Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2016.01.05 0 0 25317

Az Amerikai vasutak topicban volt eszmecsere Archbar/Diamond/Hanyin ügyben. A szálat lásd a 11754 vagy a 11762 hozzászólástól.

 

hm

Előzmény: MTU-890 (25314)
gumidani Creative Commons License 2016.01.05 0 1 25316

Előzmény: gumidani (25315)
gumidani Creative Commons License 2016.01.05 0 1 25315

Hátha érdekel mást is.

Előzmény: Gregorow (25312)
MTU-890 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 25314

Igen, Diamond forgóvázak vannak alatta. A 25225 hsz-ban lévő GJSZ rendeletben is ez szerepel (igaz, helytelenül "Daimond"-nak van írva). Az is igaz, hogy ennek a forgóváznak több fajtája van.

Én mindig Diamond-nak hívtam, volt olyan kollégám, aki mindig Hanyiná-nak nevezte.

 

Teherkocsik alatt is van ilyen forgóváz, pl. a 654 sor. és a dozátoros kocsik alatt is.

 

Egy írás a vasútgépészetből:

 

http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/2011/04/201101_36-39_vegl_20110314.pdf

 

 

Előzmény: paca664 (25311)
rezgaras Creative Commons License 2016.01.05 0 0 25313

Szerintem volt Diamond a 411-es kívül is. Pl. az oldalra billentős kocsiknak az volt. (emellett a keskeny nyomközön több is)

 

A vicces az, hogy Amerikában nem is Diamondnak hívják, hanem leggyakrabban "Arch-bar".

Előzmény: paca664 (25311)
Gregorow Creative Commons License 2016.01.05 0 0 25312

Kedves olvtárs!

Igaz nem tegnap posztoltad ezt a hozzászólást, de ha esetleg megvannak még a képen szereplő jármű képei, kérlek juttasd el részemre, mail címem publikus. Előre is köszönöm!

Előzmény: gumidani (90)
paca664 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 25311

Egy apróság, inkább elméleti kérdés: a forgóváza biztosan Diamond? Tudtommal a MÁV-nak olyan vagy ahhoz hasonlító forgóvázai csak a 411-esek szerkocsijai révén voltak. Egyébként ezt a forgóváztípust az általam ismert magyar szakirodalom Diamond-Hanyinának hívja (azt is hibásan, mert a tervezőjének a nevét ragozott alakban vette át), utalva arra hogy ez a változat már a szovjet fejlesztés. És valóban, közelebbről megnézve már igen jelentős a különbség a westernfilmek díszleteiként ismert kocsik forgóvázaihoz képest. De valójában ahonnanan a szóban forgó és nálunk is meghonosodott típus jött, ott nem is nagyon ismerik a Diamond nevet, egyszerűen Hanyin forgóváznak mondják.

Előzmény: MTU-890 (25219)
róbertke Creative Commons License 2016.01.04 0 0 25310

Köszi a felajánlást, van egy ilyen kocsim még StEG festéssel a Klein Modellbahn idejéből /5511 kat.sz./ de megőrzöm a gyári megjelentetését. 

 

Előzmény: rezgaras (25309)
rezgaras Creative Commons License 2016.01.04 0 0 25309

(Ha akarsz ilyet átalakítani, adhatok rácsot...)

Előzmény: rezgaras (25308)
rezgaras Creative Commons License 2016.01.04 0 0 25308

Azért a magyar kocsik szellőzőnyilása és -rácsa más volt, mint a Roco modelleken!

Előzmény: róbertke (25307)
róbertke Creative Commons License 2016.01.03 0 0 25307

Múzejno-dokumentačného centra pri ®SR 

 

Foto: M. Entner, 11.1996. 

 

Előzmény: Tamasch (25302)
róbertke Creative Commons License 2016.01.03 0 0 25306

M.Á.V. Gr 21854

 

 

Előzmény: Tamasch (25302)
róbertke Creative Commons License 2016.01.03 0 0 25305
Előzmény: Tamasch (25302)
róbertke Creative Commons License 2016.01.03 0 0 25304

Balról a második kocsiból átalakítás nélkül elkészíthető lenne, csak kereket kéne cserélni alatta.

 

http://vasutmodell.com/ho-modellek?size=2

Előzmény: Tamasch (25302)
róbertke Creative Commons License 2016.01.03 0 1 25303

Októberben a gépem szó szerint ki lett pucolva egy hackertámadás miatt.... Újratelepítés után legalább egy-két hétig az összes hozzászólásomat böngésztem, fényképeket és belinkelt oldalakat telepítettem újra fel a könyvtáraimba. Ezt kéne neki is szép lassan megcsinálnia mind a kettő Nick nevével.

Előzmény: Zsivany2 (25300)
Tamasch Creative Commons License 2016.01.03 0 0 25302

Pozsonyi M.Á.V. Gr kocsi felújítása 1985-ből

 

http://www.vlaky.net/upload/galeria/002018/025331.jpg

 

Teljes galéria:

http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2018

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 25301

A képeim is, de a róbertke féle fekete festésü "P" kocsik is.

Előzmény: Zsivany2 (25300)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.12.31 -1 0 25300

Mégis csak jó valamire az index, mint arhiváló felület. :)

Előzmény: róbertke (25298)
czzf50 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 25299

Most akkor a képeid tűntek el? 

Előzmény: Sinbiciklis1 (25297)
róbertke Creative Commons License 2015.12.30 0 0 25298
Előzmény: Sinbiciklis1 (25297)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 25297

Sajnálattal tudatom,hogy a szentmihályi Ua(aa)-s trafószállító kocsik (és a róluk készült képeim) eltüntek. Volt 8tengelyes, sőt több és volt ami nem rakfelületes, hanem a két forgóváztömb közvetlenül a trafót tartotta. Kár értük:(

  

koller andor Creative Commons License 2015.12.30 0 0 25296

Gőzöm sincs. :-)

 

Előírás szerint az árut azon a hőfokon kell berakni a dobozba, amelyen szállítani kell.

Vannak persze berakóhelyek, ahol azt gondolják, hogy pl. a  -20 fokon szállítandó disznóhúst egyenesen a vágósorról beteszik a konténerbe, és majd ott út közben lehűtik. Van is csodálkozás amikor pár hét múlva megkapják a villanyszámlát.

A regisztrátumból minden kiolvasható. :-D

Előzmény: kontis76 (25295)
kontis76 Creative Commons License 2015.12.29 0 0 25295

Üdv

Akkor minek van a konténer elején az agregátor?

Előzmény: koller andor (25293)
kombi Creative Commons License 2015.12.28 0 0 25294

Szvsz igazad is van meg nem is :)

 

Szabályozott hőmérsékletű konténer.. tud hűteni és ha kell , melegen is tudja tartania  berakott holmit. 

 

De a szakmai terminológiában hűtő a neve, tehát akár hűt, akár fűt a masina , a doboz neve a használatos  terminológia szerint "reefer" azaz hűtő. De a német terminológiában is a "Kühlcontainer" kifejezés használatos.

 

Gondolj csak bele: a nagy nyári melegek idején a légkondicionált fűtőházakat sem nevezik át hűtőházzá :)  

 

 

http://www.cma-cgm.com/products-services/containers

 

http://www.containerhandbuch.de/chb/wild/index.html

 

 

Előzmény: koller andor (25293)
koller andor Creative Commons License 2015.12.28 0 0 25293

Elhiszem.

 

Ettől még olyan típus, hogy "hűtőkonténer" NINCS.

 

Pl. mi elég sok dobozt viszünk, amiket +15 vagy +20 fokra kell " hűteni".

 

Hivatalosan ezek hőtartó konténerek. :-)

Előzmény: róbertke (25292)
róbertke Creative Commons License 2015.12.28 0 0 25292

Biztosíthatlak, hogy nem én szerkesztettem: 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kont%C3%A9ner

Előzmény: koller andor (25291)
koller andor Creative Commons License 2015.12.28 0 0 25291

Nem akarok kukacoskodni, de olyan típus, hogy "hűtőkonténer" NEM létezik.

Előzmény: hmsoft (25269)
hmsoft Creative Commons License 2015.12.27 0 1 25290

A "hosszú" konténerszállítókból 80'-as létezik, amelyre két 40'-as konténer csak úgy fér fel, hogy köztük nem lesz távolság, amely biztosítaná a gépekhez való hozzáférést. 90'-as, ilyen jellegű kocsi nincs, az már túl hosszú volna. Két, egymásra helyezhető konténert szállító kocsiból létezik tanúsítvánnyal rendelkező típus, viszont amikor az operátorok rájöttek, hogy két high cube-ot nem tudnak egymásra tenni, akkor inkább nem rendeltek belőle. (Az 5300 mm-es magassági korlát meghágható a dízelüzemű vonalak némelyikén, csak éppen semmi értelme, amikor a hozzájuk csatlakozó, villamosított fővonalakon úgyis ott a drót.) A Transzkonténer és a Tatravagónka együttműködéséből született egy tanúsítványt kapott, 90'-as típus (hattengelyes, ízelt), csak elterjedtnek a legkevésbé sem nevezhető még - pedig ott a két konténer között megvolna a hely. Szóval igazad van, a napi gyakorlatban valóban 1 db. hűtőkonténer mehet fel 1 kocsira.

hm

Előzmény: róbertke (25289)
róbertke Creative Commons License 2015.12.27 -1 0 25289

A hűtőkonténerek szállítására alkalmas kocsik esetében viszont 1 konténerszállítóra csak 1 db. 40'-as konténer fér fel (vajon miért? egy konnektor van kocsinként?) 

Gondolkodj csak: Hogyan tennél fel két 40' hűtőkonténert egy kocsira? RZD -nek van ilyen kocsija, még te raktál fel róla fotót.

 

1) Kompresszorokkal összeforgatva?

Bármi okból kifolyólag miként férsz hozzá a kezelő panelekhez?

De az is lehet, hogy az aggregátor kilóg a konténer homlokfalának síkjából. 

 

2) Ajtókkal összeforgatva?

Elromlik a hűtő a szállítás során, hogyan rakod át útközbeni állomáson a romlandó árut, ha a konténert netán nincs mivel leszedni a vagonról? /Oroszországról beszélünk, nagyon nagy távolságok/

 

Előzmény: hmsoft (25288)
hmsoft Creative Commons License 2015.12.27 -1 0 25288

A wikis szócikk "Cryogenic refrigeration" fejezeténél található 1965-ös évszám egybecseng az ebben a cikkben található mondattal, miszerint az 1960-as, 70-es években próbálkoztak a SzU-ban a folyékony nitrogénes megoldással, először városon belüli élelmiszer-szállítási célból (közúti eszközökkel). Emellett említ vasúti hűtőkocsis megoldást saját tartállyal és külső tartállyal. De hozzáteszi, hogy komolyabban nem terjedt el ez a módszer. Teszem azt, a refkontainer.com szintén leírja, hogy igen, létezik nitrogénes hűtőkonténer. Viszont ha venni akarok újat vagy használtat a Refszerviznél (az RZsD hűtőkocsis-hűtőkonténeres leánya), vagy másoknál (egyéni vállalkozót is találtam, akinél bérelhetek hűtőkocsit :) ), csupa kompresszoros megoldást ajánlanak. Az Altajvagon lentebb ismertetett hűtőkocsijáról ez a cikk is szól. És leteszi a voksot a hűtőkocsik mellett, mondván, nagyobb távolságokra határozottan jobb a folyóméterre eső terhelhetőségük. Merthogy például egy közönséges hűtőszekció (4 db. teherkocsi és 1 db. gépes kocsi) 105 méter hosszú, és belefér 180-185 tonna áru. A hűtőkonténerek szállítására alkalmas kocsik esetében viszont 1 konténerszállítóra csak 1 db. 40'-as konténer fér fel (vajon miért? egy konnektor van kocsinként?), 180-185 tonna áruhoz kell belőle 7 db., plusz a gépes (áramfejlesztő) kocsi, ami összesen 160 méter.

Akárhogy is, a nitrogénes rendszerek (akár hűtőkonténer, akár hűtőkocsi) visszafogott mértékű jelenléte miatt valóban a tartálycsere-logisztika lesz az Altajvagon projektjének az egyik kulcstényezője. Mert mittudomén, 40 literes nitrogéntartályt lehet venni itt-ott (a 41.500 rubeles árával azért nem is olyan olcsó, és még meg is kell tölteni), 20 köbméteres tartályt is találtam pár forgalmazónál. De adott esetben olyan kell, ami a kettő közé esik, és lesz szerződött alvállalkozó, aki mindig kiviszi a helyszínre. Például ha a Refszerviz három bázisát (Szentpétervár, Novoszibirszk, Krasznojarszk) és a vlagyivosztoki kikötőt ellátják velük, akkor a "lazacvonal", és az északi élelmiszerszállítások nagyjából biztosítottak. Nem árt még egy csere-pont (vagy feltöltőpont) a novorosszijszki kikötőbe és valahova Volgográd környékére. A 30 napos üzemidőkbe így már valószínűleg rakodással-várakozásokkal együtt is beleférnek.

hm

Előzmény: RhB (25287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!