Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2017.01.09 -1 0 27139

Nem az volt a kérdés, hogy hol - ezt eddig is tudtam - hanem hogy hogyan? :-) Illetve ha az etalon kocsikat a hitelesítő mérlegen hitelesítik, akkor a hitelesítő mérleget hogyan hitelesítik. :-)

Előzmény: Zsivany2 (27138)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 27138

"hogyan történik az etalon kocsik hitelesítése. "

 

A józsfevárosi eltalonmérlegen, nem? Amit ott mérnek, az a tuti. :) A mérleget meg gondozzák, meg azért van épületben.

Előzmény: RhB (27134)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 27137

NKH. :)

Előzmény: v63150 (27136)
v63150 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 27136

Nem tudom létezik olyan lista amiben szerepelnek a ma

közlekedő teherkocsik?

Előzmény: RhB (27134)
Conrail Creative Commons License 2017.01.08 0 0 27135
Előzmény: RhB (27134)
RhB Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 27134

De azt továbbra sem tudom, hogyan történik az etalon kocsik hitelesítése. :-)

 

És a #27126-ra (8 hsz-el lejjebb, terhelési próbakocsi) továbbra is várom az infókat. :-)

 

Tpiri visszadugta a szervert. :-)

Előzmény: Zsivany2 (27133)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 27133
RhB Creative Commons License 2017.01.05 0 0 27132

Na, van olasz is, de amit én láttam, ott a kéttengelyesen is volt logó, és nem biztos, hogy pont ez a típus volt.

 

 

 

 

Amúgy meg hehehe, a képek innen vannak, de ha végignézed (pl. diavetítés), tele van magyar kocsival. :-)

 

http://www.trainsimsicilia.net/galleriafoto/displayimage.php?album=62&pos=27

 

Előzmény: RhB (27131)
RhB Creative Commons License 2017.01.05 0 0 27131

Ilyesmik, de persze most csak német kocsiról találtam gyorsan képet. Az FS logót jól lehetett látni rajtuk, kb. 20-30 kocsi lehetett össze-vissza a kétféle kocsi. Én kb. 100 méterre lehettem a hídtól.

 

 

 

Előzmény: Zsivany2 (27130)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.05 -1 0 27130

Nagy valószínűséggel Bajára/ról ment, a cikkek szerint az Adria irányába.

 

Egyébként milyen olasz kocsik voltak?

Előzmény: RhB (27128)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 27129

Passz. Biztos kihúzta a szervert a konnektorból, mert kellett a porszívónak. :)

Előzmény: RhB (27127)
RhB Creative Commons License 2017.01.05 -1 0 27128

Lenne egy tehervonatos kérdésem. A minap láttam a Soroksári út feletti hídon egy olyan vonatot, amit egy MMV(*?) Csaurusz húzott és csupa olasz gabonás kocsiból állt, vegyesen két- és négytengelyes barna Tds/Tads(?) önürítős kocsikból állt, feltételezem, hogy gabonásak. Milyen gyakran jár ez a vonat, honnan hová és mit visz?

*? Nem követem a fejleményeket, hogy melyik cégből mikor mi lett/lesz, megvan-e még, de olyan festésű volt.

RhB Creative Commons License 2017.01.05 -1 0 27127

Tpiri honlapja hogyan érhető el? Az előzményben szereplő link (nekem is ez van meg) azt mondja, hogy ő most inkább nem...

Előzmény: Zsivany2 (26797)
RhB Creative Commons License 2017.01.05 -1 0 27126

És azt esetleg tudja valaki, hogy az Yg 117 1249 -> 971 0032 -> Ygl 99 55 9380 532-9 "Terhelési próbakocsi" pontosan mit is csinál, mire szolgál? Mintha valamit darut emlegettek volna...

Előzmény: RhB (27125)
RhB Creative Commons License 2017.01.05 0 0 27125

És az etalon kocsi hitelesítése hogyan történik, erről tudsz valamit mondani? Vagy valaki más?

Előzmény: Áthaladójelző (27123)
róbertke Creative Commons License 2017.01.05 -1 0 27124

Modell változatban is megjelent as konténeres kocsi: 

 

 

Eredetije "Кpакадил" konténerekkel ....

Előzmény: hmsoft (26259)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.01.04 0 0 27123

Pontosítok, még mindig a józsefvárosi mérleg az etalon. Épp ma volt is egy hitelesítő mérés, sajnos mire elolvastam az üzenetet, már visszafelé tartott a menet.

Előzmény: Áthaladójelző (27116)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 27122

Jó képek. A második képen balra is a Gdu kocsi látható szvsz.

Előzmény: 505519570004 (27120)
M63 - 007 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 27121

Üdv!

 

bbNagyon szépen köszönöm mindkét hozzászólást, így már nem olyan ködös a téma!
Nagy kár a józsefvárosi eszközök mindegyikéért...

Előzmény: RhB (27115)
505519570004 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 27120

Gdu 173320

 

 

Gu 137754

 

róbertke Creative Commons License 2016.12.30 0 1 27119

Nincs rosszabb dolog egy behúzott kézifékkel száguldó járműnél...:-))

Előzmény: RhB (27118)
RhB Creative Commons License 2016.12.30 -1 0 27118

Ha elolvastad volna az általam belinkelt cikket, akkor ezen a rögzítőféken nem lepődnél meg annyira. :-)

Előzmény: róbertke (27117)
róbertke Creative Commons License 2016.12.30 0 1 27117

A Ferencvárosban fotózott kocsin mintha lenne rögzítőfék ....... ami a kocsi egyik nagy Achilles-sarka....:-(( 

Előzmény: Áthaladójelző (27116)
Áthaladójelző Creative Commons License 2016.12.30 0 1 27116

A kérdést két MÁV-os utasítás szabályozza, az 1987-es Mérlegutasítás (C.5. sz. Vasúti fuvarozásnál használatos mérlegelő berendezések üzemeltetése), és a némileg újabb, 2006-os D.9. Vasúti járműmérleg műszaki utasítás. Nekem egyik sincs kéznél, így konkrét értékeket nem tudok, de a MÁV könyvtárban mindkét könyv megtekinthető.

 

Az viszont biztos, hogy egy 400 km-es út alatt nem kopnak a kocsi kerekei számottevően. Maga a gördülésből, illetve súrlódásból adódó kopás elhanyagolható. A fékezésből eredő kopás már komolyabb tényező lenne, de épp emiatt a mérleghitelesítő kocsik fék nélküliek.

 

A hitelesítő kocsikat hitelesítő mérleg pedig, úgy tudom, Józsefvárosban megszűnt, helyette Ferencvárosban épült egy új, korszerű, dinamikus járműmérleg.

Előzmény: M63 - 007 (27114)
RhB Creative Commons License 2016.12.29 -1 2 27115

Pontosan én sem tudom a részleteket, de a lényeg, hogy nincs fékezve a kocsi pontosan amiatt, hogy ne kopjanak a kerekek. A mérlegkocsik hitelesítésére pedig Józsefvárosban volt egy hitelesítő kocsi hitelesítő mérleg - a működését nem tudom, és azt sem, hogy megvan-e még.

 

 

 

 

 

Itt van egy cikk régről az első ilyen kocsik megjelenéséről, ebben sok mindent leírnak - lementhető formában:

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/2/7/8/IMG_0014149278.jpg

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/2/7/9/IMG_0014149279.jpg

 

 

Előzmény: M63 - 007 (27114)
M63 - 007 Creative Commons License 2016.12.29 -1 0 27114

Üdv!

  Tudja esetleg valaki, hogy a vágányhídmérlegek hitelesítése hogyan zajlik? Hány Kg a minimál mérési tartomány érték, mennyire meghatározható ennek a pontossága?
 Kérdezem ezt amiatt, hogy jómagam is foglalkoztam mérőeszköz felügyelettel, és minden kalibrálást az országos etalonra vezethetünk vissza legközelebb.
De egy ilyen vasúti vontatmánynak kopnak a kerekei, ami mondjuk egy 400km-es túrán tippem szerint akár 0,2-0,3 kg-ot jelenthet négy tengelynél, ha a sok kitérő, és félreállítás miatt is sok a az ív, vagy a kocsit nem ismerve, éppen fékezés esetén...

Vagy ha van bármilyen más -kérdezném-  milyen egyéb tényező merülhet fel?

Szóval ezek a vágányhídmérlegek milyen pontossággal működtek, működnek, és ezeket a próba kocsikat ki hitelesíti? A mérlegek milyen pontosságúak?

Köszönöm előre is a válasz(okat)!

Előzmény: Sinbiciklis1 (27108)
róbertke Creative Commons License 2016.12.28 0 0 27113

Hidd el próbáltam, többször is szerepeltek az elmúlt kilenc év alatt...:-))

Előzmény: RhB (27112)
RhB Creative Commons License 2016.12.28 0 0 27112

Annak idején ki lett tárgyalva, úgy rémlik azok eleve pőrekocsik voltak. Vissza kéne keresni...

Előzmény: róbertke (27110)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 27111

Ott.Sacc per kábé a kocsijavító vágányon.

Előzmény: róbertke (27109)
róbertke Creative Commons License 2016.12.28 -1 0 27110

RhB és csapattársai: - Belefutottam az alábbi képbe - "Bwaira Station in Saudi Arabia" készült - ami egy gondolatsort indított el bennem. 

A mozdony előtt lecsupaszított fedett kocsik váza látható. 

Nem lehetséges az, hogy a most Szombathelyen fellelhető egykori BKV alvázak is egykoron fedett amcsi kocsiként kerültek be hozzánk??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!