Elméletben igen, folyamatosan kéne ráznia. De nekem off autóval volt olyan, hogy csak gázra rázott. Meg néha elmúlt.
Aztán egyszer csak elkezdett baromira rázni alig bírtam megállni vele, mintha szögletes keréken mentem volna vele. Autópályán voltam. Kiderült, hogy szálszakadásos volt és a gumi felpúposodott...
Nem, nem szoktam forszírozni. Egyenesben erőteljesen gyorsítok, de 80-nál többet nem szoktam tartani vele. Kanyarban pedig kifejezetten óvatos vagyok, utálom, amikor dől.
Köszi, maradok a 155-ös gumiknál és keményre fújom majd őket. Most másik gumisnál vagyok, felrakjuk gépre a kerekeket, hogy kiderüljön, tényleg azért ráz-e. Ugyanis csak gázadásra ráz. Ha tényleg a gumi lenne szálszakadt, gurulásban is ráznia kellene, nem?
Általában érzékenyebb a nyomásra. (fontos hogy az optimálisnál kisebb nyomás ne legyen bennük, mert nem csak a fogyasztást növelik de a gumi élettartamát is csökkentik!) "- az autó mind a 4 gumiját érdemes megemelni 0,3 bar-ral (bátrabbak/gyakrolottabbak emelhetik többel is, de az már a vezetési biztonság rovására mehet!) (elérhető spórolás:3-5%) 0,2 barral kevesebb guminyomás ť ť 1%-kal nő a fogyasztás, 10%-kal csökken a gumi élettartama, 0,4 barral kevesebb guminyomás ť ť 2%-kal nő a fogyasztás; 30%-kal csökken a gumi élettartama; 0,6 barral kevesebb guminyomás ť ť 4%-kal nő a fogyasztás, 45%-kal csökken a gumi élettartama" (http://billz.hostei.com/3.php) (http://www.autostitkok.hu/letolt/Mindennapi_megtakaritasok.pdf)
Az sem mindegy milyen sebességgel mész.
Viszont a kisebb gumi kisebb tömeg is valószínűleg. És a kisebb rugózatlan tömeg a kényelmet is javítja. Illetve a kisebb kerék tömeg (gumi + felni) javítja a gyorsítási képességet illetve a gyorsításhoz szükséges üzemanyag mennyiségét.
Viszont a Wartburg negatív dőlésszögű futóművével a keskeny gumik eléggé labilis viselkedést eredményezhetnek forszírozottabb üzemben. Könnyebben is borul.
Wartburgon fogyasztás csökkenést vársz a gumimérettől? Hát sok sikert. Tipikusan nem az az autó, ahol szerintem ez egy kicsit is számítana. Én tavaly-tavaly előtt cseréltem le a 10 éves téli és nyári gumikat, megérte.
155 R13-ban gondolkodom, keskenyebb gumival kisebb lesz a fogyasztása, valamelyest, nem?
A hátsókat is lehet le fogom cserélni, kb 20 éves gumik. Nyáron, mondhatni tökéletes tapadási viszonyok mellett is egy erőteljesebb fékezésnél megcsúsznak. Bevallom, élvezem, ahogy kimegy a kocsi segge.. De erről le kell szoknom, veszélyes!
Ti hány évente cserélitek a gumikat, ha a profilmélység még megvan? 20 évet vártok?
Igen, átmentünk Füredre egy pár dologért. Akkor mentetek haza, mikor jöttünk vissza ... villogtam is, de hát egy arany-barna Chevy Epica nem olyan feltűnő jelenség, mint egy Wartburg ... ;-)
Főként gyújtás alkatrészekkel készültem, de volt nálam egy racsniskulcs készlet, egy orvosi táska megrakva szerszámokkal és olajos emelő a gyárin kívül.
A szilvalének az üvegére igényt tartott az asszony, ezért nem hagytam ott neked, de legközelebb előrelátóbb leszek.
Bocs, hogy hétfő délelőtt nem tudtunk elbúcsúzni, az eső közbeszólt. Mire indultunk, már nem voltatok a táborban, gondolom elszaladtatok ebédelni.
Ha emlékem nem csal, azért a kinyomócsapágy is erősen cserés volt. Azt meg Tónika hozta Tatabányáról (két fajta kinyomócsapágyat, kuplungtárcsát) szombat 14:30-kor beszerezve. Lehetetlen küldetés volt, de megoldottuk. :D
Áhh, még mindig jó visszanézni ezeket a képeket ... Hát igen, senkit sem hagyunk az út szélén! :o) Még az volt a szerencse, hogy csak leugrott a kinyomócsapágyat tartó rugó a villáról, és csak vissza kellett pattintani. De ehhez szét kellett húzni a motort-váltót, csak kellett hozzá két krokodil, meg egy marék villáskulcs, ésatöbbi. De tényleg nem volt rossz érzés, hogy utoljára 20 éve láttam Barkast belülről, ehhez képest egy órán belül jó volt megint a gép. :o)
Hát találkozós szerelésben eddig szerintem a 2014-es Alsóörs volt a csúcs, amikor Ricsi Barkasát kuplungoztuk. Szép csapat teljesítmény volt na. :)
Egyébként ha bármi ilyen van találkozón, nálam, és Tóninál is mindig van egy komplett műhely szerszámos, biztos ami biztos alapon. Én most tartalék gyertyákat, komplett AC felújító készletet, tartalék gyári trafókat, külső fesszabályzót vittem. Egyikre se volt hál istennek szükség. :)
Ja tegnap megjöttek az új Kayaba lengéscsillapítóim, sikerült a 4 darabot megcsípni 27 000 Ft-ért. Jövő héten talán installáljuk is.
Hallgass ide: ezt a pár gumit én még Arnoldnak tettem fel, mert jött a tél, és az édesapja Tahiban a hegyen lakott. Külön kérte a fiú, hogy téli gumikkal adjam vissza Neki, mert ment külföldre dolgozni, és a faternak hagyta itt a kocsit. Idén tavasszal láttam, hogy még mindig azok vannak rajta. A téli gumi nagyon nem szereti a meleget, mert sokkal puhább gumiból gyártják, hogy a hidegben is tapadjon. Tehát a gumis nem füllentett, simán lehet valamelyik Debica szálszakadt. Úgy néz ki, hogy venned kell két gumit ... 165 R13-at keress, ez a gyári mérete.
Atti, legközelebb indulás előtt készíts be két vízpumpa csapágyat, meg egy tömszelencét, és nagyjából 30 perc alatt megbőrözzük Neked ott, a kempingben ... :o) Kerestem én már Zamárdiban klubtalálkozó címszóval ezeket a cuccokat, és meg is találtam, úgyhogy nyugodt lélekkel indultam onnan haza. Epicában nem szokott lenni szerszámláda, ez nem az az autó, de ha minden jól megy, jövőre Púpossal megyek, és abban lesz. ;-)
Amúgy meg szintén örülök, hogy kicsit többet tudtunk beszélgetni, nagyon kellemes kétszer 2 órát tudtam Veled társalogni. A szilvalé is finom volt: kár, hogy vittél haza belőle, mert nem érdemelte meg. ;-)
Csinos a leányzó! ;) :P :D És a Warti is egész jól néz ki! :D Szépen tele rottyantottátok a csomagtartót... :o) Egyem meg! :) Szegényke milyen kicsi az Ajudi mellett...?! :D
Gondolkodtam 2 ütemű Wartburg vásárlásán.Sokáig javítottam egyik ismerősöm autóját és nagyon tetszett ahogy az ment.Kérdésem az lenne,hogy a gyári kék szín,olyan középkék szerű,milyen évjárathoz köthető?Vagy van esetleg valami színkód vagy minta,ami alapján meg tudhatnám melyik a megfelelő szín?Régebbi típuson gondolkodtam krómos elejű verzión,az tetszik és kék színben természetesen.Biztos kicsi az esély ilyet már találni,ha másképp nem megy akkor átfestéssel.
Holnap én is rakok fel pár képet, ma már nincs erőm. Délután 2-kor sikerült elindulni, két megállóval 6 órás volt az utazás. Oda-vissza kb. 1000Km + a környéken még kb 100Km négy nap alatt egy nem különösebb módon felkészített 35 éves keleti járgánnyal gond nélkül. Csak egy vízpumpa-csapágy kezdett el zajongani.