Sajnos képben vagyok nekem is most tört le. Nem nézegettem soha vásárláskor leengedtem az ülést azóta ezt nem piszkáltam ( más nem vezeti ) Egyszer észrevettem hogy csálén áll most vagy már el volt fáradva és beleakadt a gatyám szára de második alkalommal már a kezemben maradt. Elég gyenge anyag főleg oldalirányú terhelésre.
Le kell venni az ülésborítást ahogy néztem. de még nem foglalkoztam vele.
Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.
igen így pontos a megfogalmazás, csak alapból a magasabb számból az emberek többsége újabb jobb minőségre gondol.
vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán, csak ezt a gyártók nem adják meg az adatlapokon.
Tudom ha a szabványnak megfelel jónak kell lennie, de én ne hiszek benne, hogy minden olaj egyforma. Szóval olyat keresek aminek ACEA:A3/B4, RN0700/RN0710 minősítése van és a legmagasabb a HTHS értéke.
Nem egyszerű feladat.
Eddig 2 olajról sikerült kideríteni csak a HTHS értéket ami az előzőeknek megfelel
az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-
Az én autóm sosem látott szilikont, mégis megdöglött a légzsákszalag. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból készül, kézben fogva, érzésre is túl sprőd.
Sziasztok régen voltam itt nekem kijelzöm vacakodik megint pár éve javitotta pesten ha jol emlékszem deevepoler és 20 száma volt hát most megint kéne a telo.szám köszi??
a hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével.
Ez nem így volt. A Delphi/Siemens rendszer alkalmazása nem a teljesítménytől, hanem a gyártási időponttól függ. A 2006. 08. előtt gyártott 1.5 dCi motorok delphisek, az újabbak siemensesek.
A Delphi befecskendezői érzékenyek az üzemanyagra, nem megfelelő üzemanyag használata esetén a szivattyú alkatrészeiről fémrészecskék válnak le, és az üzemanyagrendszeren végighaladva mindenféle galibát okoznak.
A Delphi rendszer előnye viszont, hogy gyári technológiával minden eleme javítható, felújítható. Így hiába nagyobb az esély egy javításra, maga a javítás olcsóbb lehet. (Egy 10-12 éves Renault piaci árához képest persze ez is horror.)
A pedál végállásától még tovább tudod nyomni, van egy kis "akadály, ütközés", de onnan meg tovább megy, ilyenkor a sebességhatárolót kikapcsolja és elkezd gyorsulni. Ha olyan a szituáció, el tudj onnan menekülni.
Kár, hogy nincs az autó kéznél.. Amúgy milyen, 2.0?
gondolj csak bele az autó gumiban van 2-3 bar nyomás addig egy ilyen rendszerben 200 bar körül (majd biztosan javítanak).
A VW-féle PD motorokban sokkal magasabb a nyomás, de a magas nyomás önmagában nem baj, méretezés kérdése. Egy jól méretezett nagynyomású rendszer is elvileg "örök életű."
a gyár elkövette azt a marketingfogást, hogy 30E km ben írta elő a szervízintervallumot.... ez vicc.
A gyár nem volt hülye, az összes 30e km/2 év szervizintervallumú Renault karbantartási könyvében ott a kitétel, hogy "nehéz körülmények között" üzemeltetett autóknál fele a karbantartási periódus. És a "nehéz körülmények" között mindenfélét felsorolnak, például a sok rövid utat, az alapvetően városi használatot is. Ez így szerintem korrekt. Más kérdés, ki olvassa el a karbantartási könyvet egyáltalán, ezek közül ki érti meg, és ezek közül ki alkalmazza a saját autójára a gyári előírásokat.
olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj
Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.
De a 2007 utáni Renault-k esetében van az ACEA minősítésnél fontosabb jóváhagyás is, konkrétan a Renault saját jóváhagyási rendszere. A részecskeszűrős dízelekhez a RN0720 jóváhagyás kell, a többi fajta motorhoz RN0700 vagy RN0710 - ezt a karbantartási füzet világosan közli.
Ezen túl érdemes az olaj API jóváhagyását nézni. Általában minél újabb a benzines jóváhagyása az olajnak, annál "jobb" az olaj - dízelbe is. Jelenleg a legjobb minősítés az API SN, előtte az API SM volt, előtte az API SL. A történet hosszú, ki lehet guglizni.
Illetve van még egy lehetőség: maradni a gyár által ajánlott olajnál, ami valamelyik Elf olaj lesz. A két cég közösen fejleszt, bármit is jelentsen ez.
ki szidja a tulaj a szomszéd akinek sose volt vagy a szerelő?
miért a WV-t nem szidja senki vagy a BMW-t?
nagy vonlakba
1.5dCi 106Le hajtókarcsapágy problémás, 100-150eKm javasolt a csere, olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj
1.9dCi a turbónál van egy olajszűrő azt sokan nem takarítják ezt a turbó esetleg nem díjazza
2.0dCi talán a leg problémamentesebb Nissan motor
és mindre igaz 10eKm-es olajcsere
műszerfallal szokott gond lenni, van a forumon aki javítja csak úgy mint az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-
és a néha előforduló elektromos kézifékre is van megoldás nem csak a csere
Írtam anno, hogy a 2.0 dci scenicem pedálhibát hozott többször is. Másik pedállal próbálva (igaz nem scenicé volt) megmaradt a hiba. Vészüzemben 80-nal tudok autózni.
Kiméregettem a kábeleket az ECU-ig, semmi bajuk.
A javítási könyvében írják, hogy ilyen esetben cseréljek pedált. Az új 43 ezer ft.
Kérdés, hogy van-e körünkben olyan faxa gyerek, aki hajlandó lenne egy próba erejéig kölcsönadni a pedálját. (természetesen megkérheti az árát :)) Tiszaújvárosban lakom(BAZ), szomszédos megyékbe szívesen átmegyek..Vinnék hibakiolvasó progit, ki tudnánk törölni a hibámat és pikk-pakk meg tudjuk nézni, hogy jó-e.
Az én pedálom tempomatos, illetve sebességhatárolót ki tudja kapcsolni..(mind ilyen?)
Mondjuk persze mindezeknek ellentmond, hogy szerintem a teljes magyar autopark kb 10% -a 1,5 dci vagy 1,9dci tehát az autók mennek.. nemrég II. megane taxival utaztam, hogy oldjam a csendet kérdezem a taxistól :
K:Mennyi van az autóban ?
V: 450E Km.
K: Hogy csinálta ?
v: Csak rendes üzemanyagot tankolok.
K: Hol ?
V: Kúton ......
Ennyit a magyar valóságról, tehát valószínűleg az autók bizonyos része azért kotlik meg mert hozzá nem értők kókányolnak rajta,, illetve mondjuk a szántóföldről a traktorból II. világháborús kannába lefejtett gázolajat tankolják bele. (persze üzemanyagszűrő meg nincs cserélve .. mert jó az még).
Aztán meg szidják az autót hogy micsoda trágyadomb.
Az én 1,5 dci -ben 175E km van.. és eddig pöcc-röff.. gyári aksival ráadásul (nem is értem 2008 Varta)
"hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével. Vagyis a 106 lóerős tesztautónk szerencsésebb kivitel, hiszen az üzemanyagrendszer javítása szokott a legfájdalmasabb lenni, és a delphis autóknál 150-200 ezer között általában megkotlik valami. Akár az injektorok, akár a nagynyomású szivattyú adja fel előbb, a közös nyomócsöves befecskendező javítása valahol félmillió körül szokott megállni, plusz-mínusz pár százezer. Nem mondom, hogy a siemens-esek örök életűek, de sokkal nagyobb eséllyel élnek túl két-háromszázezer kilométert."