Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót.
Ez sajnos így van. A gyári forrasztások gyengeségének oka (minő meglepetés) a környezetvédelem. A környezetvédők nyomására a forrasztóónból száműzni kellett a korábban egyharmados mennyiségeben hozzá adagolt ólmot, így ma már az iparban gyakorlatilag csakis tiszta ón tartalmú forrasztóónt lehet használni.
A tiszta ónnal végzett forrasztás sajnos rideg lesz, 2-8 év alatt biztosan reped és elenged a forrasztás :-(((
Jelenleg egyetlen megoldás ismert a problémára: a forrasztásokat át kell forrasztani hagyományos, 30-40 %-ban ólmot tartalmazó forrasztóónnal. A hagyományos forrasztóón szerencsére (egyelőre) beszerezhető. Otthon, vagy kis műhelyben bárki használhatja, mert az ólomtartalmú forrasztóón használata (egyelőre) csak az ipari üzemekben tiltott.
Az első generációs ceedek rádió vacakolásának az oka legtöbbször a következő:
Az rádió előlap és az alaplap közötti 26 tüskés csatlakozó forrasztása elég gyenge. AZ évek során ennek a csatlakozónak egyes lábain elenged a forrasztás. A hibajlenség egy ideig jön/megy mert eleinte még van kapcsolat a rossz láb(ak) és az alaplap közt. Ilyenkor jön az hogy egyes gombok nem mennek, néha csippan egyet (ilyenkor elmenti az aktuális rádió csatornát) stb... Aztán egy kis idő után teljesen megdöglik az előlap.
Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót.
Így néz ki a csatlakozó amit újra kell forrasztani:
A dízelnek nagyobb a kompressziója (nagyobb a nyomás a sűrítés végén, hogy felforrósodjon a levegő) ezért a nagyobb nyomású sűrített levegőbe eleve nagyobb nyomáson kell betolni a gázolajat. Az új common rail rendszerekben meg azért emelik az égbe a nyomást, mert nagyobb nyomáson rövidebb idő alatt, jobban kontrollált körülmények között lehet befecskendezni az üzemanyagot. Ezért a közösgyűjtőcsöves rendszerekben gyakori az akár 2000 atmoszférás nyomás is.
A filterabc-be néztem és nincs castrol 5w40 olaj dizel C3 szabványú. Nekem most ilyen van itthon 4 l,de még 1 kellene hozzá. Ha nem dizel feliratút veszek ugyanebbe,aztal lehet keverni. Konkrétan erre gondolok. https://filterabc.hu/CASTROL-MAGNATEC-5W40-C3-4L
Volt Pro Cee'd-em 1,6 GDI motorral. Közel 100.000 km volt benne mikor eladtam. Gond nélküli hat és fél év volt.
Azt viszont majd megtapasztalod (és a talpadtól is függ), bárhogyan is igyekszel takarékosan vezetni, a gyárilag megadott fogyasztásnál többet fog enni. Autópályán, 140 km/h tempónál akár 8 l-t is meg tud kajálni. Átlagos, vegyes használat mellett 6,5-7,0 l/100 km volt a fogyasztása nálam.
Úgy döntöttem bevállalom az 1.6 GDI-t. Ott lesz 7 év garancia, és ha esetleg utánna is megmaradna, akkor se hiszem, hogy horribilis összegekbe kerülne a szívóoldal kitakarítása. Az előző dízelemnél egy befecskendezőcsere került volna 600 000-be... Ezek a befecskendezőrendszerek nem működnek 2000 bar-on, mint a dízelek, szóval lehet, hogy kibírja az autó élettartamát, de ha esetleg cserélni kell garancián túl is nem hiszem, hogy sokba kerülne, vagy legalább is nem több százezres tétel. És nincs kettőstömegűm, nincs turbóm, nincs állófűtésem, stb...
Nekem is turbódízel autóm van jelenleg és én is Ceed irányba nézelődöm. A nyomaték és teljesítmény igényem nekem is azt mondta először, hogy legyen egy 1.0-ás turbós benzines (merthogy nálam is kiestek már a rendszeresebb hosszú távú utazások, így a dízel felára sosem térülne meg). Aztán sajnos az ár kérdése elég gyorsan egy új 1.4-es irányába terelt el.
A közelmúltban volt szerencsém vezetni egy 1.4-est és azt kell, hogy mondjam, hogy egész kellemes volt. Nagyon fürge, érzésre remekül gyorsul (fülre nagyon gyorsan erősödik fel a motor hangja :-))), síma közúton nagyon kellemes vezetni. Sajna autópályán 130 km felett erőlködni kezd, legalábbis a motor hangja kezd egyre erősebb lenni, az autó meg alig gyorsul (ilyen tempónál már surrog a kerék is erősen, meg a szél is zúg rendesen, a kisebb sebességen viszonylag csendes autó 130 felett nagyon zajos lesz a korábbi csendhez képest).
De ez nekem belefér, mert max. kéthavonta autópályázok, úgy tűnt, hogy ha elviselem a zajt, akkor a 140-150-et simán tudja tartani, ami nekem több, mint elég (lássuk be, a turbódízel sem csendes ilyen sebességen).
nincs tapasztalatom a benzinessel (nekem crdi-m van), de ha opcio a 6 eves koraban (meg garancialisan) eladas, akkor kockaztathatsz mert addig a szerviz problemaja a befecskendezo mert garis aztan 6-7 eves koraban ha addig mar volt problema, meg mindig eladhatod
Egy 360 Nm- es dízelből ülök át, nem akartam nagyon visszalépni.
Családos emberként kell hogy bírja a megpakolást is időközönként...
Volt már 1000- es 50 le-s suzukim, meg 1,2-es 64 le-skodám is, akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek alapmotorral autót...
Azért kérdeztem, hogy van-e valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, mennyire hajlamos erre a hibára, vagy érdemes ezen is túladni 100 000 km- felett. (Az nekem kb 6-7 év.)
"Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás."
en egyertelmuen az 1.4 benzint vennem erre a felhasznalasra, abban nincs se direktbefecskendezo se turbo, ennek van a legnagyobb eselye hogy sokaig birja a hideguzemet igen, az autopalyazasok kompromisszumokat fognak igenyelni...
Kia ceed vásárlása előtt állok. Szeretném a nagyobb benzines (1.6 GDI) motorral venni az autót.
Mennyire jellemző ezekre a motorokra a direkt befecskendezéses motorok betegsége, a szívóoldali kokszosodás? Van esetleg valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, illetve van-e valami mód, ennek a nem túl szép folyamatnak az elkerülésére? Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás.
Az autóval hosszú távra tervezek, szeretném a garanciaidőn túl is megtartani.
Nem nagyon találok ilyen kódot a szervizfüzetben,lehet azért mert olasz. Viszont shell logók vannak benne. De érdekes,mégis a total quartzot tartják a gyári kia olajnak.
Valaki esetleg megnézné nekem azt a kódot? Köszönöm