Keresés

Részletes keresés

F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36744

igen,ha keves a penz akkor lipo.

ha van love akkor lifepo.

 

Igazabol mindegy melyiket vesszuk annyi hogy a lipo ketszer huz ki a zsebedbol kisebb penzt,a lifepo pedig egyszer nagyobbat.

Ha kinozva van a motor akkor szerintem lipo a leg nyerobb.

Előzmény: Törölt nick (36743)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36743

Megpróbálom összefoglalni, fejből amit én leszűrtem eddig ... majd javítasz.

 

LiPo

- könnyű >> nagy fajlagos Ah

- naaagy áramokkal süthető ki >> jó a járművekhez kis pakknál is

  mert a nagy áramok miatt, kevés PÁRHUZAMOS cella is jól használható a hajtásra

- 300-500 teljes ciklus élettartam van

- viszonylag olcsó >> az ólom akkunál jobb a fajlagos ára a teljes élettartama alatt

 

LiFePo

- nehezebb a LiPO-nál de, itt is >> elég nagy a fajlagos Ah ennél is

- kicsi/közepes áramokkal süthető ki >> kevésbé jó a járművekhez, KIS pakknál

  így ezekből több cella kell/célszerű PÁRHUZAMOSAN

- 2-3X több teljes ciklus az élettartama,mint a LiPo-nak

- elég drága, de  >> az ólom akkunál jobb a fajlagos ára a teljes élettartama alatt

  sőt még alighanem a LiPo-nál is 2-3X annyi ideig képes életben maradni

 

Avagy

 

LiPo kell, ha

- kicsi a pakk a motoroz képest és pláne ha motor gyilkolászva is van

- kevés a pénz a pakkra

- GYAKRAN van használva az akku >> nem az állásban műlik ki (2-3 év)

- komolyan számít a súly

- nem akkora gond a karbantartás igény

 

LiFePo kell, ha

- elég nagy a pakk a motoroz képest és motor sincs igazán gyilkolászva

-  van pénz a pakkra

- nem baj, ha ritkábban van használva az akku >> eláll 5-6 évig is

- kevésbé számít a súly

- fontos a karbantartás mentesség is

 

A LiFePo ráadásul BIZTONSÁGOSABB IS ...tűz szempontból.

 

A kettő fajlagos költsége hosszú távon kb. azonos lesz.

Csak a LiPo-ból két pakk elfogy mire a LiFePo-ból az egy.

 

Így hát

 

A tőkeerős, kényelmes, biztonságra törekvő ember LiFePo-t vesz, kellően nagy pakk méretben és nem hajszolja.

A kisebb pénzű, bütykölősebb, kevésbé aggódó ember pedig LiPo-t vesz, minimál pakk méretben és jól meghajtja.

 

-----

 

A nagyjából kompromisszumot adó un. Li-Ion cella meg lassan kihal... ebből a játékból.

Előzmény: F27szerviz (36741)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36742

Igazából a BMS képessegeitől függ, hogy mire jó.

 

----

 

Az egyik funkciója a töltéskor kell.

Ekkor arra figyel, hogy

- MINDEN cellát azonos feszültségre töltsön fel

- anélkül, hogy BÁRMELYIK cella túl töltődne

 

A butábbak ezt balga módon csinálják >> átvernek-elaltatnak !!!

Mert csak a pakk TELJES feszültségét figyelik cellaszám x cellafeszültség alapon.

Amikor a feszültség eléri a számított (saccolt!) szorzatot akkor leállítja a töltést >> osztjóvanaz.

Sajnos az ilyen működés nem garantálja, hogy a cellák VALÓBAN azonos feszültségre töltődnek fel!

Csak hiszünk/reménykedünk ebben....

 

Az okosabbak ezért CELLÁNKÉNT IS folyamatosan mérik a feszültséget a töltés közben.

Amikor VALAMELYIK cella eléri a névleges feszültségét, akkor elkezdenek játszani a tovább töltéssel.

Addig, amíg VÉGÜL minden cella valóban azonos feszültségre töltődik fel, mégpedig a névlegesre.

Úgy csinálja ezt a töltő, hogy

- amelyik cella előre sietett a többihez képest azt kisüti egy kicsit

- a még lemaradottakat pedig tovább tölti amíg szükséges

Ezt az eljárást hívják kiegyenlítésnek/balanszírozásnak (balancer-es töltő, balancing).

 

A balanszolás lehet passzív vagy aktív.

 

Az olcsóbb cuccokban passzív balanszolás van.

Ekkor az éppen kisütött cellából kivett energia elvész>> elfűtik egy ellenálláson/FET-en tipikusan.

 

A jobb cuccokban aktív balanszolás van.

Ekkor az éppen kisütött cellából kivett energiát a lemaradt cellá(k)ba töltik át.

Kondenzátorok vagy tekercsek segítségével.

 

-----

 

A másik funkciója a kisütéskor kell.

 

Ekkor arra figyel, hogy

- MINDEN cellát azonos feszültségre süssön ki

- anélkül, hogy BÁRMELYIK cella túlzottan kisűlne

 

A butábbak ezt is balga módon csinálják >> átvernek-elaltatnak !!!

Mert csak a pakk TELJES feszültségét figyelik cellaszám x cellafeszültség alapon.

Amikor a feszültség csökkenés eléri a számított (saccolt!) szorzatot akkor leállítja a kisütést >> osztjóvanaz.

Sajnos az ilyen működés nem garantálja, hogy a cellák VALÓBAN azonos feszültségre sűlnek ki!

Csak hiszünk/reménykedünk ebben....

 

Az okosabbak ez esetben is CELLÁNKÉNT mérik-figyelik a feszültséget.

Így ha BÁRMELYIK cella eléri az alsó határt, akkor szólnak !

Ezért nem fordulhat elő a túlzott kisütés.

 

----------------

 

A jó/okos BMS tehát

- töltéskor is  cellánként mér/figyel  és balanszíroz

- és a kisütéskor cellánként  mér/figyel >> véd-riaszt

 

Ami nem így működik az igazából csak délibáb, vicc >> átverés.

Persze a semminél jobb, de csak alig-alig

Lehet persze a vacak BMS-t toldozgatni a külön cella őrökkel...

Ami javít a helyzeten, de jobb egy normális-okos BMS-t venni elsőre, szerintem.

Előzmény: Poc2 (36740)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36741

Nem!

valamit felre olvasol szerintem.

A lipo akku a legerosebb akkumulator amit tudsz venni,de nem a legjobb valasztas hoszutavon!

Viszon fele annyiba kerul mint a lifepo4.

itt most nem az olcsobb zacskos/hengeres lifeporol beszelek hanem a komoly altalaban sarga muanyag dobozos lifeporpol.

 

Kell a BMS de egyre jobban ugy tunik hogy nem az akkun kell lennie a BMS nek ha em csak a toltoben.

A menet kozbeni lipo őr viszon az arahoz kepest nagyon jo kis ezkoz lehet az akku vedelmere,mivel figyelmeztet.

 

A hengeres lifepo4 elvileg jofele akku,de egyre tobb helyrol hallm hogy minden indok nelkul hullanak ki a cellak.

Előzmény: Poc2 (36740)
Poc2 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36740

Olvasom itt az infókat amiket írsz.

Akkor most kijelenthető hogy a lipo akku jobb/jobban megéri/tovább tart/stb. mint a piacon kapható(tech-mobile)hengeres lifepo4 akkuk?Illetve hogy a készen kapható "olcsó" BMS-ek nem biztosítanak megfelelő védelmet,és inkább cellánkénti vészjelzőt érdemes használni?

Előzmény: F27szerviz (36739)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36739

67,2V teljesen feltoltve.

 

esetleg meg 13cellas verzoba tudok adni 48/54,6V 10 vagy 20A verzioban.

ez a verzio 65/130ezer ft verzio lenne.

Előzmény: Raidx (36738)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36738

A 60V 15 Ah tetszene de nem tudom a vezérlőnek tetszene e? Mennyi az feltöltötten?

Előzmény: F27szerviz (36737)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36737

Jelenleg amim van

60V 15Ah egybe van 2x30V pakbol. Ez most akciosan 80,000ft szerintem nem is lesz ennyibe tobbet.

Aztan vannak 22,2V 5200mAh akkuim ,amibol lehetne csinalni 44,4V 5200mAh pakkokat.

amibol ha 8-at osszetennenk akkor lenne belole egy 44,4V (ful toltve 50,2V) 21Ah akku.

ezeknek az akkuknak az aruk 15,000ft/db vagyis 120ezer lenne a 8db belole.

Aztan vannak 14,8V 10,000mAh akkuim 25,000ft/db aron,ebol 6db bol meglenne a 44,4V 20Ah vagy 9db eseten 30Ah :)

 

Keszleten van 

14,8V 10,000mAh 10db

22,2V 5200mAh.  8db

60V 15Ah. 1db

Előzmény: Raidx (36735)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36736

Nem vettem,csak gondoltam vennek,de akkor a 60V-osomat hasznalom fel,max nem az egesz pakra hanem csak kevesebre kotom ra.

Előzmény: GaborBear (36734)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36735

Erre az évre már kiköltekeztem de január-februárba kell valami és a kínaiaktól félek egy kicsit. Azon gondolkodom, 15 vagy 20 Ah-s legyen. Itt a városba szaladgáláshoz bőven elég a 15 Ah-s is. a 20 Ah csak akkor kell, ha lányomékhoz megyek. Átlag másfél két órát szoktam ott tölteni, annyit lehet rátölteni a 15 Ah-s pakkra úgy már hazahozna talán.

 

Mennyi lenne egy komplett pakk?

Előzmény: F27szerviz (36730)
GaborBear Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36734

Nem feltétlenül. Less bele és nézd meg a kondik feszültségét. Ha az bírná a 84V-ot, akkor akár ki is bírhatja. Még a félvezetőkre érdemes rálesni katalógusban, ha az is oké, próba ... Nekem a 48V- os DCDC-m kap 60V-ot és simán kibírja.

Előzmény: F27szerviz (36722)
Fehérpárduc Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36733

Ok, persze köszi. Csak egy kb. 50-60 méteres emelkedőn próbáltam ki, többet nem mentem vele.

Előzmény: F27szerviz (36732)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36732

Csak a sebesseg korlatozast veszi ki,vagyis ha ratekersz akkor sem kapcsol le 32,5km/h nal.

ha nemtudod feltolteni ne meritsd le az akkukat mert csak tarolora toltottem fel en is,vagyis 60%-on voltak csak.

lemeritve tarolni nem lehet mert felemeszti sajat magat az akku.

Előzmény: Fehérpárduc (36731)
Fehérpárduc Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36731

Ma kipróbáltam egy kicsit erős terepen is a gépet (a LiPo őr még szerencsére nem sípol amire beállítottad) Hú, ez tényleg komoly... Ahová eddig nem tudtam a legrövidebb fokozatban sem feltekerni önerőből, ott rásegítéssel 3-4. fokozatban az elektromos rásegítéssel lazán felmegy! Offroad-ban erősebb is lesz, vagy csak a végsebesség korlátozást veszi ki?

Előzmény: F27szerviz (36730)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36730

Akkor annyi neki.

Ha kellene akku allok rendelkezesedre :)

Van egy raklappal :D

Előzmény: Raidx (36728)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36729

BMS van egy a pakkba, meg egy originál. Igaz az 30 amperos. De ez a pakk már nem éri meg, hogy költsek rá. 

Előzmény: F27szerviz (36727)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36728

Feladom ezzel a pakkal a küzdelmet. Mire az első 8 cellát belőttem volna 3,5 voltra három már elmászott! Négy vagy hat cellát kellene cserélni a 16-ból de lehet jobban járnák egy komplett pakkal mert ezt a fajta cellát nem nagyon találtam. Na meg a maradék is mennyire marad megbízható.

F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36727

Ha erdekes lehet akkor tudok segitteni tolto ugyileg,bar lifepo-hoz kellene BMS-t rendelni akkor.

Előzmény: Raidx (36725)
Fehérpárduc Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36726

Még egy kísérletet teszek, ha nem megy akkor januárig magamba roskadok a polcon lévő akksikkal együtt. :)

 

Budaörs-Budakeszi-Érd térségében/környékén van valaki aki fel tudná tölteni a 2db LiPo 6 akksimat? Kész a szettem, beépítve, bekábelezve rajtra kész a gép, a töltőm meg úton... :/

Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36725

Sajnos a gagyi kínai töltő van csak.

Előzmény: F27szerviz (36724)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36724

Csak figyelj rá ha leveszed azt az 1 cellát,akkor a töltő feszültség is kevesebb legyen,bár ha jól emléxem te IMAX-al töltöd őket.

Előzmény: Raidx (36723)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36723

Mire felírtam a 16 adatot már egy századot csökkentek az értékek. Bár állítólag töltés után a csökkenés normális egy szintig. Az első púposodásnak indult cella biztos cserére szorul, ha a többit sikerül is gatyába rázni. Ha le telik az órahossza csinálok még egy mérést és megpróbálom utána egy szintre hozni a cellákat majd ismét töltés. A púpost lehet le kellene választani és egyelőre 15 cellával próbálkozni.

 

"Ennek ha beeresztem a 84V-ot ,akkor ez  ki is nyiffanik"

Nekem a 36 voltosnál a nyák fólia füstölt el a tranyó lábainál 48 voltról. Pedig a srác esküdözött, ki fogja bírni.

Előzmény: F27szerviz (36721)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36722

http://www.ebay.com/itm/231405445438?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Ennek ha beeresztem a 84V-ot ,akkor ez  ki is nyiffanik nem? :)

F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36721

Akkor kénytelen leszel őket kiegyenlíteni.

Vagy kézzel egyformára meríted őket,vagy egyesével feltöltöd a cellákat.

Előzmény: Raidx (36720)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36720

Értékek változtak, szétcsúszás maradt. Az első cella mint ha kicsit púposodna. 

Előzmény: Raidx (36719)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36719

Mikor hozzám került volt ennyire szétcsúszva de a végén beállt 3,57-3,58 cellaértékekkel. Betegség miatt sokáig nem használtam de mikor elővettem nem volt vele még gond. Átlagba úgy jött ki a lépés, hogy 30-40 százalék körül rá kellett tölteni hosszabb út miatt.

Felraktam töltőre de semmit nem csinál. 59,7-59,8 között változik a voltmérő, itt szokott leállni. Most rárakom a kütyüket.

Előzmény: F27szerviz (36718)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36718

Annyira kell kihozni hogy legalabb 3,4X- vagy 3,5x-en legyen egyformak.

Előzmény: Raidx (36716)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36717

Valamikor jó volt a BMS mert egy tizeden belül összehozta a cellákat. Vasárnap volt töltve és szinte semmit nem balanszolt. Most ismét felrakom a töltőre és kezdem elölről. Esetleg még majd megpróbálom labortáppal 1A-val szintre hozni a cellákat.

Előzmény: F27szerviz (36715)
Raidx Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36716

Kicsit furcsa! Most, hogy ismételten csatlakoztattam a kütyüket ezeket mutatta.

 

3.29, 3.47, 3.54, 3.49, 3.49, 3.52, 3.49, 3.48 /első nyolc cella 27,77V

3.47, 3.48, 3.43, 3.44, 3.46, 3.48, 3.52, 3.49 /második nyolc cella 27,77V

F27szerviz Creative Commons License 2015.12.09 0 0 36715

Szerintem nem jol van kibalanszolva.

Jo a balanszered?

tolcsd fel az akkudat teljesen,ellenorizd le a cellakat hogy nagyjabol egyformak e.

Max 2-4 szazad elteres lehet tehat erthetoen 3,56-3,58-3,59-3,57-stb...

Ha. Ilyent latsz az meg tokeletes.

Aztan ha feltoltotted ird fel a cellakon mert feszultseget,es par ora elteltevel ujra nezd meg es hasonlicsd ossze az elso adatokkal,majd ismeteld meg ujra par ora mulva.

Ha valamejik joval beljebb esik az elso meresnel,akkor ott mar az akku onmagat is kisuti szepen lassan,tehat az mar haldoklik.

Előzmény: Raidx (36713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!