Metropol újság szintén az üzemi pályaudvart, meg a nem használt részeket említi. Aztán pár sor után meg arról ír, hogy a 4-es metróra kéne valahonnan utasokat szerezni, innen jött a pályaudvar bezárásának ötlete.
Meg onnan, hogy azt is igazolni kéne, hogy a 4-es metró utasai legalább 9 percet nyernek a felszíni közlekedéshez képest. De hát, attól, hogy bezár a Déli, még senki sem nyer 9 percet, és nem lesz 400 ezer utas sem a 4-es metrón.
lentebb leírtam. ha megszüntetik az üzemi területeket meg a fejpályaudvari funkciókat, akkor indokolható lesz hogy miért kényelmetlen oda bevinni a vonatokat. ha kevesebb vonat megy be, akkor csökken az utasszám, indokolható hogy miért megy be még kevesebb vonat, és így tovább.
Nagyot néztem, amikor valamelyik portál (pontosan nem tudom hol olvastam) idézte, hogy megszüntetik az üzemi pályaudvart, aztán leírja a nagyonokoséstájékozott újságíró, hogy bezárják a teljes pályaudvart... valaki el tudja magyarázni, hogy milyen logika alapján írta le azt a mondatot? :D
Bár véglegesen nem dőlt el a Déli pályaudvar sorsa, egyre több kormányzati megnyilvánulásból arra lehet következtetni: a bel-budai vasúti csomópont nem marad fenn.
„a budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről”.
Meg valami olyasmit is mondott a híradó, hogy 1 milliárd hatástanulmányra....felesleges pénzkidobás. Aki már látott oda érkező vonatot, tudja, hogy nem szabad bezárni. De ha a kormánynak útban van, ígyis-úgyis bezárják!
Meg arról is papolt, hogy a sötétzöldek is támogatják, legyen park a pályaudvar helyén!
Az utas meg majd elmegy Kelenföldre, csak plusz fél óra.... vagy majd használ a zöldterület helyét elfoglaló, csúnya, "környezetszennyező" vasút helyett mondjuk "környezetbarátabb" autót, az legalább háztól házig megy, nem kell csomagokkal felpréselődnie a busszal, nincs menetrendje...stb.
Valami Lázár nevű arról papolt, hogy kell a ződfelület. Hát Budán van bőven. Ellenben Pesten az egy szem szerencsétlen Városligetet is bebetonozzák. Idióták. A metróval sincs körjáratba kötve a 3 pélyaudvar, mert mi a fenének azt.
Azt nem értem, hogy miért nincs szó a Déli alagút esetleges bővítéséről? A Déli bezárása mellett mindig felhozzák érvként, hogy az alagút egy szűk keresztmetszet, ellenben egy szó sem esik az esetleges bővítéséről. Ami azért főleg úgy furcsa, hogy egyrészt a Déli összekötőnél megemlítik ezt a lehetőséget, másrészt egy kicsivel azért több realitása van, mint egy négyvágányos Déli-Nyugati alagútnak.
Mondjuk a cikk többi része se jobb, szerintem speciel nem a Déli a legrosszabb állapotú pályaudvar (mivel sajnos egyformán lelakott az összes). A legjobb mégis az "egy vágánypár meghagyása Kelenföld és a Déli között, ingavonatok közlekedtetésével". A fogalmi zavar önmagában is vicces ("vágánypár" az ugye két vágány, de hát most sincs több), de egyébként is mi a bánatért kéne rengeteg pénzt költeni arra, hogy a Délit egy jóval kisebb kapacitású állomásra cseréljék (illetve a meglévő kapacitást máshova pakolják)? Azért, hogy a Vérmező mellé épülhessen még egy közpark?
Meg ha a Déli megszűnik, Kelenföldet át kell építeni, esetleg a városi közlekedést is átalakítani, talán még a pesti vasútállomásokat is bővíteni (átmenős vonatok) - azaz a Déli bezárásával semmit sem nyerünk, de legalább sok pénzbe kerül, és szinte senki nem nyer vele (kivéve, akik most is Kelenföldön szállnak vonatra)
"Kelenföldön például két mozgólépcsőn kell lemenni, és máris a metróban van az ember."
Na pontosan ezt hiányolom a Keletinél a nagy építés után, ráadásul ott 2 metró is van, meg egy csomó busz, troli plusz a 24-es vili, amit szintén bevihettek volna a felújítással a Keleti elé az út alatt. Ha megnézed, aki arról leszáll, 90% megy át az úton.