Igen, bár ezen csak kettő látszik (jobbra félig kint a képből és középen), a csonkán lévő már más szitu. Viszont ha már túl hosszú a vágány és több rakodót is érint, szokott lenni közben becsatlakozás.
Persze biztosan van megfelelő épület aminek a megjelenése beleillik a képbe, de nekem ha meglátom a faller, vagy kibri, meg bármelyik európai gyártó termékét egyből a régi német, osztrák épületek köszönnek vissza. Meg azért azt nyilván neked sem kell bemutatni mi az a kép ami az amcsi utcaképet, vasúti képet visszaadja. Ezek azért elég egyediek.
Az a baj ezekkel, hogy európai épületek... én nem tenném amcsi asztalra. Biztosan vannak olyanok amik elhelyezhetőek, de én maradok a Walthers épületeinél.
Én H0-ban néztem ki ezt az épületet a cementgyáramhoz, mint mészkő kitermelő rész. Innen egyrészt egy szalag viszi a kitermelt mészkövet a cementgyárba, másrészt vagonokba és teherautókba is rakodnak, így máshova is elszállíthatják a mészkövet.
(persze ez csak akkor ha a cementgyárat cementgyárnak fogom alkalmazni)
Kösz mindenkinek a hozzászólást. Összefoglalom tömören mire jutottam, mi lehet a végeredmény.
Nem tudok már hurkot építeni, ezért csak is olyan komplexum jöhet szóba ami csonkán áll, vagy áthaladó vágányon amit be is rajzoltam. Nem ragaszkodom valóban a hű modellezéshez. Ahhoz úgy kellett volna hozzákezdenem a terepasztal építéséhezt, hogy az ipari létesítményekhez igazítottam volna a pályatervet. Én épp a visszájárol futottam neki, sajnos ezt a részét picit sem gondoltam át annyira elvette a figyelmem a jól játszható és látványos asztal tervezése. Van még lehetőség apró módosításokra, de nagyon már nem akarok a páylába belenyúlni. A három "új" csonkából egy teljesen fix, ahhoz már az épület is be van illesztve a betonozott résszel. Valamelyik fotón látni. A másik kettőben sincs már túl nagy átépítési potenciál, de majd azokhoz találok ki valami olyan dolgot ami beleillik a képbe. Nem tudom az angol nevét, tuti említve volt, de nekem egy sima kőrakodó megfelelne. Ez a környezetbe beleillik, van belőle bőven. Mármint kőből, sziklából. Ehhez keresek olyan épületet ami akár egy csonkán álló vagy áthaladó vágányon álló vagonokat megtölt és halad tovább a szerelvény. Az alábbi fotón van ilyen. Ez a vasútépítéshez használt ballasztot adagolja a kocsikba. Nekem ez abszolut jónak tűnik. Véleményetek??
Még egy. Nem akartam olyan bányász épületet sem, ami a szikla oldalából futószalagon szállítja a bányászott anyagot, mert már azt sem tudom olyan helyre tenni, ahol mondjuk a mások oldalon ne lenne szerepe annak a sziklánam amiből bányászik. Ez persze csak a látvány miatt érdekes, milyen az ha elfogyna a hegy ahonnan bányásznak? :) Látok sok ilyet terepasztalon de szerintem ez béna hogy egy pár centis heyből bányásznak ami az asztal közepén áll.
Nekem a szélén lévő magas szikla lehetett volna erre alkalmas, de akkor meg a futószallag áthaladt volna a fővonal felett. Ebbe sem haltam volna bele de valamiért nem tudtam megbarátkozni ezzel (sem).
Gondolom erről beszéltetek , halad és töltik . Szerintem a terepadottságokhoz alkalmazkodnak , én még nem találtam Altona környékén . Azt szoktam kukucsgálni néha . :)
Azt hittem, hogy azért flood loader, mert csak beleömlik az anyag a kocsikba.
De ha a flood loader egy speciális, hurkot igénylő épület, és ugyanúgy néz ki a másik, modern rakodó is, akkor a food loader épület felhasználható arra a célra is.
Én erre a "csomó ilyesmire" gondoltam, de nem jut eszembe, hogy mik lehetnek azok a kis ipari épületek a Sziklás hegység egy Isten háta mögötti hegytetőjén.
Szerintem ott nem flood loader van, csak hasonló felépítésű modern töltő. Nem pont attól "flood", hogy megállás nélkül halad át a szerelvény - ami csak hurokban lehetséges -, közben meg feltöltik?
Bocs, hülyeséget írtam, tényleg nem csak városi. :-) Most ugrik be, hogy egy csomó ilyesmi van kis állomásokon is, ahol a végig húzódó iparvágány mellett vannak a mindenfélék, egymástól kissé távolabb, közük akár gabonasilók is...
Az lehet, hogy tipikusan nem hegyvidéki a flood loader, de már láttam képeken az Appalache-ben olyan szénfeladót, ahol a tipple ki volt herélve és már nem osztályozott, csak mint flood loader töltötte a kocsikat, és mellette egy újabb vágányon a bővített termelés miatt építettek egy flood loadert. Aztán persze a tipplet már nem használták, de az másik történet :-)
Hurokvágány eleve nem jöhet azon az asztalon szóba, mert már "kész" a vágányzata.
Motorhead nem annyira a "valós" modellezésére hegyezi ki a dolgot, inkább, az "ami tetszik"-re. (legalábbis bennem ez maradt meg a régebbi ötletelésekből)
Mindkettő szénrakodó. Ezek szerintem akár egy cégé is lehetnek.
Akár mehetnek egymás után is.
Szerintem meg nem. A flood loader az tipikusan nem hegyvidéki és általában hurokvágányon töltik a megállás nélkül áthaladószerelvényt.
Szintén szólva én a tipplet is a flood loadert is tipikus szénrakodó épületnek hittem, de a Walthersnek is van valami kőrakodója, ami teljesen tipple-szerű.
Sőt, még a sóbánya is teljesen tipple-szerű, néha még függőleges totony is van, mint a shaft mine-nál.
Igen, az olajdíler sem. :-) Az egyik MR-es Layout-ot füzetben van fotó külső tartály lefejtésről (vegyi üzem), de az pont bakban végződik. Ettől még lehetne akár középen is.
Szerintem az ilyen természet lágy ölén lévő ipari izéknek külön vágánya van.