Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sutto Creative Commons License 2016.04.08 0 0 72597

Igen ilyen kéne de nagyon :)) hiába akartam új tipusú lengéscsillapítót venni csak a régebbit tudtam amire ez kéne..

 

 

Előzmény: probody (72594)
BmS1 Creative Commons License 2016.04.08 0 0 72596

Az IS (nekem) nem hozza a Lexus szintet, mindenesetre szép autó.

 

GS 300: találkoztunk már egy-két váltóhibás GS 300-zal, ami a visszajelzések szerint szigorú összeget vitt el, és nem is mindig lett 100%os.

A próbaúton kijött a kezdődő váltóhiba, és győzött a józan ész

 

üdv.

Előzmény: Lönci (72590)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72595

20 éves műszerfalnál elnézi az ember. Ha még azt is belevesszük néha milyen utakon jár ...

Autopályán értelemszerűen nem szokott.

Előzmény: probody (72591)
probody Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72594

Most fotóztam, ilyen? Ez FL előtti hátsó.

Előzmény: sutto (72593)
sutto Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72593

Sürgősen szükségem lenne egy fl elötti hátsó toronyszilentre ami régebbi lengéscsillapítóra való. lenne valakinek?

**ADAM** Creative Commons License 2016.04.07 0 1 72592

Nálam sem ropog és előttünk mindig üres az út, viszont tele a visszapillantó jobbnál jobb autókkal :)

Előzmény: probody (72591)
probody Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72591

"nem szapora, a beltér recseg ropog".   Hm... Szerintem a Kappa nem ilyen.

Előzmény: DonPrego (72589)
Lönci Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72590

"Én GS300-ba zuhantam majdnem bele, az utolsó pillanatban léptem vissza."

 

Én meg momentán épp IS 250-be vagyok szerelmes. Esetleg van tapasztalatod ezekkel? Tudok egy valóban keveset futott példányt reális pénzért, egyelőre vajúdás van a részemről. Mi az, ami visszatartott Téged a GS-től? (ha publikus)

Előzmény: BmS1 (72580)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72589

Már Henry Ford óta tudjuk hogy jó autó az új autó :) Nekem már a Toyota is kicsit kiábrándító úgy, hogy beleláttam a mélyébe. Lényegében amit szoktak ajánlani az Hybrid, illetve a benzinmotorok, csakis kézi váltóval (abból is leginkább az 5ös). A VVTi-knél, illetve a 95-ös évjáratnál a Carina E-knél előfordulhat olajevés 2000-2005 között (gyűrűzés, vagy gariban cserélt motor), 2006-ban lengyelországba tették ki a váltók gyártását, egyik csapágy megadja magát kb 60e-nél (persze javításál megkapja a jót). A 2.0 VVTi-nél a hengerfej csavarja jön ki, a dízelek az 1.4 D4D kivételével betegágyak.

Még nem tudom milyen lenne a köv kocsim, ha Sanyi mondjuk csapágyas lesz. Most pár évig nem akarok új kocsit, valszeg vennék még egy Kappát: öreg, nem szapora, a beltér recseg ropog, de van benne feeling.

Előzmény: Törölt nick (72588)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72588

Egyfelől elég mezei a dizájnja, mert ma szinte csak a jel különbözteti meg az elején az opeltől, kiától, Hyundaitól stb-stb. Viszont a kombi seggén azért látszik szerintem, hogy mégis csak van valami kis olasz vérvonal. 

Egyébként én is pont a 2000 utáni kiábrándultságom miatt gondolkodtam el rajta. Van a punto cabriom , amit nagyon szeretek - talán sosem adok majd el. Talán most már neki tudok majd állni évvégén a Beta Coupé befejezésének is. 

Viszont a jelenlegi állás szerint mégsem akar az asszony harmadik gyereket, így okafogyottá kezd válni a Mitsubishi Grandis - főleg, hogy lassan a babakocsit is elhagyhatjuk örökre. 

Az idegesít, hogy a használt autóknál mindig jön elő valami hiba. A Kappánál belefáradtam anno, a Puntonál szerencsére csak kevéssel van dolgom és jellemzően könnyen olcsón szerelhető. Viszont a 2000 utáni autókat nem szeretem már szerelni. A Grandis is úgy kezdte, hogy új önindító 80ezerért, Aztán -szerencsére öcsém alatt az ő költségén - trélerezni kellett Németországban egyszer, mert megadta magát az autópályán az üa. szivattyú. Azóta nincs vele különösebb gondom, de mostanság pl lassan tűnik el belőle egy kis hűtővíz. Minden hónapban kell pár decit rátölteni egyszer. 

Öcsém ugyancsak iszonyúan beszopott a 156 Crosswagonjával. Pl tavaly szicíliai nyaraláson kétszer kellett vontatni és kint kellett megszereltetnie. 

Szerintem tök mindegy, hogy mit vesz az ember, egyre fiatalabban válnak egyre kevésbé megbízhatóvá az autók. 

Én viszont szeretnék többet külföldre mászkálni - most hogy nődögélnek a gyerekek és újra megtehetem. A Grandis idén 10 éves, idén köthetek rá utoljára Assistance biztosítást az utasbiztosítás mellé. Nálam ez paranoiává kezd válni de egyre jobban félek idős autóval külföldre menni. 

Egy vadiúj 1.4-es tipoval haláli nyugalomban lennék. Egyrészt a motorterébe nézve mintha a punto-m 1.2 16V motorját látnám egy az egyben . Én bízok abban a motorban és szedtem is szét már többször is. Bárki bármit mond - szerintem ez egy jól szerelhető, megbízható és strapabíró motor - ha rendesen karban van tartva. 

Márpedig egy nullkilóméteres motor nálam kezdve nem 20-30ezres olajcsere periódusokkal szerintem az is marad. 

Nekem egy ilyen szívó benzines Tipo pont a '90-es éveket idézi. Egyszerűen alig van, ami elromolhat benne az az első 5-10 évben. Emellett illeszkedik is az autózási szokásainkhoz, mert mi legtöbbet városban, elővárosban autózunk. Rádásul a fogyasztása még akkor sem vészes benzines létére, ha mindenhez hozzáadok két litert :) ..

http://www.fiat.hu/UserFiles/katalogus/Tipo_28p_UNGHweb.pdf

Előzmény: granturismo (72586)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72587

Egyértelműen nem egy erőgép, viszont szerintem még épp nem tartja fel a sort. Régen volt még a régi fajta Tipom - az is 1.4-es volt és nagyon szerettem azzal a motorral is. Ez nyilván nehezebb és a helyi márkakereskedő értékesítője szerint nem biztos, hogy a kombi is kijön majd a sima szívóval. 

Viszont abból indulok ki, hogy az 1.2 16V punto cabrio-m 86 pacis 1050kg mellett, míg az 1.4-es Tipo kb 1200 kg 95 paci mellett. Azért a puntommal is lehet még picit huncutkodni a 0-120km tartományban. 

Tegnap pl az 1100 kg-os céges Fiat Dobló Maxinkkal hoztam 60 tábla gipszkartont haza Veszprém mellé. Ez velem együtt saccra 1300-1400kg terhelés (1000kg a megengedett :) ..) 95 pacis 1.3 MJTD motor van benne. Ilyen extrém terhelés mellett is simán tudtam vele pályán 120-130-al menni. Az autót elviszi, de ökörködéshez persze kevés. 

Régen nagyon száguldozós voltam ifjú koromban, de mára már lenyugodtam. Egyre több a trafi, egyre több a gyorsforgalmi út - nincs már akkora késztetésem rá.

Előzmény: DonPrego (72583)
granturismo Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72586

Nem egy rossz ötlet és komolyan elgondolkodtató. A limó talán még picit keleties, de a ferdehátú és a kombi szerintem nagyot szól majd.

Be fog jönni ez a józan koncepció, hogy kicsit visszavesznek ezekből az agyonbonyolított holmikból és kicsit realistább ésszerűbb szerethetőbb modellek is készülnek.

Most ebben valahol úttörő a Fiat, de hamarosan más gyártók is kijönnek hasonló modellekkel.

Nem rossz ez a Fire blokk pláne így cca 30 év fejlesztés után.

 

Nézzétek meg találomra akármelyik fórumot a valódi autórajongás java megáll az ezredforduló előtti járgányoknál szinte kivétel nélkül mindenütt ez a téma. És nem igaz hogy ennek pusztán csak anyagi okai vannak, nem igaz.

A Youngtimer kategória a sláger, hódít. Talik rendezvények sora. És ez nem véletlen, átlátható józan felépítés egyszerűbb megoldások ezt hiányolja mindenki laikus, hozzáértő, szakmabeli, mindenki.

Előzmény: Törölt nick (72582)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72585

Most, hogy 215/45R17 van rajta kiderül. ;) Igaz 4. éve, hogy ilyen mérettel van használva. 

Előzmény: DonPrego (72576)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72584

Két éve majdnem. ;) Érden az egyik szomszédnál volt egy 9,v 10 éves kombi. 2,5T bőr, meg ami kell. 280eft. Csak angol. ;) Még a cégbe is bevett volna, hogy "használhassam" :O 

Előzmény: BmS1 (72577)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72583

Nem lesz sovány az az 1.4 szívó?

Előzmény: Törölt nick (72582)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72582

 

Én - másik fórumon már beszéltem róla - most épp abba az irányba kezdek hajlani, hogy az építkezést befejezve és anyagilag újra feltöltődve visszatérek a japánról olaszra. Konkrétan az a tervem, hogy veszek egy 1.4 16V fire motoros benzines új Tipo kombit (már ha árulják majd azt is az 1.4 szívó motorral). Nem Lancia, nem japán, de egyszerű, mint a faék, viszonylag nagy, valahogy még csak ki is néz és nullkilóméteres.

Megtartom 5-10 évig - évi max 10-15e km mellett akkor sem lesz benne sok.  És bízok benne, hogy olajcserén túl nem látom majd a műhelyemben.

DonPrego Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72581

Francba, pedig két típus van rizsevőknél amibe beleugranék: A GS300 és a Camry (a 97-99 körül gyártott, és a mostani Hybrid tetszik).

Előzmény: BmS1 (72580)
BmS1 Creative Commons License 2016.04.07 0 0 72580

A prémium autó: sok szolgáltatás, nagy a típuson belüli variációk száma, hosszú extralista, kifinomult, bonyolult (drága) megoldások, ennek megfelelően nagyon drága fenntartás.

Ha gyakran elromlik, az nem a prémiumkategória irányába megy.

 

LS400: méregdrága tud lenni használtan.

Én GS300-ba zuhantam majdnem bele, az utolsó pillanatban léptem vissza.

 

üdv

Előzmény: DonPrego (72579)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.06 0 0 72579

Létezik olyan prémium autó, amivel viszonylag kevés a probléma? :D

Igaz Toyota fórumon sosem követtem a Lexus tulajokat. Egy LS400 van csak a látóteremben, szép, baba meg minden, átmegy vizsgán, de ha odaadnák ajándékba egy másik autó árát rá tudnám költeni csak a légrugóira. A szélvédő feletti rozsda is el tudna vinni nem kevés pénzt, azt a 3 hónap állást is el szokás hallgatni, mire találtak gázpedál vezérlő elektronikát emberi áron.

Előzmény: BmS1 (72577)
probody Creative Commons License 2016.04.06 0 0 72578

Nekem az ajtók megmaradtak a bontásból. Jöttek az ablakemelő szerkezetért. Én is úgy engedtem le az ablakot, hogy tápot adtam az ajtóban. Sima ügy.

Előzmény: "The man" (72575)
BmS1 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 72577

Ettől még vehetsz :-)

 

Alapos átnézés után maradjon még tartalékod. Nem olcsó a 9.5 fenntartása (sem)

Előzmény: Marklar T ie (72572)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72576

Igen, lehet jobban állna neki egy 16-os felni, de a kocsihoz kaptam két garnitúra 15-öset, 3 éves 195ös téli Pirellikkel, meg vettem egy garnitúra 0km-es Hankookot a képen láthatóakra. Annyira nem érdekel ez a kinézet dolog, hogy nekiálljak csencselni, matekozni. Meg ha épp nem a pályán tolom bele a kilométereket, akkor Borsod, útnak nem éppen nevezhető aszfaltmorzsáit pusztítom. Szóval komfort miatt sem nagyon érdekel a nagyobb méret.

Abban nem hiszek, hogy a 195 helyett 205ös gumi mérhető mértékben jobban pusztítaná a futóművet vagy a csapágyakat, elvégre gyári méret, bele van tervezve.

Előzmény: Marklar T ie (72569)
"The man" Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72575

Ma este az anyós oldali kapcsolót próbáltam direkt megtáplálni. Multiméterrel kicsengettem a testet, arra érintettem a negatív pólust. A másik három saruhoz próbáltam a pozitívot, de semmi nem történt. Utoljára mikor a két ablak egyszerre lement, a vezérlő reléi kattogtak folyamatosan, azért gondolom, hogy ott lehet a baj. Még egy próbát holnap este teszek. Leveszem az ajtókárpitot, és a motornak próbálok közvetlen delejt adni.

Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72574

Igen a 166 osé. ;)

Előzmény: picifelhö (72560)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72573

Áhh. Ma átnéztem a ládikáim. :O De ezt nem találtam. Lehet még a donor autóban van valahol. :/ 

Előzmény: "The man" (72551)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72572

Épp akartam Saabot is venni. :D

Előzmény: BmS1 (72550)
GL-SW Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72571

Most írtam rá, mielőtt ide benéztem

Előzmény: BmS1 (72567)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72570

Nahh meg hétfőn lejárt a műszaki is. Így ma az is meg lett. Épp kerek km/h állásnál. :D 

Csont nélkül átment. (nem hiába költöttem rá sokat) Az az csak egy kis hiba van, de az is az AR 166 fakormány miatt. ;) 

 

Előzmény: Marklar T ie (72546)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72569

Kellemes. ;) Azért a nagy kerék jobban feldobja ;)

 

Előzmény: DonPrego (72549)
"The man" Creative Commons License 2016.04.05 0 0 72568

Mail ment, megkaptad?

Előzmény: GL-SW (72564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!