Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2016.11.01 0 0 47932

Az kimaradt, hogy itt a lehetőség! Gyártsak buszt! :-)

Előzmény: trizs77 (47931)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.01 -2 2 47931

a Kravtex nagyszerű mérnökei még mindig nem jutottak el erre a szintre.

 

------------------

 

Kellene számukra szervezni egy szakmai továbbképzést.

 

Ők lennének a hallgatók, itteni olvtársak meg az előadók, tanárok.

 

 

kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47930

Jajj igen! Akartam is írni, hogy amíg az ARC már két éve eljutott oda, hogy a légtartályokat a légcsatornába kell beépíteni, addig a Kravtex nagyszerű mérnökei még mindig nem jutottak el erre a szintre. Ez elég szomorú.

Előzmény: Zahnrad (47929)
Zahnrad Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47929

Hűha, azért nem kell kandidátusnak lenni ahhoz, hogy például az ajtós oldalon az üzemanyagtartály az, ami az egyik ok. A másik oldalon jó eséllyel a légtartály(ok) vannak.

Előzmény: trizs77 (47902)
Zahnrad Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47928

Jujj. Van pár ország a világban, ahol szeretnek újat alkotni, dolgozni és úgy általában többet tenni, mint amire a konkurencia képes.

 

Nem tudom feltűnt-e, hogy az alacsonypadlós buszok egyik továbbfejlesztési módja, ha az utastérben minél kevesebb  az utasok mozgását akadályozó, nehezítő gépészeti benyúlás marad?

 

Ezek szerint nem. Pedig elég lenne végigmérned ilyen szempontból az aktuális Solaris Urbino IV szóló, vagy az EEV-s Citaro C2G utasterét. De segíítek: Nincs egyéb magaslat, csak ami elkerülhetetlen: A kerékdobok és a motorsátor melletti rész. Minden más fellépés néllkül megközelíthető. A titok például az üzemanyagtartályok alakja, a C2G-n például a B tengely feletti dobogóba van integrálva, nem kell neki külön dobogó. Ez utóbbi megoldása volt büdös itthon, mára már csak a Kravtexnek maradt az.

Előzmény: trizs77 (47894)
Zahnrad Creative Commons License 2016.10.31 -1 2 47927

A gyártó jól felfogott érdeke lenne. A közlekedési társaságok egy-egy azonos ajtókiosztású és hasonló feladatú buszt sem azonos ülésezéssel rendelnek. Ha valakinek 1+2 vagy 2+2 vagy 1,5+1,5, stb. kiosztás kell, akkor a megszakítás nélküli sík padlófelület, oldalt sínes rögzítéssel adja a legnagyobb berendezési szabadságot=variálhatóságot.

Előzmény: trizs77 (47911)
MCA-001 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47926

Most nem találom a tenderek között, de szerintem lefújták...

Előzmény: Ingenieur_2 (47922)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47925

A Volán Buszpark vélhetően a központi tendereket írja ki, ez esetben a buszok több cég között kerülnek elosztásra. Azokat a tendereket, ahol csak egy cég szerez be buszokat, továbbra is az adott cég fogja kiírni.

Előzmény: Dante001 (47921)
kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47923

Jó kérdés. Állítólag elkezdték azokat a buszokat.

Előzmény: Ingenieur_2 (47922)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47922

Eléggé elhúzódik ez a tender. Tudható már valami fejlemény? Vagy ezt az 5 db-ot sem engedik leszállítani Mészáros cégének?

Előzmény: kristoof (47239)
Dante001 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47921

Azt mondjuk nem értem, milyen logika mentén történnek a kiírások, hogy egyszer a Volánbusz írja ki, másszor meg a Volán Buszpark.

Előzmény: Törölt nick (47920)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47920

A maradék 20 db Credo szerintem a Volánbuszhoz és/vagy a KMKK-hoz fog kerülni.

Előzmény: Ingenieur_2 (47918)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47919

Rendben, köszönöm.

Előzmény: Ingenieur_2 (47918)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47918

Pedig biztosra veheted. Nekem is megerősítették a beszerzést, és nem sofőr vagy szerelő :) 

 

Mellesleg KZX003 fórumtárs a gyoribuszok.hu szerkesztője is elég bizonyos benne: https://www.facebook.com/gyoribuszok/posts/1461164147230239:0

Előzmény: Törölt nick (47917)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47917

Az ÉNYKK-t továbbra is sofőrpletykaként kezelem, amíg nem tudunk biztosat.

Előzmény: Ingenieur_2 (47916)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47916

Tehát akkor ezidáig a leosztás így néz ki: 

 

ÉNYKK: 40 db 

KNYKK: 30 db

ÉMKK: 10 db http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141547778&t=9130684

 

Vajon a többi 20-at melyik KK(-k) kapjá(k)?

Előzmény: Törölt nick (47829)
kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47915

Az oroszok megtanultak formatervezni és van már a Kamaznak is 12 méteres elektromos busza, ez a Nefaz 6282. (Engem nehezen tudna így meggyőzni a Mészáros, hogy az ő buszát begyem a képen látható helyett.)

 

kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47914

Az önjáró alvázat valóban a DAF szállítja, de szerintem az önhordó busz jobban variálható, mint az alvázas.

Előzmény: MCA-001 (47912)
kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47913

Senki sem beszélt a telephelyen való átalakításról. Arról beszéltem, hogy így nincs meg a variálhatóság, van kábé kétféle üléselrendezés és, ha tetszik, ha nem azt kell megrendelned. A VDL-nél, hirtelen van hatféle, a rövid Solarisnál pedig négyféle. (Ha Google-znék még egy kicsit biztos találnék többet is.) 

Előzmény: trizs77 (47911)
MCA-001 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 47912

Lehet ,hogy köze van a dobogómentességnek ahhoz, hogy a VDL csak a felépítményt adja a buszhoz?

A gyakorlatilag önjáró alvázat a DAF szállítja?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135499963&t=9090032

Előzmény: kristoof (47910)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.31 -5 0 47911

Azért rossz a Credo megoldása, mert így a busz nem elég kompakt, nem variálható rendesen.

 

---------------------

 

Az üzemeltetők szokták variálni az üléselrendezést ?

 

Átvariálják ha más feladatot kap a kocsi ?

 

Ahhoz nem kell külön műszaki vizsga ha a telepen belül átrakom/átszékezem a buszt ?

 

 

kristoof Creative Commons License 2016.10.31 0 1 47910

Ne haragudjatok, de egy kicsit "butácska" hitvita alakult itt ki a dobogós és dobogó nélküli ülésekkel kapcsolatban.

 

A helyes megfejtés közelében leginkább Dante járt. A gond nem az, hogy van-e a buszban alacsonypadlós ülés vagy olyan ülés, ami a padló szintjén van, hanem az, hogy vajon miért van tele dobogóval a busz, amikor például a kiskerekű VDL buszokban nincs? (Egyébként a 10,6 és a 9,9 méteres Citeában is van dobogó nélküli ülés.)

 

Azért rossz a Credo megoldása, mert így a busz nem elég kompakt, nem variálható rendesen. Meg van kötve az üzemeltető keze, ha buszt rendel és így az utazási igényekhez nehezebben alakítható a belső tér. 

 

Persze tudom a hazai Volánoknak ez így jó lesz, mert örüljenek, hogy egyáltalán új buszt kapnak, de ilyen belső elrendezéssel a büdös életben nem fognak exportálni, miközben a VDL letarolja a kiskerekű európai piacot.

 

 

ka_TARZI_s Creative Commons License 2016.10.30 0 0 47909

Az utazási időben ill. az utascserére jutó időben mindenképp van eltérés.

Előzmény: Itoérambolafoci (47908)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2016.10.30 0 0 47908

Azért egy helyközi buszon 30-60 perces utazásokkal lehet számolni, városin ennél jóval kevesebbel.

 

A helyközi buszok csak nagyon kicsit különbözik a várositól, mivel ugyanúgy vannak benne állóhelyek.

A városi buszt helyközi járatokon is simán lehet használni, legfeljebb több ülést érdemes bele szerelni.

A városi buszközlekedéstől csak a távolsági buszok különböznk jelentősen, ahol elkülönített csomagtér van, és nincsenek állóhelyek.

Előzmény: ka_TARZI_s (47906)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2016.10.30 -1 0 47907

Nem kéne kiiktatni minden evolúciós szűrőt.

 

Nem hinném, hogy a dobogó hatékony evolúciós szűrő volna.

 

Az angoloknál emeletes buszok vannak, a II.VH-ban mégis az amerikaiaknak kellett megvédeniük őket, pedig az amcsiknál nincsenek is emeletes buszok :-)))

 

Előzmény: ka_TARZI_s (47905)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2016.10.30 0 1 47906

Kekeckedés:

 

Fájós lábú Mari néni mennyit fizet a buszjegyért?

(Lukrécia nénire is igaz).

 

ON:

 

Azért egy helyközi buszon 30-60 perces utazásokkal lehet számolni, városin ennél jóval kevesebbel.

Előzmény: Itoérambolafoci (47899)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2016.10.30 -2 3 47905

Aki el tud jutni az otthonától a buszmegállóig, az talán le tud küzdeni egy dobogós ülést is.

 

Korábban, amikor nem voltak LE/LF buszok, akkor sem volt tömeges népességpusztulás.

 

Nem kéne kiiktatni minden evolúciós szűrőt.

Előzmény: Itoérambolafoci (47885)
kristoof Creative Commons License 2016.10.30 0 0 47904

Hollandiában 2009 óta helyközi vonalakon csak LE és LF buszok közlekednek. Tudom nem túl fair az összehasonlítás, de ez van.

Előzmény: Itoérambolafoci (47899)
7-es troli Creative Commons License 2016.10.30 0 1 47903

Ha most a 10m-es változatnál sikerült a rövidebb dobogók alá tenni ugyanazokat a dolgokat, mint a 12m verziónál, akkor innentől kezdve adná magát hogy a hosszabb verzióknál sokkal több legyen az ap-s ülés...

Előzmény: Dante001 (47901)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.30 -3 0 47902

Kérdés, hogy a Credonál mégis mi a fene van ennyi dobogó alatt, ami a VDL-nél nincs?

 

------------------

 

Erre nyilván a típust tervező mérnökcsapat vezetője tud válaszolni.

 

 

Előzmény: Dante001 (47901)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!