Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2016.02.28 0 0 60792

A II. vh utáni dátumot kifogásolnád meg?

Előzmény: 262 (60791)
262 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60791

És a Szergejeshez:

Előzmény: Divrotcé (60787)
262 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60790

A gőzmozdonyos képedhez:

Előzmény: Divrotcé (60787)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60789

Felhívás!

Tisztelt Fórumtársak, tisztelt vasútbarátok!

 

A Magyar Királyi Államvasutak I.sz.a közelmúltban korlátozott példányban megjelentetett jellegrajz albumra az utolsó elkelt 2 példány után is intenzív érdeklődés mutatkozott.

Azonban ahhoz, hogy esetlegesen egy újabb szériát lehessen készíteni belőle szükség van még 10 jelentkezőre. Amennyiben még 10 megrendelés összejön akkor lehetőség van változatlan kiváló minőségben a korábbi áron 10.000 Ft/db az album második kiadására.

Jelentkezéseket az itt található publikus e-mail címemre kérném.

A jelentkezés szövegébe kérek pontos nevet és elérhetőséget megadni.

Tiszteletteljes üdvözlettel: Molnár Tibor József

 

Mágus23 Creative Commons License 2016.02.27 0 1 60788

Üdvözletem  220 sor túlhevítős  jellegrajz és fő adatok

 

Divrotcé Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60787
Előzmény: division by zero (60774)
7578 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60786

Ha a nagypapa esetleg mozdonyvezető volt, akkor az 1932-es Mozdonyvezető Almanachot javaslom ...

Előzmény: division by zero (60785)
division by zero Creative Commons License 2016.02.27 0 0 60785

Köszi!

Előzmény: 7578 (60784)
7578 Creative Commons License 2016.02.27 0 1 60784

Semmi gond, elsőre valóban csalóka...

 

Tudomásom szerint 4 darab 220-ast építettek át túlhevítősre és körtolattyúsra, ezekből mindössze egy, azaz a 220.193-as maradt itthon Trianon után, a többi  a románokhoz került.

 

Az itthon maradt egyke (tehát a 220.193-as) a '30-as években az Északi fűtőház állagába tartozott, tehát kizárásos alapon ez a mozdony látható  az archív felvételen.

Előzmény: fantal (60781)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60783
Csa80 Creative Commons License 2016.02.26 -1 0 60782

Tobbszor voltam Tokioba, de csak par oracskat, most viszont lesz durvan egy napom, igy ha sikerul elugrok Osakaba meglesni a 375ost.

Tavaly voltam ott ev elejen. Egy etterem mogotti parkoloba behajtva lattam a telepen a gozost, de pont ele volt rakva egy treler egy nagy ladaval. Annyit sikerult kivennem, hogy sin talapzaton al, rudazat nelkul, de tarva nyitva. Ha eljutok oda akkor megprobalok bejutni a telephelyre es felmaszni fotozni.

fantal Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60781

Jogos a kritika, nem nagyítottam fel rendesen a képet, és az álló alakok mögötti légtartályt néztem második hengernek... Felnagyított képen látszik, h légtartály.

Előzmény: 7578 (60777)
division by zero Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60780

Azt lehet tudni, hogy az Északiban milyen pályaszámú gép volt? A wikipédia szerint a húszas években egy 220-as volt ott, 33-ban került oda még egy. Ill. ezek túlhevítősek voltak?

 

Mivel nagyapám oda tartozott, logikus feltételezés lenne, hogy saját gépükkel készült a fotó.

 

Előzmény: rm40 (60779)
rm40 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60779

Ez ugyanúgy egy túlhevítőssé alakított 220 sorozatú gép.

Előzmény: division by zero (60774)
7578 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60778

Most nézem, FAV topiktárs tett fel erről a mozdonyról egy képet tegnap.

Előzmény: 7578 (60777)
7578 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60777

Szerintem nem ...

 

A tolattyú hengeres, a 222-esnek nem ilyen volt a kialakítása. Leginkább az átalakított (körtolattyús) 220-asra emlékeztet, akkor pedig elég jól leszűkíthető a kör.

Előzmény: fantal (60775)
felekferi Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60776

A mozdony lámpa, geos sínlekötés és ruházat alapján '30-as évekre tippelek.

Előzmény: division by zero (60774)
fantal Creative Commons License 2016.02.26 0 0 60775

Ie. osztályú, 1911-től 222-es sorozatú tandem elrendezésű mozdony

Előzmény: division by zero (60774)
division by zero Creative Commons License 2016.02.25 0 0 60774

Ez milyen gép lehet? És kb mikor készülhetett a kép? És hol?

Azt tudom, hogy a nagyapám is a képen van.

kokusz191 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 60773

Ezt a képet a topiknak  készítettem a tegnapi napon, a Ganz történetét bemutató kiállításon.

Kiállítás helye: Ganz Holding

 

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60772

Tényleg a gyári kötvasát rakták vissza.

Előzmény: _ANDRÁS_ (60770)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60771

 

Tisztelt Vasútbarátok!

A két legutolsó példány még elérhető. Az album harmadszori újragyártása már nem lehetséges. Ha valakit érdekel nálam e-mailben kérem jelezze. Csak kettő, azaz kettő példányt tudok rendelkezésre bocsájtani.

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60770

Amit írsz, hogy cső konzollal lezárták az ágyvezetéket, egy alap dolog: a tengelyágy-kötvas minden tengelyágynál ott van minden esetben, fontos feladata többek között (bár ez inkább a kapcsolt kerekeknél fontos), hogy "összetartsa" a keretet, ugyanis a keretkivágásnál a keretben olyan erők ébrednek, melyek szeretnék a keretet a kivágásnál szétfeszíteni. Főleg ezt akadályozza meg a kötvas. (Meg persze a tengelyágy kicsúszását is...)

Előzmény: vasútikuruc (60763)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60769

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (60768)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60768

Ez egy túlhevítőssé átépített MÁV 220 sorozatú mozdony, körtolattyúval. 1913-tól történtek átépítések.

Előzmény: FAV 20 (60767)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60767

Kérdésem az, hogy hanyas? Ennek más a dugattyúnál az a rész.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60766

Igaz, a három ismert kép egyikén sincs a mozdonyokon lámpa, és az egyik képen pont szertartályos véggel akaszt egy 424,-esre. Összeáll a kép.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60765

Akkor csak egy korong átmérő kellene, vagy ha előkerülne ennek az "Újítás"-nak a dokumentuma. Minden esetre érdekes kuriózumra derült fény a sorozat életörténetéből.

Előzmény: vasútikuruc (60763)
felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60764

Számolgattam, a MÁV 424, szélső tengelytávolsága 17 791 mm, a visszabontott MÁV 376,-osnak 4 180 mm, ez összeadva 21 971, ha a 376,-os szertartállyal akaszt a 424,-esre, ráférnek a 24 méteres korongra. Miskolcnak 1943-ban 20 méteres korongja volt, de hogy 1977-1982 között mekkora volt? Nem tudom. 1974-ben a MÁV M31,2001 és 2041-2042, 2045-2046 pályaszámú mozdonyok is Miskolciak voltak, hogy a 18 darab M44,-est ne említsük, azaz volt mivel kiváltani a 377,-est.

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60763

Üdv.

Biztosan tartosan lehetett kiszerelve a futó, ágyvezetéket cső konzollal lezárták,gondolom meg ne sérüljön.

A második képen állitólag az 597-es van.

Előzmény: felekferi (60762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!