Én eddig nem használtam, de tapasztalatom szerint 4-5 perc után már jön rendesen a fűtés, és a páramentesítés is 1-2 perc után hatásos. Mire kikeveredek a városból nagyobb sebességre, meg már üzemi hőfokon megy a motor, így nincs gond a fűtéssel. :)
igen, de ő egy konkrét, valaki által árult xenonos lámpatestről és az abba vásárolandó, xenon-foglalatos LED-ről beszélt, erre mondtam, hogy abban nincs és nem is fog működni a manuális állítás, tehát projektoros halogén lámpatestet kell keresnie és ahhoz való foglalatos LED kell, hogy menjen a manuális magasságállítás.
+nohab: én pusztán arra értettem, hogyha egy nem típusidegen lámpatestet rak be, akkor elvileg van gyári - nem automata természetesen - állító motor, ami akár működhet is, igaz manuálisan és nem automatikusan, terhelésfüggően.
A 1.2-es zsigulis korszakból csak emlékeztek még a 140/100ra!!!!! Hmmmmm
A szerencsésebbeknek a laposüveges H4-es trabant fényszórója volt amibe simán belement ez a brutál izzó,a gyengébbek beérték a domború (gyári) fényszóróval amibe egy kis műanyag közbetéttel belement a halogén izzó a 45/40 helyére,ami természetesen hamar elolvadt a bajuszkapcsolóval együtt mert ha jól emlékszem akkor csak az S szériásoknak volt relés a világítása! Ha ez sem volt elég akkor pedig jött középre a remegős síküveges csepel lámpa!
Cartárs megírta a választ. No meg azt se tudjuk, hogy a lámpa amit tud venni emberünk abban van-e egyáltalán motor vagy sem (nem szokott...)
A szokásos magasságállító motor sokkal lassabban működik, mint a xenonhoz társított, más feladatot is kell ellátnia, más vezérléssel.
Persze minden megoldható, de annyit nem hinném, hogy költene rá, hogy automata szintező legyen benne + mosó is kéne, ha nem szeretne forgalmit veszteni egy ellenőrzés során (már xenon esetén, led esetén csinálhat bármit, szabálytalan lesz)
De mindenki azt csinál a kocsival amit szeretne, csak mást ne vakítson :)
Én full jól elvagyok a kis h4-es rendszerrel, nem is ég ki hamar, s nekem elég a pilács (philips extreme +130 vagy osram nbu szokott bent lenni, bőven elég, esős időben mondjuk sokkal jobb a philips)
Igaz korábban volt átkábelezett kocsim, benne 100/80 izzó, no az még jobb volt :)
Véleményetekre lennék kíváncsi. Vásárlás előtt állok és látótérbe került egy octavia 2.0 benzines elegance 5 ajtós és egy kombi is. Mindkettő 2003-as évjáratú és viszonylag keveset futott 150e Km körül. Nem nagyon találok a neten véleményeket ezzel a motorral kapcsolatban. Van valakinek tapasztalata?
Itt ugye arról beszélünk, hogy xenonos lámpatestbe kerül bele a LED a megfelelő foglalattal, de a xenonosban más rendszerű az állítás, azt a motort nem tudod vezérelni a tekerentyűvel.
Mindegyik finomhangolható, mint a sima lámpa is, viszont nem állítható utastérből a terhelés (azaz nem fogja tudni lejjebb állítani, ha sokan ülnek a kocsiba, az meg más autósnak nem lesz túl gyo).
az eladó szerint a képen amit belinkeltem xenonos 1ds csatis lámpatest van.
ezt akarom megvenni.
Azzal vigyázz, mert a xenon ugye automata magasságállítású, és a jelet a hátsó futóműben lévő szintjeladótól kapja (persze a canbus-on keresztül). Ha neked ilyen nincs, akkor földre/égbe fognak világítani (bár gondolom ez is megoldható valahogyan).
A gond a leddel, hogy sokkal nagyobb felületen adja le a fényáramot. Sima tükrös lámpában halál pont ezért és mindenkit elvakítasz vele, projektorban a többieket megkíméled, de magad is, mert túl nagy lesz a fényveszteséged, de ha alapban xenon lámpatestről van szó, akkor én xenont tennék bele (és bíznék abban, hogy nem szúrja ki a rend éber őre, hogy utólag lett betéve, ez a ledre meg pláne igaz), pl Osram vagy Philips xenont, nagyon jók.
De mindenki azt csinál amit akar, én elég sokat szórakoztam izzótesztekkel :D (előző ignisen hetenként más izzó volt benne, csak kicsit beteg :D, persze ezen 2 perc alatt megvan a motortérnyitástól kezdve, izzócserén keresztül a teszt is 2 izzót nézve :))
Osram topicban anno megkaptam a sárgamán jelzőt, lehet tippelni miért...
ez a lámpatest xenonos. ebbe a h7 et hogy lehet beletenni? bele lehet?
Nem, a xenonosnak más a foglalata, abba csak xenon "izzó" megy (talán D1S), amiről én írtam, hogy egyszerűen cserélhető, az a H7 projektoros lámpatest.
Összefoglalva, a fl előtti O2-nek 3 fajta gyári fényszórója van:
- "sima" H7 tükrös,
- H7 projektoros,
- xenon projektoros.
A csatlakozó leszedésének az a trükkje (nem kell nagy dologra gondolni), hogy az ovális műanyag hosszabbik oldalának közepén van egy ablak, amibe beleakad a lámpán lévő "pöcök". Ha ezt be tudod nyomni valamivel, és ugyanakkor húzni lefelé, akkor nyert ügyed van.
Én kínlódtam egy csomót különböző lapos fejű csavarhúzókkal, húztam-nyomtam-feszítettem, de mindig arra jutottam, hogy 3 kézzel menne a dolog, kettővel nem. Végül csak sikerült lecibálni, de tönkre is tettem az ovális csatit.
Az újakat kb 10 cm-rel hosszabb vezetékköteggel tettem fel, így kényelmesen ki tudom fordítani a lámpatestet, és hozzáférek a "pöcökhöz".