Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dstr Creative Commons License 2016.07.22 0 1 140560
Wartburg 5 személlyel, plafonig pakolva + némi csapágyhang.
Előzmény: Billzzz (140558)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140559

Egyébként gratulálok!

 

Előzmény: Billzzz (140558)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140558

Végül mivel? Wartburg/Barkas?

Előzmény: dstr (140557)
dstr Creative Commons License 2016.07.22 0 1 140557
Üdvözlet Akaliból!
460 Km. két pihenővel gond nélkül teljesítve. M3-M0, aztán 7-es majd 8-as nyugiban.
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140556

"ez is esetleg befolyásolhatja a hőelvonás mértékét" a szállított víz mennyiségén keresztül.

Előzmény: Sihuhu (140555)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140555

Vízpumpa járókerékből is van legalább kétféle, vajon ez mennyire befolyásolja-e a szállított víz mennyiségét. A vízpumpa ház illesztéséhez megincsak van többféle tömítés (vastag, vékony...), ez is esetleg befolyásolhatja a hőelvonás mértékét.

 

Apropó, fagydugót hogyan lehet kiszedni?

Előzmény: Billzzz (140551)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140554

Így igen.  :-)

Előzmény: Törölt nick (140552)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140553

Olyan balesetem nekem is volt, csak off autóval(nem az enyém volt ráadásul) és a trafója kapott vizet. Meg kellett várni, míg kiszáradt... Addig kötél és go home... :P 

Előzmény: Billzzz (140550)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140552

Dehogynem! Amit kilőtt, az az idítózgatás után a kipufogóba került víz volt. Hfpakolás csere előtt és után nem akart beindulni, mert nem adott szikrát az 1-s trafó és akkor még nem volt világos a dolog. Trafó csere után beindult és akkor csapta a falnak a vizet. Érti? :o)

Előzmény: Sihuhu (140549)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140551

Ahogy már Sihuhu mondta én megnézném a blokkot kiszedett fagydugókkal és amennyire lehet szemrevételeznék minden járatot!!! Belevilágítva valami jó lámpával, illetve endoszkóppal is akár.

http://www.argep.hu/trend/USBE/Usb-endoszkop-kamera.html

 

Neked már elölhűtős? Mert Sihuhuval arra jutottunk, hogy a tuningot nem igazán bírja a hátulhűtős konstrukció.

 

Érdemes megnézni mekkora a vízpumpa ékszíjtárcsája, illetve nem csúszik e az ékszíj.

Előzmény: Mádi Gerg (140546)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140550

Én egyszer még 2001-ben a vajszínű Touristommal egy nagy zuhé után belehajtottam egy óriási vízbe, ahol a víz a kocsi küszöbéig ért (éppen nem folyt be). Persze leállt a motor. Kitoltuk, mert 4-en voltunk.

Utána beindítottuk. Akkor is köpte ki több méterre a vizet magából. Nem semmi látvány volt. De ez persze az a víz volt ami a kpufogón folyt be.

Előzmény: Törölt nick (140548)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140549

Akkor nem igazán sikerült a tömítéscsere, vagy hordósodott a hf. :-)

Előzmény: Törölt nick (140548)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140548

Egyszer nagyapámnak eldurrant a hengerfej-pakolása és csere után nem akart beindulni az autó... Nem értette, hogy mi a baj. Aztán hívtak egy helyi szerelő srácot, aki rávilágított a problémára! Nem ment az egyes henger. Kicserélték a Limo donor trafójára a kombiét. Beindult! De akkora schlunggal lőtte ki a vizet, mintha a falhoz vágtál volna egy vízzel teli lufit. Gondolom; ezek szerint, akkor szerencséje volt hogy beindult az autó.

Előzmény: Atomi (140536)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140547

Az nem lehet, hogy a blokköntvényen belül, a víztérbe valami beesett és beszorult korábban, és az akadályozza a hűtővíz áramlását? Fagydugó nélküli blokkot megvizsgálva ott eléggé szűk átfolyási nyílások vannak. Egy beesett és beékelődött anya már elég jelentősen akadályozza a folyadékáramlást. 

Előzmény: Mádi Gerg (140546)
Mádi Gerg Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140546

Sziasztok! 

 

Pár erősebb hét (munkaügyileg) után visszatértem az élők sorába, és próbálkoznék végre megcsinálni a wartyogót, de rendesen. A célom nem 3000km lenne, mint eddig sikerült. 

 

Viszont az ötleteim is elfogytak. 

Sihuhu ajánlott ilyen pasztát, hogy azzal tegyem össze a hengerfejet, Billzzz pedig a hermetiket dicséri.

Viszont van egy félelmem, hogy nem (csak) a tömítéssel lehet a baj. Természetesen ami a tudásomból kitelik, azt próbáltam megjívítani, átnézni, kizárni, mint hibalehetőséget, de ezek szerint nem sikerült. Ajánlottátok Kovács Zoltánt, mint kecskeméti Trabant-Wartburgos, tényleg szépen, igényesen megcsinálta, de sajnos ugyan úgy felforrt a vizem valami következtében 3-4 ezer km után, szétnyomott HF. tömítéssel.

 

 

A hűtőrendszerben maga a hűtő, és a fűtőradiátor nem volt cserélve, meg a blokköntvény. Amúgy új termosztát, hőgomba(vagy mi) csövek, vízpumpa, hengerfej..

 

Attól félek, hogy ismét beleölök x időt, meg némi pénzt, aztán pár hónap múlva ugyan ezzel a hibával megáll. (Ez már vagy az 5.-eset.) 

 

Ha valakinek van ötlete, hogy minek hogyan álljak neki, szívesen venném. Ha esetleg egy elfekvő felújított blokk hever otthon, talán abban is meg tudnák egyezni, de ha borzasztó szerelhetnékje van valakinek, azt is megfizetném. 

(Ja, egyébként a jelenlegi blokkom totál felújításon esett át, fúrás, főtengely, vízpumpa, minden.)

 

 

Előre köszönök minden segítséget ismét!

Sihuhu Creative Commons License 2016.07.22 0 0 140545

Erre mondtad, hogy végül megszünt, ha jól emlékszem?  :-)

Előzmény: francobeggar (140543)
pizo Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140544

Ha 353-asba akarod, akkor ez Neked nem jó... komolyan.

 

Üdv. Zoli

Előzmény: TFP69 (140514)
francobeggar Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140543

ez régi fóti Danielisz bontó a pirosról én szedtem le a hátsó lámpákat:-)))

Előzmény: Sihuhu (140535)
twk004 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140542

Szia!

 

Nem tudom, hogy mennyire lep meg, de a lefotózott könyveid 1 kivétellel nekem is megvannak ... ilyen ez a popszakma ... :-D

 

twk004

Előzmény: Billzzz (140532)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140541

Sportszelet reklám? :)

 

Egyébként vagy puszilgatja, vagy simogatja... Netán törölgetné, ha lenne a kezében szivacs...

Előzmény: petrol pet (140539)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140540

Jó pofa! :)

Előzmény: Billzzz (140537)
petrol pet Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140539

Nekem sosem volt igazán világos, hogy mit csinál az a fekete manusz a kocsival a borítón, és ezen fotód sem segített. De most hirtelen rájöttem: a szakadékba tolja bele a Wartburgot.

Előzmény: Billzzz (140537)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140538

:-)

Előzmény: Billzzz (140537)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.21 0 2 140537

A könyv adott ihletet ehhez a fotóhoz:

 

Ehhez meg a gyári kezelési könyv:

 

Előzmény: Billzzz (140532)
Atomi Creative Commons License 2016.07.21 0 1 140536

Leeresztőfurat a felgyűlt olajhoz, esetleg ha hengerjejes lesz akkor a víz leeresztésére.

Vagy SRIS(Suzuki Recycle Injection System) rendszert lehet bele építeni visszacsapószeleppel.

Csak ehhez a felömlőket is meg kell fúrni. Célszerűen a kipufogó-oldalon.

Előzmény: TFP69 (140531)
Sihuhu Creative Commons License 2016.07.21 0 1 140535

Állítólag Magyarországon készült a kép ("Petit bonjour de Hongrie "), francia oldalon találtam.

 

sergio82 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140534

Régi 2T motorokon láttam már ilyet. Alkalmas a furat a felgyülemlett üzemanyag, de leginkább a konzerváló olaj leengedésére...

( mindez csak tipp...)

Előzmény: TFP69 (140531)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140533

Hát igen... :)

Előzmény: Sihuhu (140518)
Billzzz Creative Commons License 2016.07.21 0 0 140532

Igazad van, tényleg csak kis részben foglalkozik az új Wartburggal, mivel az eredeti púpos könyvnek ez csak a bővített kiadása.

Az eredeti így nézett ki:

 

Viszont nekem megvan ez a könyv és nagyon sok általánosan hasznos/érdekes dolgot ír az autóápolásról. Ráadásul az is érdekes, hogy hogyan fejlődött ki a Wartburg 1000-es/353-as.

Előzmény: twk004 (140523)
TFP69 Creative Commons License 2016.07.21 0 1 140531

Akkor ezeknek a furatoknak van valami funkciója is, vagy csak habisztiből kifurkáltak párat? Esetleg a gázüzem kialakításakor ide kell elhelyezni az olaj porlasztását végző befecskendező csúcsokat??! :)

Előzmény: Atomi (140530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!