Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65305

Gondolom többféle motorba gyártanak termosztátot és a házak sem egyformák. A thaliába vastag tömítés kell. Elég mély a fészek a műanyag házban. Ha ez kevés. akkor jöhet a második tömítés vagy a tömítőpaszta.

A lötyögés szerintem nem jó méretet jelent. Az alkatrészboltok adatbázisa néha rettenetes.

A Bárdinál FHP név alatt vettem Speedszenzort :-)

Előzmény: Luck Skywalker (65303)
Papalac Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65304

A vezetőülés alatt van egy csatlakozó, azt kéne "megpiszkálni", kontaktspré szokott segíteni.

 

Sanyo1012!

 

2 renault műszerfal. A lényeg, hogy az első vonal 500-as fordulatot jelent.

Mondjuk ez mindegy is, mert beindítás után fel kéne pörögnie 1000 körülre és a motor hőmérsékletétől függően gyorsan vagy lassan áll be a 2. vonalra a mutató.

Ha nem ezt csinálja, akkor első körben én megnézném az alapjárati motort. Egy tisztítás sosem árt ennek. Érdemes a légszűrőt is megnézni, cserélni. Ha ezek után se javul meg, akkor érdemes rádugni egy diagnosztikát.

A kicsit változó alapjárat ennél a motornál normális. A műszer mutatóján igazából ez nem is látszik.

Előzmény: apa16 (65294)
Luck Skywalker Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65303

Én ezt használom,más tömítés nincs ott.Az utángyártott termosztátok néha lötyögnek a házban a hozzájuk adott tömítéssel, ami előbb utóbb szivárgáshoz vezet.

Előzmény: WebNeo (65301)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65302

én is ugy jártam mint te elsőre azt hittem az osztás normális, de nem 1000-ig kuszálva van ahogy apa16 irja én sem magamtól jöttem rá a hülye berögzödésem miatt :D ott az első nagyobb vonal 750.

Előzmény: Sanyo1012 (65298)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65301

65255 hsz ben irtam ezt én is, ez hasított középen és metszete kör, láttad a brazilokét amit linkeltem? ott ilyen és a müanyagházhoz ehy négyszög metszetü hasítás nélkül9 9s van. Lehet azzal küszöbölték ki a gyári szikos javítást?

Előzmény: Luck Skywalker (65299)
apa16 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65300

Szia !

 

Nekem is pár hete van egy ilyen kocsim. A fordulatszámmérő akkor neked szinte meg sem mozdul ? Azért kérdem mert az első osztás nekem 500 / percet jelent és utána az első karika szerintem 750/perc lehet.

Előzmény: Sanyo1012 (65296)
Luck Skywalker Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65299

Előzmény: WebNeo (65295)
Sanyo1012 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65298

1.4 16V

 

Amúgy ezt leszámítva semmi baja nincs.

Húzni húz és nem is torpan meg gázadáskor.

Előzmény: WebNeo (65297)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65297

Milyen motor?

Előzmény: Sanyo1012 (65296)
Sanyo1012 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65296

Sziasztok,

Most vásároltam egy Thalia-t és azt tapasztaltam, hogy igen alacsony a fordulatszáma: ~450-500

És az a problémám, hogy egy minimálisan ingadozik is.

Esetleg valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatosan?

WebNeo Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65295

Értem, kössz.

 

Nos a tömitésnél szerintem nincs más alkatrész mint amit eddig találtam.

Ahogy nézem a termosztátra megy rá és az tömit, gumigyürűt sehol nem találok.

http://thumbs3.picclick.com/d/w1600/pict/371709441438_/Thermostat-04408334-4408334-7700872554-91159950-8200772985-24028.jpg

 

https://www.drive2.ru/l/5283023/

itt feltünt, hogy milyen eldeformálódott már a dobozban lévő tömités, ha megnézed, kicsi dudorok vannak rajta :D

Viszont bonyolitja a helyzetet, hogy eddig a termosztátról keresgéltem, és ott ugya vagy van hozzá tömités gyárilag ez a jellemző, vagy nincs és akkor venni kell, de mi lehet a cikkszáma??

A braziloknál, MTE-THOMSON néven utángyártott dolgokat csinálnak, ott ugye nagy clio, thalis, egyéb renault tipusokat gyártanak.

Ezt találtam.

http://www.armazemautomotivo.com/produto/valvula-termostatica-renault-clio-express-grand-scenic_MLB687166351

És valóban ott jól látszik, hogy a termosztátra megy rá egy megvágott kerekded tömi és a müanyag házba pedig egy "négyszögletes" karika. Szerintem igy áll össze a rendszer. De a cikkszámok nem a termosztát karikát hozzák, hanem az utóbbit.

Lehet, hogy sok esetben már a megpiszkált termosztáthoz nem találnak megfelelőt ezért folyik, és szilózzák. A gyári szilózásra meg csak úgy tudok gondolni, hogy anyaghibás, vagy mérethibás lehett egy széria.

De a lényeg ha cserélek valaha, akkor megnézem mi van benne, de előtte veszek mindkét tömítést :D

Előzmény: Papalac (65293)
apa16 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65294

Sziasztok !

 

Tegnap óta menet közben hol világít hol kialszik a SERV + légzsák kijelzője egyszerre. (2001. 1,4 16 v). Az autón semmi változást nem tapasztalok. Van valakinek ötlete hogy miért lehet ?

 

 

Papalac Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65293

A dolgozók nemigen változtak náluk. Egy jó szakember volt ott, de az se tudta megtalálni, hogy miért hagy ki a 16V-s 1 éves autó gyújtása. Trafócsere természetesen megvolt egyből.

Miskolci szerviz.

Előzmény: WebNeo (65292)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.04 0 0 65292

Aztakurv@, hát én alacsony vérnyommással élek, meg birka türelmü vagyok, de biztosan másként reagáltam volna :D

Még ugyanazok a szervizdolgozók, ha nem titok melyik szerviz?, csakhogy keveset járjunk arra :D

 

Bogarászom majd ma a tömítés témát is, találtam pár érdekességet.

Előzmény: Papalac (65291)
Papalac Creative Commons License 2016.10.03 0 0 65291

Annak a képnek semmi köze az autókhoz, csak mutatni akartam, hogy miről beszélek.

Fél év nagy idő egy autó életében, főleg mikor olyan jó szakemberekkel találkozik, hogy a víz elfolyás bejelentésekor annyit tudtak mondani, hogy menjek be az autóval hozzájuk, megnézik. A hibafelvevő megnézte, megállapította, hogy hol folyik és a forró (akkor leállított motort) feltöltötte fagyállóval. Mit mondjak, elég nagyot szólt. Kérdeztem, hogy akkor most kicserélik a motort. Áhh nem lett annak semmi baja. Nem. 5 év múlva lett hengerfejes, de úgy, hogy mikor másik szervizbe vittem HF tömítést cserélni, mert amit ők csináltak az egy év múlva megint átengedett (tiszta olaj lett a hűtővíz), akkor megállapították, hogy a hengerfej fel van púposodva a csavarok között, síkolni kell. Azóta megy. Ráadásul a szakszervizben 37 ezer forintot számláztak a hengerfej csavarokért (10 db).

Ennyit a szakszerviz munkájáról, ja meg a 16V vezérlés cseréje után 1 évig jártam a nyakukra, hogy nézzék meg mert ráz, remeg a motor, nem megy az autó. Pont az 1 év gari lejárta előtti napokban is el akartak hajtani, hogy jó az, ilyenek ezek, amikor éppen el kezdett zörögni a vezérműnél valami. Na akkor bevállalták, fél nap alatt megcsinálták és jé olyan mint régen, csendes mint egy villanymotor és még 5.-ben is húz rendesen.

Előzmény: WebNeo (65290)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.03 0 0 65290

Na basszus, uj kocsi fel ev szep mutatvany, ciki az ilyen😞

Bár most olvastam, hogy vw egyik tipusat azert nem szallitja a megrendeles ellenere, mert annyi visszahivas van ra, hogy nem adjak ki a gyarbol 😁

 

No de vissza a tomiteshez, felre ne ertsd, csa erteni, tisztazni akarom a kerdest, tobb szem tobbet lat alapon.

Ami kepet betettel kvazi egy szimering szeru, a korabbi kepeimen szerintem nem ez van. Nezzuk egyutt, ez a feher ramegy a termosztatra?. Mintha mas alakja lenne... Vagy a fekete, s altalam gyari szamolt darabban csak nem latszik  a szinten fekete gyuru??? Holnap meg keresek kepeket, ennek nem tudod a cikkszamat amirol kepet tettel be?

Azt lattad, hogy tapan a logannal fembol volt a "csonk" a csovekhez, igy biztosan kevesbe vetemedik, mint a muanyag szerintem.

Előzmény: Papalac (65287)
Vazeg091371 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 65289

Várnám bocsi.

Vazeg091371 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 65288

Sziasztok tudnátok valami barátságos választ adni?Renaulthoz Clio légszűrő hâzat keresek 1.5 dci-hez. Valaki értelmes hasznos válaszát várják köszönöm és jó estét!!!

Papalac Creative Commons License 2016.10.03 0 0 65287

Nekem ez a probléma, hogy elfolyt a hűtővíz egy 2001-es gyártmányú táliánál volt. 2002-ben vettem és fél éven belül jelentkezett. A szakszerviz garanciában tömítőpasztával hozta rendbe. Mondták, hogy szériahiba.

Ilyesmit magyarázott a szerelő, hogy van egy horony a fedél szélén, benne egy gumigyűrű és az nem elég vastag, ezért melegedéskor enged, a műanyagház deformálódása miatt.

Én azóta nem vettem sem termosztátot sem fedelet, mert nem enged és a 2005-ösnél meg nem jött elő ilyen gond. Lehet, hogy azóta valamit javítottak, pl. vastagabb tömítést használnak a termosztátnál, de akkor az kevés volt.

Előzmény: WebNeo (65284)
Anonymus23 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65286

Ehh, most látom, hogy a végén írtad is, nem gyári :)))

Este van már, akkor nem szóltam.

Előzmény: eltoro31 (65283)
Anonymus23 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65285

Ha a rádió CD-s eredeti, akkor kódot fog kérni.

Egy kis füzetet adtak hozzá még újonnan, és abba volt nekem beleírva.

Előzmény: eltoro31 (65283)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65284

Ahogy irod valoban ugy van amit en cikkszamoztam, illetve kepet betettem az a termosztat gumija ami belezar a  dexxxter altal leszedett muanyagra.

Nincs mas gumigyuru.

Az alun levo kituremkedest szilozhatod, max biztonsag okan, de tomiteni a gumi fog. A megane klub kepein szepen latszik, hogy a termosztaton rajta van, kilog annyira, hogy pont passzol a masik darab belsejere amit fentebb emlitettem.

 

http://www.megane-club.ru/forum/lofiversion/index.php/t51552.html

 

http://m.ebay.co.uk/itm/182281382831?rmvSB=true&ul_ref=http%3A%2F%2Frover.ebay.com%2Frover%2F1%2F710-53481-19255-0%2F1%3Ficep_ff3%3D2%26pub%3D5575125332%26toolid%3D10001%26campid%3D5337743867%26customid%3Da-p-RENAULT%26icep_item%3D182281382831%26ipn%3Dpsmain%26icep_vectorid%3D229508%26kwid%3D902099%26mtid%3D824%26kw%3Dlg%26srcrot%3D710-53481-19255-0%26rvr_id%3D1103833712678&_mwBanner=1&ul_noapp=true

Nyilvan ha logan a felso, latszik az azonossag.

A diesel leallitoszelep amirol beszeltem font ezen az elven zar, fem, gumigyuru, muanyag ellendarab.

Előzmény: Papalac (65281)
eltoro31 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65283

Szevasztok

 

Akksi cserénél kell valamire figyelni(kód-zár-akármi)? 1.5dci Comfort, nem gyári fejegység.

Dexxxxter Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65282

Megkérdezem majd a szervizben / autósboltban.

A doksikat köszi, pont ilyen kellett!

Előzmény: Papalac (65281)
Papalac Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65281

Nem akarlak félre vezetni, de úgy emlékszem, hogy azt mondta a szerelő (én még nem szedtem le, mert azóta jó), hogy van a ház belső szélén egy gumigyűrű, ami tömítene. Ha nincs, akkor a helyedben simán körbeszilóznám az alun levő kitüremkedést, oszt jónapot.

Tömíteni az alu rész és a műanyag felfekvő rész között kell.

Lehet, hogy csak a termosztát tömítése van ott.

Előzmény: Dexxxxter (65277)
Papalac Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65280
Előzmény: Papalac (65276)
WebNeo Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65279

Nem tudom én másik tömitést gyürüt nem látok, mivel vikkszám sincs igy lényegében nem tudom miről van szó

Előzmény: Dexxxxter (65277)
Dexxxxter Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65278

hátha találok vmi hasznosat :D

Előzmény: WebNeo (65274)
Dexxxxter Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65277

A házon is lennie kellene tömítésnek? Szerintem nekem az nincs... lehet ez a baj?? Erre ránézek a jövő héten mégegyszer.

Ha van a műszerfal leszedéséről leirásod, megköszönöm.

Igazából nem tudom, hogy csak a felső héj leszedése elég-e, úgy érzem az alatt zörögnek valamik, nem a felső héj + alatta egy elem.

Előzmény: Papalac (65275)
Papalac Creative Commons License 2016.10.02 0 0 65276

Látom már sikerült levenni.

Fent kipattint és felfelé kell húzni.

Előzmény: Papalac (65275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!