Igen igazad van utána, így hülyeség az állításom mert ugyan úgy érzékel.. Akkor csak annyi hogy nincs akkora nagy fojtás.. Olyat is mondtak.. ha kiiktatom a szondát picit erősebb lesz de többet fogyaszt
Napokban felakadtam a feliciával, szétcsúszott a kipufogó egy picit, hallani hogy szelel...
Mióta szétcsúszott jobban megy... előtte volt számítógépen ahol lambda szonda hibát ír.. lehet eddig fogta az autót a hibás szonda úgymond.. erre gondolok... most hogy kevesebb füst jut a szondához más adatot érzékel és nem fogja a motort.. lehet ilyen? Fogja a motort úgy értem hogy eddig érzékelte hogy sok a károsanyag.. és ennek megfelelően szabályzott az egész.. most pedig hamis adatot kap... vélemény?
Egyszerű elektronikai alkatrész boltba mentem be és kértem egy 24V 2,2UF kondit, lábait megforrasztottam ahogy a kiszedett példányon volt és csere és kész :) Annyi volt hogy nem 24V os példányba volt hanem nagyobba de az nem gond a lényeg a kapacitása
A műszerfalon a helyzetjelző világítás visszajelző fénye nem világít, szerintem a műszerfal izzó égett ki.
A kiszerelés nagyjából megvan, azt szeretném megtudni, hogy a műszerfalba gyárilag minden lehetséges helyre tesznek ilyen izzót?
Az enyém LX modell, nincs első ködlámpa a kocsin. Az én gondolatom az, hogy ha van az első ködlámpa visszajelzője helyén izzó, akkor azt átteszem a helyzetjelző helyére.
Nem volt még idő szétszedni és nem is bontottam még meg a műszerfalat, ezzel kapcsolatba is fogadok tanácsokat.
Sziasztok! Az auto mar sztem 15 eve beazik a muszerfal alatt a kardanbox mogott es kezd nagyon idegesiteni. Nem tudjatok hol erdemes hozzanyulni, h megtalaljam, hol lehet a hiba?
Jah, hogy a 40kw az központis.. Ha ezt csinálod és megy, akkor üzemanyagnyomás valszeg. Viszont a központinak a felépítését fejből nem ismerem, de csekkold a nyomásszabályzót és a rákötött vákuumcsövet. A pumpa attól, hogy hallásra megy még sajnos nem biztos, hogy teljesen tökéletesen is működik. Illetve még ott van ugye a szűrő.
Az, hogy cseréltél rajta trafót, sajnos nem jelent semmit. Nyugodtan tönkremehetett még akkor is ha új. Persze, kisebb az esélye, mint más 20 éves alkatrésznek, de na, érted..
udv urak elveszett a tankajtomrol a rugo ami visszapattintja zart vagy nyitott állásba valakinek elado elfekvo keszletben?(lokott szerelom allitja en mar igy adtam odfa,,,
Szia! Nekem ilyen nem volt de olyan, hogy leállt és utána teljesen változó idővel pöcc-röff indult. A trafó halt be és vagy két hónapig idegesített. Volt olyan is, hogy a fiam hazahúzatott és a kapun már a saját lábán ment be. Aztán még vagy egy hónapig így játszott mire végleg megadta magát és toltam vagy 300m-t az autóvillamossági szerelőig(amúgy is oda indultam). Másnap szólt, hogy vigyek egy másik trafót és készen van az autó. Na azóta (kopp, kopp) hibátlanul működik.
Próbáld meg azt, hogy többször elfordítod a kulcsot mielőtt indítanál. "Ki és bekapcsolás" között tarts min. 10 mp szünetet. Ezt ismételd meg 4-5x és utána indíts rá. Ha itt beindul egyből, akkor valszeg üzemanyagnyomás. Azontúl még lehet IAC,MAP, gyújtás. A gyújtásra azt mondtad jó. Mivel az IAC "bassztatva vót" ezért odamennék másodiknak.
Itt van két angolos vidi hogyan tesztelheted az injektoraid.
Nincs benzinnyomás mérőm, de egyenlőre a szerelőt hanyagolnám, szeretek mókolni. azért is van Feliciám. :)
Az alapjárati motorállítón én is gondolkoztam és beszéltem is villamosság szerelő ismerőssel, de ő azt mondta, hogy ha azzal van valami akkor is be kellene indulnia, csak utána leáll.
De nyáron már volt olyan problémám, hogy beindítás után, az alapjárat felpörgött 2-3000-re és csak utána szép fokozatosan állt be arra az 1000-1100-ra.
De ez csak akkor jelentkezett, ha az autó a melegben a napon állt.
Akkor szétszedtem,de nem találtam benne hibát, a gyári zsiradék maradványokat kitakarítottam belőle és raktam bele szilikon zsírt.
A másik ami eszembe jut, hogy valami elektromos hiba áll fenn és még csak kialakulóban van ezért jelentkezik csak ritkán.
Kérdeztem boltban alapjárati motorállítót, de csak gyári van és az vagy 40000 magyar forint, annyit meg nem szeretnék adni érte.
Már nézegettem az injektort is, a legrosszabbra felkészülve, után gyártott 50 párezer a gyári Bosch 100e.
Akkor inkább autót cserélek, szegény így is rohad rendesen.
Igazából már így is gondolkoztam a cserén, csak nehezen válok meg tőle, már 13 éve toljuk együtt. :)
Benzinnyomásmérőd van? Ha nincs, akkor onnantól már viheted is szerelőhöz, mert jobban megéri.
Egyébként injektor balansz teszt is van, de ahhoz is kellenek eszközök. Én is épp azon teóriázgattam, hogy építek egy tesztert csak mindig rájövök, hogy felesleges :D
Amikor olyan sokat próbálkozol, nem szoktad megpöccinteni kicsit a gázt? Lehet alapjárati motor nem nyitja ki a pillangót csak sokadik próbálkozásra.
Sajnos nagyon régen jártam erre, főként időhiány miatt.
Viszont most olyan problémával szembesültem, amire nem tudok gyógyírt találni, sőt mi több azt sem tudom, hogy merre induljak.
A problémám a következő. tökéletesen működik minden, ám egyet gondol a kis autóm ( 1.3 40kw ) és nem indul, 5-6x újra rápróbálok indítani és akkor indul, de van, hogy több próbálkozás kell.
Hasonló problémát olvastam itt, de az 1,6-os volt és injektor probléma volt.
Üzemanyag szivattyú reléje kapcsol, az üzemanyag szivattyú elindul és úgy hallatszik, hogy fel is tölt, tekertetésnél szikrát ad, minden hengernél.
Szóval több mint valószínű, hogy üzemanyag hiányzik neki, de nem tudom, hogy mit nézzek.
Az injektorra tudok még gondolni, de ott mi?
És van még az amit a képen bejelöltem, hogy az mi és mi köze van az injektor-hoz?
Vagy még arra tudok gondolni, hogy nem elég az üzemanyag nyomás.
De akkor miért csak ritkán jelentkezik ez a probléma?
Szia! Igen egyszerű: nem tudod tele tölteni csak akkor ha folyamatosan billegteted az autót. Azért annyira senki nem idióta, hogy "telebillegteti" aztán hazatolja...................
Normál körülmények között ha telerakod "egy szép nyári napon" mire kikanyarodsz a kútról megint beleférne egy liter!
Szia! Nem az Ukrán határszélről vetted az autót? :-)) Arrafelé volt divat nagyobb tankot belerakni. Nekem akkor biztosan nem jó a szintjelző. Eddig a rekordom fekvő mutatónál 36,8 l volt. De csak itthon van ilyen, hogy a 42l(?) tankba lehet 43l tankolni. Amit az előttem szóló írt az a súly/tömeg arányra vonatkozik. Tehát a "nyári" benzin 1liter 0,75kg a "téli" benzin pedig ~0,8kg. Mivel a tankban max "43" liter üzemanyag van, annak a hőtágulása elenyésző a tankban elhelyezett terelők ezt kompenzálják.Ha nem így lenne a keringés által felmelegített üzemanyagot a hőtágulás miatt kinyomná valahol.Ilyet még nem láttam. Na meg a tank is tágul valamennyit.Ez alap biztonsági rendszer.Ha jól gondolom az újabb felinél nagyobb lett a tank is. Meg talán a kombi is nagyobb tankmérettel jött ki. De ezt csak sejtem. Úgy tudom, hogy az autóknál van egy minimális hatótávolság amit mindenképpen tudni kell ahhoz, hogy forgalomba lehessen állítani. Azt nem tudom pontosan mekkora de olyan 500km körül lehet. Ezért vannak gondban most az elektromos autókkal is.
Ácsi. A gyári tankméret az nem a tank valós mérete, hanem a névleges aminél bármilyen hőmérsékleten biztonságosan tárolhatod benne a 42 literedet. Van még biztonsági tartalék tér is ahová tud tágulni az üzemanyag a 30 fokban is.
Ilyenkor télen nyugodtan túltankolhatod, de nyáron csak akkor ha tankolás után egyből mész is vele hosszabbat.
Van valakinek olaj nyomás illetve olaj hőmérséklet mérő az autóba szerelve? Az ok amiért szeretnék bele az, hogy "krémesedik" a motorolaj az autóba. Nem hengerfejes, nem fogyasztja a vizet sem, a szerelő szerint a hiba oka, hogy hideg van és a napi 7-8 km nem elég neki, hogy kiégjen belőle a víz! Egyébként autószerelő ajánlására tenném be, azt mondta nem hülyeség, régebbi típusokban volt is. A kérdésem, hogy megoldható-e házilag bekötni, vagy bonyolultabb ezért vigyem szerelőhöz. 1.6-os motor
Sziasztok! Mekkora az 1.3 LXI üzemanyagtank mérete? AMH motorkód. Eddig 42 litert tudtam, de nem először tankolok 42-43l kötött. Mindig más kúton volt ez.