Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275376

Érdemi előrelépés csak más kémiai folyamatra váltással lehetséges. Az anód elektrolit párosítások számát a periódusos rendszer behatárolja, és adott hogy milyen átmenettel mekkora energia nyerhető, ahogy a többi fizikai paraméter is.

 

A LiIon akkumulátorok jelen szintre fejlesztése 40 évbe került. Szerinted ha ma vált valaki egy jobb kémiára, mondjuk a hidrogén szkandiumra, akkor az mennyi idő lesz míg piac éretté válik? 

 

Ráadásul annál jobb kombináció elméletileg sincsen, és az is messze messze elmarad a benzin energia sűrűségétől.

 

Ez a helyzet.

Előzmény: Pomber Béla (275373)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 2 275375

Tudom. Mérlegen szoktam mérni, hogy mennyivel nehezebb töltésnél, amikor telimegy elektronokkal...

Előzmény: Platon (275374)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275374

Tudod hogy működik egy akkumulátor?

Előzmény: Pomber Béla (275373)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275373

Értsd már meg hogy nem gazdaságról, meg kutatásról van szó hanem termodinamikáról. Kész, itt a vége a jelen technológiának.

 

Ezt egy kicsit bővebben, konkrét adatokkal ha kérhetem...

Előzmény: Platon (275372)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275372

Értsd már meg hogy nem gazdaságról, meg kutatásról van szó hanem termodinamikáról. Kész, itt a vége a jelen technológiának.

 

Lehet ujjat kitalálni, az egy revolúciós lépés, de nem tudhatod hogy lesz e, és pláne nem építhetsz rá. 

Előzmény: Pomber Béla (275370)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275371

Dehogy. Semmilyen károgás nem volt, sőt.

Előzmény: Pomber Béla (275358)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 1 275370

Litográfiával soha nem fognak akkut gyártani mert baromi drága technológia.

 

Ne keverd a dolgokat...

Senki nem azt mondja, hogy röntgen litográfiával fognak akkut gyártani. A folyamat analógiája a lényeg, miszerint amire van gazdaságilag igény, oda be fog menni a tudomány és a technológiával el fogják érni a fizikai korlátokat.

 

Az akkuknál is egy Moore szabály látszik működni, csak nem kettes faktorral mint a prociknál. 5 év és nagyon stabil 400 km-es hatótáv lesz az EV-kben tömeges gyártás mellett.

Előzmény: QuantumSingularitas (275366)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275369

Az irodaházakban sem hülyülnek meg a WiFi-k, pedig igen sűrűn vannak egy rakáson.

 

De ezek csak analógiák. Az út menti jelző rendszerek, afféle irányadók, pozíció adók, beacon-ok szerepe nem az, hogy 100%-os rendelkezésre állással ők vezessék az autót, ha kimarad 1-2 közülük akkor a kocsi megy a saját adatai alapján autonom módon, ezek afféle fő irányadóként fognak üzemelni.

Előzmény: QuantumSingularitas (275365)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275368

20%os bruttó marzs nem lesz elég a nyereséges működéshez.

Előzmény: szilvatövis (275367)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275367

Na jól van. Mondtam én, hogy nem lehetnek mások az adatok. Ott van feketén-fehéren, ha hihetünk az auditált számoknak, a bruttó eredmény pozitív, a bruttó marzs 20 % fölött...

Előzmény: Platon (275320)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275366

Megint kevered a szezon a fazonnal. A cmos technológiai határ egy évtizeden belül van. Az UV litográfia az akku megmunkáláshoz úgy viszonyul mint a precíziós lézerszike a láncfűrészhez. Litográfiával soha nem fognak akkut gyártani mert baromi drága technológia.

Előzmény: Pomber Béla (275364)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275365

Megint almát keversz a körtével. A mobil teló hálózati kliens viszonyban van a toronnyal, két wifi AP viszont szépen ki tudja egymást oltani és kapcsolódó klienseket is meghülyíti ha azonos frekvenciás és broadcasting ID-n dolgozik.

Előzmény: Pomber Béla (275363)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 1 275364

Mi van? A cmos technológia olyan 4-5 nm ig levihető.

 

Erről beszélek. 1986-ban ugyanez a károgás volt mint amit most páran előadnak például az akkunál, hogy JAJJISTENEM AFIZIKAIKORLÁTOK! Rohadt messze vannak még.

Az akkuknál az elvi korlát kb. 2 nagyságrenddel odébb van. Én csak azt veszem észre, hogy a filléres proli elkóknál a 20 évvel ezelőtti méret a harmadára ment össze, miközben a feszültség növekedett. És ez csak egy szaros elko.

Előzmény: QuantumSingularitas (275361)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275363

De nem zavarja. Ráadásul egy koncerten pár száz négyzetméteren van pár ezer telefon egy rakáson és azok is mind működnek.

Előzmény: QuantumSingularitas (275360)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275362

A saját autóbuszt sem birtokol mindenki, mégis használják a tömegközlekedést, az önvezető technológiákkal az autó egyfajta tömegközlekedési eszköz lesz, saját autóra sokkal kevesebb embernek lesz szüksége, vagy ha már rendelkezik vele, akkor pénzt is kereshet majd, az autó megosztásával.

Előzmény: QuantumSingularitas (275334)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275361

A memóriachipekkel már 1988-ban elértük a fizikai korlátot, amikor csak hallottam a 256 kilobites chipek fejlesztéséről.

Mi van? A cmos technológia olyan 4-5 nm ig levihető.

Előzmény: Pomber Béla (275358)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275360

Csak attól senki se fog meghalni ha a wifi és bluetooth zavarja egymást, ha ugyanez az önvezető autókkal történik akkor cseppet nagyobb a baj.

Előzmény: Pomber Béla (275357)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275359

Bocsánat, inkább 85-86 körül.

Előzmény: Pomber Béla (275358)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275358

Értsd már meg hogy közel vagyunk a fizikai korlátokhoz.

 

A memóriachipekkel már 1988-ban elértük a fizikai korlátot, amikor csak hallottam a 256 kilobites chipek fejlesztéséről.

Előzmény: Platon (275345)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275357

Ja persze az interferencia meg csak mesében létezik, mi?

 

Tehát akkor a WiFi-t, Bluetooth-t ki se fejlesszük? Ugyanis abból köbméterenként 2 van egy átlag irodában.

Előzmény: QuantumSingularitas (275342)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275356

  Ebbe ?

Előzmény: advocatusdiaboli (275353)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275355

Ezt érvnek szántad?

 

A redox akku energia sűrrűsége 25 Wh/kg, miközben a hagyományos ólom akku 40 Wh/kg is tudhat.

Előzmény: advocatusdiaboli (275353)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275354

SZVSZ keveri a tüzelőanyag cellával mert hogy működése alapján a redox is tüzelőanyag cellának tekinthető.

Előzmény: Platon (275352)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275353

Azt sem tudod miről beszélsz, csak vagdalkozol. Zsigerből elutasítotok mindent, ami nem illik a nünükéitekbe...

Előzmény: Platon (275352)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275352

Dehogy tudnak. A redox akkuknak sok jó tulajdonságuk van, de az energiasűrűségük nagyon alacsony.

 

A mostani szóba jöhető akku technológiák nem tudnak 3-4 energia sűrűséget. Termodinamikailag lehetetlen. Ujjat kell fejleszteni.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (275349)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275351

A red ox akkuk? Persze jó lesz az az ólom akku energia sűrűségének is. 

Előzmény: advocatusdiaboli (275349)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275350

Én értem de a mostani fogyasztói társadalmi modellben az esélye annyi mint egy marék molylepkének heveny lángszórótűzben. 

Előzmény: advocatusdiaboli (275348)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275349

A redox akkuk sokkal többet is tudnak, de igazándiból a mostani energiasűrűség 3-4-szerese is már mindenre elég lesz, márpedig az még a mostani technológiákban is benne van lehetőségként.

Előzmény: Platon (275345)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275348

De nem kell lemondania semmiről. Persze, aki minden nap autózik 3-4 órát (mint én például...) az egyértelműen úgy jár el jól, ha vesz magának egyet. Ám aki hetente egyszer-kétszer ül egy közepes útra kocsiba - és mennyi ilyen van!! - annak a saját autó most még lehet szükséglet, de egy olyan rendszerben, ahol a mobiljára pöttyent egyet, és mire leér a negyedikről, addigra a kijárat előtt fog állni egy önvezető kocsi - annak tényleg fölöslegessé fog válni. Sőt, annak lehet, hogy ez lesz a kényelmesebb. Mint ahogy az is meglehet, hogy azoknál az USA családoknál, ahol most tartanak 3-4-5 kocsit, hogy a gyerekek is tudjanak mivel suliba járni - ott majd csak 2 lesz, mert az autó önállóan tud mozogni köztük.

 

Ez egy más modell - ezt kell megérteni. 

Előzmény: QuantumSingularitas (275344)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275347

LiSOCltud 2,34 MJ/kg-ot, de az vegyi fegyvernek minősül.

Előzmény: Platon (275345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!