Egyikről sincs szó, igen ezt már honlónak hívják :D nekem is hasonló van, csak az nagyobb, mondjuk az gép felújító műhelyből származik, tehát ott gondolom traktor stb motorját is berakták alá :D
Nem egy létszükséglet a gép, tehát ha azt irják vissza vagy arra jutok holnap hogy nem tudok semmi féle képp alkatrészt kapni hozzá, akkor vissza mondom neki, mondjuk eddig robi 52 est nézegettem, csak sajna 4et is elvittek az orrom elől, ezt nem akarom kihagyni, viszont ezzel meg lehet hogy befürdök, azt meg nem akarom... nos urak, további szép jó estét, és jó éjszakát, majd holnap megírom hogy mire jutottam!
Kérdés: milyen olaj gondra gondolsz?? Mondj már tám pontot.
Amúgy láttam szétt szedve a blokkot vagyis 2 en szedtük szét mer nekem nincs "angol colos " méretű cuccom hozzá a metrikus vagy szorult rajt és rá se ment a kicsi a nagyobb meg már sarkalta a csavart és pörgött volna.
Amúgy egy nagyon rendes öregúrról van szó aki nyugdíjas és autó szerelő volt fénykorában de ismerősöknek segít ingyen pár sörér meg reparál ezt azt.
Ja és neki az a " hónoló" most egy csúcs szuper szerzemény :-))
Az ilyen mestert én is... hiszen a honoló gép az nem egy állványos fúró..... nekem pl van henger fúróm, honolóm, sík köszörűm, és főtengely köszörűm is... és tudom hogy egy sima oszlopos fúróval szinte egyenlő a lehetetlennel az hogy normálisan meg tudja csinálni....
Nem nem, 15.000ft úgy hogy a szállítás is benne van, és gép múzeumom sincs :D találtam hozzá komplett motort, 37.200 ért amit linkeltél az elöbb :/ viszont az eléggé húzós ár... de legalább teljesen új motort kapna, viszont holnap felhívom őket, kiváncsi vagyok csak, külön berántót és annak a fedelét lehet e kapni hozzá, mert a berántó a motor fedéllel egyben van azon a gépen amelyiket veszem, az új blokkon amit árulnak azon pedig külön, vagy lehet hogy más gép, pl robi 52-55 vagy a ducati mpm 2 es kapálógépével lehet egyforma??
Az ilyen mestert ..........-nám, az ilyen bevonatos hengereknél max fúrás és acélpersely be új dugo gyűrűk de olcsóbb az új moci. Az előfordulhat user hibából olajgond és dugóból kevés alu felkenődik néhány ponton henger falra na az finoman leszedhető igaz személyesen csak 2t-nél találkoztam vele.
Én is csodálkoztam de azt mondja a szaki hogy van neki ijyen álványos fúróba fogható 3 ágú hónoló cucca ami csak ilyen finom dörzs köves és rugók feszítik neki a henger falnak a cuccot azzal simán lehet és jó lesz. :-(
Passz.Majd ki derül. Ha meg lesz majd le írom :-))
De ha jól emlékszem (de lehet tévedek) Ez a kis motor ami a videón a kapálógépen van eredetileg egy fűnyírón volt , mert én láttam valahol ilyet valami ismerősömnél mai napig azzal vágja a füvet :-))
És mondok még egy érdekes dolgot neki is gajra ment a berántója és simán úgy indít hogy egy bot darabon van egy berántó kötél darab azt fel csévéli a gép ki álló csonkjára rá húz a gépre az meg indul :-))
Szép estét nemrég vettem egy kf dk 552 6,5le briggs stratton motoral még nem tudtam kipróbálni sajnos kicsi a fü tudna valaki véleményt mondani róla aki használtmár ijet.
Nem, konkrétan ez az egész ugy van most hogy van egy ugyan ilyen gép. És a tulaj mielött postára adja nekem el akarta indítani de a berántóban a zsinór tárcsa visszahúzó rugó eltört benn.
Én is most küzdök vele de állítólag lesz belőle valami .Gép könyvem sajna nincs.
meg lett gyűrűzve meg új szimering meg olaj meg membrán meg gyertya meg mittudom én az egész cókmók nem volt több mint 10 ezer :-))
De azt mondja az ember mert össze rakva nálam indítva már füstöl megint nagyon :-((
Szóval lényeg ismét szét lesz szedve mert bár nem látszott semmi kopás egyéb a henger falon enyhén kophatott tojás formára és ezért hónolóval fel kell hónolni és jó lesz.
A hetekben vettem egy ROBI 53-as gépet,egy kb. raklap méretű utánfutóval +kapatagokkal, de nehezen indul, le-le fullad, stb.
Szóval, gépkönyvet keresek hozzá, és valaki azt írta, hogy neki 33 éves az ugyanilyen típusú gépe (vagyis 1983-as!), és azóta csak membráncserés volt...
Úgy tűnik, ezek a gépek leszolgálják a maguk 30-35 évét, aztán mennek nyugdíjba, én meg pont egy ilyen "szépkorút" fogtam ki.
Sziasztok. Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy adott egy kismotor és gépgyár által készített kapálógép. És a berántóban a rugó eltört. Na szóval a kérdés az lenne hogy valahol lehet ehez a géphez alkatrészt beszerezni vagy valaki valami otthoni javítási módszert tudna javasolni?
Általában igaz, ezeknél a kisgépeknél mindenhol spórolnak, "fűnyírómocit" ráteszik gyárilag a kapára jobb esetben nehéz kuplung felsővel, fűnyírómocinál elég start és max fordulat karbi "hiányos"--kézi kuplungos kapánál nem gond röpsúlyosnál lehet szenvedni az alapjárattal. Csak még egy kis adalék a régebbi röpsúlyos kuplung felsők jelentősebben nehezebbek mint a mostani kézi kuplung felsők .
Többre tartom egy szaki szavát és keze munkáját mint a bizonytalan eredetü új olcsó motorokat...Azt majd rámszakadca bank veszek egy új komoly gépet :)
ja és még mondom azt is nekem echte gyári robi 53 asom van 1981 es tavaly őszig a motorhoz hozzá se szagolt senki olyan téren hogy le szedje eredeti gyári briggs 3.5 ló
Eredetileg fűnyíró motor semmi változtatás!!!
1981-es azóta szépen dolgozott...
(Jó most már nem a leg jobb szívtam is vele ,fel lett újítva, úgy néz ki még se lett jó ,de eddig jó volt és gyári volt )
ja és csak mondom kicsit gondold el persze igaz ami igaz az új az új te hajtod először.
De vettél egy használt valamit ugye elő életét nem ismered ,volt e rendesen olaj csere stb...?
Azt se tudod hogy az a motor ami rajt volt A gyár rakta rá vagy valaki rá műtötte.?
Azt mondod hogy mondták ezek a motorok fűnyíróra készültek!!
Azért mondták mert így is van!
Ha meg nézed sajnos adott a rossz példa a szép régi multú Magyar kertigép gyár ami volt egy csomó helyen az országba Most már csak pár helyen van pl: Mtd veszprém
ott is milyen motort raknak a kapákra :sima fűnyíró!