Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laci_4 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 47837

Sziasztok!

 

Olaj volt a levegőszűrő házból jövő flexibilis műanyag csőben és egy kevés még a levegőszűrőre is ráfolyt. Lehetséges, hogy egyszer túl lett töltve az olaj és visszajött a karter csövön és valami áramlás kivitte a szűrőből jövő csőbe? (jelenleg jó az olajszint; a flexi műanyag cső "recéiben" végig állt az olaj). Most kitakarítottam mindent, pár hét múlva megnézem újra.

Ötlet, hogy mitől lehet? 

 

üdv

406 SW Creative Commons License 2016.06.11 0 0 47836

Van még sok alkatrészem a 2002-es 406 sw-ből 3.0 v6.

Ha valakit érdekel, keressen privátban, olcsón oda adom, vagy akár egyben is vihető!!

 

Ami nincs: ülések, kárpitok, műszerfal, km-óra, gyújtótrafók, jobb első sárvédő, motorháztető, lámpák, ködlámpák, lökös, csomagtérzár, többi nagyjából megvan, lemezfelnikkel, gumik nem árképzők.

Nekem már útban van, vasba pedig sajnálom leadni...

Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.10 0 0 47835

Teljesen mindegy ki mit és mennyire tologat el hogy jó érték legyen a kijelzőn(bár ennek pont semmi értelme), mert a vezérlőt nem érdekli. Viszont a vízgombák jelei közvetlenül a 90-es évek közepe óta nincsenek közvetlenül az obd csatlakozón. Egy gomba van a műszernek meg egy a vezérlőnek, de ha 3vezetékes a gomba, akkor csak 1 van. A műszerfalad nem is fog pontos értéket mutatni, mert nem az a dolga, csak tájékoztat hogy az üzemi hőfokon, alatt, vagy felette jársz. Ennyi pont elég is, mert ha véletlenül túlmelegedne, azt egy szép stop felirat is jelzi. Eleve így is vannak kalibrálva, hogy mindig 90 körül mutasson. A hőmérődet nagy vonalakban úgy lehet ellenőrizni, hogy álló helyzetben járatod a motort és figyeled a hűtőre menő csövet, hogy mikor nyit ki a termosztát, ez olyan 90fok környéke. Bár mire egy dízel terelés nélkül felmelegszik....

Mondjuk ha folyamatosan 70-78 között sétál, akkor a hőfok, akkor elfáradhatott a vízgomba.

Előzmény: bananatree (47834)
bananatree Creative Commons License 2016.06.10 0 0 47834

a szabványok (általában) különféleképpen értelmeződnek a gyártók által (nem csak autógyártókra értem).

Az OBD szabvány szerint az a "paraméter", ami a vízhőmérsékletet jelenti, annak értékéből ki kell vonni 40-et, és az a jó érték.

De ha "valaki" csak 30 fokkal tolja el, akkor máris megvan, hogy miért tér el a két érték.

"csak" kalibrációs hiba.

de a PPS is annyinak látja, tehát az OBD-n keresztül kiadott érték is jó.

 

persze én abból indultam ki, hogy a PPS nem (vagy nem csak) az OBD protokollon át veszi az értékeket.

de ha a PPS is az OBD paramétereket nézi, akkor nem volt sok értelme a vizsgálódásnak...

 

Arra lennék kíváncsi, hogy valójában hány fokos a víz? vajon fals az a hőmérőm, ami a BSI-nek adja a jelet?

és hány fokosnak kellene lennie igaziból a víznek?

 

Ma menet közben néztem alaposabban az értékeket, normál üzemben nem ment 78 fok fölé.

 

Előzmény: Tibcsi37 (47833)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.10 0 0 47833

Talán a pps nem ugyanazt a motorvezérlőt nézi mint az obd kütyüd? Ugyan mitől lenne más az eredmény?

Előzmény: bananatree (47832)
bananatree Creative Commons License 2016.06.10 0 0 47832

hmm...

a fura az, hogy mindez az eltérés szándékosnak tűnik, nem pedig szenzorhibának

merthogy PPS-sel nézve ugyanannyi a vízhőfok, mint az OBD-s kütyüvel.

szóval a műszerfalon kijelzett hőfok, és a valós közt van legalább 10-12 Celsius eltérés...

 

Előzmény: bananatree (47829)
bananatree Creative Commons License 2016.06.09 0 0 47831

köszi

a zöldet már megtaláltam (eddig csak azt :) )

hol keressem a többit?

(de legalább a kéket?)

köszi

 

Előzmény: GeRisZ110 (47830)
GeRisZ110 Creative Commons License 2016.06.09 0 0 47830

3 Gomba van.

Zöld,Barna,Kék.

 

Barna: Ventillátor

Kék: Műszerfal

Zöld: Motorvezérlő

Előzmény: bananatree (47829)
bananatree Creative Commons License 2016.06.09 0 0 47829

Létezik, hogy a 2.2 HDI-n 2 darab hőgomba van?

1 a műszerfalnak mesél, 1 meg a motorvezérlésnek?

 

Az tűnt föl, hogy a műszerfal szépen 90 körül mutat (kicsit alatta), de stabilan.

Ehhez képest az OBD-n kiolvasott értékek meg 70-78 fok között ingáznak, és nem stabilak...

???

 

liili Creative Commons License 2016.06.08 0 0 47828

Arra jöttem rá, hogyha sportosabban vezetem, jobban kihúzatva, akkor nem olyan jelentős a probléma. Vezettem egy cimbimét, és az sokkal fürgébb volt. Jó, igaz, hogy Ő vidékre jár vele. Én inkább városban használom, keveset vidékre. A multkor voltam Debrecen Szeged viszonylatban, 1 nap 600 km. 90-130-as tempóval. Akkor ment rendesen, 5 literes fogyasztással!!!!! Mindenki az ÖMV-nél tankoljon, és meglátja a különbséget. Városban azóta kijön 6 literből!!!

Cimbim szerint nem ártana a légtömegmérőt kipucolni, mert olyan mintha nem kapna elég levegőt. Lehet, hogy ezt is átszerelem olajtükrös légszűrősre, mint a 405 srdt-t. Abban van 300.000km, de megy mint az állat!!5 literrel!!!

Előzmény: Kornél 2 (47783)
laci_4 Creative Commons License 2016.06.08 0 0 47827

32302 hozzászólás.

Hátha meg lett oldva. 

Amúgy nekem néha, nagyon ritkán csak a háttérvilágítás marad rajta és a gyújtás ráadás elvétel után rendben van. Együtt élek vele.

Előzmény: János Szkok (47826)
János Szkok Creative Commons License 2016.06.08 0 0 47826

Köszönöm Laci!

Egy furcsaságot vettem észre.Amikor leállítom az autót és leveszem a gyújtást,ugye a rádiónak ki kell kapcsolnia és a computer is elsötétül.De néha csinálja,hogy a computer és a rádió ennek ellenére fent marad és csak akkor tudom kikapcsolni,ha újra elindítom az autót és ismét leállítom.Elég zavaró...Valakinek valami ötlet?

Üdv.: Szkok Jani

laci_4 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 47825

https://carmanuals2.com/get/peugeot-406-2002.5-kezelesi-utmutato-68816

 

Total quartz 9000 5w40 vagy 10w40. (én 5w40-et tettem bele-2002es 1.8as)

Előzmény: János Szkok (47822)
GeRisZ110 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47824

Sziasztok,az miért van,hogy folyamatossan megy vészüzembe a hütőventillátorom, ha leálítom ha nem még gyújtás nélkül is. Most kezdte el,megáltam a praktiker elött,lezártam,és hallom hogy maxon megy a ventillátorom,kivettem a gyors fokozat biztosítékját,és a lassú fokozat megy most csak,de az normálissan üzemel,90 foknál kapcsol be,az nem megy folyamatossan. Ez most mitől lehet? Amugy az a furcsa,hogy régen soha nem ment ha levettem gyújtásról még ha lehúztam a gombáról a csatit,akkor sem. Erre tudja valaki a megoldást? Ez már magas nekem.

Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47823

Sopron

Előzmény: Bazer (47818)
János Szkok Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47822

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2002-es 1.8 as benzines 406-ost.Nem kaptam hozzá használati utasítást...Milyen motorolaj kell bele?mit javasoltok?A választ előre is köszi nektek.

Üdv:Jani

Zsoltialeveli') Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47821

Ha a küszöb középső részét úgy hagyta ahogy a képen látszik akkor tuti hogy nem..Egy spéci lakatos azt is kicseréli, ha megtartós az autó. Nyilván nem 15 ropiért, az biztos!

Előzmény: Hobbi-Fotós (47815)
Losapayos Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47820

Sziasztok ! 
Maradt még pár nagyobbacska alkatrészem, amik még eladók ! 
Peu 406 2.0 HDI- ből. 1999-es évjárat. 
- Motorháztető 27e HUF + van még csavaros első elemek zárhíd stb... 
- Kormánymű 22 e HUF 
- Műszerfal 15 e HUF (minden légzsákkal , övfeszítőkkel 25 e HUF) 
Ezen kívül még száz apróság, de ez ami sok helyet foglal ! 
Posta és futár OK. Személyesen átvehetők Kisújszálláson ! 
Érd.: 06 30 461 1639 vagy üziben 
Üdv !

Losapayos Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47819

Sziastok ! 

Akinek volt ABs gondja, csak egy kis info.... 

Nekem sajna a következő gondom volt. Az egyik rugós rögzítő csavar megadta magát.... Aztán szépen önálló életre kelt a dobfékben. Persze szépen beszorult a szenzor és az ABS karika közé... kicsit megtiporva őket. ... Takarítás, újra összerakás.. 

 

Csak akit érdekelt  :D 

 

Előzmény: Losapayos (47810)
Bazer Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47818

nem tudom hol laktok... 2 küszöb 15e ftért veszem 15e ftért kicserélik.. és 10e ftbol szinre fujják ez szeged :)

Előzmény: Hobbi-Fotós (47817)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.06.04 0 0 47817

Szia!

Nálunk drágán dolgoznak.

Anyag 2 küszöb 18 000 Ft

Festés 2×30 000 Ft.

Munka 50 000 Ft.

Hétfőn vittem, köv.  hétfőn hoztam.

 

Előzmény: ábrus (47816)
ábrus Creative Commons License 2016.06.03 0 0 47816

Köszi, ezek a képek jól jöttek, én is épp ugyanez előtt állok. Mennyiből sikerült kihozni? (nekem itt 50-55e körülre mondták)

Előzmény: Hobbi-Fotós (47815)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.06.03 0 0 47815

20 éves a 2,1 lit.  406 SVDT-m. (Motor: XUD11BTE P8C) 340 000 km.

 

Elkészült a küszöbcsere. Ez biztosan nem fog kibírni annyit, mint az eredeti.

Losapayos Creative Commons License 2016.06.02 0 0 47814

ezt hozza hdi -re 

ezeket a benzinesre..( az egyik ugyan az ) 

 

Természetesen össze kell nézni ! Küldök képet ha érdekel, írj rám emailben : xcheesexx@gmail.com    

 

 

Előzmény: jimmyTdt (47813)
jimmyTdt Creative Commons License 2016.06.02 0 0 47813

Szia! Az jó lehet a 2.0 16v-be? Ugy tudom nem. Vagy tévedek?

Előzmény: Losapayos (47799)
mlaszlo90 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 47812

agzem!

Valamiért nem tudok privátot írni ezért megadom az e-mail címem. Kérlek írj. : magyarlaszlo90@gmail.hu

Előzmény: agzem (47811)
agzem Creative Commons License 2016.06.01 0 1 47811

mlaszlo90 !

Szerelot? Hol? Koppenhagaban? Londonban vagy Debrecenben?

A viccet felreteve, dobj egy privatot, en is hasonlo helyzetben voltam/vagyok Budapesten.

Előzmény: mlaszlo90 (47809)
Losapayos Creative Commons License 2016.05.31 0 0 47810

Ugyan ez a szitu nálam is ... :O .. 1 hete így járok, már nagyon idegesít. Időm lassan engedi és feltárom a problémát :) Köszi minenkinek az építő kommenteket ! 

Előzmény: Banderraz_05 (47803)
mlaszlo90 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 47809

Tudtok ajánlani egy megbízható normális szerelőt? az sem baj ha nem tud adni számlát, vagyis maszek.
én a belvárosban lakok de pontosabb infót inkább e-mailom adok...

Előzmény: mlaszlo90 (47807)
Tamás406 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 47808

Szia Banderraz_05!

 

Ilyen nekem is volt, asszem régi hozzászólásom is van róla. A féktárcsa kopásából származó vasreszeléket összegyűjti az ABS érzékelője, ezért nem veszi rendesen a kerék forgását. Egyszerűen kézzel le kell csipkedni róla a mocskot és jó is lesz. Ha nincs egyéb baj... az enyémnek szerencsére csak ennyi volt.

Előzmény: Banderraz_05 (47803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!