Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2016.11.24 0 1 48096

Tényleg nem értem, mi ezen a "wtf". Max annyi lehet, hogy ez 2016-ban történik, de az elmúlt 15-20 évben több tucat Ikarus újult így meg a BKV-nál és vidéken egyaránt.

Előzmény: Dante001 (48095)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 48095

Jah, építettek egy új 260 vázat, amolyan buszból trolit módszerrel...újraolvastam ;)

Előzmény: Dante001 (48094)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 48094

Ja papíron. Csak azt is írta valaki, hogy találtak egy soha fel nem használt 260-as vázat, ami egy jó nagy wtf.

Előzmény: torqmatic (48093)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.24 0 0 48093

BPI-648, elég sokan beírták már elég sok helyre. És gondolom a vázcserés felújításról is hallott már mindenki.

Előzmény: Dante001 (48092)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 48092

Ahogy olvastam a kommenteket FB-n is, erről sem fog sosem kiderülni hogy mi a fene is volt ez...

Előzmény: PKD (48090)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.23 0 1 48091

Azért elmentem ezeket a képeket mielőtt törlik...

Előzmény: PKD (48090)
PKD Creative Commons License 2016.11.23 0 6 48090

Elkészült az első legyártott busz :)

Előzmény: PKD (45512)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 48089

http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2016/11/16/tovabbra-is-nyereseges-a-raba/

 

 

újságíró ......:-((

 

megír egy dicsőítő cikket, de egy sort se ír arról, hogy mit, milyen járművet és melyikből mennyit  gyártott az adott évben a cég.

 

Ha beszélsz vele vagy főnökével, beburkolóznak és rákenik a cégre.

 

....."....Mi csak a cég közleményét tettük közzé ....."

 

Ok.

De akkor miért vannak ők ?

Gondolat, nem bántja őket.

 

Egy másoláshoz nem kell se újságíró, se szerkesztő. Elég Marika a titkárságról, aki átmásolja amit a gyártól kap.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.20 0 1 48088

Egy kellemes kis olvasmány vasárnap reggelre:

 

Légi járat - veterán Ikarus 280 (Malév) bemutató

Zahnrad Creative Commons License 2016.11.16 0 4 48087

- Lehet a piaci verseny az egyik oka, hogy kevesebb részletekbe menő ismertető van, de azért van itt más ok is:

 

- A vitakultúra eltűnt, ennek az internetes fórumokon is tapasztalat stílus is lehet a része, de országosan, politikában, közéletben is megfigyelhető a hanyatlás.

- Nem tudjuk kezelni a kritikákat, elég megnézni a gyártói reakciókat.

 

Teszem azt:

- Kevés az alacsonypadlós ülés.

Reakció?

- Gyártottál már buszt? / Nem jó az alacsony ülés, higgyünk a magas ülésben. / Onnan jó a kilátás / Nincs egy szintben / Stb.

Az mindegy, hogy pontozzák-e a tenderekben, hogy az egy szegmensbe szánt buszát több szegmensben is lehetne úgy használni, több helyre tudná kínálni.

 

Javasolt reakció, ami mentén előrehaladás érhető el:

- Tudjuk szállítani így is, úgy is. Jellegrajzokkal alátámasztva.

 

Közlekedési társaság oldalról Budapest dominancia van, szerencsére ők még adnak annyit magukra, hogy egy ilyen eseményen elmondjanak ezt-azt.

De olyan dolgokat megtudni, hogy egy hibrid flottának milyen a fogyasztása, milyen a rendelkezésre állása, mik az egyéb üzemeltetési tapasztalatok, esélytelen.

Nem tudom miért kell félni, nyugatról pár óra alatt olyan többoldalas anyagot szedek össze, hogy minden konstrukciós gyengeségre fény derül, fogyasztásokkal, árakkal, kiadási százalékokkal. Ott is az itt jelenlévő gyártók jó része van jelen, aztán ott se harapják le senkinek a fejét, inkább kijavítják a napvilágra kerülő hibákat.

 

Itthon is kiderülnek dolgok, de csak fű alatt. De attól még kiderülnek, a reakció is más, nem feltétlenül és minden esetben a javítás.

Előzmény: tony varga (48085)
kristoof Creative Commons License 2016.11.16 0 0 48086

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési ügyekért felelős főosztályvezető-helyettesének halvány lila gőze sincs a szakmáról:

 

http://omnibusz.blog.hu/2016/11/16/nemzeti_buszgyartasi_strategia_nyugati_hasznalt_buszokkal

tony varga Creative Commons License 2016.11.16 -1 2 48085

Szia kedvenc Fogaskerekem! 

 

Ilyen tapasztalatokat szereztem én is , pedig több mint 10 évig még a szervezésben is részt vállaltam, különösen ha Nemzetközi Autóbusz Szakértői Tanácskozást szerveztünk. kezdjük visszafelé:

 

"Tanácskozás" -nekem azt jelenti, hogy valaki mond, ismertet valamit, aztán legalább annyi ideig vitázunk róla , a nagyérdemű hallgatóság és vitaindító, mint maga az előadás. Nekem ez arra utal, hogy hiányzik a nyíltság, a tudásra az adatokra, a mérésekre alapozott vélemények ütköztetése. De hát ilyen lett a világunk, csak a promóció nem az értékesség.

 

"Szakértői" - nekem ez azt jelenti, hogy akik a termék előállításának folyamatában speciális tudással bírnak. ( Persze lehet hogy engem egy ilyenre akkor meg sem hívnának) Ismerik a trendeket, a külvilágban, alaposan felkészültek a nemzetközi követelmények terén, talán ennek hiányában van az hogy kicsit belterjesek külhoni kapcsolatok nélküliek lettünk. Persze ez befolyásolja az üzletvitelt is, mutatja az export! Persze ez korábban is rombolódott amikor zárt és nyilt profilokból akartak személyautót gyártani. Kopunk ki a nemzetközi vérkeringésből és ez tudás, információvesztést jelent. Mi ilyen szakértők lettünk, "kicsit savanyú de azért a mienk" Fontosabb hogy merre kunkorodik a design csík, mint a minimalizált kormányhiba.

"Autóbusz" nekem azt jelenti , olyan közhasznú jármű ami emberek biztonságos szállítására alkalmas. Régebben műszaki megoldásokról vitatkoztunk mérlegeltük hogy egy-egy  gyártó termékének tulajdonsága elég biztosan használható-e. Vagy méretezési esetek eredményeit vetettük össze mérési eredményekkel. Igyekeztünk javaslatot tenni a nemzetközi előírásokhoz. ( csak gondold el azt a nemzetközi szervezetet ahol csak Magyarország nem képviselteti magát ... AV -k)

 

 

egyetértve veled , tisztelettel  vargatóni

Előzmény: Zahnrad (48079)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 48084

Mivel az igazi iskolabusz követelményeket csak néhány külhoni jármű teljesíti évente 16000 balesetet regisztrálnak,

 

------------------------

 

A világon.

Ok.

 

 

Idehaza mennyi gyermek szállító buszbaleset van évente ?

 - 2 ?

 - 4 ?

 - 8 ?

 

 

tony varga Creative Commons License 2016.11.16 -1 1 48083

Csak a megszólíttatás miatt írom neked kedves dezinformáló Kristóf!

Mint a múltban is is írtam több tudás kevesebb dezinformáció. 

  1. A Csaba Metál Urbánus   -iskolabuszához-  ;  Tudjátok a nagyobb buszoknál miért azt írják ki a járatokra, hogy " céljárat"  vagy "Iskolásokat is szállító járat" vagy "fiatalok szállítása"? ( szép gyűjteményem van az ilyen táblákból) MERT NEM MERIK KIÍRNI HOGY ISKOLABUSZ. Az ugyanis meg a csövesek számára is világos, hogy azt nem csak a KRESZ-ben szereplő előírások szabályozzák, hanem van kifejezetten olyan műszaki követelmény amit teljesíteni kell. A gyerekek testmagassága, csontozata , tömege stb.  miatt. A Csaba-Metál azért készítette akkor ezt az iskolabuszt, mert abban az időben három súlyos baleset is volt, ahol a gyerekek kicsúsztak a felnőtt emberek számara tervezett ülésekből, a felnőttek számára tervezett hárompontos övek ellenére. Az iskolabuszok ellenőrzése mint minden igen gyatra Magyarországon,  mert a sofőrön nem kérhető számon hogy mit írt ki, a szülő miért nem tájékozódott hova engedi gyermekét, az üzemeltető persze akkor kap szubvenciót ha utal rá hogy " sulijáratot" üzemeltet így a polgármester is megnyugszik mert valami utalás azért van az iskolára, az NKH ellenőr sem nézi meg az úton az ellenőrzéskor, hisz a gyerekek már fáradtak hiszen eltelt a nap. Ilyenek vagyunk mi Magyarok okosba mindent megoldunk. Na persze, ha baj van, akkor az illetékesek bőszen tudnak egymásra mutogatni, a sofőr meg az üzemeltető mondja hogy ez nem is iskolabusz csak a szülők hitték annak , nézzék meg a felirat sem az hogy iskolabusz. Nem kívánom nektek hogy lássátok azon szülők arcait akik gyermekei maradandó sérülést szenvedtek, én láttam , hallottam hogy átkozzák magukat a spórolásuk a tudatlanságuk a felületességük miatt. Mivel az igazi iskolabusz követelményeket csak néhány külhoni jármű teljesíti évente 16000 balesetet regisztrálnak, jól gondolta a Csaba Metál-- egyszer majd eljön az az idő is amikor ezt mindenki megérti, vagy megérzi. 
  2. A kivitel lehet hogy szerény de a budget sem volt bőséges 25MHUF bol ki kellett hozni. Erre futotta. És persze az a büszkeség az ottani becsületes embereknek hogy alkatrészek garmadája helyett valami saját végterméket készíthetnek. Persze a csöveseknek is van joga az élethez. Ezt bizonyította a görög és ciprusi kocsijuk is. Lehet, hogy ott szeretik a csöveseket és nem csak luxust értékelik. Persze más a kultúrájuk is!
  3. Én kerülöm az ígérgetéseket, egyszerűen teszem a dolgom. Az meg, hogy ki, mikor milyen idegen tollakkal ékeskedik, mindenki gerincének a kérdése. Én Arany János szavait tartom:" nem törődtem benn ülővel    

                                                  hetyke úrral cifra nővel

                                                  az út szélén itt -ott

                                                  egy kis virág ha nekem nyitott

                                                  azt leszedve 

                                                  megvolt szívem minden kedve

          Nem kell saját gondolataim miatt szégyenkeznem. Nekem nem kell ideákat, rajzok lopnom, -pardon managerül- "követő fejlesztést" csinálnom, van elég                  tapasztalatom és talán ismeretem is. Kívánom hogy a tied meghaladja az enyémet.

  1. Az sem igaz, hogy csend van a sokak által "műanyag szörnynek" nevezett  Modulók körül . Írhatnám azt is, hogy gyűjtjük a továbblépéshez szükséges üzemeltetési adatokat hogy munkánk ne legyen felesleges és a termék jobb legyen. Ezen a blogon írta valamelyik kommentelő hogy 5000km után szét fog mind hullani. Ha jól vagyok tájékozódva szinte valamennyi kocsi túl van a 25000 km-en, nagyobb fiaskó nélkül, néhány kiváló tulajdonsággal. A tervezetthez képest persze ez semmi, de a huhogók ismét csalódhattak, sajnálom őket. Teljesen rossz információid vannak a nagyobb városok tendereiről is , ne feledd hogy egyszer már elnézést kellett kérned a blog félre informálásáért.
  2. Nyugtalankodnod sem kell, elég kitartó természet vagyok, lassabban de haladok előre. Lesznek még meglepetések. Persze egy vállalati rendben a hosszútávú tervezés mindig szigorúan felzár a kitűzött célokhoz. És nem híve a buherálásnak! Be kell látnom sok újat hoztunk, még idegenkednek tőle, néha magunk sem győzzük gyártási fegyelemmel, és emberrel, eszközzel.  Szóval fejlődünk nem állunk csak ez az időszak most nem látványos mint a mintakocsik esetében volt.

Minden jót!   vargatóni

Előzmény: kristoof (48060)
kristoof Creative Commons License 2016.11.16 0 0 48082

A honvédségnél, azért hellyel-közzel érvényesül. (Ahogy az tegnap el is hangzott.) De jelenleg ott is több az ígéret, mint a konkrét tett.

Előzmény: Racilaci (48081)
Racilaci Creative Commons License 2016.11.16 0 0 48081

Milyen területen érvényesül igazán a "vegyünk hazait" felbuzdulás? Mert a felbuzdulást még látom itt-ott, de érvényesülni inkább látom továbbra is a globális gazdasági tendenciákat.

Előzmény: Zahnrad (48079)
kristoof Creative Commons License 2016.11.16 0 0 48080
Zahnrad Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48079

Mondjuk van egy olyan érzésem, hogy valahol fent még mindig van ellenérzés a magyar buszokkal szemben, ki tudja miért, de a más téren folyó csak hazait és csak magyart miatt kommunikációs szempontból bele kellett állni a buszos témában is.

 

Őszinteség viszont nulla, örülünk a teherhordó légcsatornának, de azt már nem teszi fel senki kérdésként, hogy hogy szereled be az utastájékoztatáshoz a kábelt ebbe utólag? Az hogyan és hova lesz rögzítve?
Gyártáskor, oké. De a FOK-GYEM-et is hamarabb vitte el a fejlődés, mint a buszt, hát még az örök életű+1 nap kompozitot?

 

Állítólag minden szép és jó, de két rendelkezésre állási számot nem rakunk egymás mellé, de aki figyelt, az tudja, hogy lenne hova fejlődni.

 

Kevés van, annak örülni kell, a fősodor ellen nem beszélnek. A régi tanácskozásokról a leiratokat visszaolvasva, azért az Ikarus 400-asok bevezetésekor jóval több és érdemi visszacsatolás hangzott el egy-egy ilyen eseményen.

Előzmény: trizs77 (48076)
Zahnrad Creative Commons License 2016.11.15 0 1 48078

Ígérték.

Előzmény: trizs77 (48076)
nemeza Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48077

Köszi a beszámolót, remélem nyilvánosan vagy privát úton elérhetőek lesznek a prezentációk / legalább a kivonatos tartalom.

Előzmény: Zahnrad (48075)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.15 0 1 48076

A prezentációkat közzé szokták tenni.

Most is várható vagy titok marad ?

 

 

Előzmény: Zahnrad (48075)
Zahnrad Creative Commons License 2016.11.15 0 4 48075

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=141732653&t=9157561

 

,,Ma 10.00 órától van az idei Autóbusz konferencia a Feneketlen Tó melletti Flamenco hotelben.

Várjuk az előadás szövegét, képeit........................:-)))"

 

Itt inkább ontopic. Elnéztem ide, mert miért ne, lássam már miről beszélnek a valódi szakértők.

 

Hááát, hogy is mondjam senkit nem bántva. Azért ettől picit többre számítottam. Hallhattunk vágyakat, reményeket, kevés tervezett számokat, kevés mélyebben szakmai dolgot.

 

Nem tudom kinek hogyan van, de nekem speciel a könyökömön jön ki, hogy hány faluba nem jár busz, mennyibe igen, mennyivel több utast szállít helyköziben mint a vasút, a térképen mi hol van.

 

A csúcspont talán az volt, hogy az NGM egyik tisztségviselője, aki az NBB tagja felvetítette, hogy jövőre már csak 29 db használt buszt vesz a Volán buszbeszerző cég, utána semmit és az ideieket is próbálta elmismásolni, amikor éppen kikerült a TED oldalra az ajánlattételi felhívás 138 darab használt buszra. Ennyire lehet őket komolyan venni? Új beszerzésekre a jövőt illetően ismét csak várunk.

 

A buszgyárak fejlesztenek, új típusok jönnek (Credo 10 és 13 méter), új gyártócsarnok épül.

 

A BKV és a BKK kivetített tervezett beszerzési számait (opciók lehívása+használt) még nem néztem vissza, de ott úgy tűnt mintha nem egy kottából játszanának. Üzemeltetői oldalról konkrétum, rendelkezésre állás, fogyasztás nem hangzott el, legfeljebb 1-1 kiragadott formában, de típusokra átlagos nem.

 

Kisebb cégek álltak elő mélyebben szakmai anyagokkal.

AegonT Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48074
Előzmény: AegonT (48073)
AegonT Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48073

Erre ennyit mondanék:

Előzmény: trizs77 (48070)
rezgaras Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48072

Szerintem ez gyerekszállításra van, arra utal az ülések között a karfa. De van ilyen felnőtteknek is, Európában is.

Előzmény: Törölt nick (48056)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48071

És a Hunnoidnak tervezik a továbbfejlesztését is...

Előzmény: trizs77 (48070)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48070

Ha az EU-nál kell(ene) elszámolnunk, amúgy nem kell , politikus szinten,  autóbusz fejlesztési EU projektjeink állásáról, akkor a hazai - eredetileg pék/cipész/cukrász - politikusunk mindjárt kiállítana 3-4 már megvalósult, értelmetlen busz emlékművet, melyek készültek 1-1 példányban, de soha, senki, nem használta e csodákat 5 évig közforgalomban.

 

Ilyenjeink vannak.

 

S nem csak a dupla csuklós mini busz.

 

 

Előzmény: Racilaci (48069)
Racilaci Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48069

Tkp. az EU vezető országai nagyjából még örülnek is, ha az innen-onnan összeadogatott pénzüket ilyen balfasz módra használják fel a kis országok. Így legalább esélyünk sem marad versenyképessé válni.

Előzmény: trizs77 (48068)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 48068

Mi szokott lenni olyankor, ha az EU ad pénzt valamire, de azt a támogatott ellopja*?

 

------------------

 

Akkor büntető feljelentés szokott lenni.

 

De itt a támogatott nem ellopta hanem olyanra költötte ami nem kell senkinek.

Az EU-ban n+1 ilyen projekt támogatás született.

Még egyből se lett ítélet.

 

Az EU az ilyen felesleges projekt elkészítésénél úgy 3 milliárd euróig nem pattog.

Mennyit is kapott buszlovagunk ?

Ennek 1%-t ?

Ennek 0,1%-t ?

Lásd a spanyol sivatagba, felesleges helyekre épített szipi-szupi új repülőtereket, amik elkészültek ugye már 3 éve,  de naponta még 10 repülő se száll le ott.

 

Az ilyen ügyekhez képest a magyar duo trolibuszhoz adott EU pénz, még a kerekítési hibahatárt se éri el, az EU-nál.

 

 

Előzmény: AegonT (48061)
Dante001 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 48067

Cserébe nincs belőle se AP, se csuklós.

Előzmény: kristoof (48064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!