennék a szervízvezető, biztos nem hajtanám el azt a tulajdnost aki "pénzt akar nekem adni" a kötelezőkön felüli szervízért, a "vásáró" a főnök, ha ő 15e-ként akarja az olajcserét, akkor boldog vagyok mert duplaannyi pénzt hagy itt, mintha csak 30e-ként jönne.
Márkaszervíztől ne várj többet ,alvázszám szerint amit hoz és le van írva hogy kell megcsinálni ,képekkel mint a szefósoknak azt meg csinálják ,ha már igényed van és nincs leírva ,meg nincs képekkel illusztrálva jön a pislogás ,aztán meg mondják hogy a gyártó szerint még nem kell :) szánalmasak!!
Haver első 15 ezer maszek olaj csere második márkaszervízben olaj csere így meg marad a gari is a 30 ezres intervallum meg van pecséttel.
OFF autó AISIN 6 tiptronik váltó ..kiváncsiságból márkaszervíz kérdeé ,mi lenne ha lecserélnék a váltóban az olajat ...Válasz a gyártó nem írja elő örök életű olaj van benne ( plútón biztos találtak valami új nyersanyagot és az van benne ) Levél a Peugeot-nak
Ott meg mondták hogy ha így meg úgy,ilyen olyan hőfok és vezetés és használat mellett nem kell ( kb lehetetlen kivitelezni ) amúgy 60 ezrenként ,ha nem felel meg az üzemeltetés!
Tehát a sok paraszt aki 900 ezer ft-és számlát kap váltófelújításra 200 ezer km körül ,az annak is köszönheti hogy nem lett benne olaj cserélve ,mert a márkaszervz szerint örökéletű!
Irány PEST HDI specialistához egyben váltós is azt mondta AISIN szigorúan 60 ezrenként olaj csere különben 200 fele teljesen meg hal és ha már halldoklik akkor viszon nem szabad olajat cserélni benne mert hamarabb szét megy a váltó....
Ismerősnek most ment szét ugyan az a váltó ( végig márkaszervízben szervizelt autó )autómata váltósnál 900 ezer ft a számla!
Sajnos eladták a márkaszervízt (a Skoda képviselettel együtt), ami jártam, a szerelőm eltünt, na de ugyis más városba volt.
Ma voltam a O3-sal itt a városomba a márkaszervizbe, a főnők teljesen hülye, ezt tudtam.
Mondom neki, hogy eltelt 1.5 év, a kocsiban van 3oekm, cseréljen ki minden szűrűt és az olajat. Vitatkozott velem, hogy nem kell, csak az olajat és a olajszűrőt- de aztán belement. A multkor beállítottam fix 15e-res olajcserére, most látom, hogy megint 3oe flexibilisre van állítva.
Soft frissitést az O3-hoz nem kapott a rendszerben. Pedig 1oo%- hogy van.
Kiment próbaútra vele, szerinte a kocsival minden rendbe van, de kiderült, hogy ez volt az első O3-as Scout, amibe beült.