alex_86: Utas szempontjából nem biztos, hogy rosszabb lesz a piaci verseny, legalább piaci alapon fog eldőlni, mi az amire szükség van, mi ami kínálati.
És a "kínálat" megszüntetése az jó lesz az utasnak?! Nézd meg a volánok hétvégi kínálatát, az jó?
Ez csak akkor, ha valamilyen potentátnak lesz benne biznisze, egyébként teljes (rém)álom az egész vasúti piacnyitás, és egy-egy kiemelt szakasz kivételével hatalmas visszaesést fog jelenteni (vagy az állami pénzek még erősebb pumpálását a "piaci verseny" miatt) a közlekedésben nálunk is... De hát, láthatóan, te is hiszel ebben a szép, új világban. Aztán majd jön a pofára esés.
Normál esetben 20-70 -es illetve 10-71-es Szombathelyi kocsikból áll és a 917-böl fordul,de most a 917-es Gyseves 20-67;20-33;10-67;10-33-as kocsikkal közlekedik! Ezért kérdeztem csak.
Ahogyan a cseh vállalatok megvetették lábukat Szlovákiában (Kárpátaljára buszokkal is), úgy szerintem a Miskolc-Budapest terjeszkedés is reális lesz. A mostani kínálat a béka s***ge alatt van, könnyen piacot nyerhetnek. Én bízok ebben.
alex_86: Mindenütt megállós és IC ütemes rendszer várható a jövőben, de amint megtörténik a liberalizáció, a magán cégek az IC forgalmat is elszívják majd (Kassa vasúti szerepe nagymértékben fel fog értékelődni, akár "szlovák belföldi viszonylatban" Kassa-Bp-Pozsony, akár szlovák/cseh-magyar viszonylatban. Napi 3-4 pár nemzetközi vonat reális lesz, nyomott áron, olyan szolgáltatásokkal, ami a MÁV berkein belül ismeretlen, de odaát már jól megszokott (V.I.P. osztály, gyerekfülke, reptéri transzfer, stb...).
Teljes álomvilágban élsz...
Egyébként hamarosan lesz majd ritkítva a miskolci IC is, megmondta már a KTI illetékes, közszolgáltatásokért és "integrációért" felelős vezetője is, hogy miért is lenne olyan nagy baj, ha majd Miskolcra csak kétóránként megy vonat és óránként megy (magán)expresszbusz... Ez a szép új világ hamarosan el fog jönni, az előkészítés, a Start színvonalának folyamatos rongálása évek óta sikeresen zajlik...
Az egri sebesről se lesz jó átszállás Miskolc felé mert a jelenlegi 31 perc várakozás felmegy 58 percre az Ic ről Füzesabonyban átszállás pedig a mostani 12 perces átszállási idő felmegy 42 percre...
A Miskolc Füzesabony személy beér Füzesabonyba : 24 re , eközben 2 perccel elmegy a gyors Budapest Keleti felé :22 kor.
Az IC :05 kor indul ott 41 perc várakozás Füzesabonyban.
A gyorsvonatok korlátozása megmarad így Budapest Mezőkövesd és Mezőkövesd-Budapest között 2-4 óránkénti eljutás marad vagy 58 vagy 41 perces várakozások Füzesabonyban ha átszállással menne a kedves utas....
Budapest-Nyékládháza és Nyékládháza Budapest viszonylatra is igaz ugyanez...
A kiszivárgott ? tervezet alapján a Miskolc Füzesabony és a Füzesabony Miskolc személyek nem csatlakoznak pl Füzesabonyban beér a Budapest Keleti felől a vonat :34 re a személy meg elmegy :34 kor, még az: 50 re Füzesabonyba érő IC hez se csatlakoznak!!!!
Ez a félig üres vagy félig tele a pohár esete. Valóban egy gyorsvonat, de kár volt IC-nek nevezni, pláne hogy ennyi helyen megáll, még Szatymazon is, ami pedig nem is város :D
Amúgy minden elismerésem a tegnapi Hungaroring miatt a cégnek: 5208-assal Miskolcig tömegnyomor (4 Schlieren), a Hernád szintén telt házas, Miskolctól Kassa felé is. K-Szlovákiai szurkolók a vonatpótlóval is jöttek vagy 20-an Újhelyig, onnan meg kocsival haza. Voltak akik felszálltak a lassúra, de a végállomáson végülis bevárták egymást.
Ahogy látom, Füzesabonytól az ütemen személyek üteme is a gyorsokéhoz igazodik (óra :32) . Csak ebben az a gáz, hogy óra 32-re nem fog beérni a lassított egri Flirt Pestről, így Füzesabonyban nem lesz csatlakozás, akárhogy nézzük, Pest felől csak a kétórás lassított sebesek lesznek (vagy az IC átszállás, 40 perc várakozással).
Az egri oldal is elég béna lesz, páratlanban a menetidők eléggé irreálisak.
Egyik nyertes talán a szilvási oldal lehet, némi bővítés várható, de cserébe "elcseszik" a reggeli menetrendet, a reggeli 7-es helyett a 9 órásihoz lesz csatlakozás a 87-esről.
Én remélem, hogy a hibrid elnevezést törli a MÁV a szótárából, inkább a mozdonyok vagy motorvonatok esetében fogja csak használni, feltéve, ha lesznek egyszer ilyenek.
Vissza kellene térni a korábbi szokáshoz, és csak a legforgalmasabb időszakban indítani IC vagy expresszeket, reggel és este, illetve koradélután. A köztes időszakban közlekedő gyorsvonatokon is meg kellene oldani az ülőhely foglalást, de átmenetileg szeparáltan, IC kocsiban, úgy ahogy nyaranta a Balatonnál teszik.
Bodrogkeresztúr (Bodrogkisfalud) is gyorsvonatos hely volt és indokolt lenne. Itt Tokaj felé van némi ráhordás, bár inkább csak a diákok által frekventált időszakokban.
Ami abszolút elhagyható lenne, az Zombor és Szegi, utóbbinak végképp alacsony a forgalma, átlag 3-4 fő/vonat, csak most épült az SK+55-ös magasperon....
Igen is fontos lenne megkérdezni az utasokat, hogy tudjuk mit szeretnének, mik a problémák.
Nyilván ha mindenki igényeit kielégítenénk akkor kétszázezer különböző menetrend lenne.
Itt inkább arról van szó, hogy az utazási szokások ismeretében hellyel közzel ki lehetne alakítani egy olyan hálózatot, amely a legtöbb utas számára a leggyorsabb és a legkevesebb átszállással jár.
De meg kellene kérdezni a munkáltatókat, meg úgy egyáltalán megismerni a valós, létező igényeket:
hogy hová, mikor és milyen célból utaznak az emberek!
"Viszont Sátoraljaújhely - Szerencs viszonylatban ezeket a vonatokat nem állítanám meg mindenhol, hiszen a meglévő utasigényeket és utazási szokásokat bőven kielégíti a kétóránkénti személyvonat, mindkét irányban."
Bocsi, de kimaradt előle: Ha a személyek megmaradnak, akkor...
Viszont Sátoraljaújhely - Szerencs viszonylatban ezeket a vonatokat nem állítanám meg mindenhol, hiszen a meglévő utasigényeket és utazási szokásokat bőven kielégíti a kétóránkénti személyvonat, mindkét irányban.
Nyilván, ez néhány embernek "fájna", de a döntő többségnek kedvező lenne. Sokkal több utast hozna, mint amit elvesztene a Start.