Keresés

Részletes keresés

Noby1 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16902

Szia!

Egy ilyen gép árán sok szerszámot kilehetne marni,de ezt csak egyszer kéne megcsinálni/megvenni,egyébként láttam már róla a videókat de nem beszéltem róla senkivel magamban meg nem sokra mentem :D

Az a sanda gyanúm(nem véletlen),hogy cnc-s itve van és a kezelő csak a lépéseket adja a többi előre kiszámolva beirva a gépbe!

Előzmény: Gyula65 (16880)
kart E1 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16901

B.U.É.K! mindenkinek!

Jövőre ugyanitt találkozunk!

Mindenkinek egy konténer forgácsot kívánok!

 

Üdv: Sanyi

Discovery2 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16900

Mindenkinek Boldog Új esztendőt Kívánok!

ztoth32 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16899

"Vágány kenve van"

 

Igen! A fogaskerekűnél az volt kiírva, hogy : A vágány kenyve van!

 

Mindenkinek boldog új esztendőt kívánok!

 

 

Előzmény: Gyula65 (16894)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16898

Megcsináljuk. Januás első hete után keress itt, addig el vagyok borítva.

Előzmény: Törölt nick (16897)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16897

Tiszteletem!

 

Összedobtam egy paint rajzot gyorsan a méretekkel.

Csak a bronz karima meg a fekete persely kellene, viszont ezeknek együtt kéne futni

és a persely 1mm-es furata is inkább pár századdal kisebb legyen, mint nagyobb.

 

Nem kell ennek hasonlítani az igazi villamos futófelületére, azt meghagyom a 

fine scale modellezőknek, akik még a masiniszta ruházatát is a valóság szerint festik ki. :-D

 

Csak annyi, hogy együtt fusson a persely furata és maga a futófelület.

Meg hogy távolról egyformának tűnjenek. :D

 

Boldog Új Évet kívánok minden vasas Úrnak!  (a focirajongók ne értsenek félre) :D

Gyula65 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16896

Boldog Újévet, minden fémfaragónak!

szakmókus Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16895

Régen a GAMF tanműhelyében járkálhattam. Haverkodva a szakoktatókkal, téma lett a modellezés. Mutatott egy általuk köszörült körkést (alak kést), amivel  modellvasút kerékprofilt lehetett esztergálni. Nagyon sajnálom hogy nem kunyeráltam el az eszközt, vagy nem gyártattam velük le egyet.

A körkést egyszerű utána élezni alaktartóan.

Előzmény: rferi (16885)
Gyula65 Creative Commons License 2015.12.31 0 1 16894

Szerintem is mindegy!

De nem tudjuk mi az elvárás, a megvalósítás során?

Gondolom, nem fogja 200 km/ó -val bevenni a kanyart, és a "Vágány kenve van" felírat is jól olvasható lesz!

Más:

A bölcs öregek szerint ha ma nem esik a hó, akkor idén már nem is fog!

Üdv!

Előzmény: crosspisti (16893)
crosspisti Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16893

Rendben van, hogy nem azonos, de erre a kis taligára nem mindegy?

Előzmény: Gyula65 (16892)
Gyula65 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16892

Szia!

 

A vonatkerék és a villamoskerék profilja nem azonos!

Sebesség különbségek, zajszínt követelmények stb. miatt.

Lásd: DIN EN 13715/211 szabvány

 

Üdv!

Előzmény: crosspisti (16891)
crosspisti Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16891

Véleményem a vonatkerék ügyében a következő. Hagyományos csúcsesztergán/E2N,E1N, EMU /el lehet készíteni, a CNC gépet ide feleslegesnek, és drágának tartom. A kerék kúposságát alakkéssel nyugodtan meg lehet oldani, kézből be lehet köszörülni a kést. A vonat kereke azért kúpos, hogy kanyarodni tudjon, ezen a kis maketton biztosan nem fog számítani a pontos kúpozás. Gondolom a műanyag persely csak azért kell a kerékbe, hogy elektromosan szigeteljen.

Pomber Béla Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16890

Gép van hozzá, viszont a kést jobb ha megrendeled az ebay-ről, teli van ilyen profilkésekkel.

Előzmény: Törölt nick (16881)
Csuhás Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16889

Gratulálok! Jó látni hogy egy ilyen öreg ócskavas milyen szép gépet rejt magába.

Előzmény: Gergely Kovács (16887)
Gyula65 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 16888

A hamburgi villamos kerék részletrajza:

Előzmény: Törölt nick (16884)
Gergely Kovács Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16887

Szép estét  mindenkinek!

 

Nemrég kértem segítséget egy régi kecskelábas esztergagéppel kapcsolatban akkor még darabokban volt most már a nagyja egyben van hátha így fölismeri valaki és van valami infója .Bármi érdekel a géppel kapcsolatban. A tokmány a hajtással még nincs rajta ma szedtem darabokra.

 

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

Gergely Kovács Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16886

Szép estét  mindenkinek!

 

Nemrég kértem segítséget egy régi kecskelábas esztergagéppel kapcsolatban akkor még darabokban volt most már a nagyja egyben van hátha így fölismeri valaki és van valami infója .Bármi érdekel a géppel kapcsolatban. A tokmány a hajtással még nincs rajta ma szedtem darabokra.

 

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

rferi Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16885

A fazonkés elmélet jó, de csak elméletileg, mert ember nincs aki ezt a kést kézből kiköszörüli.

Ezért én még tartom a cnc elméletet.

De ha lesz NEM leírás, és látják az érdekeltek, majd eldöntik.

Előzmény: Törölt nick (16884)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16884

Igen, N-es, villamoshoz lesz. Még a legkisebb gyári kerék is túl nagy ide.

Nem hinném, hogy kell ide CNC. 

Én úgy csinálnám, hogy kiköszörülném a kést, ami a futófelületet meg a nyomkarimát kiadja, 

utána hátsó késtartóval meg leszúrnám, persze fúrás után. Vagy lehet fordítva is.

Viszont nem mernék odapofátlankodni egyik mesterúrhoz sem ismeretlenül, hogy adja már kölcsön egy kicsit a gépét,

ezért is adnám ki a melót. :)

Ha már egy késbeállítás megvan, akkor azt a pár darabot le lehet nyomni ütközőre is.

Itt nem számít a tökéletes pontosság, csak hogy egyforma legyen az összes kerék.

Azért is írok feltételes módban, mert még nincs itthon gépem, a nyáron tervezek beruházni,

viszont már egy éve áll a meló a fiókomban és már türelmetlen vagyok. Az egyetemen meg a munkahelyemen

nem tudok géphez kerülni sajnos, mert állandóan foglaltak.

 

Meg én csak vagonba használnám őket, így vontatva lennének, nem kerülnének igénybevétel alá.

 

Viszont a NEM szabvány jó ötlet, nekem nem jutott eszembe, ott legalább meg van adva a kúpossága a futófelületnek

meg a nyomkarimának, nem kell a tolómérővel ökörködni meg számolgatni.

Előzmény: rferi (16883)
rferi Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16883

N méretarányú kerék?

Esetleg jó lenne, ha az ide vonatkozó NEM szabványt is mutatnád, mert a kerék futófelületének ugye aszerint kéne készülnie, hogy jól fusson a gép a pályán.

Szerintem magát a szabványt kéne majd CNC-n leprogramozni, mert ezt kézzel csak saccolva lehetne ledrehálni.

És persze emiatt CNC gépes kolléga kéne hozzá.

Előzmény: Törölt nick (16881)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16882

Vagy felőlem bármekkora gép is jó, csak egyformák legyenek. :D

Előzmény: Törölt nick (16881)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16881

Tiszteletem az Uraknak!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valaki Csepelen vagy Miskolcon,

aki órás vagy elég kicsi műszerész esztergával rendelkezik, és vállal

is rá munkát? Egy Dmax=5,5mm -es kis modellvasúti keréktárcsáról lenne szó,

kicsit bonyolítva egy műanyag persellyel és egy pici furattal.

A vastagsága körülbelül 2 mm lenne, és a futófelülete enyhén kúpos.

Ebből kellene így  első körben 10 darab.

Még rajzot nem készítettem hozzá mivel nem bírtam rárontani eddig a saccvassal.

 

Az a baj, hogy ezt a kisméretű kereket csak egy hajtásláncba beépítve lehet beszerezni kínából,

és pótalkatrészként nem lehet rendelni. Gondolom a gyár annyit termel, amennyit beépít.

Vagy ha feltúrnám a kínai írásjeles oldalak sötét barlangjait, akkor találnék kontaktot, de 

maga a kerékpár felépítése is elég hülye módszerű, ezt akarnám én egyszerűsíteni.

 

Össze is dobtam gyorsan egy paintet az eszmefuttatásomhoz:
  

   
Csak maga a karima kellene, meg bele a persely. A karimát bronzból gondoltam, a perselyt meg fekete danamidból. 


Üdv: Tamás!

Gyula65 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 16880

Egy ilyen megoldás lényegesen olcsóbb:

 

 

Üdv!

Előzmény: Noby1 (16864)
Mati68 Creative Commons License 2015.12.29 0 0 16879

Szia!

Nagyon köszönöm a segítségedet.Áldott békés szeretetben gazdag új esztendőt kívánok neked,és az összes többi fórum tagnak.

Előzmény: méray (16878)
méray Creative Commons License 2015.12.29 0 0 16878

Szia!

 

Találtam egyet, de nem magyar nyelvű!

 

Link:

https://drive.google.com/file/d/0B3xrQXC2XkzGbGFGQll2ZFFrVW8/edit

 

Üdv méray!

Előzmény: Mati68 (16875)
Tóth Gábor Asztrofotó Creative Commons License 2015.12.29 0 0 16877

Köszönöm a tippet. Felveszem vele a kapcsolatot.

Előzmény: laci19791202 (16863)
Discovery2 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 16876

Szia!

Köszönöm a segítséget.

Amennyiben lesz még kérdésem jelentkezem. :-)

 

Üdv. Imre

Előzmény: Mati68 (16875)
Mati68 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 16875

Üdvözöllek.

Ha a kos tetején lévő kart fellazítod,akkor oldalt lévő négyszögletes tengely hajtásával a kos helyzetét tudod állítani,figyelj oda,hogy indítás előtt !!!!! jól rögzítsd a kos tetején lévő kart ellenkező esetben az orsó amivel az állítást  végzed elgörbül.Nagyon sok gondot fordíts a megfelelő olajzó helyek olajjal történő feltöltésére.

Ha van még kérdésed jelezd,ha tudok segítek.

Üdvözlettel.

 

Továbbra is keresek TUG 40 eszterga gépkönyvet.

Előzmény: Discovery2 (16874)
Discovery2 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 16874

Mivel a képen nem igazán olvasható a szöveg:

A kos oldalán mi az a négyszögletű állító "valami" ?

Ill. a kos tetején mit állítok azzal a szorító karral?

A kost állítom vele helyzetbe???

Discovery2 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 16873

Elnézést ha ostobaságokat kérdezek de hátha tanulhatok még valami. :-))

 

Szóval, a kérdések. :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!