Keresés

Részletes keresés

kisszínes Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121207

4 hadihajó most a Petőfi-hídnál. "RML335 Apatin" (Virgin-szk lobogó.)

 

http://www.idokep.hu/webkamera/mupa

 

11:04-nél.

 

gepesz Creative Commons License 2016.09.12 0 1 121206

Amikor az alvízcsatornánál voltam hátramozdító, akkor barangoltam erre, arra. Sok tanúm van rá, hogy akkor csóváltam a fejem a sóder töltés láttán. Nézegettem a koronán állva velem egy magasságban lévő templomtorony ablakát és mondtam, hogy nem szeretnék itt lakni. Több millió köbméter vízzel a fejem fölött. Később arra járva lementem a fenékre is. Közönséges linóleummal volt betakarva. Erősen összeragasztva a toldásoknál. Tényleg erősen. Nem bírtam szétszakítani. Később kapta a rézsü a talán 10 cm aszfaltot. Hogy milyen az összetétele, tulajdonsága azt nem tudom.

Akkor gondolkodtam el azon, mi van, ha egy hajó teljes erővel nekimegy a gátoldalnak?

A sóder úgy fut, mintha ott sem lett volna. Hiába volt az felhasználás előtt deponálva, hogy kicsurogjon a víz, vibrációs juhláb hengerekkel tömörítve az építéskor, laza az a gátszerkezet.

28 év után hallom, hogy megpiszkálta egy hajó. Nem lett tragédia. Ne is legyen, de félő, hogy egyszer lesz és akkor a sötétzöldek ezer évre kapnak muníciót.

Nem vagyok vízépítő mérnök, csak egy laikus, aki ilyen építésekben tevőlegesen is forgolódott. Számomra nem megnyugtató, de a tervezőknek lelke rajta. Ők tudják. Ők a szakemberek.

Tudom, hogy nincs ott nagy vízsebesség. De! Őrült nagy nyomás viszont van.

Előzmény: jakyg (121202)
gumidani Creative Commons License 2016.09.12 0 2 121205

Az általunk olvasott híradások slampossága miatt nem tudjuk megitélni, hogy a "részeg hajóvezető" állítás megfelel-e a valóságnak.

Előzmény: tehtube (121204)
tehtube Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121204

A fene sem érti ezt a tüzesvizet. Akármikor élnek vele, csak a baj van belőle, hogy semmi okulás ebből!?

Ha még -25° lenne, fagyhalál ellen! 

Előzmény: HG. (121199)
viking star Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121203

Ugyan, csak a mértékegység nem stimmel, minden más OK. A firkászoknak sem gondolkodni nem kell tudni, sem számolni, sem írni, sem pedig angolul. A többihez értenek.

Előzmény: jakyg (121201)
jakyg Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121202

Valószínűleg ettől még marad a gát, legfeljebb szivárog.

Az ott élők megszokták a helyzetet.

Talán sosem lesz baj....

Előzmény: HG. (121200)
jakyg Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121201
HG. Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 121200

B kérdésem a Bős vs kabinos témában:

 

Nem hinném azért, hogy egy sima "pehelysúlyú" kabinos személyhajó abban az aszfaltozott töltésben tud nagyobb kárt tenni (azzal ha nekimegy).

 

Ellenben ha egy komoly tolatmány a sokezer tonnájával valamiért kifordít, akár műszaki hiba miatt, akár mert a részeg pk pont az egyik oldali főgép karra esik rá, akkor azért úgy mi van...?

 

A bősi felvízcsatornában hajózni is nagyon furcsa érzés a templom torony magasságában, de milyen lehet a tövében élni...?

 

 

HG. Creative Commons License 2016.09.12 0 1 121199

Hirtelen rosszul lett, és be kellett vágni rá egy üveg rumot, világos... Attól biztos jobban lett :)

 

Én azt hittem, a kabinosokat vezetni megbecsülésben, rangban (és bérben...) valahol a dunai hajózás csúcsa környékét jelenti, ennek megfelelően egy svájci cég nem fog részeges románt alkalmazni...

 

 

Előzmény: trizs77 (121198)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121198
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121197

Valóban ez a pojkani híd

Előzmény: jakyg (121196)
jakyg Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121196

Nem tudom miért teszed be már harmadszor ezt a képet. Ez egy hónapokkal ezelőtti havaria.

Előzmény: svábler27 (121190)
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121195

    R.I.P.

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121194

15-20 centiméter luft állandó,valószínű elbeszélgették az időt.Hídba érkezés előtt időben mindent döntenek,és kipróbálják a kormányállás hidraulikáját.

Előzmény: zjakabfi (121192)
HG. Creative Commons License 2016.09.11 -1 1 121193

Kicentizve (szó szerint), de nyilván elfér, a csatorna vízszintje állandó, és jól látszik, hogy felső fedélzeten minden dönthető, síkba fektethető.

A hajó akkor próbált áthaladni a híd alatt, amikor még nem volt minden előkészítve, tehát túl korán és/vagy nem önszántából...

Jól látszik, hogy pl. a korlátok egy kisebb része áll, de a nagyobb része már fekszik. És persze állt a kormányállás is állt, (nyilván azt húzzák be utoljára), amit a híd kvázi megskalpolt, szerencsétlen benne lévőkkel együtt.

Éjjel volt és sötét, ami persze nem lehet ok, navigációs műszerek sokasága segíti a személyzetet, hogy mikor és hol jön a híd.

 

Az ilyen események általában műszaki hiba ÉS emberi mulasztás együttes eredőjeként jönnek létre, azaz valamilyen műszaki hiba történik, amit elvileg egy felkészült személyzetnek el kéne tudni hárítani, de mégsem sikerül...

Majd a vizsgálat kideríti.

Nyugodjanak békében, részvétem a családjuknak.

 

73 képpel:

http://www.br.de/nachrichten/mittelfranken/inhalt/havarie-schiff-erlangen-kanal-rhein-main-donau-kanal-tote-100.html

Előzmény: zjakabfi (121192)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121192

Elfért volna egyáltalán e híd alatt?

Előzmény: svábler27 (121189)
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121191

49 és 33 éves magyarok az áldozatok.

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121190

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 -1 0 121189

8 út oda-vissza,és levizsgázott,ez a végeredmény,ostoba német előírások!

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121188

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121187

edesviz Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121186

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121185
PJ69 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121184

Jön vissza!!!!

 

Előzmény: HG. (121172)
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121183

Erlangen 2 halott

martinaxe7 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121182

Öngyilkosság

 

Leberetválták a vezetőfülkét

Előzmény: PJ69 (121179)
offroadgangster Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121181

 A képeket egy barátom készítette

offroadgangster Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121180

Ez az éjszaka nem kedvezett a hajósoknak, ANESHA éjjel nekiütközött a bősi erőmű felvízcsatornájának töltéséhez.

A mentés még folyamatban.

 

 

 

PJ69 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121179

Erlangennél történt Bajorországban.

Előzmény: FOMA (121178)
FOMA Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121178

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!