Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laikus Testvér Creative Commons License 2016.04.12 -1 0 24991

Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót.

 

Ez sajnos így van. A gyári forrasztások gyengeségének oka (minő meglepetés) a környezetvédelem. A környezetvédők nyomására a forrasztóónból száműzni kellett a korábban egyharmados mennyiségeben hozzá adagolt ólmot, így ma már az iparban gyakorlatilag csakis tiszta ón tartalmú forrasztóónt lehet használni.

 

A tiszta ónnal végzett forrasztás sajnos rideg lesz, 2-8 év alatt biztosan reped és elenged a forrasztás :-(((

 

Jelenleg egyetlen megoldás ismert a problémára: a forrasztásokat át kell forrasztani hagyományos, 30-40 %-ban ólmot tartalmazó forrasztóónnal. A hagyományos forrasztóón szerencsére (egyelőre) beszerezhető. Otthon, vagy kis műhelyben bárki használhatja, mert az ólomtartalmú forrasztóón használata (egyelőre) csak az ipari üzemekben tiltott.

 

Ha valakinek van otthon forrasztópákája, akkor itt vehet ólomtartalmú forrasztóónt és átforraszthatja maga is a csatlakozót.

Előzmény: balagee3 (24990)
balagee3 Creative Commons License 2016.04.11 0 0 24990

Az első generációs ceedek rádió vacakolásának az oka legtöbbször a következő:

 

Az rádió előlap és az alaplap közötti 26 tüskés csatlakozó forrasztása elég gyenge. AZ évek során ennek a csatlakozónak egyes lábain elenged a forrasztás. A hibajlenség egy ideig jön/megy mert eleinte még van kapcsolat a rossz láb(ak) és az alaplap közt. Ilyenkor jön az hogy egyes gombok nem mennek, néha csippan egyet (ilyenkor elmenti az aktuális rádió csatornát) stb... Aztán egy kis idő után teljesen megdöglik az előlap. 

 

Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót. 

 

Így néz ki a csatlakozó amit újra kell forrasztani:

 

 

 

Előzmény: spooner (24848)
-peter Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24989

érdeklődj a Riósoknál, szerintem abból többet adtak el 1.4 dízellel, mint Ceedből,

de más tipusokra is rákeresnék a helyedben, pl. Venga és Soul. A motor lehet mind ugyanaz, csak a karosszéria más.

Előzmény: iMarc (24986)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24988

"A 2014 körül gyártott 1.4 dízelről vannak negatív tudnivalók"

 

talan hogy keveset adtak el belole

Előzmény: iMarc (24986)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24987

A sima szívócsőbefecskendezéses rendszerekben van 3-5 atmoszféra nyomás, azzal keverheted az adatot...

 

A közvetlen befecskendezésű benzineseknél is eléri a befecskendezőben a nyomás a 50-200 atmoszférát, itt is fontos a gyors, pontosan ütemezett befecskendezés, mint a dízeleknél.

 

A dízelnek nagyobb a kompressziója (nagyobb a nyomás a sűrítés végén, hogy felforrósodjon a levegő) ezért a nagyobb nyomású sűrített levegőbe eleve nagyobb nyomáson kell betolni a gázolajat. Az új common rail rendszerekben meg azért emelik az égbe a nyomást, mert nagyobb nyomáson rövidebb idő alatt, jobban kontrollált körülmények között lehet befecskendezni az üzemanyagot. Ezért a közösgyűjtőcsöves rendszerekben gyakori az akár 2000 atmoszférás nyomás is.

Előzmény: -peter (24982)
iMarc Creative Commons License 2016.04.04 0 0 24986

Sziasztok! A 2014 körül gyártott 1.4 dízelről vannak negatív tudnivalók, vagy kiforrott, megbízható technika?

zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.04 0 0 24985

A filterabc-be néztem és nincs castrol 5w40 olaj dizel C3 szabványú. Nekem most ilyen van itthon 4 l,de még 1 kellene hozzá. Ha nem dizel feliratút veszek ugyanebbe,aztal lehet keverni. Konkrétan erre gondolok. https://filterabc.hu/CASTROL-MAGNATEC-5W40-C3-4L

Amúgy az olajshopnál jól felmentek az árak.  

 

ilias Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24984

Ehhez már gugliznom kéne. :D

 

Előzmény: -peter (24982)
dokeee Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24983

Biztosan nem, az a szivócsőbefecskendezéses motorok nyomása, a közvetlenek 50-200 bar nyomáson dolgoznak.

Előzmény: -peter (24982)
-peter Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24982

és tényleg létezik ez hogy a GDI csak 3-4 báron dolgozik?

úgy rémlett a közösnyomócsöves benzines is kb 1800 báros.

Előzmény: ilias (24981)
ilias Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24981

Az még CVVT-os motoros volt, abból fejlesztették ki a GDI-t, a lökettérfogat megtartása mellett.

A Hyundai volt annyira jó fej, hogy amikor kijött 2012 körül az i30, akkor meghagyta a sima 1.6-ost az új GDI mellett.

 

Előzmény: ilias (24978)
Sarkany Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24980

is...

Előzmény: Sarkany (24979)
Sarkany Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24979

A pro-ban 126 LE-ős 1,6 l-es GDI motor volt 2008-tól. 

Előzmény: ilias (24978)
ilias Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24978

Nem volt neked GDI motorod 6.5 évig, mivel 2012 óta van befogva, az új karosszériával. Max. prototípus volt a pro helyett. ;)

Előzmény: Sarkany (24975)
Sarkany Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24977
Előzmény: -peter (24976)
-peter Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24976
háy baros nyomással dolgoznak ezek a GDI motorok?
Előzmény: Sarkany (24975)
Sarkany Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24975

Úgy döntöttem bevállalom az 1.6 GDI-t.

 

Jó választás!

Volt Pro Cee'd-em 1,6 GDI motorral. Közel 100.000 km volt benne mikor eladtam.  Gond nélküli hat és fél év volt.

Azt viszont majd megtapasztalod (és a talpadtól is függ), bárhogyan is igyekszel takarékosan vezetni, a gyárilag megadott fogyasztásnál többet fog enni. Autópályán, 140 km/h tempónál akár 8 l-t is meg tud kajálni. Átlagos, vegyes használat mellett 6,5-7,0 l/100 km volt a fogyasztása nálam. 

Előzmény: Jónás György (24974)
Jónás György Creative Commons License 2016.04.02 0 0 24974

Köszönöm a válaszokat.

Úgy döntöttem bevállalom az 1.6 GDI-t. Ott lesz 7 év garancia, és ha esetleg utánna is megmaradna, akkor se hiszem, hogy horribilis összegekbe kerülne a szívóoldal kitakarítása. Az előző dízelemnél egy befecskendezőcsere került volna 600 000-be... Ezek a befecskendezőrendszerek nem működnek 2000 bar-on, mint a dízelek, szóval lehet, hogy kibírja az autó élettartamát, de ha esetleg cserélni kell garancián túl is nem hiszem, hogy sokba kerülne, vagy legalább is nem több százezres tétel. És nincs kettőstömegűm, nincs turbóm, nincs állófűtésem, stb...

Laikus Testvér Creative Commons License 2016.04.01 0 1 24973

Nekem is turbódízel autóm van jelenleg és én is Ceed irányba nézelődöm. A nyomaték és teljesítmény igényem nekem is azt mondta először, hogy legyen egy 1.0-ás turbós benzines (merthogy nálam is kiestek már a rendszeresebb hosszú távú utazások, így a dízel felára sosem térülne meg). Aztán sajnos az ár kérdése elég gyorsan egy új 1.4-es irányába terelt el.

 

A közelmúltban volt szerencsém vezetni egy 1.4-est és azt kell, hogy mondjam, hogy egész kellemes volt. Nagyon fürge, érzésre remekül gyorsul (fülre nagyon gyorsan erősödik fel a motor hangja :-))), síma közúton nagyon kellemes vezetni. Sajna autópályán 130 km felett erőlködni kezd, legalábbis a motor hangja kezd egyre erősebb lenni, az autó meg alig gyorsul (ilyen tempónál már surrog a kerék is erősen, meg a szél is zúg rendesen, a kisebb sebességen viszonylag csendes autó 130 felett nagyon zajos lesz a korábbi csendhez képest).

 

De ez nekem belefér, mert max. kéthavonta autópályázok, úgy tűnt, hogy ha elviselem a zajt, akkor a 140-150-et simán tudja tartani, ami nekem több, mint elég (lássuk be, a turbódízel sem csendes ilyen sebességen).

Előzmény: Jónás György (24970)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 24972

nincs tapasztalatom a benzinessel (nekem crdi-m van), de ha opcio a 6 eves koraban (meg garancialisan) eladas, akkor kockaztathatsz
mert addig a szerviz problemaja a befecskendezo mert garis
aztan 6-7 eves koraban ha addig mar volt problema, meg mindig eladhatod

Előzmény: Jónás György (24970)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.01 0 0 24971

Köszönöm.  Akkor az ineo a dizel,ezt is megtudtam :)

Előzmény: Beki apukája (24967)
Jónás György Creative Commons License 2016.04.01 0 0 24970

Egy 360 Nm- es dízelből ülök át, nem akartam nagyon visszalépni.

Családos emberként kell hogy bírja a megpakolást is időközönként...

Volt már 1000- es 50 le-s suzukim, meg 1,2-es 64 le-skodám is, akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek alapmotorral autót...

Azért kérdeztem, hogy van-e valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, mennyire hajlamos erre a hibára, vagy érdemes ezen is túladni 100 000 km- felett. (Az nekem kb 6-7 év.)

Előzmény: aamen3 (24969)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.01 0 1 24969

"Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás."

 

en egyertelmuen az 1.4 benzint vennem erre a felhasznalasra, abban nincs se direktbefecskendezo se turbo, ennek van a legnagyobb eselye hogy sokaig birja a hideguzemet
igen, az autopalyazasok kompromisszumokat fognak igenyelni...

Előzmény: Jónás György (24968)
Jónás György Creative Commons License 2016.04.01 0 1 24968

Sziasztok!

 

Kia ceed vásárlása előtt állok. Szeretném a nagyobb benzines (1.6 GDI) motorral venni az autót.

Mennyire jellemző ezekre a motorokra a direkt befecskendezéses motorok betegsége, a szívóoldali kokszosodás? Van esetleg valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, illetve van-e valami mód, ennek a nem túl szép folyamatnak az elkerülésére? Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás.

Az autóval hosszú távra tervezek, szeretném a garanciaidőn túl is megtartani.

A válaszokat előre is köszönöm.

Beki apukája Creative Commons License 2016.03.31 0 0 24967

Azt írják csak benzineshez jó. Van 1l-es kiszerelésben is.

 

De van dízelhez is:

https://filterabc.hu/TOTAL-QUARTZ-INEO-HKS-D-5W30-1L

 

Előzmény: zöldcorsa (24966)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.03.31 0 0 24966

Köszi  És ez csak benzineshez jó?

Előzmény: Beki apukája (24965)
Beki apukája Creative Commons License 2016.03.31 0 0 24965

Én ezt használom 1.4B, 2010es SW-be:

 

https://filterabc.hu/TOTAL-QUARTZ-9000-HKS-5W30-5L

 

De előtte Shell volt benne a matrica szerint. Holland autó volt, ott azt tették bele.

Sarkany Creative Commons License 2016.03.29 0 0 24964
Előzmény: zöldcorsa (24963)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.03.29 0 0 24963

Nem nagyon találok ilyen kódot a szervizfüzetben,lehet azért mert olasz.  Viszont shell logók vannak benne. De érdekes,mégis a total quartzot tartják a gyári kia olajnak. 

Valaki esetleg megnézné nekem azt a kódot? Köszönöm 

Előzmény: aamen3 (24961)
dokeee Creative Commons License 2016.03.29 0 0 24962

Most éppen a Shell a "gyári olaj" a Kia-nál. Egyébként elég jó dolgokat olvasni a GTL technológiás Shell olajokról, mondjuk elég drága is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!