Úgy tűnik, ez tényleg a Sztálini Vasmű 25 tonnás dízel-villamos daruja, de ennél többet nem igazán sikerült eddig kinyomoznom róla. Jobban összehasonlítgatva a rendelkezésemre álló iratokat, a Ferroglobus korábbi hozzászólásomban emlegetett daruja ennél kisebb volt, de arról mezen kívül tényleg nem tudok semmit.
A fotó alapján a Dunai Vasmű, később a Ferroglobus 25 tonnás dízel daruja, de otthon majd megnézem a nyilvántartásomban pontosabban. A Járműves Vasúti Daruk c. könyvben van róla egy fotó más szögböl.
Nem tudom, hogy honnan van ez a kép. Talán ez a daru szerepelhet - némileg átalakított gémmel - az előbbi képen? De egyáltalában tud-e valaki valamit erról a daruról?
Osztrák 9766 042 pályaszámú (egykori 966 402) 45 tonnás vasúti gőzdaru Rosannabrücke IV. Pettneu közelében 1985. nyár (45/47 típus, gyártó Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár Győr 1955 körül)
Egyáltalán nem csinálnak Caboose kocsiból dízelmozdonyt, azt normál fedett kocsiból készítették régen. Manapság ilyesmivel már nem szórakoznak, nyíltan vállalják a gőzös mögé berakott 3.000 - 4.000 LE -s mozdonyt...:))) De van nekik egy szaktopicjuk: Amerikai vasutak
Rossz nyelvek szerint ezekben dízelmozdony-szerűségecske van elrejtve és kb. ugyanazt csinálják, mint itthon a Leó a 8 baros nosztalgia gőzös menet végén, csak kevésbé feltűnően.