Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72742

Forog a motor, vagy addig még nem jutott el?Vételkor kaptál hozzá valami információt?

Előzmény: Imre.G (72741)
Imre.G Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72741

csak szöveges üzenetre emlékszem

Előzmény: sooty (72740)
sooty Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72740

Mi a pontos hibakód? P1xxx ?

Előzmény: Imre.G (72739)
Imre.G Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72739

2,4 benzines

 

Előzmény: JAMIE222 (72738)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72738

Milyen moci ez, 2.0 20v?

Előzmény: Imre.G (72737)
Imre.G Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72737

Van valakinek ötlete, hogy merre érdemes a hibát keresni, ha a hibaüzenet "fordulatszám jeladó"
Viszont mindkét holtponti jeladót cserélték már. Lehet még másik jeladó is amely jelének a hiányában tilt a motorvezérlő?

 

Egyébként a megnyúlt gázbovden teória meg lett cáfolva a vészindítás esetén.
Ketten már ki tudtuk próbálni, hogy kézzel lett ütközésig tolva a gázkar, és akkor sem jutottam tovább a Kappa kóddal...

probody Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72736

Az alsókról írt... ne legyél fura:-)

Előzmény: DonPrego (72735)
DonPrego Creative Commons License 2016.05.01 0 0 72735

A felsőket kitárgyaltuk. Az alsókat kérdeztem :)

Előzmény: sooty (72734)
sooty Creative Commons License 2016.04.30 0 0 72734

Mondtam, hogy van aki már kicserélte.

Az 5 hengeresnél a motortartó bakokat ki lehet cserélni, de:

a vezérlés felőli felsőt teljesen le kell venni. (kasztni 3 csavar, motor 1)

mindegyik motortartó bak anyáját le kell venni. Aztán a kérdéses résznél egy hidraulikus emelővel meg kell emelni a motort annyira, hogy a menet kicsússzon a helyéről. Emelésnél figyelni kell nagyon, nehogy eltörjön az alumínium olajdekni.

Kivitelezhető, egy szopatós rész lehet: ha a motortartó bak anyája nem lazul meg. Az szívás, mert el tudod szakítani az egészet. Én egyszer jártam csak így, az egyik bontott kappánál, talán az osztráknál.

Előzmény: granturismo (72733)
granturismo Creative Commons License 2016.04.30 0 0 72733

A 16vt-n mind a karterfedelet és az összes tartóbakot is személyesen cseréltem ki motorkivétel nélkül.

Mondjuk a hátsó tartóbak az nem egyszerű ott sem, mert a bak háza egyban a hosszú féltengely függesztője is.

DonPrego Creative Commons License 2016.04.30 0 0 72732

Azért nyugtasson meg valaki, hogy a motortartó bakok cseréjéhez elég lesz egy mezei szaki is, nem kell motorkivétel :D

Van már egy halk koppanás motorleállításnál is, menet közben meg kotyogás hallatszik rossz úton, egyre kevésbé hiszem hogy valamelyik szilent lesz a libás.

Előzmény: DonPrego (72731)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.30 0 0 72731

Fukk. Akkor a hajtókcsapágyak se lenne egyszerű művelet. Lényegében vezérléssel, jeladókkal, tömítésekkel együtt érdemes cserélni.

Előzmény: sooty (72729)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72730
sooty Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72729

Igen, arra gondolunk.

Van itt olyan kolléga aki le tudta már szedni a helyén is, de neki is ki kellett mozdítani a motort a helyéről, mivel az olajteknő egyik része eléggé belóg a kereszt tartó alá. ha kicsavarozol mindent akkor leesik kb 3 centit. A teknőben lévő szűrő ekkor még nem enged semmit, pláne az olajmennyiség jelző. Az olajteknőben van egy eléggé szerteágazó lemez is, talán olajterelés céljából. 

Szóval szerintem nem lehet.

Ha kiveszed a motort akkor gyakorlatilag sétagalopp. Igaz odáig eljutni nem az.

Előzmény: DonPrego (72728)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72728

A karter az az olajteknő? Nem lehet akkor hajtókar csapágyat cserèlni csak olajteknő levétellel? :(

Előzmény: sooty (72727)
sooty Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72727

Ezért mondom én, hogy szerintem a kartelt nem lehet levenni, ha a motor a helyén van.

Előzmény: Lönci (72725)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72726

Pedig csak az első alkalom fáj. Most már tuti rutinból kapnád ki belőle a motrot :)

Előzmény: Lönci (72725)
Lönci Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72725

Jártunk úgy Thesissel, hogy "hozzáértők" úgy akarták lefeszegetni a kartert, hogy az olajszintjelző jeladót bent felejtették, ami le is tört, és bent is hagyták a darabot, ahogy kell. Aztán egyszer csak felkapta a főtengely-jeladó fogaskoszorúja, és tönkretette a jeladót is, meg a fogaskoszorút is, (meg az ECU-t is, de ez csak később derült ki) így hiába cseréltek jeladót, nem lett jó a kocsi. Itt nyertük meg mi a projektet, (akkor tiltottam ki a Thesiseket az udvarból, amihez azóta is tartom magam) motor ki-be szét-össze szerelés lett a vége.

Előzmény: Imre.G (72721)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.29 0 0 72724

Nekem tetszik az is.Mint majdnem minden ami olasz. ;) Kint sok van belőle, itthon kevesebb. De nekem tapasztalatom nincs. Figyelni kell rá, mint általában a 15 éves autókra ;)

Előzmény: kC5.20TalánKappa (72722)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.28 0 1 72723

Ohh majd elfelejtem: Ma van egy éve, hogy hazagurultam a Kappával (Sanyi). Akkor 215398-cat mutatott az óra, most 230xxx-et.

A pöcc röff, A-B B-A mindig összejött neki, egyedül a futóművel volt egy kicsit több kellemetlenség. Elégedett vagyok.

kC5.20TalánKappa Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72722

Jó estét Uraim!

 

Ő..izéé..őőő...

Egy meglehetősen off hozzászólás készül éppen:

 

Egy Kappa szerencsés tulajdonosaként vennék egy 2001-es, FL utáni Ypsilont.

Hiába, ha elkap a gépszíj...

Klímás, jó állapotú (nem újrafestett), megkímélt, szép belsejű autót szeretnék venni.

Van esetleg valakinek valamilyen intelme, mielőtt hazavinnék egyet?

 

Benéztem a Lancia Ypsilon fórumra, de a nem túl aktívak a jelen(nem)lévők.

 

Köszönettel:

TalánY         : ))

 

Imre.G Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72721

Nos ez a jeladó ha minden igaz, akkor az önindító alatt van. A csatlakozója pedig folytószelep mögött?

Ezt már cserélték. Láthatóan új a kábel és a csatlakozó is. A felső jeladó pedig a motor baloldalán a motor mögött lévő kis lemezre rögzítve egy másik csatlakozóval együtt. Ez agy kék színű csatlakozó. Úgy látom, ez is új. Vagyis az eladó igazat mondott, hogy mindkettőt cserélték újra....

Előzmény: granturismo (72706)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72720

Én is 166 oséval vettem. Csak fekete bőr. De nem tetszett a + rés a támlánál. Így vettem vaj alcantrát. Viszont ez nem fl így a könyöklőnél maradt egy lyik. Megy a varia. Inkább vissza raknám könyöklőt (kárpitosnál van bőrözésen). 166 os üléseket is tudok nem is egyet. Szóval eladnám (ha valakit érdekel) a nem makulátlan első alcantráim. 10e/2db. Meg az eredeti fl plüss üléseket is. 10e a szett. Ha valakit érdekelne. ;) 

Előzmény: probody (72717)
probody Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72719

Néhány megoldás jobb mint a Kappáé, pl az 5. utas helye kényelmesebb, jobb a comb alátámasztása is.

Előzmény: probody (72717)
sooty Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72718

Ugye, ugye.... Hasonlóban reménykedem.

 

Előzmény: Marklar T ie (72715)
probody Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72717

Tessék, 166 hátsók Kappában:-) Csak ülőlap, csak támla, mindkettő....

 

 

 

Előzmény: Marklar T ie (72714)
sooty Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72716

Nagyon tetszik nekem is a 166 belső, de ha van kappáé, akkor inkább az. Úgy néz ki van.

 

Előzmény: Marklar T ie (72714)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72715

Azt megemlíteném, hogy pl a sedan Dedrában, vagy Temprában. De akár a 155ben is fix ügye a hátsó. Viszont a Delta2, vagy az SW Dedra/ Tempra, 145/46 hátsó üléseit be lehet rakni. Csak a nyeklő cuccokat is át kell rakni. Még a menetek is benne vannak a kaszniban. 

Előzmény: DonPrego (72712)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72714

Ahh. Nem is láttam Érden SW Kappát. Talán 2-3db ot amúgy is. Én a 166 vaj bőrre alkudtam. Már csak el kéne adni pár cumót. ;) Nekem elég a mechanikus is. Jártam már úgy alkatrész 155 el. Nem volt áram, se előre, se hátra... ;) Igaz a 166 nak csak a hátsó támlája nem 100% de lehet maradna az alcantra ott.  

Előzmény: sooty (72710)
probody Creative Commons License 2016.04.28 0 0 72713

Mert más. Az SW-é dönthető, 1/3  2/3 arányban, hogy csak a leglényegesebbet mondjam. A limóé nem, és rá van akasztva a kalaptartó alatti lemezre úgy rögzül.    Teljesen eltérő a két ülés.

Előzmény: sooty (72708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!