Semmilyen hibát nem követsz el, nyugodtan tedd fel öket. Az egyetlen olyan körülmény, ahol a téli gumi abszolút ellenjavalt, ha kánikulai höségben tépsz vele az autópályán sokszáz kilométereket.
Lesz szerintem csoro piacra sporverzio. 16" acelfelni disztarcsaval :)
De szerintem itthon az lesz a valosag, hogy ha veletlenul 20" gumi volt, akkor ha elkopott, eladjak a felnit (lesz olcson 20" felni, az fix :) es vesznek ra lemezfelnit, teszkos disztarcsaval. Vagy meg azt se.
A húgom 4 évet lenyomott végig téligumikon. Most koptak el az elsők a kopásjelzőig (gondolom ez kb. 2 mm lehet), úgy 40 ezer alatt (érdekes, a hátsók még simán 4 mm körül vannak, bár azok lehet, hogy 4 évszakosak). Így esetedben szvsz nem akkora gáz lenyomni téligumival plusz 2 hónapot, hacsak nem mész ez idő alatt 5-6 ezer km-t.
akkor ezek szerint a 225/65R17 is felmehet rá..... bár a kocsi tutira úgy nézne ki vele, mint ha terepjáró futómű lenne alatta. :-D
ami tökéletes váltóméret de csak az olcsó Linglong, Nakang, Kumho kapható belőle féláron a gyárihoz képest, de a minőségi gumik ebben a méretben szintén 35-55ezerbe kerülnek. :-)
na majd a kínai felfedezi ezt a méretet és gyárt Linglong, Triangle, Matador gumikat.
Attól függ, mert a féknyereg kialakítása miatt ugye nem mindegy mi s hogy fér el.
Vannak autók, amiken szintén 280-as a tárcsa pl. Megane II vagy Zafira I ph2 és ezeken elfér a gyári 15" lemezfelni alatt a fék, de más autóknál, főleg alufelnivel csak a 16"-ost lehet felrakni a féknyereg miatt.
a 280mm-es tárcsára kerülő fék kompletten 380mm-nél nem lehet nagyobb átmérőben, mert ekkor még elfér a 15" felni alatt, kb 100mm lehet a max magassága a féktárcsa feletti résznek, ha ennél picit több akkor már 16" kell.
a 320-as esetében durván 420-430mm körül lehet a féknyereggel együttes átmérő, ez pedig 17" felni alatt el kéne hogy férjen, ha nagyon túlnyúlik a féknyereg akkor legyen 18" ott tényleg el kellene férnie.
Na de akkor a 20" csak egy dizájnelem, viszont jó drága :)
195/55R20 kerék átmérője 722,5mm - ami elméletben kiváltható lenne egy 225/65R17 vagy 225/60R18-as kerékkel, feltéve, ha elfér a szélesebb gumi.
persze a Renault oldalán még nincs lehetőség kiválasztani a kocsit, így a választható gumiméreteket sem lehet megtekinteni, amit a gyár adna meg, feltételezem abból lenne szélesebb is, és akkor kiderülhetne, hogy fel lehet e tenni kisebb átmérőjű de szélesebb gumit rájuk.
Mindenesetre a banán és majom tipikus példája állt újra elő :)
"Amikor a franciák nekiláttak megtervezni minden idők egyik legsikeresebb egyterűjének, a Scenic-nek a negyedik generációját, először rajzoltak négy kereket. Húszcolosat. Akinek ez nem mondana semmit: az aktuális S Merci alapmérete 17-es, buszokon, kamionokon 22,5 colos kerék van. Az új Scenic mérete e kettő közé ékelődik. A négy óriáskerékre ráállították a Mégane, Talisman, Espace CMF nevű platformját, és ami ebből a nászból kisült, az lett az új Scenic. Talán túlzás lenne minden hibáját a nagy kerekekre fogni, de egy részük biztosan erre vezethető vissza. Szerintem ez az év öntökönszúrása a Renault-tól."
Ez új, saját méretű gumik, nem tudom miért szopatják meg a felhasználókat a fransziák... talán csak 3 cég gyárt ilyen méretű gumit: Conti, GY és Michelin.
A nyári és a télgumik DARAB árai 45-60ezer Ft közt változnak. A négyévszakos 62ezer/db.
Még jó hogy lehet kapni !! - szokta mondani apósom :))
18" vagy 19" vajon felmegy a fék miatt?!
Az első tengelyen lévő tárcsák átmérői: 280-320mm közt változnak, a hátsóké pedig 260-300mm közt.
Gyanítom hogy a kisebb tárcsával szereltekre felmegy a 18-as is, de a jól motorizált példányokra csak a nagykerék fér fel.
Ne kinai legyen. Viszont lehet akar afamentes is EU adoszammal.
Illetve ezek melle orommel vennenk meg 1db Hankook RA28E-t is ugyanebben a meretben. (ez a gyari, teljes erteku potkerekkel, igy praktikus lenne azt is elhasznalni, egy kopottabb meg jo lesz potnak majd).