Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152305

Szervusztok,

Segítségeteket kérem.

Korábban már írtam róla, de összefoglalom:

Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval.

- 48 ekm-nél garanciában vezérlés+vípumpa szettet kellett cserélni, mert alapjáraton ütemes kerregő hangot hallatott (és ekkor már láthatóan olajsaras volt a vezérlés-ház felett a töltőlevegő cső coolerről jövő szakasza egy illesztés körül - ez később garanciában cserére került, mert fokozódott a jelenség).

- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem.

 

A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve, hiába kuncsorogtam érte, azt mondták, az ilyenkor nincs benne a garanciában.

 

Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg (március 11-én volt a csere, utána hosszú hétvége, majd 16-án kedden nem használtam, 17-én szerdán Pécs-Budapest útról  visszatérve késő délután már ott voltam a szervizben bejelenteni....) Elhajtottak azzal, hogy "a kuplung félig benyomott helyzete nem üzemszerű állapot, és a mechanikának természetes állapota ebben a helyzetben a köszörülő hang" - hiába mondtam, hogy szerintem üzemszerű ezen a helyzeten átnyomni, és nem tartom hibamentes működésnek, ha közben hallható/érezhető, arról nem is beszélve, hogy az erőátvitel helyes működésének egyik tesztje is a kuplung zajmentességének ilyen módon való ellenőrzése....)

 

Szóval, amikor a rendszer jól felmelegedett, akkor azóta is kerreg-darál.

De folyamatosan romlik a helyzet !!!!

Most már,

- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és

- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek

- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közbe/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is.

- ugyanazokat az (sokszor egészen nagy távú) utakat járom, nagyon hasonló körülmények között, nagyon hasonló vezetési stílussal, de szerintem a fogyasztás is felment vagy 0,5-0,7 l/100 km-t

 

Arról fogalmam sincs, hogy előbbiekkel bármilyen kapcsolatban áll-e, de 3. sebességfokozatban motorfék üzemben, 1900-1600 rpm között ütemes, gyors csattogó (tak-tak-tak....) hallatszik a motortérből.

 

Leírtam és emailben küldtem el a márkaszerviznek, mert különben megint elhajtanak, még munkalapot sem vesznek fel.

2 hét múlva bementem, hogy (bár levélben azt válaszolták, hogy keresni fognak, meg lesz bevizsgálás is), semmi visszajelzést nem kaptam, érdeklődnék a továbblépésről.

Kaptam időpontot további két héttel későbbre - azzal, hogy kicserélik a kinyomócsapágyat.

 

Bizonyosra vehető, hogy ezzel a barkácsolással csak elodázni lehet a következő, egyébként akár az egyik elem önálló cseréjével okozott további meghibásodást. Elodázni egészen addigra, amikor kifut a 2-éves alapgaranciából, és a kiterjesztett (+3 év) garancia meg már nem vonatkozik a lendkerékre/kuplungra.

 

Segítsetek:

Lehetséges, hogy nem tudom elérni, hogy garanciában cseréljék ki végre egyben ezeket az együtt mozgó/élő mechanikus elemeket (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy), és ha megint rossz, akkor újból a lendkereket is (de most a 6 csavarral együtt, ami a szigorú tiltás ellenére múltkor nem lett) ?

 

Tudja valaki, hogy a Ford-nak milyen belső utasításai vannak ilyen esetre? Tényleg kifejezetten csak ezt a maszatolást engedik? Mi lehet a módja annak, hogy tényleg megcsinálják úgy, ahogy azt a szakértők úton-útfélen javasolják?

 

 

 

_c_ Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152304

Hogy nehogy ismét egy bölcsész vénával megáldott, szabadidővel igen de témához kapcsolódóan mondanivalóval nem rendelkező egyed billentyűzetet ragadjon egy hasonló kérdésfelvetéssel kapcsolatban:

 

Igen, Székesfehérváron ez az a DPF-el foglalkozó cég, akit a ajánlanak.

 

 

Előzmény: _c_ (152296)
C20NE Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152303

Nézd meg, van-e benne elég fékfolyadék, ha van és a tartály szintjelzős nézd meg, a szintjelző rendben működik-e.

Előzmény: szbalogh (152302)
szbalogh Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152302

Sziasztok!

 

Ismét előjött egy fura dolog a VW Polo First (újabban 9N) 1.2 háromhengeres (BME085235 motorszámú) autón. 

Jobbra kikanyarodáskor néha felvillan a kézifék jelző piros lámpa és egyúttal sípoló hangot ad ki. A lámpa csak fel-fel villan de a sípolás (kb. másodpercenként egy hosszú) a kanyarodás végéig megy. Mi lehet a gond? Fékfolyadék úgy 10 hónapja volt cserélve vizsga előtt.

 

Köszönöm!

JAMIE222 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152301

Szerintem pénzt csak akkor kapsz vissza, ha bizonyítod, hogy ez bug és nem ficsör.Amúgy még tedd fel a téli gumikat ès hajrá, menj egy kört.

 

Előzmény: Törölt nick (152299)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152300

tegyen aki pelenkázott

Előzmény: _c_ (152297)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152299

Holnap kiderul hogy a firestone dubog vagy muszaki baja van.

Ha pl tenyleg a 150ezres gumi csinalja visszakerhetem a penzt vagy masik gumit joggal?

Előzmény: JAMIE222 (152298)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152298

Ezt nem akartam írni, mert ezzel a márkával 20 èves tapasztalataim vannak, azóta akárhová is fejlődhettek, de èn pénzt nem adnèk èrte.

 

Előzmény: mica-r (152289)
_c_ Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152297

Helyesírással kapcsolatban meg tehetsz egy szívességet.

Előzmény: Quattroman (152293)
_c_ Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152296

Ha nem ők azok és tudod a választ, akkor benyöghetnéd a nevüket vagy az elérhetőségüket.

Mert guglival van egy jópár találat, és nem tudom melyik az a cég. Ennyi.

Annyit tudok, hogy DPF gonddal "Fehérvárra kell vinni a kocsit".

De hova? Mert tanuló fázisban lévő céghez nem akarom vinni.

Ennyi.

Előzmény: Quattroman (152293)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152295
Előzmény: _c_ (152292)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152294

ez most kicsit mellément.

Előzmény: Quattroman (152293)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152293

ügyesen bújtatod a reklámot.

most már csak a helyesírást kellene gyakorolni.

Előzmény: _c_ (152292)
_c_ Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152292

Székesfehérváron mi annak a cégnek a neve, amelyik az elsők között kezdet DPF-ek tisztításába (teherautó, személyautó), és jó véleménnyel vannak róluk? Horpi car kft??? 

Köszi!

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152291

Itt lesz az igazsag,mivel biztos vagyok benne,h ereztem volna a regivel a dubogest ha csinalta volna.e

 

este kerekcsere..proba

Előzmény: mica-r (152289)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152290

Ez az abszolut gyari legalltalanosabb meret,meg kicsinek is tunik.

Előzmény: Dorka 57 (152288)
mica-r Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152289

Még hozzátenném, hogy Firestone gumival nincs jó tapasztalatom.

Előzmény: JAMIE222 (152287)
Dorka 57 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152288

Csak tanulságnak.

 

Az egyik ismerős panaszkodott a BMW-je úttartására. Ahol eddig az előző autójával 90-nel simán befordult, most a 60 majdnem sok.

Megnéztem mi van rajta. Köze nem volt a gyári mérethez a felninek és a rávulkanizált fekete izének, sem átmérőben sem ET-re.

Még a gyári váltóméretben sem szerepelt.

Ő is el akarta vinni mindenféle futóműállításra meg egyéb kuruzslásokra.

Javasoltam, hogy tegyük vissza a gyári kerekeit és próbáljuk ki.

Lőn csoda, az autó simán kanyarodik, stabil, nem zötyög, nem darál, jó az egyenesfutása.

 

Nem tudom hol laksz, mindez Zalában történt (mielőtt a kanyarok milyensége szóba kerülne)

 

Szóval visszatenném a gyári kerekeit, hogy azzal miként visekedik.

Előzmény: Törölt nick (152286)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152287

Szerintem az baszottul széles.Nyilván rá lehet tenni meg esetleg jól is néz ki, de semmire sem való ezen kívül. Ha komfortot akarsz, akkor az adott típus alapméretű gumija amivel anno installálták és csókolom.

Előzmény: Törölt nick (152269)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152286

Korrigalni kell de csak gyenge minosegu uton(amibol a legtobb van),,neha megindul jobbra-balra es vissza kell fogni,mint mikor valyuba mesz,de itt eleg ha kisebb huppanokba vagy egyenetlensegbe kerul.

225/50 17 firestoone

a morgas meg 105-tol 130-ig tompa remeges halk mély" daralassal"

Előzmény: combi27 (152285)
combi27 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152285

hogy "sétál" az úton?

Keresztbordákon dobálja el az elejét-hátulját? vagy folyamatosan küzdeni kell az irányzással?

Ha csak bordákon dobálja el magát:

teljes első hátsó futómű szilentek, stabilizátorok átnézése..lengéscsillapítók jók?

Az én kocsimon 16-os felnik vannak gyárilag, de gyári rá a 17-es is, sűrű keresztbordákon eltáncol az útról.... 16-os nyárigumik 215/55 -ösek, a téli 205/60... és érdekes hogy a 205-össel nem dobálja a kocsit, holott az csak 1 centivel keskenyebb...

ki sem merném próbálni a 17-essel (225/50)..szervizben azt mondták hogy lengéscsillapító csere mert rosszak...mondjuk megmérettem őket és annyira nem rosszak, műszakira bőven megfelelnek  (hátul 50% elöl 75%), viszont lehet hogy  a hátsók már a gyári hibahatáron kívül esnek, hiába jók még műszakira....

 

morgó hang...simán lehet gumi is akár... én is mikor cseréltem az enyémeket akkor a másik szettel 110 körül zúgott..se alatta se felette, a télivel csendes, és az előző nyárival is az volt...

Előzmény: Törölt nick (152266)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152284

Ezt a stilust en sem vettem egyutmukodesnek reszedrol.

 

na mindeggy ma megnezik tuzetesebben a futomuvet,,de en gyanitom hogy a vadonatuj gumi dubog tompan 105kmh folott,,,nem a futomu vagy a csapagy

Előzmény: Paco155 (152283)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152283

Rossz válasz.  Rá akartalak vezetni valamire - de együttműködés hiányában ez nem fog menni.

Előzmény: Törölt nick (152280)
lovasjanos001 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152282

Ez egy 1986-os ,1977ccm,87kw

WDB2010241A301453

Előzmény: Quattroman (152276)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152281

...menet kozben 110kmh-nal

Előzmény: Törölt nick (152280)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152280

Igen sebessegbe megemeles nelkul kapartatom a betonon a kezemmel!

Előzmény: Paco155 (152278)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.18 0 0 152279

sétálás

kormányzás alkatrészek ( gömbfejek )hibája

kerékcsapágylógás  ( de ez többnyire hanghatással is jár még megemelve is, ha már emelve van ellenőrizd a gumik egyenletes/körkörösségét, ha rázna azt mondanám nem jól egyensúlyozták ki  ) 

ujj gumi szálszakadt?

 

 

Előzmény: Törölt nick (152277)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 152278

Osztá' mikó' azt a kereket forgatod, van-é rajta terhelés?

Előzmény: Törölt nick (152277)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.17 0 0 152277

Kerekeket forgatva nem hallatszik/erezni semmit.

 

ha belegondolok igy,h uresbe (n) tolva is adja ezt a tompa hal dubogest 100-110kmh-tol,es a kerekeket forgatva semmi,,igy mar csak a felni-gumi lehet!nem jol gondolom?

Előzmény: t.zsolti (152275)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.17 0 0 152276

tudod e hányféle 190es merci van?

Előzmény: lovasjanos001 (152274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!