Olvasónk a Waberers Holding Zrt-nél dolgozott és körülbelül 2 millió forinttal rövidítették meg. Én pedig még mindig ramatyul vagyok, de már egy fokkal jobban, mint tegnap, vagy tegnap előtt. Sziasztok! Kb másfél évet bírtam a Waberers Holding Zrt-nél. Mikor odamentem ígértek[...] Bővebben!Tovább »
Üdv,23 évet éltem Finnországban.2007.-től kezdtem dolgozni az Eklőf-nél.Finnországban nagyon erős a szakszervezet.
A mocskosságot a magyar vállalkozóktól tanúlta,én finn bejelentésel voltam és elsőként vittem magyar kollégákat a céghez.
Bár ne tettem volna....majd közös céget alapított Beatrix nevű banyával,ma-már erdélyből is csalják az embereket rabszolgának.
Egyébként a Vecsés toborzó iroda tele van ilyen cégekkel,lásd:Oskar Wogel,Nyári & Nyári trans,Milos Szombathely stb.
Miért jobb a magyar tőkésnél szívni, mint a külföldinél?
A magyar fuvarozók eddigi versenyelőnye semmi másból nem eredt, csak abból, hogy kisebb bért fizettek a sofőröknek, mint a nyugati cégek.
Németország területén január elseje óta a külföldi fuvarozók alkalmazásában álló sofőröknek is legalább a német minimálbért kell fizetni. Tehát a magyar sofőrnek is óránként 8,5 eurót kell számfejteni, amíg a szövetségi köztársaság útjait koptatja. Ez valóságos vihart kavart a magyar fuvarozócégek berkeiben, akik – a HVG írása szerint – azonnal felvették a kesztyűt és a hagyományos magyar módszerhez folyamodtak, vagyis ügyeskedni kezdtek, mert tojnak az eddiginél több bért fizetni a honfitársaiknak.
Mert ugyanis azok a kilométerek, amelyeket a magyar sofőrök Európát keresztbe-kasul átszelve a német autópályákon teljesítenek, így sokkal drágábbak lesznek a magyar tőkésnek, mint eddig, ha nem is olyan drága, mint a nyugat-európai versenytársainak, akik már eddig is legalább a minimálbért fizették a nyugati munkavállalónak. Szóval ez – egyes számítások szerint – akár havi 200 ezer forinttal is megdobná egy magyar sofőr havi fizetését, amit a magyar nemzeti tőkés már képtelen lenne beépíteni a költségeibe, elveszítené a versenyelőnyét a nyugati fuvarozókkal szemben.
Másképpen megfogalmazva: a magyar fuvarozók eddigi versenyelőnye – ezek szerint -, semmi másból nem eredt, csak abból, hogy kisebb bért fizettek a dolgozóiknak, mint a nyugati cégek. Na már most, ha január elsejétől továbbra is Európa egész területén fuvarozva, csak Németországban kell minimálbért fizetniük, hogy a francba veszítették el a híres versenyelőnyüket, hiszen a többi országban továbbra is fizethetik az alacsonyabb bért, vagyis a versenyelőnyük nem megszűnt, csak csökkent. Mivel ez nem csak a magyar fuvarcégekre, de a szlovák, lengyel és a román, tehát valamennyi kelet-európai Olcsó Jancsira vonatkozik, velük szemben nem változik a versenyhelyzetük, vagyis minden keleti fuvarozó helyzete egyformán romlott, azaz egyformán csökkent a versenyelőnyük.
A magyar tőkés, vállalkozó, vagy magát nagy előszeretettel munkaadónak tituláló Wáberer és társai, akiket illene a magyar embernek jobban szeretni, mint a mocskos, szemét nyugati és multinacionális munkaadókat, elég kevés szociális érzéket mutatna, amikor csak annyit kérnek tőlük, hogy legalább Németország területén fizessenek a rabszolgáiknak tisztességes bért, ha nem is rendeset, legalább minimálisat. Ez tényleg skandalumnak látszik és a fuvarozók nem győznek jajongani, a probléma nagyságát ecsetelni, továbbá azt, hogy ez – ahogy azt itthon megszokták – egy olyan törvény, amit nem is lehet betartatni. Mivel azonban a nyugat-európai realitások talaján állnak és a németek aláíratják velük, mielőtt fuvarba kezdenének, hogy a minimálbért fizetik és a magyar sofőröknek minden Németország területén töltött órájáról jelentést kérnek, hát csak az marad, hogy itthon próbálnak meg – ahogy a HVG fogalmaz – ügyeskedni, ami nem jelent mást, mint csalást. Mégpedig azon morfondíroznak, hogyan tudják az eddig adott, hazai béreket úgy csökkenteni, hogy a németek miatt keletkezett többlet bérrel együtt se legyen magasabb, mint amennyi eddig volt. Igazán nemes törekvés, és ékes bizonyítéka annak, mennyivel jobb, ha egy vállalkozás magyar kézben van, hiszen egy magyar tőkés az egészen másképpen viszonyul a honfitársaihoz, mint egy idegen. Vagy talán egy túrót.
Az is nagyon tanulságos, hogy mivel érvelnek a fuvarozók és szállítmányozók a HVG lapjain. Ezt a részt szó szerint idézem:
„A magyar bérek nem véletlenül alacsonyabbak, mint a németországi fizetések. Egy magyar cég által foglalkoztatott magyar sofőrnek a magyar bérkörnyezetben kellene versenyképes jövedelemhez jutnia – a nemzetközi fuvarozásban részt vevő sofőrök havi bruttó 300-400 ezer forintot keresnek –, így a bérek felhúzása a német szinthez megterheli a cégek büdzséjét. Nem véletlenül nem fizetünk itthon 700-800 ezres fizetéseket – mondta a hvg.hu-nak a szektor egyik cégének képviselője.”
Ez szerintünk sem véletlen. Az oka az, hogy nincs olyan szakszervezet, amelyik kiharcolta volna egész Kelet-Európában a nyugat-európaihoz hasonló bérszintet. Vagyis az ok az, hogy a magyar munkaadó megteheti, hogy a nyugati feléért alkalmazza a sofőrt, hát akkor meg is teszi. Az, hogy a magyar bérkörnyezetben kell a magyar sofőrnek versenyképesnek lennie, meg ocsmány csúsztatás, hiszen a fuvardíjak viszont nem a magyar munkabérekhez igazodnak, hanem egy nyugat-európai átlaghoz, vagyis, amit a magyar vállalkozó megtakarít a magyar munkabér fizetésével, azt nevezi versenyelőnynek, bár nevezhetné extra profitnak is. Most ebből az extra profitból kellene valamennyit átengedni a dolgozónak, akin eddig azt megtakarították. Ez fáj a magyar tőkésnek, de nagyon.
És, hogy lássuk, mennyiért akarnak csalni, vagy ahogy ők mondják „ügyeskedni” a magyar fuvarozó cégek, íme egy számítás az HVG-ből: „Egy oda-vissza Szeged-Düsseldorf út 2700 km-t tesz ki, ebből 1320 km-t nyomnak le a sofőrök Németországban. Tételezzük fel, hogy a sofőr 24 órát tartózkodik Németországban, ebből pedig 14 órát tölt munkával. A sofőr bére eddig 4 euró/óra volt, de amíg ő Németországban dolgozik, akkor már 8,5 eurót kell neki fizetni óránként. A körfuvar eddig 2600 euróba került (ebben minden költség benne van), a változással erre még 63 euró rakódik rá. Ez 2,5 százalékos költségnövekedést jelentene egyetlen ilyen úton.” Mit mondjak, szörnyű. Nem lehet, hogy közben a 2,5 százalékos költségelemelkedésnél jobban esett az üzemanyag ára az elmúlt hónapokban? Vagy ezt már bekalkulálták? Az is lehet.
Hollandiában már perre mentek a magyar sofőrök és nyertek, amikor a hollandiai munkájukért holland bért követelek. A DutchNews.nl – HVG szerint – a múlt héten arról írt, hogy 10 magyar kamionsofőr megnyert egy pert egy holland fuvarozócéggel szemben, mivel a bírósági döntés értelmében nekik is akkora bért és olyan feltételeket kell biztosítani, mint holland társaiknak. Az FNV szakszervezet szerint, mely támogatta a sofőrök ügyét, a magyar sofőröket Eindhovenbe szokták vinni Magyarországról repülővel, ezek után az Erpben székelő céghez utaznak, ott felveszik járművüket és a következő három hétben Hollandiában és más országokban fuvaroznak. A Van de Bosch cég szerint a sofőrök hollandiai munkája minimális és rendben van az, hogy a magyar bért fizetnek nekik. Vagyis a holland tőkés esze pont úgy jár, mint a magyaré. Ott vegyünk munkaerőt, ahol a legolcsóbb és ott adjuk el a szolgáltatást, amit vele végeztetünk el, ahol a legdrágább. Az extra profitot meg jól nyeljük le. A holland szakszervezet szerint ugyanakkor a cég magyar leányvállalata, csak postafiókcégként működik, és minden – beleértve az állásinterjút is – Hollandiában zajlott le. Az FNV szakszervezet szerint a sofőrök 1 millió euró visszafizetésére tarthatnak igényt. A szakszervezet emellett más, hasonló módszereket folytató cégeket is bíróság elé vinne.
Az igazán vicces az, hogy – a HVG írása szerint – Nyugat-Európában hiány van jó kamionsofőrből, ezért a bérek mindentől függetlenül mennek felfelé. Ami viszont tovább rontja – tessék figyelni! – a nyugat-európai fuvarozók esélyeit a kelet-európaiakkal szemben. Naná, nekik fizetniük kell az egyre emelkedő béreket, a kelet-európaiak meg „trükköznek”. Azon pedig már csak mosolyogni lehet, hogy az írás szerint a németek célja ezzel valószínűleg az, hogy javítsa a német fuvarozók esélyeit a piaci versenyben, és ezzel a hazai cégek állami befizetései is nőnek, hiszen a több megrendelés és a nagyobb sofőrlétszám után több járulékot, adót fizetnek az államkasszába. Miért olyan vicces ez? Hát csak azért, mert mintha ebben a témában Magyarországon a kormány szájából mást nem is hallunk, mint ezt. Arról nem is beszélve, hogy a Németországban kifizetett többlet bér után, a magyar államnak jár a nagyobb járulék és adó, tehát a magyar állam is jól jár, nem csak a német.
Végre valami elkezdődött a bérek versenyében az Európai Unióban. A kamionsofőrök mellett a német intézkedés ugyanis érinti például az idegenvezetőket, a zenészeket és a vendéglátóiparban dolgozók egy részét. Vagyis vége annak, hogy magyar bérért húzza a cigány a luxus cirkálón, mert ott is a nyugati bért kell fizetni. Amikor a tőke, az áruk és a szolgáltatások szabadságáról döntöttek az EU berkeiben, akkor egy egységes, nagy piac lebegett az EU legnagyobb haszonélvezője, az európai nagytőke szeme előtt. Azt mindenki természetesnek vette szinte azonnal, hogy az árakat a tagországokban a világpiaci árakhoz igazítják. A szabad munkavállalásra hosszú éveket kellett várnia a kelet-európaiaknak. Most lassan kezd kialakulni a bérek versenye is, amiben nagy lépés lenne az ilyen szabályozás minél gyorsabb elterjedése.
Ha valaki nem a fuvarozó cég szemével nézi a tényeket, akkor csak felmerülhet benne, hogy egy magyar sofőr, aki ugyanazt a Scania, vagy Volvo kamiont vezeti, ugyanazzal a rakománnyal, Európa ugyanazon útjain, ugyanolyan fuvardíjért, mint mindenki más, mi a bánatos francért dolgozzon a többiekhez képest féláron? Hacsak azért nem, hogy a magyar nemzeti tőke rohamtempóban erősödjön? Érdekes módon ezt szinte kizárólag ott sikerül neki, ahol az olcsó munkaerőre tud támaszkodni. Talán meg kellene egy kicsit mozgatni a szürkeállományt is, ha van ilyenje a magyar tőkésnek, nem lehet a végtelenségig a munkások kiszipolyozásából eredő „versenyelőnyből” élni.
azt is meg fogod kapni, ne izgulj.. ugy mint a németet:DD papiron
amugy kurva egyszerü lenne megoldani
munkáltato lejelent, német bepötyögi a gépbe.. kiad egy oraszámot, beszorozza amivel kell és a német elutalja szépen a sofőrkének, mondjuk le i adoztathatja
aztán meg kéri a munkáltatotol
kétlem, nem tudná behajtani:D
előre el tudom képzelni a magyar fuvarozokat, hogy nyüszitenének:DD
Sziasztok! Most kezdtem a C kategóriát, az a kérdésem, hogy létezik olyan a könyv, amiből lehetne tanulni? A neten találtam egy 2010-es kiadású könyvet, de az köszönő viszonyban sincs az eduKRESZ weboldalon lévő vizsgakérdésekkel. Könyvesboltokban semmilyen könyv nincs a témában. A közlekedési ismeretekhez van, azzal nincs gondom, csak a többi érdekelne (szerkezeti és üzemeltetési ismeretek, munka- és tűzvédelem, szállítás). Aki most jár tanfolyamra miből tanul? Köszi
Betekered Pravdába és megkeresed egyik hűtő céget.
- Thermo King,
- Sütrak,
- Akármelyik.
Odamégy a művezetőhöz, nem főnökhöz, nem beosztott szerelőhöz, művezetőhöz vmilyen ürüggyel.
Neki őszintén elmondod, hogy semmi schwarz javítás, semmi gubanc ügy, de támaszkodjon már rá ere az okmánybélyegre és küldjön ki a kapu elé minimum 1 órára egy olyan szakit aki :
- valóban szaki,
- nem csak cserélni tud, de tudja is, hogy mit? miért ?
Az a szaki lassú 1 órában (40 percben) mindent megtanít Neked.
Nézd meg a pollenszűrőt. Ha koszos, akkor nem tud hűteni, csak a csövek lejegesednek. Normál állapotban is csepeg a víz, ha megy a klíma. Az nem baj, mert az a lecsapódott pára. Az a jó ha csepeg.
Iveco Stralicska Németországból jött, így egy könyvet nem kaptam, hogy valami fogalmam legyen bármiről is. Mindegy mondom elkezdem felfedezgetni. Egyre melegebb van kezdjük a klímával. Bekapcsolom (manuális) hűt minden tök jó, kiszállok nézem akkora kondenzvíz tócsa, hogy inni tudnék belőle. Másnap bekapcsolom semmi. A venti hangja kicsit megváltozik de, hogy hideget nem nyom sőt... Néztem a menüt hátha ott tudok hőfokot állítani, de csak akkor ha állófűtést bekapcsolom időzítőre. Számomra lehetetlen, hogy egy nap alatt elnyomta volna a gázt?
Másik meg a hűtő része. Lehet állítani hogy mennyire hűtsön? Úgy veszem észre mintha csak akkor hűtene ha jár a motor, de akkor is elég lájtos. Vagy ez ilyen gyári olaszos és kész?!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy szeretnék olyan kamionos céghez elhelyezkedni amelyik konténer fuvarozással foglalkozik! Sajnos nem igazán találok ilyen céget amely hirdetne,de ha mégis akkor valamennyi gyakorlatot kér. Meg nem sok ilyen céget ismerek a Gartnert azt tudom,hogy van ,de nem fixen,Waberer Szemery gyakorlatot kér meg a Beta Trans,meg a Trans-Sped látásból,de eddig nem sikerült ebben elhelyezkednem. Tudnátok tanácsot adni,hogy merre induljak kihez menjek vagy van rá esély,hogy ebben eltudnék helyezkedni??? Előre is köszönöm a válaszokat!
Két flotta van, az osztrák irányítású a melósabb, de jobb pénzzel: minden második hétvége otthon, normális hónapban 600-650. A győri flotta többet van otthon, durván 500 körül.
Üdv Érdeklődni szeretnék,hogy az euro 6-os volvoban a felső szekrénynek a rolója ha nem lett visszacsukva/zárva (lehúzva) mennyi idő után kapcsolja ki a szekrényvilágítást? Vagy kikapcsolja e ?
Nemrég kaptam a kocsit és még nem fordult elő ilyen.Hétvégére most hazajöttem de nem tudom 100% ra ,hogy lehúztam e vagy nem.Az bíztos ,hogy a kocsi be van zárva a kulcs nálam.
Miért jobb a magyar tőkésnél szívni, mint a külföldinél? A magyar fuvarozók eddigi versenyelőnye semmi másból nem eredt, csak abból, hogy kisebb bért fizettek a sofőröknek, mint a nyugati cégek. Németország területén január elseje óta a külföldi fuvarozók alkalmazásában álló sofőröknek is legalább a német minimálbért kell fizetni. Tehát a magyar sofőrnek is óránként 8,5 eurót kell számfejteni, amíg a szövetségi köztársaság útjait koptatja. Ez valóságos vihart kavart a magyar fuvarozócégek berkeiben, akik – a HVG írása szerint – azonnal felvették a kesztyűt és a hagyományos magyar módszerhez folyamodtak, vagyis ügyeskedni kezdtek, mert tojnak az eddiginél több bért fizetni a honfitársaiknak. Mert ugyanis azok a kilométerek, amelyeket a magyar sofőrök Európát keresztbe-kasul átszelve a német autópályákon teljesítenek, így sokkal drágábbak lesznek a magyar tőkésnek, mint eddig, ha nem is olyan drága, mint a nyugat-európai versenytársainak, akik már eddig is legalább a minimálbért fizették a nyugati munkavállalónak. Szóval ez – egyes számítások szerint – akár havi 200 ezer forinttal is megdobná egy magyar sofőr havi fizetését, amit a magyar nemzeti tőkés már képtelen lenne beépíteni a költségeibe, elveszítené a versenyelőnyét a nyugati fuvarozókkal szemben. Másképpen megfogalmazva: a magyar fuvarozók eddigi versenyelőnye – ezek szerint -, semmi másból nem eredt, csak abból, hogy kisebb bért fizettek a dolgozóiknak, mint a nyugati cégek. Na már most, ha január elsejétől továbbra is Európa egész területén fuvarozva, csak Németországban kell minimálbért fizetniük, hogy a francba veszítették el a híres versenyelőnyüket, hiszen a többi országban továbbra is fizethetik az alacsonyabb bért, vagyis a versenyelőnyük nem megszűnt, csak csökkent.
Mivel ez nem csak a magyar fuvarcégekre, de a szlovák, lengyel és a román, tehát valamennyi kelet-európai Olcsó Jancsira vonatkozik, velük szemben nem változik a versenyhelyzetük, vagyis minden keleti fuvarozó helyzete egyformán romlott, azaz egyformán csökkent a versenyelőnyük. A magyar tőkés, vállalkozó, vagy magát nagy előszeretettel munkaadónak tituláló Wáberer és társai, akiket illene a magyar embernek jobban szeretni, mint a mocskos, szemét nyugati és multinacionális munkaadókat, elég kevés szociális érzéket mutatna, amikor csak annyit kérnek tőlük, hogy legalább Németország területén fizessenek a rabszolgáiknak tisztességes bért, ha nem is rendeset, legalább minimálisat. Ez tényleg skandalumnak látszik és a fuvarozók nem győznek jajongani, a probléma nagyságát ecsetelni, továbbá azt, hogy ez – ahogy azt itthon megszokták – egy olyan törvény, amit nem is lehet betartatni. Mivel azonban a nyugat-európai realitások talaján állnak és a németek aláíratják velük, mielőtt fuvarba kezdenének, hogy a minimálbért fizetik és a magyar sofőröknek minden Németország területén töltött órájáról jelentést kérnek, hát csak az marad, hogy itthon próbálnak meg – ahogy a HVG fogalmaz – ügyeskedni, ami nem jelent mást, mint csalást. Mégpedig azon morfondíroznak, hogyan tudják az eddig adott, hazai béreket úgy csökkenteni, hogy a németek miatt keletkezett többlet bérrel együtt se legyen magasabb, mint amennyi eddig volt. Igazán nemes törekvés, és ékes bizonyítéka annak, mennyivel jobb, ha egy vállalkozás magyar kézben van, hiszen egy magyar tőkés az egészen másképpen viszonyul a honfitársaihoz, mint egy idegen. Vagy talán egy túrót. Az is nagyon tanulságos, hogy mivel érvelnek a fuvarozók és szállítmányozók a HVG lapjain. Ezt a részt szó szerint idézem:„A magyar bérek nem véletlenül alacsonyabbak, mint a németországi fizetések. Egy magyar cég által foglalkoztatott magyar sofőrnek a magyar bérkörnyezetben kellene versenyképes jövedelemhez jutnia – a nemzetközi fuvarozásban részt vevő sofőrök havi bruttó 300-400 ezer forintot keresnek –, így a bérek felhúzása a német szinthez megterheli a cégek büdzséjét. Nem véletlenül nem fizetünk itthon 700-800 ezres fizetéseket – mondta a hvg.hu-nak a szektor egyik cégének képviselője.”Ez szerintünk sem véletlen. Az oka az, hogy nincs olyan szakszervezet, amelyik kiharcolta volna egész Kelet-Európában a nyugat-európaihoz hasonló bérszintet. Vagyis az ok az, hogy a magyar munkaadó megteheti, hogy a nyugati feléért alkalmazza a sofőrt, hát akkor meg is teszi. Az, hogy a magyar bérkörnyezetben kell a magyar sofőrnek versenyképesnek lennie, meg ocsmány csúsztatás, hiszen a fuvardíjak viszont nem a magyar munkabérekhez igazodnak, hanem egy nyugat-európai átlaghoz, vagyis, amit a magyar vállalkozó megtakarít a magyar munkabér fizetésével, azt nevezi versenyelőnynek, bár nevezhetné extra profitnak is. Most ebből az extra profitból kellene valamennyit átengedni a dolgozónak, akin eddig azt megtakarították. Ez fáj a magyar tőkésnek, de nagyon. És, hogy lássuk, mennyiért akarnak csalni, vagy ahogy ők mondják „ügyeskedni” a magyar fuvarozó cégek, íme egy számítás az HVG-ből: „Egy oda-vissza Szeged-Düsseldorf út 2700 km-t tesz ki, ebből 1320 km-t nyomnak le a sofőrök Németországban. Tételezzük fel, hogy a sofőr 24 órát tartózkodik Németországban, ebből pedig 14 órát tölt munkával. A sofőr bére eddig 4 euró/óra volt, de amíg ő Németországban dolgozik, akkor már 8,5 eurót kell neki fizetni óránként. A körfuvar eddig 2600 euróba került (ebben minden költség benne van), a változással erre még 63 euró rakódik rá.
Ez 2,5 százalékos költségnövekedést jelentene egyetlen ilyen úton.” Mit mondjak, szörnyű. Nem lehet, hogy közben a 2,5 százalékos költségelemelkedésnél jobban esett az üzemanyag ára az elmúlt hónapokban? Vagy ezt már bekalkulálták? Az is lehet. Hollandiában már perre mentek a magyar sofőrök és nyertek, amikor a hollandiai munkájukért holland bért követelek. A DutchNews.nl – HVG szerint – a múlt héten arról írt, hogy 10 magyar kamionsofőr megnyert egy pert egy holland fuvarozócéggel szemben, mivel a bírósági döntés értelmében nekik is akkora bért és olyan feltételeket kell biztosítani, mint holland társaiknak. Az FNV szakszervezet szerint, mely támogatta a sofőrök ügyét, a magyar sofőröket Eindhovenbe szokták vinni Magyarországról repülővel, ezek után az Erpben székelő céghez utaznak, ott felveszik járművüket és a következő három hétben Hollandiában és más országokban fuvaroznak. A Van de Bosch cég szerint a sofőrök hollandiai munkája minimális és rendben van az, hogy a magyar bért fizetnek nekik. Vagyis a holland tőkés esze pont úgy jár, mint a magyaré. Ott vegyünk munkaerőt, ahol a legolcsóbb és ott adjuk el a szolgáltatást, amit vele végeztetünk el, ahol a legdrágább. Az extra profitot meg jól nyeljük le. A holland szakszervezet szerint ugyanakkor a cég magyar leányvállalata, csak postafiókcégként működik, és minden – beleértve az állásinterjút is – Hollandiában zajlott le. Az FNV szakszervezet szerint a sofőrök 1 millió euró visszafizetésére tarthatnak igényt. A szakszervezet emellett más, hasonló módszereket folytató cégeket is bíróság elé vinne. Az igazán vicces az, hogy – a HVG írása szerint – Nyugat-Európában hiány van jó kamionsofőrből, ezért a bérek mindentől függetlenül mennek felfelé. Ami viszont tovább rontja – tessék figyelni! – a nyugat-európai fuvarozók esélyeit a kelet-európaiakkal szemben. Naná, nekik fizetniük kell az egyre emelkedő béreket, a kelet-európaiak meg „trükköznek”. Azon pedig már csak mosolyogni lehet, hogy az írás szerint a németek célja ezzel valószínűleg az, hogy javítsa a német fuvarozók esélyeit a piaci versenyben, és ezzel a hazai cégek állami befizetései is nőnek, hiszen a több megrendelés és a nagyobb sofőrlétszám után több járulékot, adót fizetnek az államkasszába. Miért olyan vicces ez? Hát csak azért, mert mintha ebben a témában Magyarországon a kormány szájából mást nem is hallunk, mint ezt. Arról nem is beszélve, hogy a Németországban kifizetett többlet bér után, a magyar államnak jár a nagyobb járulék és adó, tehát a magyar állam is jól jár, nem csak a német. Végre valami elkezdődött a bérek versenyében az Európai Unióban. A kamionsofőrök mellett a német intézkedés ugyanis érinti például az idegenvezetőket, a zenészeket és a vendéglátóiparban dolgozók egy részét.
Vagyis vége annak, hogy magyar bérért húzza a cigány a luxus cirkálón, mert ott is a nyugati bért kell fizetni. Amikor a tőke, az áruk és a szolgáltatások szabadságáról döntöttek az EU berkeiben, akkor egy egységes, nagy piac lebegett az EU legnagyobb haszonélvezője, az európai nagytőke szeme előtt. Azt mindenki természetesnek vette szinte azonnal, hogy az árakat a tagországokban a világpiaci árakhoz igazítják. A szabad munkavállalásra hosszú éveket kellett várnia a kelet-európaiaknak. Most lassan kezd kialakulni a bérek versenye is, amiben nagy lépés lenne az ilyen szabályozás minél gyorsabb elterjedése. Ha valaki nem a fuvarozó cég szemével nézi a tényeket, akkor csak felmerülhet benne, hogy egy magyar sofőr, aki ugyanazt a Scania, vagy Volvo kamiont vezeti, ugyanazzal a rakománnyal, Európa ugyanazon útjain, ugyanolyan fuvardíjért, mint mindenki más, mi a bánatos francért dolgozzon a többiekhez képest féláron? Hacsak azért nem, hogy a magyar nemzeti tőke rohamtempóban erősödjön? Érdekes módon ezt szinte kizárólag ott sikerül neki, ahol az olcsó munkaerőre tud támaszkodni. Talán meg kellene egy kicsit mozgatni a szürkeállományt is, ha van ilyenje a magyar tőkésnek, nem lehet a végtelenségig a munkások kiszipolyozásából eredő „versenyelőnyből” élni. Zsebesi Zsolt forrás:http://gepnarancs.hu/…/miert-jobb-a-magyar-tokesnel-szivni…/