Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117928

Műteni nyilván nem tudtak a magyar MI-8 fedélzetén, lévén orvos nincs a gépen.

 

Egy felcser van aki repül velük.

 

Persze ha valaki elvágta az ujját, vagy vérzett, azt be tudták kötni.

 

 

Plieur Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117927

Csak halk kérdésként, engedelmeddel:

 

"

Mivel a légi kutató-mentésre felkészített MI-8-asok fel voltak szerelve nagyon sok mindennel, így gumicsónaktól - erővágóig, volt minden a fedélzeten. Ezen kívül 9 fekvő embert teljes ellátásban tudott szállítani és ha kellett, még egy személyt műteni is tudtak a fedélzeten - út közben, mivel két-három ládányi steril eszköz is rendelkezésre állt és ott volt a repülőtéren szolgálatban lévő orvos is a fedélzeten."

 

Volt eset hogy műtöttek a fedélzeten rep. közben? Ha igen milyen színtű műtét volt?

Ahhoz igencsak stabíl kezű sebész kellettt...

 

Előzmény: Főlökött (117917)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117926

A légi kutató-mentés alapvetően honvédségi feladat volt, honvédségi események megoldására.

 

---------------------

 

No itt van az eb elhantolva.

 

Ez a mondat, ez a gondolat hamis.

 

Összekevered a szokást a joggal.

 

Pedig már belinkeltem ide, hogy a Chigagói egyezményhez  való csatlakozásunk miatt szervezték meg az állami, légi-kutató mentő szolgálatot.

 

Addig is volt, külön külön a seregnek, a polgáriaknak, a sportrepülésnek, ilyen-olyan, rendszeres vagy eseti mentési terve.

1976 óta viszonylag egyforma állami protokoll szerint kell, vagy kellene dolgozniuk.

 

Csak egy tollvonás (törvény) kérdése, hogy amit eddig katonák csináltak, azt holnaptól a :

 

......................Nemzeti Légi mentő-kutató Szolgálat végezze............

 

Délelőtt megkapják parancsba, délutánra átadják eszközeiket, gépeiket, személyzetet az új cégnek.

 

Azt, hogy valamit, ami állami feladat, valamilyen társaság végez, akár hosszú ideig is, nem jelenti azt, hogy az társasági feladat.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 1 117925

Kevered a jogot a szokásokkal.

 

...............:-))

 

 

Előzmény: Főlökött (117924)
Főlökött Creative Commons License 2016.06.18 -1 0 117924

Szerinted hamis :)

 

Az említett időszakban se felkészültsége, se felszerelése nem volt a civil védelmi hálónak ahhoz, hogy egy légibalesetet kezelni tudjon! Hol volt pl. speciális haboltó, mellyel az égő roncsot járhatóvá lehetett tenni. A légi kutató-mentő szolgálat sok-sok repült órával tette magát képessé, a feladatai ellátására. Pl. vizi - vízből mentés, kiemelések, légioltás, avagy Gemencnél maradva - gumicsónak behúzása helikopterrel a kívánt területre, de lehetne még sorolni. Mindezt jó-rossz-minimumum időjárási viszonyok között, éjjel, nappal.

A légi kutató-mentés alapvetően honvédségi feladat volt, honvédségi események megoldására. Mivel a Honvédelmi törvényben írva vagyon "lakosságának és anyagi javainak védelme " ezért szélesedik ki a feladatkör, a civil szférára is, mint pl. Tisza-i árvíz esete.

Az alap feladatkör pedig oly és annyira speciális volt, hogy annak ellátására a civilek képtelenek lettek volna.

Előzmény: trizs77 (117922)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 1 117923

Mentésre készen

Magyarország területén 1976 óta működik légi kutató-mentő szolgálat, amelyhez a honvédség biztosít helikoptereket és személyzetet. A Mi-8-as, Mi-17-es közepes szállítóhelikopterek Szolnokon és Pápán állnak 24 órás készenlétben. Törvényi háttér írja elő, hogy[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Törvényi háttér írja elő, hogy Magyarországnak a Chicagói Egyezmény (12. melléklete) alapján fenn kell tartania a nemzeti légi kutató-mentő szolgálatot.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117922

1./ Szóval a légi kutató-mentés döntően azért volt, hogy a légierő állományát mentse - ellássa és minél előbb a BOB.-ra szállítsa, Kecskemétre.

2./ Az más kérdés, hogy bevállalták azt is, hogy - külön kérésre, a polgári repülésnek és a polgári egyedi balesetekben besegítenek a speciális technikával.

Mindíg nagy érdeklődés kisérte, ha egy civil balesetnél megjelent a 'kis' 14 tonnás szerkezet.

-----------------

Mindkét állítás hamis.

Nem személyed miatt, hanem a tények miatt.

A légi-kutató szolgálat akkor sem katonai feladat ha munkája 99%-ban katonai volt.

Állami feladat.

Az már egy más kérdés, hogy a feladat ellátásával kit bíz meg az állam ?

Nem kellett  "külön kérésre" bevállalni civil repülő baleseteknél a kutató-mentő munkát, mert ez alapfeladatuk volt, benne van az alapító okiratukban, amit a Magyar Népköztársaság még 1976-ban (csatlakozásakor) letétbe helyezett a nemzetközi repülési szerveknél.

Előzmény: Főlökött (117917)
Főlökött Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117921

Azért is :). De egy légibaleset során, olyan sérülések keletkezhettek, melyek ellátására csak a ROB volt képes. Az említett időszakban még nem volt civil légimentés, csak a honvédségi.

Civil szférában is és seregben is : nysa-522-s-mentő róta a köröket és lássuk be, azzal eltipegni Kecskemétig, igen necces feladat, főleg mondjuk Sopronból.

 

 

 

Előzmény: trizs77 (117918)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117920

Magyarország 1976 óta lát el légi kutató-mentő feladatokat a Magyar Köztársaság teljes területén a veszélybe került légi járművek részére.

 

Hazánkban két kutató mentő körzet került kialakításra.

A nyugati-körzet a Magyar Köztársaság Duna-folyó középvonalától nyugatra eső, a keleti-körzet a Magyar Köztársaság Duna-folyó középvonalától keletre eső területe.

 

http://lhsn.hu/mh-86-szolnok-helikopter-bazis/szallitohelikopter-zaszloalj/kutato-mento-szolgalat/?noredirect=hu_HU

 

 

Előzmény: Főlökött (117917)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117919

RepülésMókuskák a katonáknak, hordágyak nélkül

 

Kelecsényi István

 

2016.6.16 08:45   A két Écureiul az uniós előírások miatt kellett, hogy kiváljon a mentők flottájából. Jók lesznek felderítő, könnyű szállító feladatkörben.

 

Sok éven át ez volt a kisebbik mentőtípus Magyarországon

 

A Magyar Honvédség MH 86. helikopterbázis hivatalosan is átvette a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. által két év óta nem használt Eurocopter AS-350B Écureiul (Mókuska) típusú forgószárnyasait. Az 1991-től repült egy hajtóműves típust azért kellett lecserélni 2014 novemberében a légi mentőknek Ausztriából bérelt EC–135 típusra, mert az uniós szabályok szerint a feladatkörben – lakott terület felett – csak két hajtóműves gépek dolgozhatnak.

 

A leállított, de kiváló állapotú helikopterek viszont a Honvédség forgószárnyas szegény időszakában igencsak megfelelnek egy sor feladatkörre, kiváltva a nagyobb, drágább üzemeltetésű Mi-8, Mi-17 típusokat. A hajózó állomány kiválasztási, kiképzési és szintentartó repülésein kívül, futár, könnyű teherszállító, és felderítő-megfigyelő, határrendészeti bevetésekre is lehet a két kisméretű forgószárnyassal repülni, amennyiben a szükség felszerelésekkel is ellátják a Mókuskákat.

 

 

http://iho.hu/hir/mokuskak-a-katonaknak-hordagyak-nelkul-160616

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117918

A légi kutató-mentés azért került megszervezésre, mivel igen faintos légierőnk volt.

---------------------

Máshogy tudom.

szerintem ez mellékszál.

A légi kutató-mentő szolgálat azért került megszervezésre mert Magyarország csatlakozott nemzetközi légügyi szervezetekhez, ahol ez alapkövetelmény.

Előzmény: Főlökött (117917)
Főlökött Creative Commons License 2016.06.18 0 0 117917

A légi kutató-mentés azért került megszervezésre, mivel igen faintos légierőnk volt. Pápa-Taszár-Szentkirályszabadja-Kecskemét-Tököl-Szolnok, stb.

Igen sok hadműveleti és kiképzési repülés ment 70-80-90-es években. Abban az időben hajózónként 150-200 óra/év volt a repidő és igen sok pilótánk is volt.

A sok honvédségi repülés, több balesetet is eredményezett, melyet valahogy kezelni kellett. Az érdekesség az, hogy a hajózó állomány ellátásában a 'civil' egészségügyi ellátás nem játszott! A hajózói állományt egyedül a Kecskemét-i ROB láthatta el, ha és amennyiben civil orvos kezelt bárkit is és megtudták, letiltással járt. Így keletkezett az az érdekes helyzet, hogy a TAJ-számom frissítésére, ami kötelező volt, eltipegtem a körzeti orvoshoz, aki pedig nézett, mint maci a málnásban, mivel 8 éve orvosom és még nem látott eddig. Elmondtam Neki miért és megszemlélte a eü. könyvemet is, melyben 1/4-1/2 éves frissítésben, minden mért és vizsgált adatom belekerült. EEG-től, az EKG-ig, holterezés, barokamra, szemészet, fogászat, stb.

Szóval a légi kutató-mentés döntően azért volt, hogy a légierő állományát mentse - ellássa és minél előbb a BOB.-ra szállítsa, Kecskemétre.

Az más kérdés, hogy bevállalták azt is, hogy - külön kérésre, a polgári repülésnek és a polgári egyedi balesetekben besegítenek a speciális technikával. Mindíg nagy érdeklődés kisérte, ha egy civil balesetnél megjelent a 'kis' 14 tonnás szerkezet. Ilyen volt pl. Gemenc-i erdőben, a tó-jege alá került két kisgyerek.

Mivel a légi kutató-mentésre felkészített MI-8-asok fel voltak szerelve nagyon sok mindennel, így gumicsónaktól - erővágóig, volt minden a fedélzeten. Ezen kívül 9 fekvő embert teljes ellátásban tudott szállítani és ha kellett, még egy személyt műteni is tudtak a fedélzeten - út közben, mivel két-három ládányi steril eszköz is rendelkezésre állt és ott volt a repülőtéren szolgálatban lévő orvos is a fedélzeten.

Civil esetben a Ny - illetve - K tájékoztató irányította, segítette a mentést, ha honvédségi baleset volt, akkor a hajózó állománytól csak tájékoztatást kaptak, helyileg merre ténykednek.

Két helyről voltak riaszthatók Ny-i rész, Szentkirályszabadja, K.-i rész, Szolnok. A Szentkirályi reptér, illetve a helikopterek leamortizálása miatt, felborult ez a rendszer.

Jelenleg Pápán van légi kutató-mentő szolgálat ( Őket láthattad is, nem oly rég, amikor meghívták azt a beteg kislányt - akinek az volt az álma, hogy az életében egyszer repülhessen ), gondolom Szolnokon is, van egy szolgálat, mert az egész országot lefedni onnan nem lehetséges.

Mivel teszik mindezt ? A meglévő gépállománnyal. Dominánsan Mi-8, de szerintem besegít a MI-17 is, mivel sárkányszerkezete, közel azonos.

 

A két citromos pedig döntően kiképzési repülésre mennek majd, avagy a vezetői - tábornoki gárda ugri-bugri szállítgatására. Mivel felderítést is említettek, így kisebb fogyasztással, mint a MI-8, járőrözhetnek - qqcskálhatnak a határon is, migráncsozás céljából :)

Előzmény: trizs77 (117916)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.18 0 1 117916

A citromsárga forgószárnyas szánalmakat nem honvédek vásárolták a saját pénzükön.

 

----------------

 

Olvasni + olvasni + olvasni.

Nem annyira nehéz dolog az, mint elsőre látszik.

 

 

1./ Itt, ebben a topikban már május elején leírta egy olvtárs,  a két mentő selejtezett helikopter élettörténetét.

 

2./ Hogy huszon sok évesek, hogy hol szolgáltak eddig és ott miért selejtezték ki őket.

 

 

3./ A topik olvasottabbjai egy percig se állították, hogy a MH vette volna a két selejtezett helikoptert, sőt, ők maguk írták meg nekünk, ide, hogy a MH ezeket a leállított izéket kapta, mint más a náthát.

 

 

4./ Mivel a foci stadionok építése messze megelőzi fontosságban az ország védelmi képességének fenntartását, a harci helikopterek elvesztése után, az állami kötelezettség*** , azaz a 24 órás órás kutató-mentő szolgálat fenntartása is már hol sikerül, hol nem, emiatt kapta (nem vette) a MH a két máshol selejtezett helikoptert.

 

 

--------------

 

 

*** = a 24 órás állami, légi kutató-mentő szolgálat fenntartását az országok vállalják.

Nem katonai feladat.

Minden állam maga dönti el, hogy katonáival végezteti el ezt a feladatot, vagy más szervezet munkavállalóival.

Magyarország ezt régóta katonáival végezteti el.

 

Az utóbbi két évben már a napi 2 db (1 dunántúl, 1 dunán innen) kutató-mentő helikopter készenlétben tartását se tudta garantálni.

 

Ezért (talán ??) segítség lehet, e kettő, máshol selejtezett, mentő helikopter átvétele.

 

 

 

 

kószák egyike Creative Commons License 2016.06.18 0 1 117915

Na ja, valóban. Muszáj minden PR-t lehetőséget megragadni, de van még hova fejlődni. Át lehetne adni esetleg fő alkatrészenként, mint a várbazárt. Akkor simán ki lehet hozni belőle 4-5 ünnepséget meg sajtó megjelentést. Teljesen jól csinálják, így kell egy amúgy teljesen szánalmas és pitiáner beszerzést az egeik magasztalni. 

Előzmény: trizs77 (117913)
Éhesló Creative Commons License 2016.06.18 -1 0 117914

A lelkesen tódított példátok sánta.

A citromsárga forgószárnyas szánalmakat nem honvédek vásárolták a saját pénzükön.

 

Ellenben amikor a honvédek lelkes szabadcsapatai PX és egyéb boltok táján - saját pénzükön - rendezett nagybevásárlásait követően, festőien tarka és változatos felszerelésükben pompázva lettek megörökítve az erre totálisan vak "tudósítók" által, nos, azt ezen a fórumon messze nem holmi miniszter ünnepelte, hanem olyan magadfajták, akik szerint a rendszeresítés és az egységes felszerelés, megjelenés afféle avitt MN tévút.

 

Ezért talán szerencsésebb lenne, ha azt, amit ti gyakoroltazok hozzászólásokxtucatjaiban, nem maszatolnátok rá másokra - legyen bármennyire is szánalmas a HM használtszemét befogadási hallelújája.

Rendszeresístve egyik sincs, de ugyebár minek az a marhaság - szerintetek.

 

Előzmény: trizs77 (117913)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.17 0 1 117913

Tényleg elfogunk odáig jutni, izé süllyedni, hogy Nagy II. zls vesz egy új bakancsot (saját pénzből) ezért ünnepi állomány gyűlés van mert jön a miniszter gratulálni és bejelenti, hogy nőtt az ország védelmi képessége.

 

-----------------

 

Ebben az esetben a példabéli bakancs ráadásul huszon éves.

 

 

Előzmény: kószák egyike (117908)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117912
Éhesló Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117911

Szerintem te benézted az elvbarátod rugdosódását és ténynek vettél egy majomkodást.

Ez szánalmas hiba és a magyar írott szöveg meg nem értését demonstrálj,a ami nem vet rád jó fényt.

Olvasd el még egyszer.

 

Ha mégsem így lenne, ahogy gondlom, talán hozzál rá forrást mit teregett ki, ki és mikor?

Előzmény: Qkorica (117904)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117910
Előzmény: kószák egyike (117908)
Plieur Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117909

Így már sokkal jobb:)

Előzmény: M.Zoli (117903)
kószák egyike Creative Commons License 2016.06.16 0 2 117908

http://index.hu/tech/2016/06/16/sarga_mokusnak_orul_a_honvedseg/

 

Tényleg elfogunk odáig jutni, izé süllyedni, hogy Nagy II. zls vesz egy új bakancsot (saját pénzből) ezért ünnepi állomány gyűlés van mert jön a miniszter gratulálni és bejelenti, hogy nőtt az ország védelmi képessége. 

Előzmény: kovacsgyula44 (117900)
kószák egyike Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117907

Szerintem semmi humorizáló szándék nem volt. Ez nem humorizálás. Ezt hívják szatírának, annak meg remek volt. 

 

A jogkörök abnormális dolgaikról könyveket lehetne írni. Amit nálunk egy tábornok sőt a vkf ír alá normális helyen max. egy ezred pk de leginkább egy közvetlen elöljáró vagy a vez.zls. 

Előzmény: trizs77 (117893)
kószák egyike Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117906

Akár még jót is röhögtem volna a kis szatírádon ha nem ez lenne a kemény valóság... így nincs kedvem röhögni, habár kínomban simán...

Előzmény: trizs77 (117889)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117905
Qkorica Creative Commons License 2016.06.16 0 1 117904

Nagyon sajnállak, ha nem érted!

Melyik napiparancs, vagy jogszabály írja elő az előző miniszter viselt dolgainak kiteregetését a NATO értekezleten?

Az is gusztustalan, amit az előd művelt, de ez mindent felül múlt. 

Előzmény: Éhesló (117895)
M.Zoli Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117903

Jon meg hozza 2 kicsi Fokker bizjet.

Előzmény: Plieur (117901)
Éhesló Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117902

(Nem)kicsit sárga, savanyú, de a miénk. :)

 

(Ha már a juhász szóba került itt a 3. fokúja kapcsán, ő nem vett semmit, hanem eladta azt amink volt, (fizetett azért hogy elvigyék), hogy a cimbik a hullarablásból kaszáljanak. Nos ez - ha nem is nagy - de különbség: most legalább a beszerzésen kaszálnak, nem a hullarabláson.)

 

Előzmény: kovacsgyula44 (117900)
Plieur Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117901

Off on

Ez is egy megoldási lehetőség, bár szvsz praktikusabb lenne egy bizniszzset:) kormánycélra ( Dassault, Cessna) +egy konvencionális szállítógép ( amibe be lehet rámolni egy Role 2-est és képes leszállni füves/döndölt/miegymás reptereken-ha már sebesültszállításról van szó).

Egy Airbus -nak meg kell úgy 2km szilárd burkolatú pálya.

off off

Előzmény: M.Zoli (117892)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117900

Olívsárga. Má' festéssel se tökölünk.

kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 117899

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!