Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Mivel a légi kutató-mentésre felkészített MI-8-asok fel voltak szerelve nagyon sok mindennel, így gumicsónaktól - erővágóig, volt minden a fedélzeten. Ezen kívül 9 fekvő embert teljes ellátásban tudott szállítani és ha kellett, még egy személyt műteni is tudtak a fedélzeten - út közben, mivel két-három ládányi steril eszköz is rendelkezésre állt és ott volt a repülőtéren szolgálatban lévő orvos is a fedélzeten."
Volt eset hogy műtöttek a fedélzeten rep. közben? Ha igen milyen színtű műtét volt?
Az említett időszakban se felkészültsége, se felszerelése nem volt a civil védelmi hálónak ahhoz, hogy egy légibalesetet kezelni tudjon! Hol volt pl. speciális haboltó, mellyel az égő roncsot járhatóvá lehetett tenni. A légi kutató-mentő szolgálat sok-sok repült órával tette magát képessé, a feladatai ellátására. Pl. vizi - vízből mentés, kiemelések, légioltás, avagy Gemencnél maradva - gumicsónak behúzása helikopterrel a kívánt területre, de lehetne még sorolni. Mindezt jó-rossz-minimumum időjárási viszonyok között, éjjel, nappal.
A légi kutató-mentés alapvetően honvédségi feladat volt, honvédségi események megoldására. Mivel a Honvédelmi törvényben írva vagyon "lakosságának és anyagi javainak védelme " ezért szélesedik ki a feladatkör, a civil szférára is, mint pl. Tisza-i árvíz esete.
Az alap feladatkör pedig oly és annyira speciális volt, hogy annak ellátására a civilek képtelenek lettek volna.
Magyarország területén 1976 óta működik légi kutató-mentő szolgálat, amelyhez a honvédség biztosít helikoptereket és személyzetet. A Mi-8-as, Mi-17-es közepes szállítóhelikopterek Szolnokon és Pápán állnak 24 órás készenlétben.
Törvényi háttér írja elő, hogy[...] Bővebben!Tovább »
Törvényi háttér írja elő, hogy Magyarországnak a Chicagói Egyezmény (12. melléklete) alapján fenn kell tartania a nemzeti légi kutató-mentő szolgálatot.
1./ Szóval a légi kutató-mentés döntően azért volt, hogy a légierő állományát mentse - ellássa és minél előbb a BOB.-ra szállítsa, Kecskemétre.
2./ Az más kérdés, hogy bevállalták azt is, hogy - külön kérésre, a polgári repülésnek és a polgári egyedi balesetekben besegítenek a speciális technikával.
Mindíg nagy érdeklődés kisérte, ha egy civil balesetnél megjelent a 'kis' 14 tonnás szerkezet.
-----------------
Mindkét állítás hamis.
Nem személyed miatt, hanem a tények miatt.
A légi-kutató szolgálat akkor sem katonai feladat ha munkája 99%-ban katonai volt.
Állami feladat.
Az már egy más kérdés, hogy a feladat ellátásával kit bíz meg az állam ?
Nem kellett "külön kérésre" bevállalni civil repülő baleseteknél a kutató-mentő munkát, mert ez alapfeladatuk volt, benne van az alapító okiratukban, amit a Magyar Népköztársaság még 1976-ban (csatlakozásakor) letétbe helyezett a nemzetközi repülési szerveknél.
Azért is :). De egy légibaleset során, olyan sérülések keletkezhettek, melyek ellátására csak a ROB volt képes. Az említett időszakban még nem volt civil légimentés, csak a honvédségi.
Civil szférában is és seregben is : nysa-522-s-mentő róta a köröket és lássuk be, azzal eltipegni Kecskemétig, igen necces feladat, főleg mondjuk Sopronból.
Magyarország 1976 óta lát el légi kutató-mentő feladatokat a Magyar Köztársaság teljes területén a veszélybe került légi járművek részére.
Hazánkban két kutató mentő körzet került kialakításra.
A nyugati-körzet a Magyar Köztársaság Duna-folyó középvonalától nyugatra eső, a keleti-körzet a Magyar Köztársaság Duna-folyó középvonalától keletre eső területe.
2016.6.16 08:45 A két Écureiul az uniós előírások miatt kellett, hogy kiváljon a mentők flottájából. Jók lesznek felderítő, könnyű szállító feladatkörben.
A Magyar Honvédség MH 86. helikopterbázis hivatalosan is átvette a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. által két év óta nem használt Eurocopter AS-350B Écureiul (Mókuska) típusú forgószárnyasait. Az 1991-től repült egy hajtóműves típust azért kellett lecserélni 2014 novemberében a légi mentőknek Ausztriából bérelt EC–135 típusra, mert az uniós szabályok szerint a feladatkörben – lakott terület felett – csak két hajtóműves gépek dolgozhatnak.
A leállított, de kiváló állapotú helikopterek viszont a Honvédség forgószárnyas szegény időszakában igencsak megfelelnek egy sor feladatkörre, kiváltva a nagyobb, drágább üzemeltetésű Mi-8, Mi-17 típusokat. A hajózó állomány kiválasztási, kiképzési és szintentartó repülésein kívül, futár, könnyű teherszállító, és felderítő-megfigyelő, határrendészeti bevetésekre is lehet a két kisméretű forgószárnyassal repülni, amennyiben a szükség felszerelésekkel is ellátják a Mókuskákat.
A légi kutató-mentés azért került megszervezésre, mivel igen faintos légierőnk volt. Pápa-Taszár-Szentkirályszabadja-Kecskemét-Tököl-Szolnok, stb.
Igen sok hadműveleti és kiképzési repülés ment 70-80-90-es években. Abban az időben hajózónként 150-200 óra/év volt a repidő és igen sok pilótánk is volt.
A sok honvédségi repülés, több balesetet is eredményezett, melyet valahogy kezelni kellett. Az érdekesség az, hogy a hajózó állomány ellátásában a 'civil' egészségügyi ellátás nem játszott! A hajózói állományt egyedül a Kecskemét-i ROB láthatta el, ha és amennyiben civil orvos kezelt bárkit is és megtudták, letiltással járt. Így keletkezett az az érdekes helyzet, hogy a TAJ-számom frissítésére, ami kötelező volt, eltipegtem a körzeti orvoshoz, aki pedig nézett, mint maci a málnásban, mivel 8 éve orvosom és még nem látott eddig. Elmondtam Neki miért és megszemlélte a eü. könyvemet is, melyben 1/4-1/2 éves frissítésben, minden mért és vizsgált adatom belekerült. EEG-től, az EKG-ig, holterezés, barokamra, szemészet, fogászat, stb.
Szóval a légi kutató-mentés döntően azért volt, hogy a légierő állományát mentse - ellássa és minél előbb a BOB.-ra szállítsa, Kecskemétre.
Az más kérdés, hogy bevállalták azt is, hogy - külön kérésre, a polgári repülésnek és a polgári egyedi balesetekben besegítenek a speciális technikával. Mindíg nagy érdeklődés kisérte, ha egy civil balesetnél megjelent a 'kis' 14 tonnás szerkezet. Ilyen volt pl. Gemenc-i erdőben, a tó-jege alá került két kisgyerek.
Mivel a légi kutató-mentésre felkészített MI-8-asok fel voltak szerelve nagyon sok mindennel, így gumicsónaktól - erővágóig, volt minden a fedélzeten. Ezen kívül 9 fekvő embert teljes ellátásban tudott szállítani és ha kellett, még egy személyt műteni is tudtak a fedélzeten - út közben, mivel két-három ládányi steril eszköz is rendelkezésre állt és ott volt a repülőtéren szolgálatban lévő orvos is a fedélzeten.
Civil esetben a Ny - illetve - K tájékoztató irányította, segítette a mentést, ha honvédségi baleset volt, akkor a hajózó állománytól csak tájékoztatást kaptak, helyileg merre ténykednek.
Két helyről voltak riaszthatók Ny-i rész, Szentkirályszabadja, K.-i rész, Szolnok. A Szentkirályi reptér, illetve a helikopterek leamortizálása miatt, felborult ez a rendszer.
Jelenleg Pápán van légi kutató-mentő szolgálat ( Őket láthattad is, nem oly rég, amikor meghívták azt a beteg kislányt - akinek az volt az álma, hogy az életében egyszer repülhessen ), gondolom Szolnokon is, van egy szolgálat, mert az egész országot lefedni onnan nem lehetséges.
Mivel teszik mindezt ? A meglévő gépállománnyal. Dominánsan Mi-8, de szerintem besegít a MI-17 is, mivel sárkányszerkezete, közel azonos.
A két citromos pedig döntően kiképzési repülésre mennek majd, avagy a vezetői - tábornoki gárda ugri-bugri szállítgatására. Mivel felderítést is említettek, így kisebb fogyasztással, mint a MI-8, járőrözhetnek - qqcskálhatnak a határon is, migráncsozás céljából :)
A citromsárga forgószárnyas szánalmakat nem honvédek vásárolták a saját pénzükön.
----------------
Olvasni + olvasni + olvasni.
Nem annyira nehéz dolog az, mint elsőre látszik.
1./ Itt, ebben a topikban már május elején leírta egy olvtárs, a két mentő selejtezett helikopter élettörténetét.
2./ Hogy huszon sok évesek, hogy hol szolgáltak eddig és ott miért selejtezték ki őket.
3./ A topik olvasottabbjai egy percig se állították, hogy a MH vette volna a két selejtezett helikoptert, sőt, ők maguk írták meg nekünk, ide, hogy a MH ezeket a leállított izéket kapta, mint más a náthát.
4./ Mivel a foci stadionok építése messze megelőzi fontosságban az ország védelmi képességének fenntartását, a harci helikopterek elvesztése után, az állami kötelezettség*** , azaz a 24 órás órás kutató-mentő szolgálat fenntartása is már hol sikerül, hol nem, emiatt kapta (nem vette) a MH a két máshol selejtezett helikoptert.
--------------
*** = a 24 órás állami, légi kutató-mentő szolgálat fenntartását az országok vállalják.
Nem katonai feladat.
Minden állam maga dönti el, hogy katonáival végezteti el ezt a feladatot, vagy más szervezet munkavállalóival.
Magyarország ezt régóta katonáival végezteti el.
Az utóbbi két évben már a napi 2 db (1 dunántúl, 1 dunán innen) kutató-mentő helikopter készenlétben tartását se tudta garantálni.
Ezért (talán ??) segítség lehet, e kettő, máshol selejtezett, mentő helikopter átvétele.
Na ja, valóban. Muszáj minden PR-t lehetőséget megragadni, de van még hova fejlődni. Át lehetne adni esetleg fő alkatrészenként, mint a várbazárt. Akkor simán ki lehet hozni belőle 4-5 ünnepséget meg sajtó megjelentést. Teljesen jól csinálják, így kell egy amúgy teljesen szánalmas és pitiáner beszerzést az egeik magasztalni.
A citromsárga forgószárnyas szánalmakat nem honvédek vásárolták a saját pénzükön.
Ellenben amikor a honvédek lelkes szabadcsapatai PX és egyéb boltok táján - saját pénzükön - rendezett nagybevásárlásait követően, festőien tarka és változatos felszerelésükben pompázva lettek megörökítve az erre totálisan vak "tudósítók" által, nos, azt ezen a fórumon messze nem holmi miniszter ünnepelte, hanem olyan magadfajták, akik szerint a rendszeresítés és az egységes felszerelés, megjelenés afféle avitt MN tévút.
Ezért talán szerencsésebb lenne, ha azt, amit ti gyakoroltazok hozzászólásokxtucatjaiban, nem maszatolnátok rá másokra - legyen bármennyire is szánalmas a HM használtszemét befogadási hallelújája.
Rendszeresístve egyik sincs, de ugyebár minek az a marhaság - szerintetek.
Tényleg elfogunk odáig jutni, izé süllyedni, hogy Nagy II. zls vesz egy új bakancsot (saját pénzből) ezért ünnepi állomány gyűlés van mert jön a miniszter gratulálni és bejelenti, hogy nőtt az ország védelmi képessége.
-----------------
Ebben az esetben a példabéli bakancs ráadásul huszon éves.
Tényleg elfogunk odáig jutni, izé süllyedni, hogy Nagy II. zls vesz egy új bakancsot (saját pénzből) ezért ünnepi állomány gyűlés van mert jön a miniszter gratulálni és bejelenti, hogy nőtt az ország védelmi képessége.
Szerintem semmi humorizáló szándék nem volt. Ez nem humorizálás. Ezt hívják szatírának, annak meg remek volt.
A jogkörök abnormális dolgaikról könyveket lehetne írni. Amit nálunk egy tábornok sőt a vkf ír alá normális helyen max. egy ezred pk de leginkább egy közvetlen elöljáró vagy a vez.zls.
(Ha már a juhász szóba került itt a 3. fokúja kapcsán, ő nem vett semmit, hanem eladta azt amink volt, (fizetett azért hogy elvigyék), hogy a cimbik a hullarablásból kaszáljanak. Nos ez - ha nem is nagy - de különbség: most legalább a beszerzésen kaszálnak, nem a hullarabláson.)
Ez is egy megoldási lehetőség, bár szvsz praktikusabb lenne egy bizniszzset:) kormánycélra ( Dassault, Cessna) +egy konvencionális szállítógép ( amibe be lehet rámolni egy Role 2-est és képes leszállni füves/döndölt/miegymás reptereken-ha már sebesültszállításról van szó).
Egy Airbus -nak meg kell úgy 2km szilárd burkolatú pálya.