Vízpumpa járókerékből is van legalább kétféle, vajon ez mennyire befolyásolja-e a szállított víz mennyiségét. A vízpumpa ház illesztéséhez megincsak van többféle tömítés (vastag, vékony...), ez is esetleg befolyásolhatja a hőelvonás mértékét.
Olyan balesetem nekem is volt, csak off autóval(nem az enyém volt ráadásul) és a trafója kapott vizet. Meg kellett várni, míg kiszáradt... Addig kötél és go home... :P
Dehogynem! Amit kilőtt, az az idítózgatás után a kipufogóba került víz volt. Hfpakolás csere előtt és után nem akart beindulni, mert nem adott szikrát az 1-s trafó és akkor még nem volt világos a dolog. Trafó csere után beindult és akkor csapta a falnak a vizet. Érti? :o)
Ahogy már Sihuhu mondta én megnézném a blokkot kiszedett fagydugókkal és amennyire lehet szemrevételeznék minden járatot!!! Belevilágítva valami jó lámpával, illetve endoszkóppal is akár.
Én egyszer még 2001-ben a vajszínű Touristommal egy nagy zuhé után belehajtottam egy óriási vízbe, ahol a víz a kocsi küszöbéig ért (éppen nem folyt be). Persze leállt a motor. Kitoltuk, mert 4-en voltunk.
Utána beindítottuk. Akkor is köpte ki több méterre a vizet magából. Nem semmi látvány volt. De ez persze az a víz volt ami a kpufogón folyt be.
Egyszer nagyapámnak eldurrant a hengerfej-pakolása és csere után nem akart beindulni az autó... Nem értette, hogy mi a baj. Aztán hívtak egy helyi szerelő srácot, aki rávilágított a problémára! Nem ment az egyes henger. Kicserélték a Limo donor trafójára a kombiét. Beindult! De akkora schlunggal lőtte ki a vizet, mintha a falhoz vágtál volna egy vízzel teli lufit. Gondolom; ezek szerint, akkor szerencséje volt hogy beindult az autó.
Az nem lehet, hogy a blokköntvényen belül, a víztérbe valami beesett és beszorult korábban, és az akadályozza a hűtővíz áramlását? Fagydugó nélküli blokkot megvizsgálva ott eléggé szűk átfolyási nyílások vannak. Egy beesett és beékelődött anya már elég jelentősen akadályozza a folyadékáramlást.
Pár erősebb hét (munkaügyileg) után visszatértem az élők sorába, és próbálkoznék végre megcsinálni a wartyogót, de rendesen. A célom nem 3000km lenne, mint eddig sikerült.
Viszont az ötleteim is elfogytak.
Sihuhu ajánlott ilyen pasztát, hogy azzal tegyem össze a hengerfejet, Billzzz pedig a hermetiket dicséri.
Viszont van egy félelmem, hogy nem (csak) a tömítéssel lehet a baj. Természetesen ami a tudásomból kitelik, azt próbáltam megjívítani, átnézni, kizárni, mint hibalehetőséget, de ezek szerint nem sikerült. Ajánlottátok Kovács Zoltánt, mint kecskeméti Trabant-Wartburgos, tényleg szépen, igényesen megcsinálta, de sajnos ugyan úgy felforrt a vizem valami következtében 3-4 ezer km után, szétnyomott HF. tömítéssel.
A hűtőrendszerben maga a hűtő, és a fűtőradiátor nem volt cserélve, meg a blokköntvény. Amúgy új termosztát, hőgomba(vagy mi) csövek, vízpumpa, hengerfej..
Attól félek, hogy ismét beleölök x időt, meg némi pénzt, aztán pár hónap múlva ugyan ezzel a hibával megáll. (Ez már vagy az 5.-eset.)
Ha valakinek van ötlete, hogy minek hogyan álljak neki, szívesen venném. Ha esetleg egy elfekvő felújított blokk hever otthon, talán abban is meg tudnák egyezni, de ha borzasztó szerelhetnékje van valakinek, azt is megfizetném.
(Ja, egyébként a jelenlegi blokkom totál felújításon esett át, fúrás, főtengely, vízpumpa, minden.)
Nekem sosem volt igazán világos, hogy mit csinál az a fekete manusz a kocsival a borítón, és ezen fotód sem segített. De most hirtelen rájöttem: a szakadékba tolja bele a Wartburgot.
Igazad van, tényleg csak kis részben foglalkozik az új Wartburggal, mivel az eredeti púpos könyvnek ez csak a bővített kiadása.
Az eredeti így nézett ki:
Viszont nekem megvan ez a könyv és nagyon sok általánosan hasznos/érdekes dolgot ír az autóápolásról. Ráadásul az is érdekes, hogy hogyan fejlődött ki a Wartburg 1000-es/353-as.
Akkor ezeknek a furatoknak van valami funkciója is, vagy csak habisztiből kifurkáltak párat? Esetleg a gázüzem kialakításakor ide kell elhelyezni az olaj porlasztását végző befecskendező csúcsokat??! :)