ez a lámpatest xenonos. ebbe a h7 et hogy lehet beletenni? bele lehet?
Nem, a xenonosnak más a foglalata, abba csak xenon "izzó" megy (talán D1S), amiről én írtam, hogy egyszerűen cserélhető, az a H7 projektoros lámpatest.
Összefoglalva, a fl előtti O2-nek 3 fajta gyári fényszórója van:
- "sima" H7 tükrös,
- H7 projektoros,
- xenon projektoros.
A csatlakozó leszedésének az a trükkje (nem kell nagy dologra gondolni), hogy az ovális műanyag hosszabbik oldalának közepén van egy ablak, amibe beleakad a lámpán lévő "pöcök". Ha ezt be tudod nyomni valamivel, és ugyanakkor húzni lefelé, akkor nyert ügyed van.
Én kínlódtam egy csomót különböző lapos fejű csavarhúzókkal, húztam-nyomtam-feszítettem, de mindig arra jutottam, hogy 3 kézzel menne a dolog, kettővel nem. Végül csak sikerült lecibálni, de tönkre is tettem az ovális csatit.
Az újakat kb 10 cm-rel hosszabb vezetékköteggel tettem fel, így kényelmesen ki tudom fordítani a lámpatestet, és hozzáférek a "pöcökhöz".
Nekem is ezzel a gyári technológiával van bajom. Mert nem tudhatom hogy nem e a kínai eBay és alis 20e Ft postaval középrészt teszik be. Mert azt én is meg tom csinálni.
De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
Nem, erről szó sincs. A limp-mode csak egy óvintézkedés, szívó módban akármeddig mehetsz. Viszont ha leállítod a motort, és újraindítod, akkor a turbó is visszajön.
Onnan is észreveheted, hogy limp-módban nincs tempomat! Lehet, hogy más sem, én ezt vettem észre.
"Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód."
De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
ha ki akarom cserelni az elso fenyszoroimat projisra akkor mire kell figyelni. kell vmit átalakitani vagy csak ki és be?
Ennyi! Kiveszed-beteszed-kész.
Az autó nem fogja észrevenni, mivel ugyanúgy H7 a tompított, mint előtte, a többi sem változik.
Viszont a csatlakozó q*va nehezen jön le, én addig szerencsétlenkedtem vele, mire rájöttem a nyitjára, hogy teljesen tönkretettem a kábelkötegen lévő csatit. Vettem bontóban 2 hibátlant, és kicseréltem. Így legalább meg tudtam toldani kb 10-cm-rel, mert alapból elég rövid, a sárvédőben kell birkózni vele.
Lehet, hogy hülye kérdés. De hogy jelzi ezt a műszerfalon? Ki írja? És gondolom a "limp mode" rengeteg problémát jelenthet?
Nyugodj meg, észreveszed!
Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód.
Nekem minden esetben 3000-es fordulat fölött történt, amikor a változó geometriás töltő váltotta volna a "geometriát", vagyis a cső átmérőjét (ha jól tudom).
A gyári technológiával (?) felújított feltöltő 90 pénz volt a régi beszámításával, a munka és a járulékos költségek (2× olajcsere, szűrővel, 4 flakon féktisztító) további 40.
Ha belegondolok, hogy akár motorcsere is lehetett volna a vége (mesélt olyat a szerelőm, hogy a motor akár leállíthatatlanul pörög, égeti a saját kenőolaját megszorulásig), nem is volt vészes. A turbót egyébként is cseréltem volna megelőző jelleggel, így főleg a 40 (mondjuk 30) volt plusz költség. Meg a 10 nap idegeskedés, hogy mi lehet...
Nekem ez a félelmem, hogy egyszer csak minden előjel nélkül megadja magát egy alkatrész, pl: a turbo, és akkor jöhet a trailer.
De akkor ezek szerint van előjele, nekem 1,6 diesel van és ha szól a zene nem hallom a kocsi hangját, de akkor néha majd hallgatom és ha lesz sípoló hang akkor irány a szerviz.
Amint kb 3 hete jeleztem, a turbóm furcsa hangokat kezdett adni, 1000-1500-as fordulat között is volt hangja, mintha távol egy mentő szirénázna. A szerelőmmel időpontot is egyeztettem - kb mostanra - a turbó levételére és felújítására.
Nem bírta ki.
2 hete egy combos gyorsítás során valami erős koppanó hangot hallottam, és elkezdett dőlni a fehér füst az autómból, illetve elment az erő is belőle. Hamar félreálltam, mivel sejtettem, hogy nagy a baj, és kötélvégen jutottam haza (szerencsére kb 10 km-t kellett csak vontatni).
Diagnózis: eltört a turbó tengelye, és szépen kiette maga alól az olajat a motor, alig maradt benne valami. Szerencsére a szerelőmhöz be tudtam vinni, de mivel agyig volt melóval, csak múlt szerdán foglalkozott vele. A felújított turbót még előző héten megrendeltem, a nagyobb munka a takarítás volt, mivel mindent levegőcsövet és az intercooler-t is telenyomta olajjal. Miután tiszta volt, felkerült a turbó, és némi rábeszélés után beindult a motor.
Azóta mentem vele kb 300 km-t, úgy tűnik, más baja nem lett. Eleinte még csúnyán füstölt, gondolom amíg a kipufogóból is kiürült a lerakódás.
Más jele is volt a végnek, az utolsó 2 hétben 3x is szerviz módba (limp-mode) tette magát a motorvezérlés, mivel a turbó geometria-váltója leragadt. Nem biztos, hogy van összefüggés, mindenesetre furcsa.
Az okos ember más kárán tanul - remélem az enyémen tudtok páran. Ha "szirénázik" a feltöltő, akkor ne halogassátok a cserét (1.9 PD - BXE).
Hasonlóan járt más is, egy Jettás fórumon találtam egy sorstársat, aki ugyanezzel a motorral járt így, csak ő 190e km környékén.