Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ekowob Creative Commons License 2016.01.17 0 0 17073

"A Civiced elavult megoldasaibol teljesen felesleges az egesz autoiparra ervenyes kovetkezteteseket levonnod."

 

Miért? Te meg a BMW megoldását hitted egyetemesnek.   :-D

Tök jó, hogy mindenki azt hiszi, hogy az általa ismert rendszer a legjobb. Már akkor tudtam, hogy BMW-zel amikor még nem is írtad.
A VW-csoportál sem világításmodult használnak ugyanis. Bár pont így müködik, csak nincs leválasztva. Egy nagyobb vezérlö része.

Előzmény: Törölt nick (17071)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.17 0 0 17072

Szuper...

Az elavult kőkorszaki Hondában viszont nem megy tönkre semmi, nem kell holmi világításmodulokkal bajlódni :)

Előzmény: Törölt nick (17071)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.17 0 0 17071

A Civiced elavult megoldasaibol teljesen felesleges az egesz autoiparra ervenyes kovetkezteteseket levonnod. A kimenetek tranzisztoros kapcsolasa mar bo egy evtizede standard technika a vilagitasnal, de a premium szegmensben mar a kilencvenes evekben is az volt. Csak a te kedvedert szetkaptam egy E39 vilagitasmoduljat es leszedtem a hutobordat. (Ennel regebbi nincs itthon, kidobaltam oket.)

 

 

Előzmény: Wicked Belzebub (17066)
-peter Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17070
na végre!!
Előzmény: Wicked Belzebub (17039)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17069

Ja, az egy szar fordfokusz volt, el is adtam hamar :))

Előzmény: Törölt nick (17068)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17068

Hallodé, nekem gyári kábellel melegen 14.3 mindkét oldal, kirelézve is ennyi volt, indítás után is :) Romot vettél :D

Előzmény: Wicked Belzebub (17066)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17067

Hát 5 év=200ekm és évi min 100ekm között azért van némi különbség és az ÖSSZES passat ette az izzókat, nem egyedi gond volt.

Nem annyira hüle taxisról van most szó, szereti a pénzt, megtartani :)

 

Szakszerviz elhajtotta amúgy, hogy ez ilyen :D

Előzmény: Törölt nick (17061)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17066

Csak szólok, h amiről beszéltem, a Civic, meg a mostani Accordom nem tartalmaz ilyeneket. Van kormánykapcsoló, meg relék. 

Méricskéltem, indítás után 14,7 voltot mértem az izzó lábain. Ez a motor bemelegedésével csökkent. 

Előzmény: Törölt nick (17065)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17065

Azt a dedikalt vezerloegyseget, ami a fenyeket kapcsolgatja az autodon. Neha a bodycontrollerbe integraljak.

Viszont az, hogy feltetted a kerdest, azt is jelenti, hogy nem merted ki ;)

A mostaninal meg bepotolhatod; fogj egy szkopot es mericskeld a kimeneteit. Ne lepodj meg, ha szabalyozott pwm-jelet talalsz. Ilyen moduloknal en meg sosem tapasztaltam tulfeszultseget - legfeljebb olyat, hogy tonkrement az egyik tranzisztor. De az is 10 eves kor felett.

Előzmény: Wicked Belzebub (17064)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17064

A mostanival nincs gond, ez xenonos, az előző égette ki a cuccokat, de ott is relé kapcsolt mindent.

Mit nevezel fénymodulnak?

Előzmény: Törölt nick (17063)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17063

A fenymodulodban nincs rele. Az, hogy a kpzarat vagy az uzapumpat rele kapcsolja, nem igazan relevans.

Az autodban el van cseszodve valami, ha a fenymodul kimenetein tartos tulfeszultseget mertel.

Előzmény: Wicked Belzebub (17062)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17062

Egyrészt nem tüskékről beszéltem (meg sem említettem), hanem pont a tartós túlfeszültségről, másrészt full tele van az autóm (2011-es) relékkel.

Szóval?

:)

Előzmény: Törölt nick (17060)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17061

Tulfeszultseget az izzok csereberelesevel orvosolni kb olyan, mint agytumorra aszpirint szedni.

Talan nem artott volna elvinni valakihez, aki ert is hozza (mondjuk az dragabb lett volna mint a marek 300 Ft-os izzo, ez teny).

Előzmény: Törölt nick (17059)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17060

Egyreszt, nem a tuske oli meg oket, hanem a tartos tulfeszultseg. Masreszt, egy mai vilagitasmodulban nem fogsz relet talalni, tranzisztorokat hasznalnak a kimenetek kapcsolasahoz. Harmadreszt szabalyozott kimenetekrol beszelunk, sokszor meg a pwm-jel kitoltesi tenyezojet is lehet allitani szoftveresen, hogy izzot es ledet egyarant meg lehessen hajtani vele a kulonbozo variansokban.

A magan- es ceges autokat altalaban 5 eves korukig tartjuk, atlag 200e futassal adjuk le, az utobbi 10 evben egyikben sem kellett cserelni semmilyen izzot (meg a menetfenyt es az indexet sem). Ami tonkrement, az pont ket ledmodul volt... (egy index es egy hatso zarofeny)

Előzmény: Wicked Belzebub (17058)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17059

Taxis rokon kipróbált mindent, a tungsram megalighttól a legolcsóbb szutyokig és mind kb ugyanaddig bírta, max 1 hónap. Elege lett és vett a 300ft-s izzókból egy marékra, azok is addig bírták, de legalább olcsó :D, látni meg jól látott avval is, persze picivel gyengébb volt, de nem zavarta.

 

Nála a sok km miatt még drasztikusabb ez a dolog. Előző egy merci volt, de le kellett cserélnie, különben nem dolgozhatott volna, pedig imádta, sose volt baj vele, sima szívódízel volt (neki aztán mindegy a teljesítmény), sokkal kényelmesebb, megbízhatóbb volt, passatot szídja kényelem és megbízhatóság terén, nem kis tételek másznak el, de legalább tudja előre, mert az összes taxi ilyen volt melóhelyén, 10.000km pontosságra mindegyiken ugyanaz a hiba jött ki :D

Kínjukban röhögtek és szórakoztak na volt turbócseréd? Áh nekem sosem, puff 2 hét. A kérdező, no megmondtam hogy lesz :D A legtöbb hiba ilyen, pedig kímélik őket, hajtják, mert menni kell, de nem ész nélkül.

Tőle előbb vennék kocsit, mint bárki mástól, persze nem 5 éves korában, mert akkor már bíz 300 felett van bőven, ha nem 500 felett :D

Előzmény: Wicked Belzebub (17058)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17058

Persze, h nem normális. Ez a kétezres évek óta van így, akkor vette át a motorirányító a feszültségszabályzó irányítását, azóta reléznek mindent, jó minőségűek a csatlakozók, szóval indítás után minden adott, h az izzó lábaira jó nagy feszültség jusson. 

Régen, míg a feszszab egy külön egység volt, nem kapott sehonnan parancsot a túltöltésre, hanem szépen belőtte a feszt 14.2 voltra, érdekes módon nem volt ritka, h 10 éves autón minden izzó gyári volt.

Előzmény: Törölt nick (17057)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.16 0 0 17057

Ez egyaltalan nem normalis, utana kellett volna nezni, miert tortenik ez. 

 

Amugy a rengeteg hamisitvany miatt ujabban lehet ellenorizni a xenon izzok eredetiseget:

http://trust.osram.info/appsinfo/trust/frontend/trust.do

Beutod a dobozon levo szamot, es megmondja, milyen tipusu es sorozatszamu izzo van a dobozban.

Ez egyben azt is megmagyarazza, miert van annyi doboz nelkuli "bulk" izzo eBay-en.

Előzmény: Wicked Belzebub (17055)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.15 0 0 17056

Apám sógora taxis,  havonta cseréli a passatban a h7-est. Azt mondja bármelyik szerelőt lekörözi xd

Neki el is hiszem xd

Előzmény: Wicked Belzebub (17055)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.15 0 0 17055

Hatpedig mindennapos, meg mindig. Vannak autotipusok, nem is egy, amelyek eszik az izzokat.

Nekem a Civicem, mig nem volt DRL-em, 2-3 havonta megevett egyet:)

Előzmény: Törölt nick (17054)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.15 0 0 17054

Erosen tul van ez lihegve szerintem. Az izzocsere ma mar kozel sem olyan mindennapos tevekenyseg, mint 15-20 eve. Nem is emlekszem igy hirtelen, mikor kellett utoljara auton izzot cserelnem, az izzokeszlet sem kotelezo mar. Ha vegignezel a topikon, ide sem azzal irnak, hogy "kiegett az izzom, milyen kell az automba", hanem kiserletezgetes folyik.

Előzmény: Törölt nick (17042)
Julian86 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17053
Adam aki a projit szerelte be, ezt is adta, mert en eleve halogennel hasznalom.
Előzmény: Draganovic (17052)
Draganovic Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17052

Honnan szerezted?Alibaba?Vagy itthonról?

Előzmény: Julian86 (17051)
Julian86 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17051
Vannak ilyen atalakitok szerintem. Nekem is ilyenem van, ami H4-rol H1et + projektor takarolemezet kapcsolgatja.
Előzmény: Draganovic (17047)
Draganovic Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17050

Köszi :)

ekowob Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17049

Az csak 2x2 laposcsatlakozót jelent 2 vezetéken. Te is meg tudod csinálni.

Előzmény: Draganovic (17047)
-peter Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17048

Kerámia H1 foglalatot vennék és olyan kékes csatlakozót, ami pont beleillik a H7 foglalatba.

Aztán legyártanám 2.5mm2 kábellel kb 5-10 centisre csinálnám, hogy ne legyen hosszú, de könnyen szerelhető legyen.

Előzmény: Draganovic (17047)
Draganovic Creative Commons License 2016.01.14 0 0 17047

Sziasztok 

 

Létezik valami átalakító csati h7 rol H1 re? A projim H1 - es de az autó gyári h7 es, ha egyszer ki akarnám próbálni xenon helyett H1 halogénnel akkor nem tudom a gyári h7 csatiját rá tenni a H1 es izzora. 

Ezt hogy szokták megoldani? 

Előzmény: ekowob (17046)
ekowob Creative Commons License 2016.01.13 0 0 17046

Köszi.

Előzmény: Wicked Belzebub (17045)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.01.13 0 0 17045

H8-am van otthon, majd megnézem, h mit tudok kezdeni vele...

Előzmény: ekowob (17044)
ekowob Creative Commons License 2016.01.13 0 0 17044

Abba a H4-es be nem tudod?
Nem kell, hogy bele is passzoljon. Elég ha csak felfekszik a tányér. Itt nem a szép vetítési kép a lényeg.  :-)

Előzmény: Wicked Belzebub (17043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!