Két kérdés megválaszolásában kérném a segítségeteket:
Az egyik, az akkumulátort ki lehet cserélni otthon is?Van valami trükkje, arra gondolok, hogy pl. a Suzuki Ignisembe ha levettem a sarut és visszatettem aztán a rádiót resetelte és csak egy kód beütése után lehetett ismét használni,addig nem ment semmi! Itt van ilyenre szükség?
A másik kérdésem, hogyha valamiért elveszteném az egyik kulcsot akkor márkaszervizben hogyan csinálnak ilyet? (Az ignisemhez volt egy biléta négy számjegygel ami alapján tudták a kocsival "összepároztatni" újat készíteni) itt is van ilyesmire szükség, tehát ha megveszem az autót, ilyet kell adnia az eladónak, vagy csak szimplán a két kulcsot nincs hozzá semmi más?
Az autó amit kinéztem amúgy 2010.01-ben gyártott LX1.4 benzines, még nem vettem meg!Csak gondoltam előre érdeklődök!
A VW Tiguanba épített 1,4 literes TSI turbómotor, illetve az új A5-ös kétliteres TSI motorja kapja meg elsőként a részecskeszűrőt, a tervek szerint durván egy év múlva. Az EU szabályozása szerint ugyanis 2017 szeptemberére a jelenlegi részecske-kibocsátási határérték tizedét kell hozniuk az újonnan forgalomba kerülő autóknak, és úgy tűnik, a VW-nél csak így tudják megoldani a problémát. Valószínű persze, hogy nem a német cég lesz az egyetlen, amely hasonló lépésre készül, csak a bejelentést ejtették meg viszonylag korán.
A koromkibocsátás a közvetlen befecskendezés elterjedésével lett probléma a benzinmotoros autóknál, azaz úgy egy évtizede épp ezért módosították úgy a szabványt, hogy ez a fajta környezetszennyezés se harapózhasson el nagyon. A dízeleknél annak idején részecskeszűrővel szüntették meg a látható koromkibocsátást, és úgy tűnik, most ugyanezzel próbálkoznak a benzines modellek esetében is.
Üzemanyag téren nekem a következő a tapasztalatom: Magyarországon a legtöbb kúton nem megfelelő az üzemanyag minősége. Amíg lacettivel otthon tankoltam olyan kúton ami Sz. battáról kapta az anyagot (vagy máshonnan, de honi finomítású) addig azt hittem, hogy sosem fogok olyan keveset etetni a kocsival, mint ami elvárható lenne, vagy ami a könyvében van. Aztán megneszeltem, hogy néhány osztrák határhoz közeli ÖMV kút ausztriából kapja az anyagot. Tapasztaltam is, rendszeresen osztrák rendszámos tanker vitte a kútra a naftát. Rászoktam arra, hogy ha tehetem akkor tankolok a határ közelében. Láss csodát, kb. 1 literrel kevesebbel beérte ezek után ugyanúgy használva, ugyanazon utakon, ugynúgy hajtva. Ezt több éves tapasztalat támasztotta alá. Ezt a fogyasztást (ha nem jártam határ felé) akkor tudtam produkálni magyar üzemanyaggal, ha nem normál 95-öst tankoltam, hanem magasabb oktánszámút. Aztán külföldre vitt az élet és a fogyasztás itt kint tankolva normál 95-öst is ugyanolyan jó maradt, mint otthon a jobbikból. Azóta nem tankolok otthon ha hazamegyek se. Sajnos az otthoni benzin minősége nem csak a finomítóból kikerülő anyagtól függ. Amíg eljut a tankba nagyon sokminden történik vele. Kevés fizetésből leltárhiányt kiküszöbölő, vizet tartályba öntözgető, magáncélra benzint lopó, seftelő alkalmazottakon keresztül számtalan dolog. 100 szónak is egy a vége, kb a magasabb oktánszámú felel meg az elvárt 95-nek a legtöbb esetben. Igyekezz olyan helyen tankolni, ahol nagy a forgalom, állandó nyitvatartás van és esetleg az alkalmazottak nincsenek megzsarolva a főnök által a hiány fizetésből való levonásával, prémium üzemanyag minimum mennyiség-eladásával, stb.
Ami a megnövekedett teljesítményt illeti: sógorom astra-h-jában már kétszer volt trafóhíd-csere. Előtte amikor már kezdett elszállni és nehezen indult akkor mindig magas oktánszámút tankolt, hogy ne legyenek indítási gondjai. Tehát vannak esetek amikor hasznos lehet a magasabb oktánszám. De ha minden szép és jó lenne, a benzin is jó minőségű lenne, akkor nem lenne szükséges jobbat tankolni, ugyanis a kopogásérzékelő felfelé nem tud állítani az oktánszámra, csak lefelé. Vagyis csak abban az esetben, ha olyan helyen tankolsz, ahol nem elérhető a 95-ös benzin, csak mondjuk a 91-es.
az enyém gázolajos, próbálgattam többfajta prémiumot, teljesítményben fogyasztásban hangban nem érzékeltem változást, egyetlen plusz hogy a prémiumokkal télen hidegen könnyebben indul
Hogy mi marad meg az utólag elégett mocsokból, nem tudom, de bizti nem minden. De az égetés plusz üzemanyag fogyasztással jár, illetve a levegőbe is kerül belőle. Ja és ne feledkezzünk meg a szűrőben megmaradt hamuról.
Fontos, hogy elvileg a minimum sebesség, ami kell az égetéshez (az időtartam miatt) minimum országúton lehetséges, így városban nem ereget.
De olvastam már olyat, hogy a közvetlen kis turbós benyásokba is illene tenni dpf-et, mert az is nyomatja ki a cuccost...
"Akkor ez az "égetés" is nagy semmi a környezetvédelem szempontjából, mert ha jól értem a sok károsanyagot nem bocsátja ki állandóan kis mértékben (de az euro 5 norma felett), hanem egyszerre kiböffenti ami a szívét nyomja :) Mint a macskák a szőrcsomót, vagy embernél amikor megtelik az epe... Összegyűjtjük, visszatartjuk a sok szemetet hogy megfeleljünk a normának, azután amikor senki nem látja kidobjuk az út szélén....Nagyjából így van?"
Nem, ez nem így van.
Az összegyűjtött kormot nem engedi a szabadba, hanem a regeneráció során elégeti a normálisnál magasabb hőfokon. Majd valaki, aki jobban ráér, mint én :-) részletesen leírja, vagy te is utána tudsz olvasni a neten.
Vicces lenne a fordulatszám növelése, amikor óvatosan parkolsz be/állsz be garázsba, zákózol lámpámál :)
Akkor ez az "égetés" is nagy semmi a környezetvédelem szempontjából, mert ha jól értem a sok károsanyagot nem bocsátja ki állandóan kis mértékben (de az euro 5 norma felett), hanem egyszerre kiböffenti ami a szívét nyomja :) Mint a macskák a szőrcsomót, vagy embernél amikor megtelik az epe... Összegyűjtjük, visszatartjuk a sok szemetet hogy megfeleljünk a normának, azután amikor senki nem látja kidobjuk az út szélén....Nagyjából így van?
Fordulaton nem emel, hiszen úgy kívánatlanul gyorsulna, alapjáraton pedig nem éget.
Az első generációnál kb. 4 szoftver frissítés volt. Az első gyári program túl hirtelen küldte rá a nyomatékot (leginkább itt jelentkeztek turbó gondok), az lórugásszerű volt. A következő nagyon gáz lett, a következők finomabbak lettek. A VGT-t mozgatni kell, típustól függetlenül.
Befecskendező Bosch.
Az üzemanyagszűrő felül a tűzfalon van. Én két csövet látok.
PCT az első szériában biztosan van, kb. 1 km után már érezhető meleget adott nekem.
igen, a hirtelen megnövekvő fogyasztás utal arra, hogy a DPF tisztít. Talán még a fordulatszámnak is növekednie kell, ezt majd figyeld meg, hogy észre venni-e a műszereken vagy csak füllel hallod.
és milyen turbós gondok vannak az 1. generációsnál?
Itt nincs az, hogy beáll a VG lapát és alig gyorsul, van egy nagy turbólyuk és csak nagy fordulaton indul meg?
befecs.rendszert tudod hogy ki gyártja, és hogy van-e benne különbség a 115 és 128 lovas közt?
ja egy apróság, a GO szűrő 2 vagy 4 csöves és fent van-e a motor tetejénél?
Van benne PCT kiegészítő fűtés, hogy télen hamar legyen meleg az utastérben? (ez a hűtővizet melegíti fel 3 izzítógyertyával)
De több gyártó elektromos fűtőszálat használnak az utastér felmelegítésére, a venti elé van téve, és maxra tekert melegnél kapcsol be a cekász...
ha ezek egyeik jelen van, akkor 3-5km-en belül a nagy hidegben is érezhetően meleget kellene fújnia.
Fura nézni ezeket az első generációs, FL előtti Cee'd-eket. Jó a formájuk, szépen meg vannak csinálva (a műszaki tartalmuk is kiváló), de mintha a Kia túl gyorsan "avultatta" volna a dizájnjukat, valamiért öregecskének hat az autó :-(
Igen, a 2009 őszéig üzembe helyezettek EURO IV-esek, az azutániak EURO V-ösek részecskeszűrővel. Nyugaton, már az első széria is DPF-es volt.
Az EURO IV-es 115 lovas, az EURO V-ös 128 lovas, bár utóbbiaknak 115-tel vannak sokszor feltüntetve a forgalmiban (faceliftről beszélek, nem az új szériáról). Ez azért lehetséges, mert simán szoftveresen lettek "tuningolva" szerviz alkalmával. Sokat variáltak már az elejétől fogva a diesel szoftverével. Volt vagy 3 az első szériánál.
Érzetre nincs különbség számomra a 115 és a 128 lovas között. Igazából féltem, hogy az EURO V-ös gázosabb lesz, de talán a plusz lovaknak és a 6 fokozatnak köszönhetően mégsem lett az. Ez annyira igaz (bár a hosszabb váltónak ennek semmi köze), hogy 6-osban is szépen elnyúlik, amikor gyorsulnia kell.
Jelentős fogyasztásbeli észrevételeim nincsenek, mivel 21-e óta van meg az "új"és kb. 800 km-t mentem vele. Az átlagom jelenleg 5.7 vegyesben, ami Budapest belvárost is tartalmaz. Az feltűnt, hogy amikor égeti a kormot (másra nem tudom visszavezetni), akkor felmegy a fogyasztása országúton, de idővel vissza is megy.
Hogy hogyan működik pontosan ez a DPF, fogalmam sincsen.
Nincs benne kettőstömegű, illetve én még nem hallottam befecskendező problémáról, csak turbós sztorikat a másik fórumról.
Nem dolgoznak egységes árakon. Ha hasznosnak érzed, akkor csináltasd meg.
Márkaszerviznél azért érdemesebb megcsináltatni, mert akkor belepecsételik a szervizkönyvbe, ami eladáskor (vevő függvényében) jól jöhet.
Ha maszeknál csináltatod meg, akkor feltűnhet az elő szerviznél, hogy nem a Szlovákiában betekert olajszűrő van benne (persze, ha a szerelő ezt kiszúrja). De ha kapsz ugyanolyat, akkor nem lehet gond.
a köztes olajcserét a garis idő alatt is megcsinálhatja privát szerviz nem tud róla senki semmit csak normális anyagokat (olajat, szűrőket) használjanak a garit csak akkor érinthetné ha később kiderül hogy a hibát a sz@r olaj okozta