Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kopika62 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 45373

Köszönöm a segítséget!

 

Előzmény: bgombas (45372)
bgombas Creative Commons License 2016.10.03 0 0 45372

Műszerfal bontása:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=82067172&t=9147137

A spirált a motortérben érdemes a másik vezetéktől elszabadítani, úgy picit többet enged. 

 

Én a 2w-os izzókat tettem mindenhova, így látom is, ha világít a visszajelző.

http://skodapatika.hu/spd/1U0919062C/Skoda-Felicia-muszerfal-izzo-2W

 

Váltógomb szerintem simán lehúzós, de ha úgyis mindegy neki, akkor pláne lehúzható.

Előzmény: kopika62 (45371)
kopika62 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 45371

Üdv Mindenkinek!

Segítsetek, legyetek szívesek! Most vettünk egy Feliciát, azon szeretnék egy két-dolgot megoldani, megoldatni, ezzel kapcsolatosak a kérdéseim.

Az egyik problémám, hogy teljesen elhasználódott a sebváltógomb, le szeretném cserélni. Jól látom, hogy egyszerűen le kell húznom a gombot a váltókarról, vagy van valami trükkje?

A másik, ami zavar, hogy kiéghettek a műszerfal világítás égői. Egyszerű leszerelni a műszerfalat, vagy keressek inkább szakit?

Előre is köszönöm segítségeteket!

Üdv!

Móncsa Creative Commons License 2016.10.03 0 0 45370

Először kimosta mosogató szeres vízzel majd tettek bele 5-12-es kavicsot azt rázogattam benne 5 percig  utána megint kimostam majd tettem bele sósavat na az semmit se ért megint kimostam majd tettem bele benzint na az kipucolta rendesen így lett teljesen tiszta.

 

 

Előzmény: zotya41 (45350)
svgyula Creative Commons License 2016.10.03 0 0 45369

Szia! Amikor megvettem nekem konkrétan a bovden be volt rohadva nem a tekerővel volt gond hanem az oldalán (ha szemben állsz a jobb) levő bovden annyira szorult a rozsdától, hogy ki kellett venni és lecsiszolni ami nem is volt olyan könnyű!

Más! A váltóba nem elég a "gyári" 2,4 liter! nekem sikított 5.ben pedig akkor cserélték a csapágyakat és meg volt minden húzva! Töltöttem utána még vagy kb 0,4litert akkor érte el azt a szintet, hogy a kiskerék egészen olaj alatt van vagyis kb 1cm-rel magasabb a szint mint a látható fenék! Most nincs vagy csak egészen halk hangja 5.ben az is csak hidegen.

Előzmény: zotya41 (45364)
apas. Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45368

Szia, a gyári adat 2,4L

 

Előzmény: fox310 (45367)
fox310 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45367

Köszönöm a válaszokat,sokat segített!!!!

András52 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45366

keresés   rublikába beírod: váltó olaj           Sok dologra lesz válasz.........

Előzmény: fox310 (45363)
András52 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45365

Úgy emléxem 2.5 l  , majd v.ki pontosít. A nívó a váltónál kitekert km óra spirál,műanyag fogaskerék aljáig érjen az olaj - fogaskereket -nem beleejteni!

Előzmény: fox310 (45363)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45364

Egy próbát megér.Úgy is szét kell szedjem,mert per pillanat a fűtést nem tudom bentről állítani.Valószínűleg kiakadt a drót ami nyitja/zárja a fűtés csapot.Nyáron nem volt gond,mert elzártam elöl,de most már hidegeg a hajnalok s ha már szét lesz szedve......

Előzmény: bgombas (45362)
fox310 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45363

Sziasztok! Tudna valaki segiteni abban hogy 1,3MPI skoda váltóba mennyi olaj kell és hol van a nivó?

Elöre is köszönöm!

 

bgombas Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45362

Ezt én úgy oldottam meg óracserekor, hogy megnéztem 50-nél, hogy mennyit mutat az óra,

szétszedtem, odaállítottam ahhoz amit mutatott, megfogtam hátul a nagy kereket,

lehúztam a mutatót és visszatettem ötvenhez.

 

Azóta túl pontos is lett, nincs egy pici ráhagyás, így nagyon kell figyelni,

hogy ne számoljak vele, ha átülök a másik kocsiból.

 

Óracserekor nekem nem olyan színű volt a csereóra, mint a régi, így átszereltem a számlapot,

előtte bejelöltem hátul, hogy hol áll nullán a mutató, csak épp a korábban emlegetett előfeszítést

eszembe sem jutott rögzíteni, így mikor lehúztam a mutatót, simán kipörgött a rugó.

Érdekesen nézett ki összerakás után, mikor 90-nél akár még 20-at is mutatott.

Na ez után jött a móka, hogy rugó megfeszít, mutató találomra rárak, egy kör menet, mennyit csal,

újra beállít, megint próba, és 2-3. állításra kész is lett.

Előzmény: zotya41 (45361)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 45361

Akkor szerintem az órát. Nálam sem működik jól a sebesség mérő része. 10-12 km/h minuszban vagyok,de már megszoktam 10 év alatt. Viszont a km számlálója jól mér. 1000 km-n nem egészen 3 km-t téved a GPS-hez képest.Együtt lehet vele élni,megszokás kérdése.....

Előzmény: Joeey (45360)
Joeey Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45360

A megtett távolság számláló hibátlan, kizárólag a mutatós dolog ami hibás. Így mit lenne célszerű cserélni?

Előzmény: bgombas (45358)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45359

A spirál cseréhez annyit tennék hozzá,hogy én pl nem szereltem ki a spirál külsőt.Csak ki húztam a régi spirált és az újat vissza )))) Persze kicsit előtte bezsíroztam.

Előzmény: bgombas (45358)
bgombas Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45358

A napi és a megtett kilométer számláló működik rendesen?

Ha az normálisan számol, akkor én inkább az órára gyanakodnék.

A spirál csere szerintem nem nagy munka, a motortérben a váltóból kell kihúzni,

belül meg a műszerfal hátuljáról lehúzni a másik végét, és a régi ki, az új be a helyére.

A műszeregységet öt csavar fogja, utána kibillenthető, bár kell vele bűvészkedni picit.

Volt aki kiszerelés előtt levette a kormánykereket, hogy ne legyen útban.

Előzmény: Joeey (45357)
Joeey Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45357

Sziasztok!

 

Megkérdezem újra:

A műszeregység felől 50-60km/h felett a sebességgel arányos kattogás hallatszik. Ez a km-óra spirál, vagy esetleg a tekerő mechanika?

Lehet összefügg ezzel az is, hogy 30-40km/h között, de kizárólag ebben a tartományban, a sebességmérőm mutatója ingadozik, nem fixen áll, hanem libeg mint egy régi ladában.

 

Mennyire bonyolult a spirált cserélni, le tudnátok írni? Ha van már ilyen tapasztalat, hogy mivel lehetne ezt a két apró, de annál bosszantóbb hibát megszüntetni, örömmel várom tőletek! :)

zotya41 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45356

Köszi! )))) Holnap kipróbálom )))

Előzmény: svgyula (45351)
driver01 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45355

Én nem kinlódnék a műszerfal szétszerelésével

5 ezerért vennék másikat.

bgombas Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45354

A fordulatszámmérőnek nem sok köze van a kilométerórához, mert a kilométerórát spirál hajtja,

és pár csavar fogja az óracsoportba, így külön egyben simán kivehető.

A mutatókat egyébként számlapcserekor picit erősebben feszítve le lehet húzni a tengelyről,

a kilométeróra tengelyét tényleg nem árt rögzíteni előtte, de megoldható a rugó előfeszítés beállítása

pár szétszerelés-próbálgatás-sebességmérés művelettel is.

Azt nem tudom, hogy a fordulatszámmérőnél is van-e ilyen rugó. 

Előzmény: Petyka366 (45341)
bgombas Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45353

Sok tapasztalatom nincs a témában, nem tudom melyik milyen, mindenesetre a legrosszabb műanyag is jobb a semminél.

Előzmény: Móncsa (45348)
Petyka366 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45352

Köszönöm szépen. Akkor marad a műanyagozás.

Előzmény: svgyula (45342)
svgyula Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45351

Szia! Én a vízkő eltávolítást úgy csináltam, hogy vettem 2 liter RO55-ös rozsdaoldó és átalakító folyadékot.

Leengedtem a vizet ezzel feltöltöttem, meg sima vízzel és átjárattam amíg a termosztát bekapcsolt!

Utána leengedtem, megszűrtem mert kihozott rengeteg trutyit. Utána vissza és újra átmelegítettem majd egy öblítés, aztán ment bele a fagyálló. A tágulási tartályt meg úgy tudod kitakarítani, hogy leveszed, fogsz egy marék murvát! Beledobod öntesz hozzá egy kevés mosogatószeres vizet és addig rázod amíg leszed minden az oldaláról! Gyorsan meglesz:-)) 

Előzmény: zotya41 (45346)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45350

Majd számolj be,hogy sikerült ))))

 

Előzmény: Móncsa (45347)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45349

Üdv!

 

Az én autómat akkor látja szerelő,csak amikor műszakira viszi. Többen megvádoltak,hogy "nem vagy szerelő,nem tanultad,nem tudhatod". Nem vagyok az.Három tipus van amiről van fogalmam.Trabant (kétütemű),Lada,dízel Feli.Elhalálozási sorrendben)))) Pont a Tiédhez hasonló sztorik miatt.

 

A minap voltam a döggel kerékösszetartást meg futószöget beállíttatni,mivel a jobb oldalon muszáj volt lengőkart cserélni.Nagyváradon van egy kis cég ahová évek óta viszem.Megbízható,rendes srácok,de most a héten szabadságon voltak,nekem meg kellett a kocsi.Egy barátom egy helyi szállítási cégnél dolgozik és felajánlotta,hogy náluk megcsinálják,bár kamionokra vannak specializálódva,de ez sem gond. Bementem hozzá,felálltam az aknára ami pont olyan széles volt - a kerékterelővel együtt -,mint a skodri. Felrakja a gyerek a motyót a kerekekre,majd ráhúzza a forgózsámolyra a két elsőt.Ott kezdődött a gond,hogy a két első kerék nem esett középre.Láttam én,hogy nem lesz ez így jó egészen,de most már kivárom mi lesz belőle.Nem is szóltam a srácnak.Kis tökölődés alul,kormány forgatás fent és megszületett az ítélet.

Kérdés:

- Volt törve az autó?

- Az előző tulajnál,asszem a jobb eleje.Miért?

- Úgy néz ki,hogy a az egyik kereke előrébb van.(Ezt azért megmagyarázhatná nekem valaki,mert nem áll össze.)

- Több mint 10 éve nálam van a kocsi,senki nem mondta,hogy ilyen baj lenne,pedig nem egy szaki állította már be az elejét.

- De baj lehet a kazettával is( szervós kormánymű),mert hiába van középen,ha eltekerem  és vissza,akkor nem ugyanoda áll vissza a.Látod a monitort?

Ennél az utsó mondatnál fogalmazódott meg bennem,hogy hétfőn megyek én oda ahová szoktam vinni. Viszont valamit csak csinált vele,mert nem húz a kocsi sehova,90-nél elengedtem a kormányt ))))

 

Azért kérnek 35 ezret,mert nekik a mi autónk egy kalap szar,értéktelen vacak,kár bele pénzt meg időt borítani.Szóval amíg a mi kedvencünkkel foglalkozik,addig arról ábrándozik,hogy egy sokkal értékesebb,sokkal drágább autót javíthatna.De nem javít,mert Te oda vitted a kocsidat,és ő sík hülyének néz mert életben tartod a vasat és nem általlasz költeni rá.Na ha költeni akarsz rá,akkor fizesd is meg. Igy gondolkodik 99%-a. Tudom mert volt aki elmesélte......

Előzmény: svgyula (45338)
Móncsa Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45348

Köszi.

Milyen gyármányú dobbetéteket és hol érdemes venni

Előzmény: bgombas (45345)
Móncsa Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45347

Nekem a sósavat ajánlották rongyokkal be kell dugni a lyukakat kevés sósavat kell beleönteni majd rázni

Előzmény: zotya41 (45346)
zotya41 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 45346

Megírom őszintén,hogy próbáltam mosóporos vizzel,ami csak javított a helyzeten. A következő lépés az lesz,hogy keresek valamilyen hűtőfolyadék adalékot ami takarít is.....

Előzmény: Móncsa (45337)
bgombas Creative Commons License 2016.09.30 0 0 45345

Úgy, hogy a hátsó betétnek sokkal kisebb volt az íve, mint az elsőnek,

és ha öten ültünk benne, akkor minden nagyobb huppanónál elérte a gumi.

Plusz mivel valami kínai műanyag lehetett, olyan törékeny lett mint a fene.

Bezzeg mióta kidobtam belőle, azóta jól érzi magát a maradék, és sosem bomlik le. :)

Előzmény: Móncsa (45343)
klrz Creative Commons License 2016.09.30 0 0 45344

Sziasztok!

Egy kérdésem, illetve segítséget kérnék!..

A fűtőmotor előtét ellenállását kivettem, mert nem ment 1-2-3-as fokozatban, csak 4-ben, gondoltam oxidos lehet a csatlakozó!

Hát igy is történt, megpucoltam a sarukat, viszont a kábel korbács csúszó érintkezői annyira elvannak oxidálva/rozsdásodva, hogy esélyem sincs megpucolni...

Amennyire tudtam vékony csavarhúzóval+WD40 kombóval próbáltam de nem jó!

A betét tuti hogy jó, mert ha csak éppen hogy rátolom a csatlakozóra, akkor működik, de igy nem éppen biztonságos, érdekes mert ha teljesen a helyére tolom, akkor nem működik,-gondolom az érintkezők mélyebben sokkal jobban oxidosak, és csak azt éri el amikor a helyére nyomom a betétet...

Lehet ilyen kábelkorbácsot vásárolni valahol?.(nem találtam sehol sem)

Vagy valami ötlet a tisztításához?-vagy nem tudom mi legyen vele

Köszi..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!