Megverte egy szülő a bujáki iskola igazgatóját
2007. március 29. 21:13
MNO
Nem volt csütörtökön tanítás a bujáki általános iskolában. A tanárok azért döntöttek így, mert szerdán megverte az egyik diák apja az igazgatót.
Az apa szerint ő azért ütött, mert az igazgató nemcsak intőt adott a fiának, hanem még a tarkójára is rávágott. A rendőrség szerint viszont ezt eddig semmi sem bizonyítja. A tanárok az eset után úgy döntöttek, csütörtökön tanítási szünetet rendelnek el.
...
Az elmúlt hetekben többször támadtak meg tanárokat az országban.
Nem, a baj inkább az, hogy nincsenek szülők (Vagyis csak "szülők" vannak.), akik óvodára felkészítették volna a gyereket. De, ez itt off.
---
Dehogy off. Ez a lényegi oka az egész problémának. A szülőket az állam nem tudja helyettesíteni. Ezért sikertelen az egész roma projekt. Többek közt. De ez egy fontos ok.
Az elhanyagolt ember (aki egy szociális lény) mindenféle problémákat szed össze, a gyermekek különösen, az egyik leggyakoribb - különösen fiúknál - az agresszió.
"Mindenki csak azzal az évi 1-2 esettel foglalkozik, amikor (teljesen jogosan) egy tanár kap néhány pofont egy kétségbeesett, gyermekét védő szülőtől.
Indítottam egy blogot az évi több százezer, a tanárok által elkövetett gyermekbántalmazások és gyilkosságok dokumentálására, korrekt kitárgyalására. Ajánlom midenn tanárseggnyaló disznónak, hogy olvassa."
A jelölt dolgok miatt némi kétségem támadt a korrektség miatt.
De lassan azt is megéri a világ, hogy a nyóckerben, vagy borsodban, elvadult tanarak hordái fosztogatják a megfélemlített békés lakosokat.
Bántalmaztak Gödöllőn egy tanárt, aki emiatt kórházba került. A két gyanúsítottat őrizetbe vették.
A város honlapján megjelent információt erősítette meg a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) szóvivője szerdán az MTI-nek.
Beluzsárné Belicza Andrea a hétfő késő délután történtekről elmondta, hogy a diákokra felügyelő középiskolai tanárra ketten támadtak rá.
A helyszínre érkező járőrök azonnal elfogták a 29 éves K. A.-t. A gödöllői férfi megalapozottan gyanúsítható azzal, hogy arcul ütötte a pedagógust, aki ettől a földre esett, és sérülései miatt kórházba kellett szállítani. A másik támadót, a 25 éves vácszentlászlói R. J.-t, aki szintén bántalmazta a tanárt, nem sokkal éjfél előtt találták meg a gödöllői rendőrök.
Mindkét gyanúsítottat őrizetbe vették, előzetes letartóztatásukról várhatóan csütörtökön dönt az ügyészség - tette hozzá a PMRFK szóvivője.
Engem itt az általad oly szerett média "nem romának", a PC alapon védetteid sokszor "gádzsónak", "parasztnak" hívnak.
Még az oláh cigány közösség, ahová én bejáratos vagyok, magukat is cigánynak nevezték az én nyelvemen, amikor azon a nyelven, az én nyelvemen, azaz magyar nyelven beszéltek.
Szerinted mit szólna a bazi nagy PC együttérzés, ha innentől fogva lennének a magyarok, meg a "nem magyarok"? Csak úgy, a "nem romázás" nmintájára. Eléfogadod/elfogadnád?
Nézd, más gyerekét nem nevelheted, és nem is tudod. Mert hiába nem ütöd, vered, tiltod, hanem a jó példát állítod elé, az otthon látott felülírja. Előbbivel meg mehetsz börtönbe. Ezért nem tudja a tanárnéni se nevelni a gyereket. Példát mutathat, de nevelni anya meg apa tud. És ha nem akar, akkor veszett fejsze nyele. Tényleg, mindent megpróbáltunk a kiscsajnál. Kultúrprogram (mozi, színház, múzeum), könyvek, közös főzőcske, ottalvós parti, tanultunk vele - ahogy nőtt, úgy lett egyre hazudósabb.
Ha ételt küldtünk, az edényt, amiben küldtük, úgy adta vissza, hogy nem mosta el. A szolgálati lakást az apjával 2en úgy lelakták, hogy a kutya nem volt hajlandó bemenni abba a bűzbe. Ja, és ehhez jön az, hogy a gyermekvédelemtől szgépet kapott, de télre csizmát apám főnöke vett neki. Na, integrálja, aki tudja.
A rózsadombi szobaszociológusok által preferáált iskolákba kéne beintegrálni néhány HHH-t, aztán majd rájönnének, mennyire vicces. :(
Amúgy privátban tudok elérhetőséget adni egy kis-nagylányhoz, akit 5en nem tudtunk normális pályára állítani. Pedig hófehérke. De neki jogai vannak. Joga van nem iskolába járni, joga van nem fürödni, joga van havonta új telefonhoz, fészbúkhoz, ehhez, ahhoz. Hát akkor joga van. Nekem meg jogom van mást színházba, moziba hurcolni. Meg jogom van nem az ő korrepetálására fecsérelni el az időmet.
De a jogvédőknek is jogában áll integrálni őket, saját erőből.
Olyan dolgokat tálalsz köztudottként, amelyekre a bizonyíték vajmi kevés. Leginkább csak a ballibbant médiában unalomig sulykolt, féligazságoknak vagy teljes hazugságoknak nevezném őket.
Cigány osztályokat rasszista beütésből nem indítanak sehol. A Mohácsi leányok alapítványa lógó nyelvel kajtat az ilyen helyek után, de még sehol sem sikerült bizonyítaniuk, hogy ez így lenne. Más kérdés, hogy a köszönni, WC-t használni, Kezet mosni, evőeszközöket használni is képtelen, alig tanítható gyerekeket, akik 6-7 évesen a 3-4 évesek szintjén vannak, sok iskolában külön osztályokba delegálják. Az azonban, hogy e gyermekek közt sok a cigány, az bizony nem a tanárok hibája, hanem azoké a szülőké, akik gyermekeikkel nem foglalkoztak otthon .
Emlékezetes élmény volt, mikor barátosném bevitte a körzetilegilletékes suliba a hatéves kislányát (csak, hogy közölje, a gyermek nem oda fog járni, hanem zenei tagozatos általánosba). Jött egy másik anyuka is, nagyon szép, bogársemű cigány kisfiúval. A kinézettel nem is lett volna semmi baj, se a származással. A kisfiún látszott, hogy szülei féltett kincse, nagyon rendben volt a ruházata is. A kisleány örült neki, hogy nemcsak a felnőttek vannak, hanem játszópajtás is érkezett. Köszönt is neki. Először magyarul. Reakció semmi. Kisleánynak leesett, hogy hol látott ő nyaraláskor ilyen színű embereket, úgyhogy Kali mera, Bon giorno, Ciao, Hello, még a Zdrasztvujtye is játszott, amit a kislány egy orosz kisgyerektől sajátított el valamelyik nyáron, nyaraláskor. A kisfiú csak nézett mérgesen, reakció semmi. Szemlátomást önérzetében sértve érezte magát, hogy őhozzá valaki csak úgy szólni mer. Az, hogy van ilyen, meg olyan is van, hogy köszönünk egymásnak, az teljesen össeegyeztethetetlen volt azzal a törzsies szocializációval, hogy őnáluk csak a férfi a valaki, és a rajoskodó, főnökösködő apukát sem lehet csak úgy megszólítani. Pláne nem egy nőnek!
Na, most ezt a férfiúi felsőbbrendűséggel és cigány felsőbbrendűségi tudattal otthonról átitatott gyermeket integráljad, ha tudod! Pláne nagy lesz a baj, ha még az is kiderül, hogy nem ő az osztály esze, netán épp az ellenkező véglet. Akkor a valós teljesítmény ill. annak szerény volta igencask ellentétbe kerül ám a beletáplált önérzettel. Az indulatát pedig a többieken fogja kiélni, még csak véletlenül sem fog önkritikusan magába nézni és felülvizsgálni mindazt, amivel otthon átitatták...
Mellesleg egy gyermek előmenetele a tanulásra való képességén és készségén, magyarul a tehetségén meg a szorgalmán múlik elsősorban. A szülők anyagi helyzete is számít, de nem mindenek felett. Frissen érettségizett gyerekből több is van a környezetemben. A legnagyobb presztízsű egyetemre (BME egyik legnehezebb szaka) és államilag finanszírozott képzésre azt a félárva fiút vették fel, aki az összes ilyen korú ismerősöm közt messze a legszegényebb. Ugyanakkor igen jómódú családok agyonkényeztetett sarjait csak gyengébb, vidéki felsőoktatási intézményekbe vették fel, vagy oda sem.
Véletlenül sem az, hogy a kedves szülő nem neveli a gyereket. (Akár azért, mert csak megcsinálni volt jó, akár azért, mert nem akarja szegény gyermeket korlátozni.)
Nem zárhatsz össze olyan gyerekeket, ahol az egyiknek negyede a szókincse, mint a másiknak, és az is a "beszélő" meg "gyámügy" kifejezésekre terjed ki. Az egyik frusztrált lesz, mert nem érti a tananyagot, a másik meg unatkozni fog, és esetleg ezért válik rendbontóvá. Vagy az egyik nem tanul meg olvasni, buktatni persze nem lehet, 3. osztályban végleg lemarad, 5.től végigbukdácsol, mert egyszerűen elolvasni sem tudja a leckét, nem megtanulni. Azok a gyerekek, akikkel otthon foglalkoztak, meg 1-2 hét alatt megtanulnak olvasni, a januárra már végigolvasták az összes tankönyv összes szövegét, és akkor megy az üzenet a szülőknek, hogy a gyerek hiperaktív meg nem figyel. Persze, minek figyeljen, már 3 hónapja túl van azon az olvasmányon.
Teljesen nem lehet elkülöníteni ezeket a gyerekeket, nem szabad szétszakítani versenyistállóra, meg kisegítőre, de az inem integrálás, ha összezárjuk őket. Legyen közös technika, ének, rajz, testnevelés. Aztán kis csoportban gyors felzárkóztatás azoknak, ahol a család nem nevelte a gyereket, csak nőtt, mint a dudva.