Ja, tudom már mit akartam kérdezni. Egy országutas előzésnél mennyire szépen vált vissza? Adott esetben lehet, hogy 2 fokozatot is kell, azt érezni, rángat?
Néztem ilyen gyorsulálsos videókat, nem sok különbség lehet a 7-es DSG és a 6-os kézi között. Valahol ugyanott váltja el elsőben 40-50km/h között.
Padlógáznál nincs nagy tudomány, az optimális ponton kell váltani és kész. Az automata elsősorban városban nagyon jó, mert okosan és gyakran vált, ha kicsi gázzal mész, akkor nagyon alacsonyan tartja a fordulatszámot és így a fogyasztást is.
A DSG-nél akkor ki kellene dobnom üresbe a vége előtt, hogy oldjon a kuplung és ne koptassa.
Nem biztos, kicsi a sebességkülönbség a nulla és a "már nem koptatja" között.
De mindenkinek össze kell állítania a saját konfigurációját, mert az extrák és az extracsomagok eltérő összeállítása és árképzése miatt lehet olyan, amikor a Golf az olcsóbb, de szerintem leginkább akkor, ha a második Golf felszereltséget hasonlítunk össze a harmadik Octaviással.
Néztem ilyen gyorsulálsos videókat, nem sok különbség lehet a 7-es DSG és a 6-os kézi között. Valahol ugyanott váltja el elsőben 40-50km/h között.
Nekem az a rossz, hogy elég meredeken állok ki minden reggel a pincegarázsból. Korábban kézi váltós dieselem volt, azzal azt csináltam, hogy viszonylag dinamikusan elindultam, majd valahol a lejtő 2/3-ánál kinyomtam a kuplungot és hagytam hogy felguruljon, mert a végén meg kell állnom. Most hibrid van, ennél meg nem gond ha lassan megyek, mert nincsenek csúszó alkatrészek, a villanymotornak meg mind1, hogy mennyivel forog.
A DSG-nél akkor ki kellene dobnom üresbe a vége előtt, hogy oldjon a kuplung és ne koptassa.
Mondjuk, mikor vezettem hagyományos automata váltós kocsit, azt én mindig kitoltam üresbe, ha lámpánál kellett állni. A mostanit sajna nem lehet, mert akkor nem tudja indítani a motort, ha szükséges (alacsony töltés vagy a fűtés miatt), így állok taposott fékkel a lámpánál. Ez is olyan hogy ha rendesen be van nyomva, akkor nem csinál semmit, de ha engedem fel, akkor elkezdi adni az ampert a motornak = nyomnom kell rendesen a féket különben fogyaszt a kocsi :-)
Én, mint rossz alkudó, a nekem legegyszerűbb, listaár - hivaralos (pl. az őstermelőis) kedvezményt vettem figyelembe. Ha jól rémlik, a Golfra nem kevesebb az Octinál, így nem lehet olcsóbb az utóbbi, ha teljes listaáron előbbi az olcsóbb.
Én leginkább arra céloztam, hogy ha a határokig feszíted a húrt mindkét esetben, akkor a Skoda a legvégén olcsóbb lesz. De ebben simán az is benne van, hogy a saját konkrét esetedben nagyobbat tudsz a VW-n feszíteni, vagy esetleg a VW-s értékesítő könnyebben hajlik a kompromisszumokra. Én azt tudom, hogy az előző munkahelyemen milyen konkrét százalékok voltak a listaárból, és azt is tudom, hogy az Octavia esetében a hattyúra emlékeztet az első számjegy.
Valamit nagyon félreértettél. Nem azt vitattam, hogy a Golf kijöhet olcsóbbra, hanem Nohab olvtárs hsz-át, hogy a valóságban (szalonban) megváltozhatnak az árak.
Persze változnak, lefelé, de a Golfra nem kevesebb a kedvezmény (legalábbis úgy emlékszem), maradnia kell az olcsóbb Golfnak.
ha állsz és "D"-ben vagy akkor már be van kapcsolva az 1-es és a megfelelő kuplung (indulásra várva) csúszik.
Az olajos DSG-ről nem merek nyilatkozni, de a száraz nem így működik. Az 1-es elő van kapcsolva, de egy bizonyos fékpedálerő felett álló helyzetben a kuplung oldva van és csak akkor kezd zárni, amikor engeded fel a fékpedált. Éppen ezért lett 7 sebességes, a felső kb. 3 fokozat ugyanaz az áttétel mint a kézi felső 3 fokozata, de a többi úgy van elosztva, hogy legyen egy nagyon rövid egyes, ami zárt tengelykapcsolóval a kúszás érzetét adja. De ez nem kúszás, ez normál összezárt kuplungos haladás 1000 körüli fordulattal ebben a nagyon rövid 1-es fokozatban.
Kérdés: a DSG váltó mit csinál ha D-ben van es áll az ember? Áll 1-esben ki nyomott kuplunggal vagy próbál kusztatni mint egy hagyományos hidro kuplungos automata?
Én csak a szárazat ismerem behatóan, mert olajosat csak "haddmenjekegykört" szinten vezettem. A száraz úgy működik, hogy ha D-ben vagy és állsz a féken, akkor oldva van a tengelykapcsoló, amikor engeded fel a féket, akkor finoman zár a kuplung és elkezd az autó "kúszni", ami itt nem klasszikus kúszás, hanem pont olyan, mint amikor kéziváltóssal egyesben gurulsz gáz nélkül (vagy olyan kicsi gázzal, amit pedállal nem tudsz adni).
A száraz DSG-nél (7 sebességes) a kuplung a gyenge pont, de ezt relatíve könnyű kímélni, egyszerűen meg kell szokni azt, hogy állás közben vagy taposod a féket, vagy felengeded, köztes állásban csúszik a kuplung és előbb-utóbb megégeted. Sajnos a start-stop leállítási pontja pont azon a határon van, ahol már elkezd kúszni az autó, így aki a fékpedállal akarja kijátszani a motorleállítást (csak annyira nyomja állás közben, hogy ne álljon le a motor), az a kuplung halálos ítéletét írja éppen alá.
" .... a DSG váltó mit csinál ha D-ben van es áll az ember? Áll 1-esben ki nyomott kuplunggal vagy próbál kusztatni .... "
A DSG váltó mindkét kuplungja egyszerre csak a váltás töredék pillanatában van elvileg oldva, ha állsz és "D"-ben vagy akkor már be van kapcsolva az 1-es és a megfelelő kuplung (indulásra várva) csúszik.
Az autó akkor is elindul ha lelépsz a fékről de nem lépsz a gázra.
Az 1.9 O2-es tuningolt motorral nem bírta a megnövelt motorteljesítmény következményeit.
Az O2 Scoutnak nem csak a tárcsája más, de az egész fékkengyel-nyereg-dugattyú más, minnd a síma O2-nél.
Az O3 Scout nagy sebességnél fúrcsán későn fékez, vsz. hogy az energiavisszanyerő rendszer miatt, ha van neki ilyen. Határozottabban meg kell nyomni, hogy megérkezzen a fékhatás. Nekem ez egy kicsit kényelmetlen.
A O3 tempomát csak a fékre hatva kikapcsolható, ami kreténség, mert gurulni szeretnék nem megállni.
A fentebb említett ok miatt, kicsit megtorpan az autó amikor kikapcsolom a tempomátot.
Ja, fogtam. De meglepő, azért kérdeztem, hogy új volt-e. De mondom, az O3-mal sportos használatnál sem éreztem egyszer sem kevésnek a féket, és mivel az RS-en még komolyabb cucc van, nem hinném, hogy annál gond lenne, hacsak nem pályára mész vele.
Persze, meg az is alapelv hogy a feknek akkor is meg kell tudnia állítani a kocsit ha valami miatt felakad a gázpedál.
Kérdés: a DSG váltó mit csinál ha D-ben van es áll az ember? Áll 1-esben ki nyomott kuplunggal vagy próbál kusztatni mint egy hagyományos hidro kuplungos automata?
Az se mindegy hogy ahhoz két lábbal kell taposnod a féket vagy agyon kell szervozni.
Ez nyilván a két véglet, de egyébként majdnem mindegy. Vészhelyzetben berúgod a pedált a padlóba, a kerekek blokkolnának, az ABS meg beosztja.
Meg mondjuk mire nagy sebességről megallsz elég e a fékbetét vagy sem.
Nincs olyan felelősen tervezett autó, aminek egy vmax --> 0 fékezést nem bír ki a fékrendszere melegedés miatti fékerőcsökkenés nélkül. Más dolog, amikor pár tíz km-en belül 1000-1500 méter ereszkedsz és nem figyelsz a technikára, az már komolyabb fékeket is próbára tesz.
Hi. Skoda Yeti ből kivettem a swing rádiot, bolero ment a helyére. Skoda Octaviaba menne a swing. De......kellene a code. :-) A címkén van egy sk........szám . A kereten nincsen beütve az sk......szám. Delphi s. Az infó az lenne hogy ebben az esetben 1687 a kód. Jónak tűnik? Köszi.
Na azért ez nem teljesen így van... Az se mindegy hogy ahhoz két lábbal kell taposnod a féket vagy agyon kell szervozni. Meg mondjuk mire nagy sebességről megallsz elég e a fékbetét vagy sem.
Az tény hogy a fék nagyságát a tömeg es a (vég)sebesség határozza inkább meg nem a felszereltség vagy a márka.
Hatso feknel ha pl kombi akkor biztos nagyobb a fektarcsa mert ugye jobban lesz terhelve ha megvan pakolva.
Eu rendben is van, de mikor anno megvettem az első 1,9-es 90 lovas lépcsőshátút nagyon jó fék volt rajta, pedig hátul dob fék volt. Utána kihoztam a 4X4 es kombit, szintén ilyen motorral, nem tudtam vele megállni,pedig tárcsák voltak rajta! Egyszerűen egy évben nem lehetett említeni a kettőt. A II-es Scout megáll mindenütt ,ahogyan kell. A III-as is,épp olyan jó.
Ki lett cserélve az EGR szelep, amikor a csere után beinditottuk azonnal kialudt mindkét hiba jelző lámpa, nem kellett a hibát kitörölni. De ha jól tudom ilyenkor kell valami alapbeállítas?
Onnan kezdve, hogy a fék az autó kerekét képes állóra blokkolni, semmilyen jelentősége nincs a fék méretének egy vészfékezés tekintetében, azaz a dobfék is pontosan ugyanolyan jó lesz mint egy komolyabb tárcsa, ha minden más ugyanaz. A különbség a sorozatterhelésben van, az pedig belátható, hogy minél erősebb az autó, annál nagyobb az esélye annak, hogy gyakran fogják használni a fékeket.
Egy 140 LE sel gyorsabban éred el azt a sebességet ,gyorsabban érsz ahoz az akadályhoz nagyobb dinamikával ,ami előtt hirtelen meg kéne állnod ,így erősebb fékhatás is kell.
Én ezt a kkor érzem mikor az O2 1.9 p....105 LE kapott egy 140 LE softwer-t ,de ugye a fékek maradtak a gyári 105 LE-höz méretezetre.Megjegyzem elöl hátul új féktárcsák vannak hátul 20 ezret futott elöl 3 ezret és bizony érzem ,hogy mikor hirtelen nagyobb nyomatékkal padlóra felgyorsul és rögtön hirtelen meg is kéne állni akkor ,kéne az erősebb.
Nem vészes simánmég jó ,de érezni.
Csak extrém helyzetnél jön ki nyugi autózásnál nem.
Ezen már sokat gondolkodtam, hogy miért kell a féktárcsák méretét, azonos típusú kocsiknál változtatni?
Ha megyek 90 lovassal pont százzal, nem ott kellene megállnom, mint egy 140 lóerőssel amelyik szintén 100-al megy? Mert ha az erősebb megy előttem, bele is durranhatok a hátuljába, mert pocsékabb a fékem. Olcsóbb kocsi, olcsóbb emberélet.
Én ültem már olyan autóban amiben olyan hangrendszer volt beépítve hogy aztarohadt ,nagyon szép minőségi.
Sokan az autójukban vannak a legtöbbet ,meló vagy nincs annyi szoba otthon ,ezer gyerek stb
Mondjuk nekem elég az amit a gyár beletesz :) max hangszórókat cserélném másra ,de csak akkor ha a gyári elromlana .pl mint az OFF autómba különben eszembe sem jutna hozzányúlni.
Bár nagy csalódás volt mikor kivették a gyári hangszórókat és made in china volt ráírva egy 10 millás autónál :( és a csipogó majdhogynem nehezebb volt mint a középmély :)
O2 ben is cseréltettem egyszer mert elromlott abban is made in china van :) Mondták a srácok hogy ezen nem kell meglepődni :)
Nagyobb féktárcsának jobb a hőelvezetése szerintem ,nagyobb felületen is fog szerintem egy 140 LE 2L motorral kissebb féktárcsa van mint egy ugyan olyan kasztni stb csak éppen 163 LE motorhoz,hátul biztosan ,de szerintem még elöl is.
Pl az O2 nél ami a családnál van 1.9 pdtdi 105 LE gyárilag ,átlett írva a softwer 140 LE körülire és bizony nagy sebességről hirtelen lassításnál érezni hogy ippen hogy elég.
Megnéznék egy gyári 140 LE ,2L-es pdtdi-t hogy mennyivel nagyobb vagy vastagabb féktárcsák és betéteket kapott mint az 1.9 105 LE-ős.
A 170 LE 340NM-es OFF autómon elöl hátul nagy féktárcsák vannak.
Biztos hogy sokat számít a méret ,bár igazán ezt nem a nyugis használatnál lehet érezni :)