Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49343

Idézem: "a főfalak állnak, tehát ott tudok variálni bőven. A régi rész adott, mert ez egy hozzáépítés, ott a 8cm van fent"

Ez nem tetőről, hanem falakról szól.

Előzmény: Törölt nick (49342)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49342

A tetőről beszélt a srác Elek! Azt meg honnan máshonnan hőszigetelnéd mint belülről a szarufák felől?! :-)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (49340)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49341

Igen, ezt Elek nagyon jól mondja, mintha magamat hallanám :-)

 

"A 8 centi vastagság egy vicc, csupán fillérekkel kerülne többe egy tisztességes, 12-14 centi vastag hőszigetelés. A födémre menjen legalább 20 centi legolcsóbb üveggyapot, az sem kerül szinte semmibe.

Ablakcserére meg ne költs egy fillért sem, ha nem muszáj (energetikailag nagyon rossz befektetés).

És ezek után lesz egy olyan rohadt alacsony hőigényű házad, amibe tök felesleges egy fillért is új fűtésrendszerre költeni, mert azt fogod észrevenni, hogy a régi (eddig szarnak hitt) fűtésrendszered is elkezdi évente harmad annyi forinttal is beérni. (persze ha a hőszigetelést nem VALÓBAN hozzáértő rakja fel, akkor a harmad annyi helyett talán csak feleannyi)

Nem muszáj hinni nekem, keress fel egy (nem csaló) energetikust. Egy-két órányi szaktanácsért nem fog milliókat elkérni és ez lesz életed legjobb befektetése."

 

Az ablakcserében is hajlok rá, hogy igaza van, saját tapasztalat, hogy mivel nincs hővisszanyerős szellőzésem, a kurva drága holz team 3 rétegű ablakaimat résszellőzésre zárom ( nem bukó, hanem olyan mintha rosszul lenne bezárva, pár mm-t elemeli a vasalat az ablakot a toktól, nem látszik, huzatot nem okoz, de a kandalló lángján látom, hogy bejön a friss levegő), így éppen úgy használom őket, mintha régi szarok lennének. Eszedbe ne jusson a mostanit kicserélni, mert így legalább a szellőzésed megmarad. Az újjal meg vagy bepenészedsz, vagy a kandallód nem fog jól égni, és a vége úgyis a résszellőzés lesz. :-)

Előzmény: nemethgab_01 (49332)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49340

Eszedbe ne jusson belülről hőszigetelni! SOHA!!!!!

Csak az a belső hőszigetelés megbízható,

aminek a rétegrendjét profi energetikus ötször átszámolta,

saját nevével aláírt hivatalos bizonylatot adott róla,

és az oszág leg-lelkiismeretesebb profi szakemberei teszik fel a falra.

A legtöbb belső hőszigetelés az "istenkísértés" vagy a "röhejes amatőrség" kategóriába tartozik.

 

Előzmény: nemethgab_01 (49335)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49339

Nem, bár oda is elég. Szarufák közé 15 cm+ keresztbe még 10 cm. Így gondolom. ez ma kb egy elfogadható szigetelést ad. A szarufák közti 15 cm-t mindenképpen táblás nagyobb testsűrűségű öntartóval oldanám meg!

Előzmény: sanyooo1 (49336)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49338

"Ha a veszteség tényezője 50, akkor 65*2*50, vagyis 6,5kW kellene. A földszintet vinné a betét által leadott hő. Ott 27 nm lenne fűtve, 2,6-os belvilággal. 27*2,6*50, vagyis 3,5 kW kellene. Ez így 10 kW"

 

Nincs kedvem egy hat ismeretlenes matematikai rejtvényt megfejteni :)

Számold ki, hogy csak a radiátorokból összesen hány kilowatt hőt vársz,

nézd meg, hogy a kandallód képes-e a víz felé annyi kilowattot produkálni

és reméld, hogy a gyártója nem ver át az adatokkal.

 

"A házat szigetelem, 8cm hungarocell, koszorúknál 13, tető alatt 15 cm gyapot, a padló alatt 5 cm lépésálló, plusz új műanyag ablak, ajtó."

 

A 8 centi vastagság egy vicc, csupán fillérekkel kerülne többe egy tisztességes, 12-14 centi vastag hőszigetelés. A födémre menjen legalább 20 centi legolcsóbb üveggyapot, az sem kerül szinte semmibe.

Ablakcserére meg ne költs egy fillért sem, ha nem muszáj (energetikailag nagyon rossz befektetés).

És ezek után lesz egy olyan rohadt alacsony hőigényű házad, amibe tök felesleges egy fillért is új fűtésrendszerre költeni, mert azt fogod észrevenni, hogy a régi (eddig szarnak hitt) fűtésrendszered is elkezdi évente harmad annyi forinttal is beérni. (persze ha a hőszigetelést nem VALÓBAN hozzáértő rakja fel, akkor a harmad annyi helyett talán csak feleannyi)

Nem muszáj hinni nekem, keress fel egy (nem csaló) energetikust. Egy-két órányi szaktanácsért nem fog milliókat elkérni és ez lesz életed legjobb befektetése.

Előzmény: nemethgab_01 (49332)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49337

Ezen szinte nulla festék van.

Ráadásul nem ezzel tervezel évekig tüzelni, ez csak egyszeri adag.

Szerintem tüzeld el nyugodtan.

Előzmény: majdmegse (49328)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49336

Azt a 25 centit a padlásfödémre gondolod? 

Előzmény: Törölt nick (49334)
nemethgab_01 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49335

Igazából a főfalak állnak, tehát ott tudok variálni bőven. A régi rész adott, mert ez egy hozzáépítés, ott a 8cm van fent. Viszont a tetőszigetelés változtatható ott is, mert belülről le lesz szedve a burkolat...

 

Előzmény: Törölt nick (49334)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49334

Nem tudsz jobban szigetelni? Legalább 12-15 cm-t a homlokzatra, legalább 25 centit a tetőbe? 

 

Kisebb rendszert kéne utána venned és kevesebből tudnád fenntartani. Elég lenne egy kis betét vagy vízteres kandallókályha és éves mértékben tonnás léptékben kevesebb fa!

Előzmény: nemethgab_01 (49332)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49333

Nem marad vissza semmi! A festék ég el először! Használd csak el!

Előzmény: majdmegse (49331)
nemethgab_01 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49332

Számoltam rá. A vízoldal vinné a tetőteret. 2 m belvilágot vettem átlagnak. Ott fűtenék 65 nm-t. A közlekedőt meg a lépcsőt nem. Ha a veszteség tényezője 50, akkor 65*2*50, vagyis 6,5kW kellene. A földszintet vinné a betét által leadott hő. Ott 27 nm lenne fűtve, 2,6-os belvilággal. 27*2,6*50, vagyis 3,5 kW kellene. Ez így 10 kW. De nyilván nem tennék be egy 10-es betétet. Igazáből azon gondolkozom, hogy 12, vagy 15 elég lenne-e. A másik pedig hogy a gyártó által megadott teljesítményadatok mennyire valósak.

A házat szigetelem, 8cm hungarocell, koszorúknál 13, tető alatt 15 cm gyapot, a padló alatt 5 cm lépésálló, plusz új műanyag ablak, ajtó.

Azért agyalok ezen ennyit, mert sem alul, sem felül nem szeretném méretezni. Nektek pedig vannak olyan gondolatai, amikre nem is gondoltam eddig, pl hődob kérdése... :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (49324)
majdmegse Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49331

És ha "valaki" a "tiltás" ellenére beleteszi... a samotot illetve a jártarendszert nem bántja, károsítja az a visszamaradt anyag amit írtál?

Nem vagyok jó kémiából... :)

Előzmény: Téli nap (49330)
Téli nap Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49330

Nos elviekben nem szabad, mert festett a felületük.

 

 

 Mondják ezt olyanok is, akik naponta járnak rosszul beállított diesel autóval meg egyebekkel.

 Mert a festék  a festék !!

 Javasolják hogy 70 km-re vidd el a lerakóba.

 Mert mi is a festék  ?

 Van a szerves hígítású , ahol a szénhidrogén hígító eleve elpárolog a száradás folyamán. Az ott maradt anyag egy része szervetlen töltő anyag másrésze pedig  más valami szerves anyag.  A töltőanyagok  semleges hatású fém oxidok. A vizes bázisúaknál meg  nincs szerves hígító, tehát még azzal sem szennyezed a környezetet.

 Kivétel azért akad. A   rozsdagátlókon az ólomoxid  az nehézfém oxid, ami tényleg mérgező. De azzal azért a fémeket mázolják.

   A másik az arány. Minimális    a megszáradt festék ami a fafelületen van.

 

 Akkor még egyszer : nem szabad   !  Ez is a sőtét zöld gondolkodók egyik  becses mellékterméke.

 

 Autóval szabad  furikázni, szabad a port felkavarni  és a többi.

 

  Viszont helyesen tüzelni  meg kell tanulni.   !!

 

 

 Vizes tüzelőanyagot nem tüzelünk, nem folytjuk le a tüzet...... aztán hadd égjen.

 

 

 

 

 Más !!! Van egy olyan  festési technológia, hogy festék leégetés !  Felújításoknál szokták alkalmazni. Ezek szerint ez is tiltott ???

Előzmény: majdmegse (49328)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49329

Nyugodtan eltüzelheted, csak száraz legyen. Hasogasd meg, és kevesebbet rakjál be egyszerre, és nézd meg, hogy a festékkel hogy ég. Ha nem irtó erősen, akkor nyugodtan tegyél be többet. Kár nem eltüzelni ha van pár m3 ilyen, szóval hajrá! A kályhádnak semmi baja nem lesz tőle. A szögeket meg a végén kisöpröd!

Előzmény: majdmegse (49328)
majdmegse Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49328

Segítsetek légyszíves...

Mit tegyek, vagy mit ne-fűtsek vagy ne.

Adott egy 3 éves cserépkályha és a szomszéd telkemen egy régi kis faház/bódé lett összeaprítva. Eltüzelhetem?

 

A többsége nem vagy csak részben van festve.A lécek max egy oldala, de már azt is elette az idő.

Itt a minta:

 

 

Mi baja lesz a kályhámnak ha ezzel tüzelek?

Van tűzifám, de ezzel a kb 2-3m3 fával nem tudnék mást kezdeni.Pazarlás is lenne ha kidobnám/elégetném csak úgy.

Leteszteltem egy adagot és remekül felfűtötte  a kályhát.Az a meleg amit ad megfelelő lenne - legalábbis most az átmeneti időben biztosan!

kingoftailor Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49327

Nyáron vettünk egy házat amiben van egy fain kémény. Talán leier 200-as.

Ami érdekes, hogy a kémény bekötő nyílás kb 192mm belső átmérőjű.

Milyen cső illetve füstcső fali hüvely való hozzá?

 

Cserépkandallóban vagy légfűtéses kandallóban gondolkozok. A boltban nem volt kéznél 180-as hüvely, de a 160-asnak a külső átmérője kb 180mm volt.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49326

Igen, légfűtéses betétnél! De vízteresnél eleve hűvösebb a füst, arra még hődobot tenni nem kóser! Esetleg ha mindig ezerrel tüzel benne mint az agyatlan akkor talán..... de annak a betét is kárát látná. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (49325)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49325

"Köszi a hődobbal kapcsolatos információt, erre nem gondoltam, hogy ekkora mértékben hűti le a füstöt."

 

Akkor igazán jó a rendszered, ha a füst egész útja során (tehát a kémény legtetejéig) sehol nem találkozik 60-65 fokosnál hidegebb felülettel,

mert mihelyt ilyet talál, ott nyomban elkezd kicsapódni belőle a savas víz és ha szarul (kevés levegővel) tüzelsz, akkor még a kátrány is.

Ha jól hőszigetelt a kéményed, akkor a kémény belsejében alig hűl a füstgáz, ekkor a lakásban nyugodtan lehet extra hőt lopni, hődobbal a füstcsövön vagy hőtároló burkolattal. De ha szar hőszigeteletlen kéményed van, akkor alul minden extra hőkivétel növeli a savas víz / kátrány megjelenését odafenn.

Előzmény: nemethgab_01 (49319)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49324

Biztosan van úgy hőszigetelve a házad, hogy az év leghidegebb óráiban elég lesz a négyzetméterenként 80 wattos max hőigény?

 

Kiszámoltad-e, hogy az össz hőigény hány százalékát (hány kilowattot) kell a víztérből kivenni? Az általad kiválasztott vízteres kandalló képes-e ezt biztosítani?

 

A túlméretezés hasznos dolog, hiszen senki sem szeret a hideg napokon napi 24 órán át tüzelni.

Előzmény: nemethgab_01 (49317)
sanyi27 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49323

Sziasztok!

Füstcső könyököt szeretnék venni, mi a különbség a sima és az uni könyökök között? 160-as leier kéménybe lenne bekötve a kandalló betét.

Kotit Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49322

"Elmondása szerint 2 1/2 fabrikettel, a 120 m2 -es lakást 22,5 C fokra fűtötte ki. Nem adta meg, hogy hány fokos külső hőmérséklet mellett érte el ezt a hihetetlenül kiváló teljesítményt.  Lehet, hogy 22,5 C fok volt kinn is? :)))"

 

Azért ebben a "kísérletben" nem csak a külső hőmérséklet hiányzó adat: a ház szigeteltsége (esetleg majd Elek leírja, hogy mekkora hőigény eltérés van egy passzív és egy szigeteletlen ekkora ház esetén), elosztása, kályha típusa, a fűtő okossági szintje stb.

Mondjuk én már a 2 1/2-t sem értem: db? kg? zsák? Nekem volt olyan brikettem, ami kb. 2kg-os darabokból állt, meg volt ami 1/2 kg-s. 5 kg brikett nálunk (nem passzívház) még sok is fél napra.

Szal nekem vannak olyan ismerőseim, akik ha ilyet "mesélnének" elhinném...

Előzmény: sakál.napja (49308)
nemethgab_01 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49321

Megosztott a ház. Alul após a hőtárolós villanykályha fűtéssel, a többi részén meg lenne a vízteres. Zölddel körülhatároltam a szóban forgó részt, sraffoztam amit fűteni is kéne.

Előzmény: Dunit (49320)
Dunit Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49320

  Nyilván egy megosztott családi ház lehet.  A földszinten lehet egy  40 - 60 nm -es lakás.

Semmi különös.

 De azért a földszinti szomszéd csak megengedte, hogy a felette lévő  részt  beépítsék.  Bp.-en a külvárosokban ez egy elterjedt megoldás. Nálam pl. van a földszinten egy 95 nm -es lakás , mellette egy   48 nm -es aminek a tetőtere  gazdaságosan bővíthető.   Nagyjából  30 nm   + ban, de a szomszéd  fürdőszobája feletti rész még hozzácsapható lenne    + 6nm. Egyenlőre   a 95 nm -es tulajdonosa hallani sem akar róla, de  pénzzel  megvétellel minden megoldható.

 Sőt nem egy olyan eset is van amikor  a földszinti rész még ennél is kevesebb. Pl.  egy  10 nm -es  lépcsőház egy mini kamrával.

Előzmény: Törölt nick (49318)
nemethgab_01 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49319

Szia, nem tágul felfelé a ház. :) Van egy tetőteres családi ház, aminek a teljes tetőtere tartozik hozzánk, valamint a földszinti részből egy akkora rész, amiben a konyha, nappali, lépcső. Így adódik az alapterületek közti különbség.

Köszi a hődobbal kapcsolatos információt, erre nem gondoltam, hogy ekkora mértékben hűti le a füstöt.

Előzmény: Törölt nick (49318)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49318

Szia!

 

Nem értem a házadat! A tetőtér 65 nm míg a földszint csak 27? Milyen ház az? Felfelé tágul? :-)

 

A másik: ha vízterest veszel, ne tegyél rá tömeges burkolatot meg hődobot, nem csak hogy semmi értelme, hanem egy masszív kátránygyárat fogsz csinálni.

 

A vízteres azért vízteres, mert a képződött hőt egy vízburok elviszi róla. Arról már egy téglaburok semmit se fog levenni. Kvázi felesleges. De a hődob konkrétan veszélyes, egyrészt mert az amúgy is hűvös füstöt tovább hűti - és kondenzálódni fog a kéményben, másrészt emiatt a korom le fog rakódni és a kettő együtt - nedves korom - lesz a kátrány, ami vagy eltömi a kéményt vagy meggyullad és kéménytüzet okoz. Ez akár 1 szezon alatt megtörténhet...

 

 

Előzmény: nemethgab_01 (49317)
nemethgab_01 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 49317

Sziasztok.

Korábban már kérdeztem tőletek vízteres betét témában. Azóta megvan a konkrét terv is. Jelenleg a kémény méretezés előtt állunk, amihez ki kell választani a fűtőbetétet a paraméterek miatt. Nos, itt akadtam el, a teljesítmények miatt. Egyébként a Kratki mellett tettem le a voksot. (Szűkítés ügyben nekem is hasonlót mondtak, kvázi hogy nem lehet)

Érdeklődnék, hogy a vízteres betétek esetén a fűtési teljesítmény számolásánál megállja-e a helyét az a képlet, amit a neten találni, vagyis a fűtendő légköbmétert felszorzom azzal a bizonyos veszteségi mutatóval?

Az alábbiak szerint alakulnak a fűtendő alapterületek:

Tetőtér (vízoldali teljesítményt kihasználva radiátorokkal):

Háló: 11 m2

Háló: 11 m2

Háló: 11 m2

Háló: 23 m2

Fürdő: 9 m2 (csak törölközőszárító)

A közlekedő és a wc nem kap fűtést. Belmagasság 2,6m, a térdfalak 1m magasak, így itt átlagoltam a magasságot.

 

Földszint (csak a betét által leadott hő hasznosítása):

Nappali+konyha: 18+9 m2

 

A betétet körberaknám samottal, esetleg rámenne egy hődob is, így a konyhához és a közlekedőhöz tudnék némi hőt elvezetni szigetelt csöveken.

 

Az én számításom (hőveszteségre a 40-es értéket veszem):

Vízoldal (tetőtér): 65x1,8x40=4,6kW

Földszint: 27x2,6x40=2,8kW

Összesen tehát: 7,4kW

Ehhez egy 12 kW-os vízteres betétet néztem. 

Megállja a helyét a számításom? (tervrajz van, ha valakit érdekel esetleg)

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.02 0 0 49316

Egy kis fürdőszoba levegőjét kb 5-10 perc alatt kellemesen melegre felfűti akár egy olcsó kínai ventilátoros hősugárzó is. A nap hátralévő 23,5 órájában meg nincs ott senki, tehát kit érdekel, ha hűvös van :)

 

"Végül a család  mérvadó  véleménynyilvánítója  kinyögte nem lehet, mert kihűl a nappali."

 

Amikor először rányitja a jéghideg fürdőszobát a nappalira, akkor valóba kihűti a nappalit. De ha kibír így néhány órát (amíg a fürdőszoba falai felmelegednek), másnaptól kezdve csak annyi lesz a változás, hogy minden begyújtáskor eggyel több fahasábot kel tenni a kályhára és a fürdőszoba is folyamatosan  (majdnem) ugyanolyan meleg lesz, mint a nappali.

Előzmény: Palási (49309)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.02 0 0 49315

"Én a helyedben inkább a tapasztalatlan kezdő-, illetve a tapasztalt kategóriákat használtam volna, hacsak eleve nem a sértő hangnem volt a célod!"

 

Egyes olvasók ingerküszöbén máshogy nem lehet átjutni, csak erős humorral. Másképpen úgy jársz, mintha orrszarvút próbálnál simogatással nevelni: kedves dolog, de nem túl hatékony :)

 

"Az illető esküdött a fabrikettre, monván őhozzá közönséges tűzifa soha nem fog "bemenni"!"

 

Az idén én sem fűtök közönséges tűzifával, mert sehol nem kaptam elég száraz (20% alatti) tűzifát, évekig szárítani meg nincs helyem a kertben. Kb két-három hétre való brikettet még el tudok helyezni száraz helyen (szóval én a többi téli tűzifámat a tüzépen raktározom :)

De ha tudtam volna vásárolni eléggé száraz tűzifát, akkor azzal tüzelnék és nem brikettel.

 

"Azt már el tudom képzelni, hogy pár óráig látványkandallóként gyönyörködött a lángok játékában, de hogy 1-2 C foknál nagyobb érdemi hőmérséklet emelkedés nem jött létre, az tuti!"

 

Vannak ám nagyon jól hőszigetelt házak is: pl ha létezne fafűtéses passzívház, akkor azt egy átlagos téli napon mindössze 3-4 kiló fával ki lehetne fűteni (100-120 m2-es ház esetén).

 

"5x4/3 = 60 m3 -es szobában, magam végeztem kisérletet 2 db. fabrikett elégetésével. 18 C fok külső hőmérséklet mellett, +2 C fok emelkedést tudtam mérni."

 

Nagyon nem ugyanannyi tüzelő kell egy helyiség hőmérsékletének szinten tartására és egy (pl hideg + hőtároló falú) helyiség hőmérsékletének megemelésére. Ezért ilyen méréseket csak hosszabb távon szabad csinálni (több felfűtés/lehűlési periódus átlagolt adatai).

Előzmény: sakál.napja (49308)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2016.11.02 0 0 49314

"Gyárkéményt láttál már ?"

 

Még belülről is láttam gyárkéményt, nem is egyet.

 

"Felfelé szűkül a keresztmetszet.  Igaz ez az un. 'sudarasodás' nem áramlástani követelmények miatt van,"

 

A profi fűtőrendszereknél lehet kéményt szűkíteni, mert ott profi a tüzelőberendezés és profik a kezelők is.

A családi kéményeknél nem a az áramlástan miatt tilos szűkíteni.

Rossz tüzelés esetén a füstgáz mellett bárhol a füstjáratban elégetlen fagáz is előfordulhat. Ha ez meggyullad, akkor a térfogata hirtelen kitágul (egyfajta  lassított robbanás) ilyenkor a gyorsan táguló füstgáz arrafelé tágul jobban, amerre kisebb a füstjárat ellenállása. Ha a begyulladás felett szűkítés van, akkor ez a gyorsan táguló füstgáz lefelé, a lakás felé fog tágulni.

Tehát azért nem szabad szűkületnek lenni a füstjáratban, hogy ha lökésszerű tágulás következik be, akkor az kifelé történjen és ne befelé.

Előzmény: Zoltanuss (49306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!