Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Boldogult ifjúkorom nagy élménye volt, katona haverok is dicsérték.
Sőt, fölmelegíthető lenne akár ma is, az alapkoncepció mindenképpen. Persze, nem misszióba járnának vele, de az országvédelmi koncepcióba illeszkedne.
A páncélozás a "maximum nulla áldozat" miatt történt. Az ilyen gyarmati típusú háborúk korában nyilván ez most a megfelelő politika, de a honi hadszíntéren van létjogosultsága a könnyű járműveknek. És a Szöcske, ha jól emlékszem, egy komolyabb quad árában volt...
Hali, nem ez volt az igazi előd, hanem a willys jeep, majd az M151.
Az osztrákoknál máig rendszerben van pl. a Haflinger, amit anno ilyesmikre is használtak.
A kilencvenes évek elején két irányzat rajzolódott ki: a páncélozott és az ultra könnyű (gyors) fegyverhordozó járművek.
Mivel itthon nem volt addigra már péncélgyártás és pénz se sok, ezért a hazai M esetén bontható komplett orrmotor elsőkeékhajtású vagy hátsókerekes farmotoros blokkra alapozott, hazai acél, csepeli GIFLO csőből gyártott csővázra és a bontott blokkhoz tartozó járműfődarabokra (fék, kerék, kormány stb.) alapozott ultrakönnyű verzióra savaztunk két mérnökkollégámmal.
Ezzel a koncepciótervvel díjat is nyertünk, majd prototípus és prototípus sorozat épült.
Az eredeti koncepció difizáras két(hátsó)kerékhajtású járműről szólt.
Csobánkán ezek meghaltak sec perc és nem nagyon fogadta el sdenki, hogy megkerülni gyakran gyorsabb, mint átvágni tökön-babon.
Ezért lett összekerekes is, no az elment bárhol.
Mind VW (Salzburg) bázison, mert a GM (Szombathely) szart ránk.
Minden akkor létező fegyvert hordozni volt képes egyszerű adapterekkel: pkm, gepárdok, fagott, igla, szpg, sőt (bár ez eszementség volt a könnyú és gyors járműkoncepcióhoz) vontatta a 82mm-es automata kanavetőt is...
A világ úgy alakult, hogy mindent szétpáncéloztak azóta, a mozgékonyság(manőverezőképesség), védettség, tűzerő örök hármas kompromisszumából a védettség mindent vitt és páncélos monstrumok hordoznak olyan fegyverzetet, amit annak idején az usa (FAV) németek, hollandok-angolok , szingapuriak is az M151 mintájára könnyű és olcsó járművekkel oldottak meg.
Itthon a "korszerűsített" BTR látja ma el azokat a feladatokat, amire a Szöcsit szántuk akkor, amikor ezeket a fegyvereket GAZ-66 szállította ki a terpere és hagyta hátra gyaloggaloppra...
Szerintem nem jó döntés volt a régi se és a mostani se, arról nem is szólva, hogy se békében, se háborúban nem tud ilyet gyártani itthon senki.
Márpedig valamivel nem árt odamenni ahová kell és nem árt, ha el is lehet lépni onnan.
Mágiscsak olcsóbb és jobb mint egy BTR, vagy dzsihadmobil.
A britek is egyre inkább használják a Supacat Jackal 1-2/Coyote járműveket.
Igaz,az oldalt,és alul páncélozott,de nyitott jármű.
A műszaki srácaik már 2010-ben azzal voltak felszerelve a nehéz technika mellett.
A norvégok kombinálták a dolgot Észak-Afganisztánban,ugyanis páncélozott UNIMOG teherautókkal szállították a különleges erőik quadjait,majd a a műveleti területre érve a srácok átszálltak azokra,és eltűntek a hegyek közt..:)
Igaz, de végül is a srácoknak azzal kellett dolgozniuk, ami volt.
Valószinűleg egyébbként utána ezeket a hibákat javitgatták.
A franciákhoz, az éve elején kapott a Renault csoport egy rendelést a hadügytől, miszerint 2018 ig szállitsanak nekik 214 könnyű és 202 nehéz gépjárművet a különleges erőiknek.
Tehát több könnyű terepjáró kell nekik, páncél nélkül.
Manapság is sok kép jelenik meg az SAS telipakolt dzsipjeiről az ISIS es hireknél.
(Gondolom a francia beszerzésről Dobri többet is tudna irni)
Nem pro vagy kontra. Valamelyik SEAL visszaemlékezés szidta mint a bokrot ezeket a buggy-kat, nem emlékszem melyik könyv, olyasmi volt, hogy egy hirtelen hadművelet lefulladt az elején Irakban, mert a túlterhelt buggy-k megakadtak a sárban. Talán valami reptér elfoglalása ?
"A csempészek a drótakadály egyik megjelölt oszlopát emelik ki a földből minden hajnalban egy megadott időpontban a magyar oldalon."
Az oszlopok úgy másfél méter mélyre vannak leverve,közte kifeszítve a drótkerítés.
Marha erős lehet,aki ezt kiemeli,majd vissza is teszi úgy,hogy az senkinek sem tűnik fel.
"A drótot félrehajtva percek alatt 200–250 embert engednek át, aztán visszateszik a kerítést a helyére. Az akció után szinte semmilyen nyom nem marad."
Persze,a határsértők csak úgy tovalebegnek az éterben.Több száz ember olyan nyomot hagy a talajon,amit egy félvak járőr is kiszúr a Holdról is.
Hihető,hogy a határnál szolgáló több ezer katona,rendőr közül senkinek sem tűnik ez fel....
A Szöcskével én is tartottam egy bemutatót. A Rockwell-Collinstól kaptuk kölcsön a Viper lézertávmérőt (távmérő-GPS-rádió egyben). Csináltunk a bukóra egy PAB gömbcsukló fészket, a csavaros gömb menetét illesztettük a Viperhez. Megállásból a tizedik másodpercben korrekt cél koordinátát adott. A bemutatón itt volt a RC európai képviselője Londonból. Nem volt 12 ezer dollárunk a Viper megvásárlására. Egy-két év múlva a műszakiak megvették, beépítették a műszaki felderítő járműbe. Volt szerencsém követni ottani lerohadását.
Nem tudom, hogy Magyarorszagon belul hol gyartjak a tavcsoveket, en konkretan Nemetorszagban talalkoztam veluk, de ott kifejezetten ugy hirdettek ezeket, mint magyar gyartmany (termeszetesen volt mellettuk sok, tobbsegukben ezeknel modernebb, amik nemet gyartmanyok).