Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

juli123 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 482

Ha valakinek autómentő szolgáltatásra van szüksége: http://automento-24.hu/

Liviati Creative Commons License 2016.01.13 0 0 481

Dieselt, minél nagyobb vontatható össztömeggel. Pl vmelyik Land Rover, de lehet a Range Rover 3,5 tonnát húzhat. Ja véletlen se automatát vegyél. Vagy veszel vmi 3,5 tonnás kistehert, de nyugaton min EU3-as kell legyen osztrákoknál és a németeknél is kell rá környezetvédelmi matrica.

Előzmény: Misus (480)
Misus Creative Commons License 2016.01.13 0 0 480

Kösz. És milyen verdát ajánlasz a trélert vontatni? Dieselest?Benzinest?

Előzmény: Liviati (479)
Liviati Creative Commons License 2016.01.12 0 0 479

B kategóriával kb olyan trélert húzhatsz amivel max Trabantot húzhatsz. Tök mindegy a tengelyek száma, ha 3500 kg össztömeget meghaladja az autó és a futó együttes  megengedett össztömege akkor kell.

Előzmény: Misus (478)
Misus Creative Commons License 2016.01.12 0 0 478

Úgy érted A nagyobb: 2tengelyes trélerhez kell az E vizsga?

Szerinted/szerintetek ez elé a tréler elé milyen nyomatékos,lóerős autó menne el hosszútávon? Gondolom ide kell a 3,5t-s vohóhorog. 

Előzmény: Liviati (443)
Liviati Creative Commons License 2015.12.27 0 0 477

Nincs határ hány éves, de Ausztria több részére csak EU3-assal lehet behajtani és németbe a nagyvárosokba is kell zöld matrica.

Tudtommal 2006-tól kell digitális tachográf.

Előzmény: Elneeno (476)
Elneeno Creative Commons License 2015.12.27 0 0 476

Milyen idős autóval lehet kimászkálni, van valami korhatár?

Korongos menetírót  meddig lehet beszerelni,mert ha jól tudom 2007-be csak kártyást lehet.

Köszi

Liviati Creative Commons License 2015.12.25 0 0 475

Ducato és Boxer elsőkerekes, motorba szintén csak a Sofim motorost szabad megvenni. 2.3 FIAT és 2.2 Ford motoros kerülendő. Suzuki Swift cipelésre lehet használható a szimpla kerekes, de instabil. Mondjuk FIAT-ot még nem láttam félbetörve, Renaultból párat, de Merciből és VW-ből annál többet a fülke után egyszerűen összecsuklottak. Renault Messenger is hátsó kerekes (bár igaziból az egy Iveco) az újat nem ismerem. Én majd 1 évig nézegettem, egy jó masszív nehéz felépítményes Ivecot vettem, nekem fülkét is cserélni kellett és az egészet rendbe tettem időközbe, de nemzetközizni a vasplató és a kora miatt nem éri meg, én csak hobbiból tartom. Vontatni akár 3,5t-t is húzhatsz, mondjuk egy elsőkerekessel a max 1,5t össztömeg az ideális.

Előzmény: Elneeno (474)
Elneeno Creative Commons License 2015.12.25 0 0 474

 Fiat Ducato és Boxerbe gondolkozok, mert az Iveco az nehéz. Ki szeretnék járni és ott a súly fontos. Szimpla kerekest nézegetek a súly miatt, talán 100 kg spórolok. Korongos tagráfot 2006.05.01 lehet beszerelni, tehát 2006.05 utánit már nem nagyon szeretnék.

Melyik legalább 2500 vontatás jó lenne, már egy honapja keresgélek autót de nem könnyű. Tudsz valamit ajánlani?

Előzmény: Liviati (473)
Liviati Creative Commons License 2015.12.25 0 0 473

Mindenképp hátul duplakerekeset és ebből következően hátsókerékhajtásút vegyél. Ha nehéz autókat is viszel akkor alvázasat válassz, . Így 2 lehetőséged maradt az Iveco és a Gazella, az új Gazellát nem tudom milyen, a régi hanyagolandó. Ivecoból a 2.3-as FIAT eredetű motort kerüld, SOFIM motorost válassz ha lehet minél erősebbet.

Sérült autók felhúzására hidraulikus csörlő kell. Hosszú távra meg nem árt egy klíma és ősztől-tavaszig egy állófűtés, az ülést ha nem súlyhoz állítható, akkor idővel cseréld ki, legalább rugós legyen, de légrugós a legjobb. Ha ki is akarsz járni nyugatra akkor minimum EU3-ast vegyél. Mindenből a legkönnyebbet próbáld (persze nem a használhatatlan alulméretezett dolgokra gondoltam), mert 3,5 tonnából nehéz jól használható (raksúly) autómentőt kihozni. Nehezebb járművekre ott marad a trailer, így vonóhorog se árt, de tachográfköteles leszel (kiskapuk vannak a mentességre, de lassan mind bezárul)

Előzmény: Elneeno (472)
Elneeno Creative Commons License 2015.12.25 0 0 472

Az a plató 3 éve készült és az óta használja a gyártó.

Még a feljáró se görbe, nem tudom milyen alumínium de nagyon könnyű a feljáró is.

Elmentem személyesen megnézni és jónak ütnék. Két törést csináltatok én is ha megtalálom az autót. Még azon is töröm a fejem milyet vegyek. Mit javasolsz?

Előzmény: Liviati (471)
Liviati Creative Commons License 2015.12.24 0 0 471

A két helyen tört plató jobb és talán nem kerül sokkal többe. Meg nem tudom mire van méretezve, mert hülyén néz ki az alu plató ha kihullámosodik.

Előzmény: Elneeno (470)
Elneeno Creative Commons License 2015.12.24 0 0 470

 

Sziasztok.

 

Erről a felépítményről mi a véleményetek?

 

http://www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/felepitmeny_tartozek_adapter_haszonjarmu/egyedi/egyedi_aluminium_200kg-8740442

 

Köszönöm

Liviati Creative Commons License 2015.12.24 0 0 469

Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek.

Liviati Creative Commons License 2015.12.05 0 0 468

Meg ha nemzetközizel akkor alap a klíma, meg az állófűtés se árt, télre valamint kell téligumi garnitúra is. Ha egyedül mész akkor elég a hely a fülkében is aludni, ha ketten akkor vagy hálófülke vagy duplafülkést kéne venned, De ez mind plusz súly. Gondolom E kategóriás jogsid is van mert ha vontatni akarsz, külföldre tartósan járni csak úgy éri meg. Egy tényleg jó és viszonylag könnyű, költségmentes futó ami nagyobb méretű használtan 1 millió környékén van.

tajby Creative Commons License 2015.12.05 0 0 467

kezded elvenni a kedvemet...

Előzmény: Liviati (466)
Liviati Creative Commons License 2015.12.05 0 0 466

Ja németbe kell tachográf is vagy Kontrolltagesblatt-ot vezetned a német határtól. EU3 200-től volt, EU4 2005-től de az tuti nem fér bele a keretedbe. Rengeteg a lepusztult több mint félmilliót futott példány. Kívül nem is látszik mert pályán futnak, de belül azért elkopik a technika. A km órának sose higgy, 90%-ba vissza van tekerve.

Előzmény: tajby (465)
tajby Creative Commons License 2015.12.05 0 0 465

Akkor minimum az euro 3. Jó tudni. de inkább euro 4.?

Előzmény: Liviati (464)
Liviati Creative Commons License 2015.12.04 0 0 464

Az enyém öreg, külföldre nem való hiába van jó bőrben, itt nyugaton nem szeretik. Németbe zöld plakett is kell, de Ausztriába is legalább az EU3-at kell teljesíteni

http://fuvarlevel.hu/hogyan-lehet-becsi-kornyezetvedelmi-matricahoz-hozzajutni/

Előzmény: tajby (463)
tajby Creative Commons License 2015.12.04 0 0 463

Értem és köszönöm,olyan mindenest szeretnék sérültre is ép autóra is ha kell itt belföldön de akár külföldre is mindenhol megállja a helyét. egyik ismerősöm olyannal rémizget szerintem kamu,hogy jövőre csak a duplakerekesek lehetnek autómentők...?? Amúgy a te autómentőd,is érdekelhet...

Előzmény: Liviati (462)
Liviati Creative Commons License 2015.12.04 0 0 462

Ivecot de 2.5, 2.8 vagy esetleg 3.0-as motorral. Az Iveco alvázas a többi nem, mindenképp hátul dupla kerekest vegyél. Ha balesetes autót is akarsz vinni akkor hidraulikus csörlőst vegyél, ne elektromost. Felépítményt nagyon meg kell nézni, általában a 2 helyen megtörtek a jók. Az alu kivételével mind nehéz. Jó a Gazella még alvázas, de Magyarországra meg csak rövidek jöttek tudtommal, meg elég problémás volt a régi.

Én lehet eladom az enyémet, de még nem döntöttem el. O km-es motor van benne.

Előzmény: tajby (461)
tajby Creative Commons License 2015.12.04 0 0 461

Sziasztok,egy jól használható normális autómentőt szeretnék vásárolni max 2 millióig. Szerintetek milyen típusút vegyek? Mire kell odafigyelnem,stb. Köszi a válaszokat.Akár ha van valakinek eladó az is érdekelhet.

Surci126 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 460

Abban az esetben ha olyan alvázról van akkor persze lelehet mivel kívülről és belülről is meglehet hegeszteni azonban a Sprinter alváza egy zárt nyúlvány ezt sajnos csak kívülről lehet hegeszteni. Ebbe a nyúlványba vannak bent még U alakú erősítések amik amik rohad szét.

Előzmény: Liviati (459)
Liviati Creative Commons License 2015.11.19 0 0 459

Én is úgy tudtam eddig, de egy volt kollegám aki valamelyik egyetemi tanártól hallotta, hogy nem gyengül el akkor se ha leköszörülöd. Én is le szoktam köszörülni legalább a külső helyeket, belül nem annyira egyszerű, de ahhoz is létezik szerszám, az én alvázam U profilú és annak idején Svájcba az enyémet úgy készítették, hogy az alvázat is megtörték a hátsó kerék után. A hegesztés meg kívül belül le van köszörűlve és tényleg szép, de ha nagyon meg akarom nézni, még így is látszik, persze ezen csak alapozó és fedőréteg van, semmi rücsi.

Előzmény: Surci126 (458)
Surci126 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 458

Nem fognak látszani a varratok mert jó vastag rücsit fog kapni. Leköszörülni nem akarom mert akkor gyengyül a varrat. Sprinternél nem lehet a duplakerekes hidat szimplakeres alá rakni mert más az alváz. Elhiszem hogy jobb lett volna egy duplakerekes de csak ez az autó volt ami 2.7Cdi és ellenőrizhetően ennyit futott, hosszú tengelytávú na és belefért a keretbe is. Úgy voltam vele hogy nagyon sokan mentőznek szimplakerekessel én meg úgy se fogok túlsúlyt vinni és így 100kgval beljebb is vagyok mint egy duplakerekes.

Ennek még 800.000at el kell mennie nagyobb gond nélkül ezért is áldoztam rá ennyi energiát és ezért kapja mindenből a legjobbat. Légrugó egyenlőre nem lesz benne, az még a jövő zenéje lesz.

a felépítmény kétszer megtört lesz és 100% alu, a rámpát középre terveztem be tolni de még várom a tervező látvány tervjeit a különböző variációkról. A rámpa is full alu, a 2db 100e. a felépítményt még nem tudom mennyibe lesz. A tervező 50ért csinálja meg a terveket.

 

 

 

Előzmény: Liviati (457)
Liviati Creative Commons License 2015.11.18 0 0 457

Ez tényleg eléggé rohadt volt, az alvázon elvileg nem lehet tudtommal utólagos hegesztés. A varratokat a helyedben leköszörűlném és szépen lefényezném, hogy ne látszon. Hátulra nem gondolkodtál egy duplakerekes hátsó hídban, ha már úgyis szét van szedve? Vagy próbálj ki egy duplakerekest és egy szimplakerekest rakottan és rögtön tudni fogod miről beszéltem. Ha tényleg ennyi van a motorban akkor még legalább ennyit el kéne menjen gond nélkül. Az alu bár drága, de a súly miatt jobban jársz, akár egy bírság megspórolása árán is visszajöhet az árkülönbség. Mennyibe lesz a felépítmény és milyen feljáró lesz hozzá? Középre tolod be? Két helyen lesz törve a felépítmény?

 

Előzmény: Surci126 (456)
Surci126 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 456

Köszönöm kérdésed, gőzerővel halad a restaurálás, ugyanis kezdetben azt hittem néhány helyen homokszórom majd és esetleg pár lyukat befoltozok ehelyett teljes restaurálásra volt szüksége az autónak olyan szinten rohadt. Igen, és ez egy garantáltam egy gazdás, 242ekm-es 13éves autó ami ráadásul végig csarnokba állt! Igaz maximum 10x ha lemosták egész életében. Már 3hónapja tart az alváz homokszórása és hegesztési, a hétvégén talán kész is lesz és jöhet a fülke ami szintén rengeteg munkát igényel.

Az alumínium felépítményt szakember tervezi 3D-s programmal, hegesztési utasításokkal stb...

Idáig mindenből a legjobbat kapta az autó, a legdrágább epoxy alapozótól kezdve az erősitett piros Koni gátlókig úgy hogy remélem beváltja a reményeket majd.

Pár kép:

 

Előzmény: Liviati (455)
Liviati Creative Commons License 2015.11.16 0 0 455

Hogy áll az építés és engedélyeztetés?

Előzmény: Surci126 (454)
Surci126 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 454

Meg van gép

Surci126 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 453

Értem azért köszi.

Előzmény: Liviati (452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!