Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2015.12.26 0 0 160752

Írtam kicsivel lejjebb, hogy máshogyan dolgozik a gátlóra kötött stab!

Előzmény: mica-r (160751)
mica-r Creative Commons License 2015.12.26 0 0 160751

Nem jó irányban gondolkodsz. 

Nem tervez semmilyen autógyártó arra, hogy lógó gömbfejjel mi a megbízhatóbb dolog.

Előzmény: ijn566 (160750)
ijn566 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160750

Akkor próbáljuk meg szakmailag. Egyenes menetben, fékezéskor, gyorsításkor nincs szerepe a stabilizátornak, hisz a kanyarodást stabilizálja. Kisebb, olcsóbb autókban nincs is! Ha a lengőkarra szerelt változatot nézzük mint esetünkben az E36, akkor egy egyszerű szilentblokkos "kutyacsont" van a rúd és a kar között, aminek a szilent miatt van némi mozgása, de ez hétköznapi autózás során észrevehetetlen. De miért rosszabb ez a megoldás? Mert a lengőkaron keresztül a talpas gömbfejet terheli, ha nagyon ki lenne kopva akkor egy durva kanyarban akár ki is emelhetné a helyéről és kiesik a kerék, a példa erősen lesarkítva. Mi a helyzet a gólyalábra bekötéssel? A "stabpálca" kivitele két gömbfejes ami elég precíz erőátvitelt eredményez, mivel a lengéscsillapítóra van kötve így a lengőkar gömbfejet tehermentesíti. Szerintem!:)

Előzmény: mica-r (160747)
M1,5 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160749

A Fiatokon isten bizony érzem! :)...vagy valamit érzek...

Mintha az E32-n is a gátlóra lenne kötve...

Előzmény: gyikhuszar (160744)
M1,5 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160748

:DDDDDDD

Előzmény: mica-r (160747)
mica-r Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160747

Háát...

Ez indoklásnak nem túl szakmai jellegű...

Előzmény: ijn566 (160746)
ijn566 Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160746

Szerintem meg nincs jelentősége, hogy hová van kötve, a Renaultokon és a Fiatokon is a gátlón van, és mégse sportkocsik.

Előzmény: mica-r (160743)
mica-r Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160745

Akinek M3 van :-)

Előzmény: gyikhuszar (160744)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160744

Pontosan így van. Más kérdés, hogy ki érzi meg a különbséget a kettő között. 

Előzmény: mica-r (160743)
mica-r Creative Commons License 2015.12.25 0 0 160743

Talán azért vastagabb, mert más erőkaron dolgozik és a lengőkarra kötve nem érvényesül az a hatás, ami a gátlóra kötve. Ezáltal egy kicsit merevebbé tették, ami azért nem olyan finom mint az M3-nál.

 

Előzmény: gyikhuszar (160741)
jedi78 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160742

Mert az M3-nál minden gramm számít . Az én véleményem ehhez , az M3-at nem szabad alapul venni .A bódén kívül semmi nem egyezik a gyengébb modellekkel .

 

 

Előzmény: gyikhuszar (160741)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160741

Mondjuk ettől fontosabb az első és a hátsó stabilizátor összhangja, csak ezzel senki nem foglalkozik az utólagos "tuningnál"... Pl. az M-technél bát a lengőkarra van kötve, a stabilizátor rúd átmérője viszont nagyobb, mint az M3-nál, ahol a gátlóra kötik.

Előzmény: mica-r (160739)
Peath Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160740

és sima lengéscsillapítóról váltok, M tech-re akkor kell másik stab?

Előzmény: mica-r (160739)
mica-r Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160739

A gátlóra kötött stabi kanyarban jobb támasztást ad. Sportosabb modelleknél (meg normálisabb átlagosnál) így van megoldva.

Előzmény: M1,5 (160737)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160738

Én egy fordnál láttam ezt. Meglepően jó futóműve volt, na mondom alánézek. És felülre volt bekötve.

Előzmény: M1,5 (160737)
M1,5 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160737

Talán takarékosságból. Egyébként a Fiat Bravo-Brava-Marea szérián is megvolt ugyanez. A legdrágább Mareán a stab. a lengéscsillapítóra csatlakozott, a másik kettőn a lengőkarra.

Előzmény: fetitaco (160727)
novothauto Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160736

Szerintem az az áthajtólánc üzemszerű hangja, ill valamennyi holtjátékból adódó

tehetetlensége van a vanosnak is.

 

 

Előzmény: gyikhuszar (160734)
Peath Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160735

Köszi!!! Kellemes Ünnepeket!

Előzmény: fetitaco (160724)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160734

Szólj, ha rájöttél mitől klattyog :).

Előzmény: novothauto (160732)
föttögős Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160733

Óóóóó, ez így hegeszthető.:DDDDDD

Előzmény: novothauto (160732)
novothauto Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160732

Az a szerencse, hogy a csavar gyengébb, mint a menet :)

 

 

 

föttögős Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160731

Minden Kollégának Boldog béké karácsonyt kívánok! :)))

föttögős Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160730

Igen, tőcsavarozni kell a p@csába, oszt utána szerelhető tetszés szerint.:)

Mi 4X szedtük szét, meg vissza, de eleve két részben vettem azt a motort: DDD, tehát legalább 5X volt szétkapva. Utoljára kapta a teljes HF felújítást, aztán azóta kimegy a világból.

Előzmény: THT (160722)
novothauto Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160729

Ezt most nem értem. A motorblokk ugyanaz, a B28 hfcsavarja rövidebb, mint a B25-é, a realoem szerint is,

meg a tolómérőm szerint is.

 

 

Előzmény: -zarko- (160720)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160728

Értem. Akkor azért érdemes m3 ast venni.

Előzmény: Ogre84 (160715)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160727

Nem csak az m nél hanem az összes e36 on 92 előtt oda csatlakozott. Aztán leszoktak róla valamiért.

Előzmény: M1,5 (160716)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160726

Én láttam már olyan m-tech futóművet ami 92 utáni volt és a lengéscsillapítóra volt kötve a stabilizátor.

Előzmény: gyikhuszar (160714)
-zarko- Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160725

....amit utána nem bírsz lehúzni.volt már erről szó itt is....

Előzmény: gyikhuszar (160721)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160724

Bemegy simán, a csonkállvány ugyan az. Csak a stabilizátort kell megfigyelni hol van.

Előzmény: Peath (160713)
fetitaco Creative Commons License 2015.12.24 0 0 160723

És kihagytam a vastagabb stabilizátort.

Előzmény: fetitaco (160710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!