Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Van valakinek ötlete, hogy merre érdemes a hibát keresni, ha a hibaüzenet "fordulatszám jeladó" Viszont mindkét holtponti jeladót cserélték már. Lehet még másik jeladó is amely jelének a hiányában tilt a motorvezérlő?
Egyébként a megnyúlt gázbovden teória meg lett cáfolva a vészindítás esetén. Ketten már ki tudtuk próbálni, hogy kézzel lett ütközésig tolva a gázkar, és akkor sem jutottam tovább a Kappa kóddal...
Az 5 hengeresnél a motortartó bakokat ki lehet cserélni, de:
a vezérlés felőli felsőt teljesen le kell venni. (kasztni 3 csavar, motor 1)
mindegyik motortartó bak anyáját le kell venni. Aztán a kérdéses résznél egy hidraulikus emelővel meg kell emelni a motort annyira, hogy a menet kicsússzon a helyéről. Emelésnél figyelni kell nagyon, nehogy eltörjön az alumínium olajdekni.
Kivitelezhető, egy szopatós rész lehet: ha a motortartó bak anyája nem lazul meg. Az szívás, mert el tudod szakítani az egészet. Én egyszer jártam csak így, az egyik bontott kappánál, talán az osztráknál.
Azért nyugtasson meg valaki, hogy a motortartó bakok cseréjéhez elég lesz egy mezei szaki is, nem kell motorkivétel :D
Van már egy halk koppanás motorleállításnál is, menet közben meg kotyogás hallatszik rossz úton, egyre kevésbé hiszem hogy valamelyik szilent lesz a libás.
Van itt olyan kolléga aki le tudta már szedni a helyén is, de neki is ki kellett mozdítani a motort a helyéről, mivel az olajteknő egyik része eléggé belóg a kereszt tartó alá. ha kicsavarozol mindent akkor leesik kb 3 centit. A teknőben lévő szűrő ekkor még nem enged semmit, pláne az olajmennyiség jelző. Az olajteknőben van egy eléggé szerteágazó lemez is, talán olajterelés céljából.
Szóval szerintem nem lehet.
Ha kiveszed a motort akkor gyakorlatilag sétagalopp. Igaz odáig eljutni nem az.
Jártunk úgy Thesissel, hogy "hozzáértők" úgy akarták lefeszegetni a kartert, hogy az olajszintjelző jeladót bent felejtették, ami le is tört, és bent is hagyták a darabot, ahogy kell. Aztán egyszer csak felkapta a főtengely-jeladó fogaskoszorúja, és tönkretette a jeladót is, meg a fogaskoszorút is, (meg az ECU-t is, de ez csak később derült ki) így hiába cseréltek jeladót, nem lett jó a kocsi. Itt nyertük meg mi a projektet, (akkor tiltottam ki a Thesiseket az udvarból, amihez azóta is tartom magam) motor ki-be szét-össze szerelés lett a vége.
Nekem tetszik az is.Mint majdnem minden ami olasz. ;) Kint sok van belőle, itthon kevesebb. De nekem tapasztalatom nincs. Figyelni kell rá, mint általában a 15 éves autókra ;)
Nos ez a jeladó ha minden igaz, akkor az önindító alatt van. A csatlakozója pedig folytószelep mögött?
Ezt már cserélték. Láthatóan új a kábel és a csatlakozó is. A felső jeladó pedig a motor baloldalán a motor mögött lévő kis lemezre rögzítve egy másik csatlakozóval együtt. Ez agy kék színű csatlakozó. Úgy látom, ez is új. Vagyis az eladó igazat mondott, hogy mindkettőt cserélték újra....
Én is 166 oséval vettem. Csak fekete bőr. De nem tetszett a + rés a támlánál. Így vettem vaj alcantrát. Viszont ez nem fl így a könyöklőnél maradt egy lyik. Megy a varia. Inkább vissza raknám könyöklőt (kárpitosnál van bőrözésen). 166 os üléseket is tudok nem is egyet. Szóval eladnám (ha valakit érdekel) a nem makulátlan első alcantráim. 10e/2db. Meg az eredeti fl plüss üléseket is. 10e a szett. Ha valakit érdekelne. ;)
Azt megemlíteném, hogy pl a sedan Dedrában, vagy Temprában. De akár a 155ben is fix ügye a hátsó. Viszont a Delta2, vagy az SW Dedra/ Tempra, 145/46 hátsó üléseit be lehet rakni. Csak a nyeklő cuccokat is át kell rakni. Még a menetek is benne vannak a kaszniban.
Ahh. Nem is láttam Érden SW Kappát. Talán 2-3db ot amúgy is. Én a 166 vaj bőrre alkudtam. Már csak el kéne adni pár cumót. ;) Nekem elég a mechanikus is. Jártam már úgy alkatrész 155 el. Nem volt áram, se előre, se hátra... ;) Igaz a 166 nak csak a hátsó támlája nem 100% de lehet maradna az alcantra ott.
Mert más. Az SW-é dönthető, 1/3 2/3 arányban, hogy csak a leglényegesebbet mondjam. A limóé nem, és rá van akasztva a kalaptartó alatti lemezre úgy rögzül. Teljesen eltérő a két ülés.