Szia! Első körben én megnézném a hűtő réseit kívülről! Nagy valószínűséggel azért ment a ventillátor mert nem tudja átszívni a levegőt a réseken!
Az olaj. Ezeknek a gyári leírásban van téli és nyári olaj. A téli az a 10 40W a nyári pedig a 15 40W.
De nálunk soha nem lesz olyan hideg, hogy azt a híg olajat kelljen használni. Az ezeknél hígabb olaj pedig egyszerűen nem ezekhez az illesztésekhez és furatokhoz van kitalálva.......
Az csak az elméleti igazság, hogy melegen minden olaj egyforma de mégsem! Nem mindegy az, hogy milyen az olajszivattyú mekkorák az átvezető furatok és az az olaj milyen vastag filmet képes létrehozni a két felület között, na és a legfontosabb van-e olajhűtő? Nálam egy katasztrófa volt amikor kaptam félszintetikus olajat és arra cseréltem. Egyszer pest oda vissza ~300km 1 liter olaj! Tehát nálam szigorúan 15 40W.
Sziasztok! Nyugodtan "belefolyhattok", és írjátok le, ha van egyszerűbb megoldás. :)
Nekem nincs aknám, se csápos emelőm, csak simán a "földön" szereltem. Bizonyára megoldható úgyis a csere, hogy nem szedjük ki az egész féltengelyt. De én úgy gondolom, hogy ha a külső már tönkremegy, akkor elképzelhető, hogy 1-2 éven belül a belsőn is ki fog szakadni a gumiharmonika... kicsivel több munkával renbe lehet rakni az egészet és nem kell jövőre újra kezdeni az egészet. Nna meg mennyivel kényelmesebb egy satuba befogva kicserélni, mint a doblemezbe bebújva, ahol nem igazán pormentesen dolgozni ;)
A rugóösszehúzás: két darab kb.4x20 mm-es laposvas, aminek a két vége be van hajlítva kilencven fokban, és olyan méretűre leszabva, hogy a keréken álló autó spirálrugójába pont beleillik. A két vasat szemből betolni a rugóba és felemelni az autót. A két laposval nem engedi a rugót kitágulni.
Üdv, a ventilátornak gyújtás nélkül is hűteni kell. Nem kell félni nem forr fel "nyomott" rendszer! Nekem is kb 105C'-nál kapcsol. Az az olaj is jó főleg kopott motorba, én 100.000 Km futás után azt használom immár 240.000 Km-t mentem így olaj fogyás nélkül.
Ma hoztam el a szerelőtől a feliciámat (2001, 1.3 LXi 68Le)
Jó pár javítást eszközöltek rajta (jobb torony elég ganén volt összeeszkábálva előző tulaj által, olajcsere, olajszűrő, ventillátormotor csapágyas volt, högomba kuka, vezérműlánc csere..)
Mivel a hőgomba kuka volt, ezért az előző tulaj direktbe berakta az utastérbe egy gombra a ventillátor kapcsolást, így ha 90 fokhoz kezdett közeledni, manuálisan kellett kapcsolni a ventillátort.
Ez eddig nem is lenne gond, viszont most, hogy kicserélték a hőgombát, viszont a gombra kötés nem szűnt meg, úgymond kettős kapcsoláson van.
Ez pláne nem lenne gond, viszont ahogy hazaértem vele, kb 100 fokig melegedett a hűtövíz, és a gyújtás levétele után sem állt meg a ventillátor.
Eddig a csapágyas ventivel 90en tartotta stabilan, most mi lehet a gond?
Más (de nem feltétlenül független ettől): 15W-40-es olaj lett beletéve, viszont kicsit jobban beleástam magam, és megtudtam, hogy a 10W-40-es jobb lett volna. Lehet, hogy emiatt melegszik jobban a motor - és ezáltal a víz?
Válaszokat előre is köszönöm.
(Ui.: kábelezési dolgokhoz nem értek, de szeretném a rádiót, a szivargyújtót (és esetleg a ventillátort) gyújtásra átrakni, mert így gyújtás nélkül is mennek. Van ehhez valami tutorial esetleg?)
Szia! Szerviz és ott ha rádugja az "ember" mindjárt kiderül. De ha jól tudom a hengerenkénti(MPI) vezérlésnél már az ODBII csatlakozó ill. a csatlakozó ugyanaz csak a szabvány, és a kivezetés más.
Ha jól tudom annál is kellene lenni csatlakozónak mert a műszaki vizsgán a motorvezérlő adja az adatok jó részét. De lehet igaz és az ellenkezője is:-))
Bocs,hogy bele folyok. Én soha nem szedtem szét ennyire egy külső féltengelycsonk csere miatt. Miért kell ehhez a váltó olajat leengedni? Meg azt sem értem,hogy minek kell és főleg hogyan kell összefogni a rugót mielőtt felemeljük úgy,hogy fent van kerék és földön a kocsi? Persze más,ha van akna ))))))
Ne érts félre,nem kötözködöm csak kíváncsiskodom )))))))
Ha falsot szívna valahol el sem indulna sem melegen sem sehogy. Én is izzításra gyanakszom,relé vagy gyertya. Ha indítás után villog kb 30 mp-ig az izzítás visszajelződ (ez csak akkor funkcionál,ha gyári,tehát nem VIKA relé van benne),akkor valamelyik gyertya (vagy az összes) megfáradt. Ha nem világít egyáltalán akkor izzítórelé gond van.
Mivel nem nagyon kergetted még így gondolom nem tudod,hogy eszi-e az olajat. Ha sikerül beröffenteni hagyd,hogy felmenjen a vízhőfok az üzemire,majd húzd ki járás közben a nívó pálcát és ha ott füstöl,akkor valóban szétszaladt a ménes,tehát kopott a motor.
Meglazítod a fétengely végén lévő anyát, és a felnicsavarokat. A rugót ajánlatos megemelés előtt összefogatni, (könnyebb úgy szét és összeszerelni).Ha kész, akkor felemeled, le a kereket. Én utána lecsavartam a kormányöszekötő gömbfej anyáját és kinyomattam a gömbfejet is, (könnyebb úgy mozgatni a tengelycsonkot). Utána leengeded a váltóolajat (19 vagy 22-es crova kulcs).
Következő, hogy az alsó talpasgömbfej rögzítő csavarját kiszeded, a talpast kiugrasztod a helyéről, ja és még előtte lecsavarod a féltengely végéről az anyát.
Ha ez megvan, akkor elvileg már ki lehet fordítani a féltengelyt az agyból.
Amikor kint van,akkor a belső csuklónál egy nagycsavarhúzóval kicsit megfeszítve és egy picit megrántva, ki tudod pattintani a váltóból a féltegelyt.
Utána már csak ki kell húzni a helyéről.
A csuklócserét nem részletezem.
Ilyenkor ajánlatos már a belsőnek is a gumiharangját kicserélni, és újrazsírozni, ha esetleg már régi, száradt, darabos benne a zsír. Továbbá a váltóban a féltengelyszimmeringet is. Azt csak ki kell fordítani csavarhúzóval.
Az összerakás; visszafelé mindent értelemszerűen. A végén el ne felejtsd a váltóolajat visszatölteni. A féltengelyanyát a végé kb. 300 Nm-el kell meghúzni. Viszonyításképp: a kerékcsavarokat kb. 120-130-al.
Segítséget kérnék. Bal külső féltengelycsukló csere, hogy működik? Ki kell szedni az egész féltengelyt? Ha igen, a váltóolajat le kell engedni?
Köszi előre is
Szia! A dieseleknél ez tipikus izzítás hiány. Melegen indul aztán hidegen már nem. Ez még lehet annak is a jele, hogy eléggé szétszaladtak belőle a lovak..........
Szia! Hát biztosan nem én fúrtam és amióta megvan azóta az ott is van. Láttam másik kaszninál, hogy középen van de hát a merevítő nélkül elfért ezen is bárhol:-)
Szia! Azért a flexet készítsd elő mert lehet, hogy az egyik tornyon levő csavarnak nem lesz meg a helye. Nálam a bal oldalon a tornyon 3db csavar van de csak 2db-nak van hely. Ugyanis útban van a testelés csavarja. Azt ki kellett vágni.