Akkor félreértettelek.Ebben az esetben 409 leírta:"Dugjál a csatlakozóba egy 2 Ohm 5W-os ellenállást. Ha így törölhető a hibakód akkor egyértelműen a lufi a döglött."
Esetleg annyit tennék hozzá,hogy helyettesítheted 12V-os W5W izzóval,az biztos van kéznél.
Lehajlítod az érintkezőit,kicsit összenyomva be tudod dugni a zöld és kék csatiba.
" ... mi akadálya van annak, hogy trafóolajjal töltsem fel a hobbiautóm vízkörét? Nem tágul, nem forr, nem fagy, hőleadása sokkal jobb a víznél ... "
Az egyik bökkenő szvsz éppen az hogy a víz fajhője nagyságrendileg a duplája a trafóolaj fajhőjének (4.20 J/K vs 2.0 J/K) így azonos hőmennyiség elvonásához, elszállításához nagyjából kétszer annyi trafóolajra lenne szükség.
A másik apróság: az újabb autók hűtőrendszereihez a legkacifántosabb összetételű hűtőfolyadékok használatát írják elő (pl. amíg a gyártók egyik része ragaszkodik a szilikátmentességhez addig más gyártók előírnak bizonyos szilikát tartalmat a hűtőfolyadékban) ezt pedig trafóolajjal nem sűrűn lehetne megoldani.
"kicsit nem értem , mert az egy csatiban lévő drótok ,annak ellenére , hogy duplán vannak, össze vannak kötve (nincs ellenállásuk) a szalag úgy néz ki , hogy jó "
Szerintem hat vezeték megy a szalagon:2-2-légzsák,2-kürt.
Nincs ellenállás=szakás,szerintem nem jó.
409 írta,ha lehúzod a csatit, a légzsák oldalát mindig rövidre zárja.Erre figyelj,ha mérsz!(kis csavarhúzóval ki tudud venni a rövidzárt)
Tapasztalat:szakadt légzsákkal még nem találkoztam,viszont átvezetőve sokkal.......
A leírás alapján igen. 2 Ohm környéki ellenállása kellene legyen. Dugjál a csatlakozóba egy 2 Ohm 5W-os ellenállást. Ha így törölhető a hibakód akkor egyértelműen a lufi a döglött.
Arra figyelj amikor ezeket méred, hogy sok csatlakozó, széthúzáskor rövidre zárja magát. !!
kiolvasásra, kormánylégzsák hibát ír (felvil... :-) , na jó, világít is a légzsáklámpa )
gondoltam átvezető szalag hiba
szétbontottam
légzsák egy-egy oldalára egy-egy db , dupla vezetékes drót megy, zöld és kék csati
kicsit nem értem , mert az egy csatiban lévő drótok ,annak ellenére , hogy duplán vannak, össze vannak kötve (nincs ellenállásuk) a szalag úgy néz ki , hogy jó
a légzsákon az egy-egy oldali csatlakozóban hiába 2 tüske van, az is össze van kötve (nincs ellenállásuk)
viszont a kék és a zöld oldalt mérve , a légzsákon, végtelen a ellenállás
úgy gondolom , hogy valamekkora ellenállásnak kellene lenni mert ugye önellenőrzés során a vezérlő ezt nézi
szívás!Ezért "csattan" fel kisebb hullámokba is a passat 7 bal eleje.félre van csúszva fönt a rugó és úgy be van ékelődve,hogy sehogy nem bírjuk visszahúzni a helyére.Összeszorítjuk a rugót és egyszerűen nem lehet kihúzni úgy beékelődik.El lenne deformálva?aki látta azt mondja ez gyárilag így jött ki mert magától az életbe nem csúszhat ki.a tárcsa amin fekszik fönt az mi lenne?csak mert az szabadon mozgatható le fel mikor össze van húzva a rugó.ötlet?
(egyébként vagy 3 citro-pug szervizben kérdeztem, mindegyikben egyöntetűen azt mondták ennél az évjáratnál még nem kiolvasható az ABS, csak 2003 utániaknál.. hát akkor mind hülye lehetett... )
Nem állítottam, hogy biztosan rossz az egyik, csak valami felöl el kell indulni kimérni és nyomozgatni mi a hiba, ha látszólag minden oké.. ergo a jeladók és csatlakozásaik szemre okék, a gyűrűk sértetlenek mindenhol MOST.. Hosszú kálváriám volt vele, pár éve a bal első féltengelyről a ricnis gyűrű letört, akkor ABS visszajelző érthető módon világítva maradt... gyűrűt a csukón cseréltük, visszajelző tovább világított, akkor a bal első jeladót is cseréltük, mert elég ronda lett a jeladó teteje miután a gyűrű tört.. akkor a dolog jó lett pár hétig, hónapig, de néha csak felvillant az ABS visszajelző.. aztán egyszer a jobb oldalon is levált a gyűrű, akkor az is lett cserélve.. utána megint jó volt sokáig.. utóbbi fél évben megint csinálta, hogy ha olyanja van világít már egyből indítás után (ilyenkor persze konzekvensen nem is megy az ABS) ha olyanja van menet közben elalszik és az ABS jó.. valamikor fordítva és indítás után egy darabig jó, majd menet közben kapcsol ki az ABS és világít a visszajelző.. volt olyan is egyszer, hogy szinte villogott, mint az index, mert hol be hol ki kapcsolt... ez ugye a legparasztabb hiba, mert lehet, amikor szerelnéd, méregetsz akkor minden látensként lehet jó, és nem találod mi a szar... most elérte azt a szintet, hogy az esetek kb 80-90%-ban inkább szar, mint jó.. talán most már jobban detektálható a hibás elem.. tehát még egyszer, simán lehet, hogy mindegyik jeladó jó.. csak valamivel el kellene kezdeni a hiba detektálását. Már az is egy eredmény, ha azt ki tudjuk zárni, hogy a jeladókkal lenne a gond...
Egy U480-m van, tudom használni.. nyugi.. :) motorelektronikai hibakódokra remekül működik.. OBD2 van már ezekben is... Haver szerelőnek, ex pug szervizesnek van rendes gyári Pug diag cucca is, de sajnos utánjárás után az derült ki, csak a 2003 utániaknál (Scudo/expert/jumpy) van az ABS-nek is hibatárolója.. Simán lehet, hogy mindenki hülye volt akit megkérdeztem, ezért adom a lehetőséget ha te másképp tudod, akkor szívesen elviszem hozzád és old meg..
Igen, úgy értem, ahogy motorolajból is van többféle viszkozitású, úgy hűtőolajból is. A víz sűrűség nem feltétlenül kell, a számítógép-tunerek használnak olajat hűtéshez, és a hagyományos vizpumpa jó hozzá.
Mindenesetre, nem lesz egyszerű a hűtőrendszer összes gumi elemét olajállóra cserélni. (ebben benne vannak a hűtő és a fűtőtest zárófedeleinek tömítései is)
Üdvözletem! Skoda octavia 1.6 2006-os autóba gyertya cseréhez le kell bontani a szívótorkot?A két középső gyertyához nem férni,akkor úgy készülök.Köszi,ha válaszoltok.