Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48340

vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán

 

 

Ezt hívják paraméter-fétisnek :-)

 

A 112-es mellbőség is csak egy paraméter, de egyáltalán nem mindegy, hogy a fiatal Samantha Foxhoz vagy a 70 éves Bözsi nénihez tartozik :-)

 

És így van ez az olajok HTHS-értékével is.

Előzmény: bnorci71 (48336)
Hnia Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48339

Üdv,

 

amit kinéztem, hogy esetleg megvenném, 2005-ös 1.5dci, nem működik a tolatóradar bent.

Vajon könnyen javítható probléma ez?

RedB82 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48338
Igen,konkrétan menet közben elvette tőlem a gázt.
Előzmény: fireolto1 (48326)
marcyt5 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48337

Szép estét mindenkinek!

 

Sajnos képben vagyok nekem is most tört le. Nem nézegettem soha vásárláskor leengedtem az ülést azóta ezt nem piszkáltam ( más nem vezeti ) Egyszer észrevettem hogy csálén áll most vagy már el volt fáradva és beleakadt a gatyám szára de második alkalommal már a kezemben maradt. Elég gyenge anyag főleg oldalirányú terhelésre.

 

Le kell venni az ülésborítást ahogy néztem. de még nem foglalkoztam vele.

 

Üdv Marcy

Előzmény: Trotter66 (48334)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48336

Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.

 

igen így pontos a megfogalmazás, csak alapból a magasabb számból az emberek többsége újabb jobb minőségre gondol.

 

vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán, csak ezt a gyártók nem adják meg az adatlapokon.

Tudom ha a szabványnak megfelel jónak kell lennie, de én ne hiszek benne, hogy minden olaj egyforma. Szóval olyat keresek aminek ACEA:A3/B4, RN0700/RN0710 minősítése van és a legmagasabb a HTHS értéke.

Nem egyszerű feladat.

 

Eddig 2 olajról sikerült kideríteni csak a HTHS értéket ami az előzőeknek megfelel

Motul 8100x-cess 5w-40, HTHS 3,7

Shell Helix Ultra 5w-40, HTSH 3,68

 

Előzmény: stevie-13 (48323)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48335

nagyjából igen és azért legyen a zsebbe pénz mert a 2t lendkerék csere se olcsó és 200e körül szinte biztos, hogy cserélni kell és ez márkafüggetlen

Előzmény: Hnia (48321)
Trotter66 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48334

Én még nem hallottam, hogy letört volna.

Előzmény: Hnia (48333)
Hnia Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48333

ezt a letörést észre se vettem, köszi hogy szólsz.

gyakori hiba ez? vagy inkább pont arra utal, hogy valami nemtörődöm emberé volt a kocsi?

Előzmény: marcyt5 (48332)
marcyt5 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48332

Szia, szép napot mindenkinek!

 

 

A képen úgy látom hogy az ülésemelő kar le van törve! Vezető felől az ajtó felőli oldalon.

 

Saját 1.5 dci kartertömítés, és hkcs. a Lángnál 18 pénz + szűrő, olaj, munkadíj szerintem 30 ból ki kell jönnie. 

Mondom saját tapasztalat.

Előzmény: Hnia (48331)
Hnia Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48331

Hali, s ez a csapágycsere milyen összeget tesz ki, illetve egy vézérműszíj csere mekkora összeg egy ilyen autón.

egyébként ezt néztem ki, mi a véleményetek róla?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_1.9_dci_dynamique-9729905

Előzmény: V Zsozso (48330)
V Zsozso Creative Commons License 2016.01.17 0 1 48330

Hello 1.9 dci nél is csapágycsere...

Előzmény: Hnia (48321)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48329

az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-

 

 

Az én autóm sosem látott szilikont, mégis megdöglött a légzsákszalag. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból készül, kézben fogva, érzésre is túl sprőd.

Előzmény: bnorci71 (48316)
szofad Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48328

Sziasztok régen voltam itt nekem kijelzöm vacakodik megint pár éve javitotta pesten ha jol emlékszem deevepoler és 20 száma volt hát most megint kéne a telo.szám köszi??

 

stevie-13 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48327

a hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével.

 

 

Ez nem így volt. A Delphi/Siemens rendszer alkalmazása nem a teljesítménytől, hanem a gyártási időponttól függ. A 2006. 08. előtt gyártott 1.5 dCi motorok delphisek, az újabbak siemensesek.

 

A Delphi befecskendezői érzékenyek az üzemanyagra, nem megfelelő üzemanyag használata esetén a szivattyú alkatrészeiről fémrészecskék válnak le, és az üzemanyagrendszeren végighaladva mindenféle galibát okoznak.

 

A Delphi rendszer előnye  viszont, hogy gyári technológiával minden eleme javítható, felújítható. Így hiába nagyobb az esély egy javításra, maga a javítás olcsóbb lehet. (Egy 10-12 éves Renault piaci árához képest persze ez is horror.)

 

Előzmény: dpf_killer (48311)
fireolto1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48326

De a hiba jelenség neked is a gázpedálnál  jelentkezett? Meg valahol testelési problémára gyanakszom.. 

Felvetették az akkucseret is. Volt akinél segített, öreg akku nem az igazi.. Bár ez nem tűnik réginek .. 

Előzmény: RedB82 (48319)
fireolto1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48325

A pedál végállásától még tovább tudod nyomni, van egy kis "akadály, ütközés", de onnan meg tovább megy, ilyenkor a sebességhatárolót kikapcsolja és elkezd  gyorsulni. Ha olyan a szituáció, el tudj onnan menekülni. 

Kár, hogy nincs az autó kéznél.. Amúgy milyen, 2.0?

Előzmény: bnorci71 (48317)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48324

gondolj csak bele az autó gumiban van 2-3 bar nyomás addig egy ilyen rendszerben  200 bar körül (majd biztosan javítanak).

 

 

A VW-féle PD motorokban sokkal magasabb a nyomás, de a magas nyomás önmagában nem baj, méretezés kérdése. Egy jól méretezett nagynyomású rendszer is elvileg "örök életű."

 

 

a gyár elkövette azt a marketingfogást, hogy 30E km ben írta elő a szervízintervallumot.... ez vicc.

 

 

A gyár nem volt hülye, az összes 30e km/2 év szervizintervallumú Renault karbantartási könyvében ott a kitétel, hogy "nehéz körülmények között" üzemeltetett autóknál fele a karbantartási periódus. És a "nehéz körülmények" között mindenfélét felsorolnak, például a sok rövid utat, az alapvetően városi használatot is. Ez így szerintem korrekt. Más kérdés, ki olvassa el a karbantartási könyvet egyáltalán, ezek közül ki érti meg, és ezek közül ki alkalmazza a saját autójára a gyári előírásokat.

Előzmény: dpf_killer (48310)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48323

olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj

 

 

Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.

 

De a 2007 utáni Renault-k esetében van az ACEA minősítésnél fontosabb jóváhagyás is, konkrétan a Renault saját jóváhagyási rendszere. A részecskeszűrős dízelekhez a RN0720 jóváhagyás kell, a többi fajta motorhoz RN0700 vagy RN0710 - ezt a karbantartási füzet világosan közli.

 

Ezen túl érdemes az olaj API jóváhagyását nézni. Általában minél újabb a benzines jóváhagyása az olajnak, annál "jobb" az olaj - dízelbe is. Jelenleg a legjobb minősítés az API SN, előtte az API SM volt, előtte az API SL. A történet hosszú, ki lehet guglizni.

 

Illetve van még egy lehetőség: maradni a gyár által ajánlott olajnál, ami valamelyik Elf olaj lesz. A két cég közösen fejleszt, bármit is jelentsen ez. 

Előzmény: bnorci71 (48316)
Manna2010 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48322

Szia!

 

Köszönöm szépen,közben megtaláltam én is ,nem volt egyszerű.

Tamás.

Előzmény: bnorci71 (48304)
Hnia Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48321

köszi a válaszokat.

tehát ha:

 

- 1.5 dci, akkor vásárlás után hajtókar csapágy csere

- 1.9 dci, akkor turbónál olajszűrő csere

 

meg megpróbálni olyat találni, ahol gyakrabban cseréltek olajat.

a többi típushibára pedig van megoldás.

 

jól mondom vagy van még valami?

bnorci71 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48320

nekem annyit sose eszik

igaz vagy városba be aglomerációból vagy pálya a hazsnálat

szóval nem a nyugodt országúti tötymörgés

 

ez vezetve füzetbe rátankolással, egy tankra vetítve a legkevesebb 5,3 a legtöbb 6,8 :O

az átalg 5,54 én ezzel elégedett vagyok

 

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/41-Renault/373-Scenic.html?fueltype=1&power_s=105&power_e=106&powerunit=2

Előzmény: fvcc (48318)
RedB82 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48319
Szia!
Mielőtt pedált cserélsz,próbáld meg kicserélni a féklámpa kapcsolót,nekem is az volt a hiba!
Előzmény: fireolto1 (48313)
fvcc Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48318

1.5dCi meg 6-al beéri

 

nekem 4,4, pedig taposom a gázpedált rendesen.

Előzmény: bnorci71 (48315)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48317

a tempomat nem a pedálba van

 

illetve sebességhatárolót ki tudja kapcsolni..(mind ilyen?)

na azt hogy?

az enyémbe KoAnomat van és nem tudom kikapcsolni a sebességhatárolót, próbáltam gyorsan padlót nyomni nem foglalkozik vele

 

egyébként 2 fajta cikkszáma van a pedálnak és nem csereszabatosak

 

egyébként a szomszédodba lakok a tavak mellett csak ép szervizben az autóm és nem is tudom mikor lesz végre itthon :(

Előzmény: fireolto1 (48313)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48316

ki szidja a tulaj a szomszéd akinek sose volt vagy a szerelő?

 

miért a WV-t nem szidja senki vagy a BMW-t?

 

nagy vonlakba

1.5dCi 106Le hajtókarcsapágy problémás, 100-150eKm javasolt a csere, olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj

1.9dCi a turbónál van egy olajszűrő azt sokan nem takarítják ezt a turbó esetleg nem díjazza

2.0dCi talán a leg problémamentesebb Nissan motor

 és mindre igaz 10eKm-es olajcsere

műszerfallal szokott gond lenni, van a forumon aki javítja csak úgy mint az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-

és a néha előforduló elektromos kézifékre is van megoldás nem csak a csere

 

egyébként semmi gond nincs velük

Előzmény: Hnia (48307)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48315

ja a 2.0b 11-12 lirteres fogyival brrrr

 

évi 20-25eKm és 4 év alatt az 1,9dCi 7-8l-hez képest számold ki a különbséget az 1.5dCi meg 6-al beéri

sok minden belefér a különbözetbe......

 

 

 

Előzmény: dpf_killer (48308)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48314

szerintem csak hangcsillapítás

Előzmény: gg69gg (48306)
fireolto1 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48313

Üdv!

Írtam anno, hogy a 2.0 dci scenicem pedálhibát hozott többször is. Másik pedállal próbálva (igaz nem scenicé volt) megmaradt a hiba. Vészüzemben 80-nal tudok autózni.

Kiméregettem a kábeleket az ECU-ig, semmi bajuk.

A javítási könyvében írják, hogy ilyen esetben cseréljek pedált. Az új 43 ezer ft.

Kérdés, hogy van-e körünkben olyan faxa gyerek, aki hajlandó lenne egy próba erejéig kölcsönadni a pedálját. (természetesen megkérheti az árát :)) Tiszaújvárosban lakom(BAZ), szomszédos megyékbe szívesen átmegyek..Vinnék hibakiolvasó progit, ki tudnánk törölni a hibámat és pikk-pakk meg tudjuk nézni, hogy jó-e.

Az én pedálom tempomatos, illetve sebességhatárolót ki tudja kapcsolni..(mind ilyen?)

 

Köszi!

dpf_killer Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48312

Mondjuk persze mindezeknek ellentmond, hogy szerintem a teljes magyar autopark  kb 10% -a  1,5 dci vagy 1,9dci tehát az autók mennek..  nemrég II. megane taxival utaztam, hogy oldjam a csendet kérdezem a taxistól :

K:Mennyi van az autóban ?  

V: 450E Km.    

K: Hogy csinálta ?  

v: Csak rendes üzemanyagot tankolok.

K: Hol ?

V: Kúton ......

 

Ennyit  a magyar valóságról, tehát valószínűleg az autók bizonyos része azért kotlik meg mert hozzá nem értők kókányolnak rajta,, illetve mondjuk a szántóföldről a traktorból II. világháborús kannába lefejtett gázolajat tankolják bele. (persze üzemanyagszűrő meg nincs cserélve .. mert jó az még).

 

Aztán meg szidják az autót hogy micsoda trágyadomb.

 

Az én 1,5 dci -ben 175E km van.. és eddig pöcc-röff.. gyári aksival ráadásul (nem is értem 2008 Varta)

 

   

Előzmény: dpf_killer (48311)
dpf_killer Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48311

 "hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével. Vagyis a 106 lóerős tesztautónk szerencsésebb kivitel, hiszen az üzemanyagrendszer javítása szokott a legfájdalmasabb lenni, és a delphis autóknál 150-200 ezer között általában megkotlik valami. Akár az injektorok, akár a nagynyomású szivattyú adja fel előbb, a közös nyomócsöves befecskendező javítása valahol félmillió körül szokott megállni, plusz-mínusz pár százezer. Nem mondom, hogy a siemens-esek örök életűek, de sokkal nagyobb eséllyel élnek túl két-háromszázezer kilométert."

 

előbbi cikkből

Előzmény: Hnia (48309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!