Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.01.28 0 1 114929

Utca túloldal egyik szomszédjának unokája kadét.

 

Morog az unoka, nagyapja röhögve meséli.

 

Meghírdették nekik, hogy a naaaagy, magyar, nemzeti, népi, szittya egyetemünkön amúgy közszolgálatilag bál lesz.

Ok.

Lehet jelentkezni X napig.

 

De baj lett.

X napig írd és mond 2=kettő fő jelentkezett, a sok százból, hogy ég a vágytól közszolgálatilag bálozni.

 

A fensőbbség amúgy XXI.századi módra döntött.

Ok.

Ha nem jelentkeztek elegen, akkor kadét uraknak és hölgyeknek kötelező a részvétel.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Istenem !

 

Ha ezt Péterffy alezredes elvtárs egykori Parancsnok Politikai Helyettes megélhette volna !

Tisztel Péterffy*** elvtárs!.............ott fenn a mennyben vagy lent a pokolban.

Mint láthatja, párpolitikai munkája nem hullott terméketlen talajra.

 

Ahogy Ön lelkes szószólója volt az ...."..Irányított szabadidő..".....még nagyobb elterjesztésének, az ön tanítványai, akik ma parancsnokok, híven és szorgalmasan alkalmazzák az öntől tanultakat.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

*** = Azt sohasem értettem, hogy egy politikai helyettes hogyan írhatja, írathatja nevét két effel és ipszilonnal?........................:-))

 

 

 

Fiataloknak :

 - 1990-ig a Magyar Néphadseregben volt párttitkár és volt politikai helyettes az alakulatoknál.

 

 - A párttitkár az alakulat párt tagjai maguk közül választották, minimális hatalma volt a csapatoknál (hadosztály felfelé már komoly beosztás volt) a csapat életére különösebb befolyást nem gyakoroltak.

 

 - A parancsnok politikai helyettese viszont kinevezett beosztás volt, általában a parancsnoknál egyel kisebb rendfokozatban (pl.alezredes) hatalmas hatalommal és az esetek legnagyobb részében egységes közutálatnak örvendve.

Mindenbe beleszóltak, akadékoskodtak, okoskodtak, hátráltattak, hatalmaskodtak.

 

tűzszerész-infós-rambó Creative Commons License 2016.01.28 0 0 114928
Előzmény: tűzszerész-infós-rambó (114926)
Plieur Creative Commons License 2016.01.28 0 0 114927

Ha ez az egyetlen pilótaképzés külföldön akkor csakis erről a hírhedt esetről lehet szó:

http://hvg.hu/gazdasag/20140903_Kanadanak_kellett_kifizetni_a_magyar_vada

Most feltételezve hogy a kanadai cikkben a tények keverednek az újságírói félrekövetkeztetésekkel ( a cikk tartalmát a HM megcáfolta), egy 2021-ig érvényes szerződésről lehet szó.

Mellesleg elég viharos a képzés történelme:)

http://www.oag-bvg.gc.ca/internet/English/parl_oag_200605_03_e_14960.html

Lenne értelme a hazai kiképzés beindításának, 5 év alatt meg is lehetne oldani, "némi beruházással":)

Előzmény: sualsidal (114923)
tűzszerész-infós-rambó Creative Commons License 2016.01.28 0 0 114926
Előzmény: Hehe164 (114924)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 114925

Köszi.

 

Tudom............................:-))

 

 

Előzmény: Hehe164 (114924)
Hehe164 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 114924

Magyarországi magyar tulajdonú cégek igenis gyártanak repülőgépeket. :-)

Amennyire a nyilvános propaganda anyagból ki lehet venni, évi 50-60db-os gyártás van könnyű, és ultrakönnyű repülőgépekből.

Normális összefoglalóval a gyártott típusokról csak az egri gyárnál találkoztam.

Előzmény: trizs77 (114921)
sualsidal Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114923

Én nem hallottam ilyen híreket, az ellenkezőjéről viszont igen. Ezt a szerződést nem évente kötjük, hanem hosszabb távú, és ha mi nem küldünk pilótákat kiképzésre, akkor tartok tőle, hogy küld más boldogan az általunk kifizetett és üresen hagyott helyre.

Előzmény: trizs77 (114922)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114922

Több rá az esély, hogy nem Kanadában pár hónap után derül ki az alkalmatlansága, és küldik haza  -  üresen hagyva a kifizetett méregdrága helyet.

 

-----------------

 

Valóban küldünk még ki Kanadába pilóta képzésre magyar pilótákat ?

 

Nem arról szóltak a hírek, hogy felhagytunk ezzel a jó (de drága) gyakorlattal ?

Előzmény: sualsidal (114913)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114921

Azt írtad korábban nem folytatunk pilótaképzést.

Most meg már a létszámon lovagolsz, mert bedőlt az elméleted.

 

------------------

 

Nem tünt fel Neked, hogy az én nem folytatunk bejegyzésemre egy piratvitorla nevű olvtárs azt írta de folytatunk?

 

Mutatkozz már be ennek a piratvitorlának, hogy este is tudja amit délután írt.

 

 

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Más

 

Ha én azt írom, hogy Magyarország nem gyárt repülőgépet.

De egy másik olvtárs azt válaszolja igenis gyárt.

Akkor - szerintem - nagyon logikus ha azt kérdezem, ha gyártunk évente mennyit készít az ország ?

 

 

 

 

Előzmény: piratvitorla (114920)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114920

Azt írtad korábban nem folytatunk pilótaképzést.

 

Most meg már a létszámon lovagolsz, mert bedőlt az elméleted.

Egyébként meg évente változó...

 

Előzmény: trizs77 (114919)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114919

DE FOLYTATUNK.

 

---------------------

 

Valóban ?

 

Folytatunk pilóta képzést ?

 

Mennyit ?

 

Évente 1 vagy megszalad, jobb években  2 főt ?

 

Vagy már ez is - már megint - titok ?

 

Megint visszatérünk 1983-ba amikor ha a Magyar Néphadseregről akart valamit olvasni a tiszt, akkor el kellett mennie könyvtárakba és elolvasni a külföldi katonai NYÍLT sajtót, hogy megtudja X évben hány tiszt végzett Magyarországon és milyen szakokon ?

 

Esetleg előfizetni egy jobb külföldi katonai lapra, mely évente egyszer lehozza - példánál maradva - az európai államok légierejét, típus és darabszám bontásban ?

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114918

Nem ugyanaz a két dolog.......

 

-------------

 

Nem bizony.

Ebben igazad van.

 

Anno szétrabolt, fűre tolt, parajosba állított gépeket egyszerűen selejtnek nevezték.

Értette mindenki.

 

Amióta a kreatív kommunikáció fontosabb mint a repülőgép azóta ezek nem selejtek, Isten ments ilyet kimondani, aki ilyet mond annak 4 nap fogda, hanem:

...."...fenntartásból kivont eszközök........."

 

csak fogalmazás kérdése.

Felszállni nem tud, nem üzemképes, fontos alkatrészei hiányoznak, műszaki (engedélye) évek óta lejárt de nem selejt, csak .............."...fenntartásból kivont eszközök........."

 

három utcával arrébb áll egy Dácia 1310-es személygépkocsi.

A környék suhancai és a hajléktalanok már mindent elhordtak róla (persze már rendszáma sincs), de ez nem selejt autó, csak ideiglenesen, fenntartásból kivont jármű.

 

Szólók is a tulajdonosnak (ha tudnám ki Ő?), hogy tegyen ki rá egy táblát :

..............."...fenntartásból kivont eszköz........."

 

 

equilibrator Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114917

A sorozós sztorikról beugrott egy "sutka", bocs az offért:

- Maga hová szeretne kerülni?

- Jelentem a Vezérkarba!

- Maga bolond?

- Miért? Tényleg az a feltétel?

Hiryu-reload Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114916

Kérdés. mai magyar hivatásos ejtőárnyős állomány össz éves ugrása mennyire jöhet ki?

piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114915

Ezt én is ugyanígy gondolom...

 

Sőt: ha jól tudom a Lufthansa nemrég kötelezővé tette a pilótáinak a vitorlázórepülést,  mert már elszoktak a gép vezetésétől...

Előzmény: sualsidal (114913)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114914

Nem ugyanaz a két dolog...

Előzmény: Sigurson (114912)
sualsidal Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114913

Tudom, hogy vannak gazdag országok (meg "emberben/létszámban gazdag" országok is), akik ilyen nagyvonalúan is csinálhatják. De manapság jómagam azért több eredménnyel biztatónak tartom, ha olyanokat küldünk Kanadába, akiket előtte nemcsak a doki látott a rep-orvosin, hanem pilóta-oktató is egy alapkiképző gép fedélzetén. Több rá az esély, hogy nem Kanadában pár hónap után derül ki az alkalmatlansága, és küldik haza  -  üresen hagyva a kifizetett méregdrága helyet. Nem tudom, ma hogy csinálják, de kissé ledöbbentem, mikor anno megtudtam, hogy a 70-es években pl. az USAF vitorlázógépeken kezdte a pilóta-oktatást, cseh Blanik vitorlázógépekkel! És szerintem ők azért értettek a pilótaképzéshez....

Előzmény: piratvitorla (114911)
Sigurson Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114912

Hivatalosan, "papíron" lehet hogy nem kerültek kivonásra (az a 2 db. amiről egyáltalán beszélhetünk), mivel senki nem merte/meri kimondani, gyakorlatban azonban köztudott, hogy 3 éve lejárt az üzemidejük, felújításon nem estek át, és így nem is repülnek.

Előzmény: piratvitorla (114906)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114911

"A repülésben ugyanaz a helyzet, az abszolút kezdők alá szerintem elég veszélyes lenne rögtön gyors sugárhajtású vagy akár csak turboprop gépet adni..."

 

Érdekességképpen:

Nem tartom jónak, de:

- a Szu-ban a vadászpilóta hallgatók is L-29 Delfinen, L-39 Albatroson kezdtek. És nem mindenkinek volt előtte motoros előképzése...

- Ha jól tudom van olyan nemzet, amelyik úgy küldi ki a növendékeit az NFTC-re, hogy nincs előtte I-es fázis, tehát azok a srácok rögtön a turboprop Harvardon kezdenek...

 

 

Előzmény: sualsidal (114879)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114910

De a másik 90 többségét is felveszik (pl. helikopterre, szállítógépre, rep. irányítónak stb.)

Előzmény: kovacsgyula44 (114884)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114909

Kb 1-et.

Nagyon változó volt minden, reptértől, klubtól függött.

És a legtöbben nem jutottak sokáig, általában B/C vizsgáig (egyedülrepülés/termikelés).

Előzmény: kovacsgyula44 (114892)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 1 114908

Petőfi laktanya, EVi. HT állományba vételi orvosi, kat. főiskola 4. évfolyam.

 

a sebész ránézésre azt mondja sz@r a gerincem, nem alkalmas.

9 év honvédség és kb 10 különböző orvosi után.

Néhány héttel azután hogy a honvédségi reporvosin gerincröntgen alapján vadászpilóta jelöltnek is alkalmasnak találták a gerincemet.

Ő meg csak úgy ránézésre...

Mondom tavaly itt voltam eje. orvosin, akkor alkalmas voltam. Lenn van biztos még a papír is, kikérjem?

Ja nem, akkor jó...

 

Akár kamuzhattam is volna..

 

Az ideggyógyász hasonló volt (aki sokak "kedvence" volt).

Ránézésre azt mondta hogy remegős a kezem, holott 2 nappal korábban a reporvosin csukott szemmel kitartva, műszerrel mérve kiváló értéket produkáltam...

 

Vajon hány egészséges ember rúgtak ki és hány "selejt" ment át?

Előzmény: fekvőrendőr (114902)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114907

DE FOLYTATUNK.

 

 

Előzmény: trizs77 (114903)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114906

A harci helikopterek nem kerültek kivonásra.

 

A szállítók fő típusa - ahogy a médiában oldalszám szerint is megjelent - a Mi-8.

 

Nem nagy különbségek, de lényegesek...

Előzmény: trizs77 (114904)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114905

a bevonulók 1%-nak ?

 

 

Előzmény: Hehe164 (114901)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114904

Azt hiszem nem hadititok: a harci helikopter zászlóalj állománya aktívan repüli a szállítót, szolgálatot is adnak...............

 

----------------

 

Nem csoda.

 

az utolsó saját gépüket is kivonták már pár éve, és ott áll egy zászlóalj (inkább század) teljes harci díszben,  eszközök nélkül.

 

Így ésszerű (de nem olcsó) volt átképezni őket MI-17-re is.

Előzmény: piratvitorla (114900)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114903

A Zlinek nagyon jól jönnének és nagyon kellenek.

 

Tökéletes alapkiképző gépek.

 

----------------------

 

 

Miközben repülő alapkiképzést  NEM  folytatunk.

Előzmény: piratvitorla (114898)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114902

Az összeírás után két-három évvel (közben tanultam) orvosi alkalmassági az első munkahelyemen:

- Katonának alkalmas vagy?

- Igen.

- Akkor ide is jó leszel műszerésznek.

 

Néhány hónap múlva a sorozáson, ugyan az az orvos:

- Ó, én ismerlek téged, ha a BRG-be alkalmas voltál, akkor katonának is alkalmas vagy. Alkalmas/A!

 

:-)

Hehe164 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114901

"Valamikor a '80-as évek elején megszüntették az egészet, maradt egyedül a sorozás."

 

Ez nem egészen így volt.

 

Volt kétnapos felmérés bentlakással a sorozás után egyes állománykategóriáknak.

Előzmény: trizs77 (114896)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114900

A megállapítás nem teljesen igaz.

Azt hiszem nem hadititok: a harci helikopter zászlóalj állománya aktívan repüli a szállítót, szolgálatot is adnak...

Előzmény: trizs77 (114870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!