Keresés

Részletes keresés

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60753

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60752

Esetleg valaki,valami infórmációt.Miskolc.376 C1

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60751

Ilyen,olyan pályaszám táblák..

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.22 -1 0 60750

Üdvözlet!

 

Tud esetleg segíteni valaki, hogy honnan származhat ez a hamutartó? A Nagyim "találta" ezer éve egy vonaton és nekem adta. Csak annyit tudok, hogy belföldön volt.

Köszönet!

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 0 60749

Üdvözlet.

Ment az email.

 

Előzmény: Mágus23 (60748)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.21 0 2 60748

Tisztelt vasútikuruc  fórumtársam!

 

Kérem, legyen kedves az itteni e-mail címemen keresztül privátban felvenni velem a kapcsolatot.

Tisztelettel és köszönettel: Molnár Tibor József

Előzmény: Mágus23 (60747)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 60747

Tisztelt vasutkuruc  fórumtársam!

 

Kérem, legyen kedves az itteni e-mail címemen keresztül privátban felvenni velem a kapcsolatot.

Tisztelettel és köszönettel: Molnár Tibor József

Előzmény: vasútikuruc (60746)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.19 0 1 60746

Köszönöm.

Két féle szerkocsival volt az országban,ezek szerint a kézifék tipusa eltért egymástól.

Előzmény: MTU-890 (60745)
MTU-890 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 60745

Nem ismerem a 431 sor. gőzöst, de láttam egy 1958-as táblázatot (lehet, hogy ugyanazt a kimutatást nézzük).

 

Ebben kétfajta 431 sor. gőzmozdony van.

 

Az egyik fajtán (016 psz. van írva) nincs légfék, csak gőzfék, illetve a szerkocsin Exter-féle vetősúlyos kézifék. Ennél van a kézifékes fékezett súlynál "R" feltüntetve (=rögzítő kézifék, melynek fékhatása elhanyagolhatóan kicsi). Más féksúly nincs írva. Max. sebessége: vonattal 40km/h, gépmenetben pedig 20km/h.

 

A másik fajtán (017 psz. van írva) a mozdonyon van légfék, a szerkocsin pedig orsós kézifék. Ennek kézifékes féksúlya: 23 tonna, személyvonati féksúlya: 21 tonna. Max. sebessége vonattal és gépmenetben is 45km/h (kivétel gépmenetben, 400m fékút mellett csak 35km/h).

 

Előzmény: 7578 (60744)
7578 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 60744

Azt írja a kézifékre, hogy: R 23 tonna.

 

"R= rögzítő kézifék, melynek fékhatása elhanyagolhatóan kicsi." -:))))))

Előzmény: vasútikuruc (60743)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60743

Az nem sok,német leírásban:Pz 40 t,Gz 34 t. 

Kéziféket hogy tonnának veszi?

Előzmény: vasútikuruc (60741)
7578 Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60742

Nem... mindössze 21 t.

Előzmény: vasútikuruc (60741)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60741

Köszönöm.

Személyben:40 T?

Előzmény: 7578 (60740)
7578 Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60740

Van egy 1959-es fék-kimutatás, ez a 431-es féksúlyát csak személyvonati állásban, illetve a kézifékre adja meg... tehát nincs tehervonati állás.

 

Ha volt a mozdonyokon féksúlytábla, akkor csak a fenti két értéknek kellett azon szerepelnie.

Előzmény: vasútikuruc (60732)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60739

Köszönöm.

Előzmény: felekferi (60737)
felekferi Creative Commons License 2016.02.17 0 1 60738

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!

 

Csak kellene már a szemüveg!

 

MÁV 332,005 - A Déli fűtőházhoz tartozó mozdonyt 1934.II.13.-án javítatlanul félreállítják

felekferi Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60737

Sajnos én nem tudom, de befuthat még a válasz a gépészetileg jártas szakemberektől.

Előzmény: vasútikuruc (60732)
felekferi Creative Commons License 2016.02.17 0 1 60736

Jogos észrevétel, köszönöm, korrekció:

 

MÁV 332,001 - Déli fűtőház mozdonya 1932.VII.26.-tól javítatlanul félreállítva

MÁV 332,002 - Déli fűtőház mozdonya 1933.VI.8.-tól javítatlanul félreállítva

MÁV 332,003 - Székesfehérvár fűtőház mozdonya 1932.IV.30.-án javítatlanul félreállítva

MÁV 332,004 - Székesfehérvár fűtőház mozdonya 1932.IX.24.-én javítatlanul félreállítva

 

Tehát utolsó üzemnapjuk - egyenlőre, mert ki tudja? - nem ismert.

Előzmény: k.novotny (60734)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60735

Természetesen a könyv hátulján a táblázatok 210. oldalára gondolnék

Előzmény: k.novotny (60734)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60734

Hát a könyvben nem ez van, azért nézd meg a 210. oldalt

Előzmény: felekferi (60733)
felekferi Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60733

 

A Sigl könyvből puskázva:

 

MÁV 332,001 - leáll 1932.VII.26.

MÁV 332,002 - leáll 1933.VI.8.

MÁV 332,003 - leáll 1932.IV.30.

MÁV 332,004 - leáll 1932.IX.14.

MÁV 332,005 - ő nem Sigl mozdony...

Előzmény: rezgaras (60725)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60732

Üdv,lenne egy kérdésem, lehetett Gz-Pz váltó a MÁV 431(G7.1) gépein.( féksúlytábla miatt,modellre)

Előre is Köszönöm.

Előzmény: felekferi (60726)
felekferi Creative Commons License 2016.02.16 0 0 60731

A középső fotón szereplő táblából mindössze hármat láttam idáig, mindhárom keskeny nyomtávolságú mozdonyon volt. 

Előzmény: k.novotny (60727)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.15 0 0 60730

Már küldtem is a levelet.

Előzmény: fantal (60729)
fantal Creative Commons License 2016.02.15 0 0 60729

Él

Előzmény: Bárdos Imre (60728)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.02.15 0 0 60728

Kedves fantal, írnék neked egy levelet, de nem tudom, él-e az itt szereplő e-mail címed?

k.novotny Creative Commons License 2016.02.15 0 1 60727

1945-1949 között a Kossuth címeres és a festett bádog, vagy csak festett

 

Ez 1946.02.01-től történt, ekkor alakult meg a második Magyar Köztársaság, és ez a tábla mizéria elég hosszú volt, azaz nem az egyik napról a másikra történt meg

 

De nem minden mozdonynál volt tábla csere, egyszerüen kicsiszolták, kivésték a kir, királyi szavakat, illetve a korábbi cimert, és úgy jártak a mozdonyok 49-ig, csak az új gyártásuaknál az pedig akkoriban bizony nem sok volt a jóvátételi szállitások miatt, max amik esetleg főmühelyben voltak akkor tájt

 

Aztán volt ahol táblát cseréltek, lásd a második képedet.

 

De abban, hogy abban az időben olyan zavaros volt a helyzet, és nem ez volt a fő gondja a MÁV-nak, és ezáltal elég káosz volt.

Előzmény: felekferi (60726)
felekferi Creative Commons License 2016.02.15 0 1 60726

Ha már öntött oldal pályaszám tábla, akkor volt ugye:

 

- 1911-től Koronás címerrel 1945-ig

- 1945-1949 között a Kossuth címeres és a festett bádog, vagy csak festett

- 1949-től a Rákosi címeres 1956-ig

- 1956/1957-ben a kivágott Rákosi címeres

- 1957-tő a Kádár címeres

rezgaras Creative Commons License 2016.02.15 0 0 60725

Elvileg a MÁV átvett még DV29-eseket is, a 332-es sorozatba besorozva, de azok talán már sohasem jártak. Vagy ha igen, nem sokat. Majd a szakértők megmondják.

 

Előzmény: felekferi (60723)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.15 -1 0 60724

1.Átszámozás,címer váltás során gyártott táblák/sorozat és pályaszám,nyers csak sorozatszám/:eredeti.

2.A mozdony üzeme során gyártott,egyéb ok miatt cserélt:eredeti utángyártott.

3.Nosztagia,üzemben,üzemen kivül,stb:utángyártott.

4.Mozdonyt nem látott,itt ott készitett:hamis.

Az én értelmezésem szerint a sorrend az értéket is képviseli.

Persze ez egyéni vélemény.

 

Előzmény: Mágus23 (60722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!