Tud esetleg segíteni valaki, hogy honnan származhat ez a hamutartó? A Nagyim "találta" ezer éve egy vonaton és nekem adta. Csak annyit tudok, hogy belföldön volt.
Nem ismerem a 431 sor. gőzöst, de láttam egy 1958-as táblázatot (lehet, hogy ugyanazt a kimutatást nézzük).
Ebben kétfajta 431 sor. gőzmozdony van.
Az egyik fajtán (016 psz. van írva) nincs légfék, csak gőzfék, illetve a szerkocsin Exter-féle vetősúlyos kézifék. Ennél van a kézifékes fékezett súlynál "R" feltüntetve (=rögzítő kézifék, melynek fékhatása elhanyagolhatóan kicsi). Más féksúly nincs írva. Max. sebessége: vonattal 40km/h, gépmenetben pedig 20km/h.
A másik fajtán (017 psz. van írva) a mozdonyon van légfék, a szerkocsin pedig orsós kézifék. Ennek kézifékes féksúlya: 23 tonna, személyvonati féksúlya: 21 tonna. Max. sebessége vonattal és gépmenetben is 45km/h (kivétel gépmenetben, 400m fékút mellett csak 35km/h).
1945-1949 között a Kossuth címeres és a festett bádog, vagy csak festett
Ez 1946.02.01-től történt, ekkor alakult meg a második Magyar Köztársaság, és ez a tábla mizéria elég hosszú volt, azaz nem az egyik napról a másikra történt meg
De nem minden mozdonynál volt tábla csere, egyszerüen kicsiszolták, kivésték a kir, királyi szavakat, illetve a korábbi cimert, és úgy jártak a mozdonyok 49-ig, csak az új gyártásuaknál az pedig akkoriban bizony nem sok volt a jóvátételi szállitások miatt, max amik esetleg főmühelyben voltak akkor tájt
Aztán volt ahol táblát cseréltek, lásd a második képedet.
De abban, hogy abban az időben olyan zavaros volt a helyzet, és nem ez volt a fő gondja a MÁV-nak, és ezáltal elég káosz volt.
Elvileg a MÁV átvett még DV29-eseket is, a 332-es sorozatba besorozva, de azok talán már sohasem jártak. Vagy ha igen, nem sokat. Majd a szakértők megmondják.