Keresés

Részletes keresés

topikolos Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67889

Jaminában az Aranyi tüzépen legutóbb 145Ft/m2 áron mondták a páraáteresztőt, szerintem érdemes megnézni, ha még nem vetted meg. Ráadásul annyit adnak, amennyit kérsz, nem csak egész tekercset. 

Egyébként meg úgy van, ahogy írod.

Előzmény: Scytha (67887)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67888

Van a mérési-számítási  módra EU dírektíva.

 

Az rémlik , hogy terült függő időjárás profilok és üzemmódok vannak és azok alapján kalkulálnak.

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32012R0206&from=EN

 

Előzmény: szocske_ (67886)
Scytha Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67887

Egy gyors kérdésem lenne. Padlásfödémre fektetett üveggyapot tetejére pontosan ilyen: http://csabafa.hu/index.php/tetofolia/25-eurofol-100-paraatereszto-alatetfolia-75-m2 páraáteresztő fóliát szeretnénk tenni. A kérdés az, hogy melyik oldala legyen felfelé. Ugye az egyik oldala szövetszerű, lyukacsos és fehér, a másik oldala sötétszürke, sűrűbb szerkezetű és felirat van rajta. Úgy gondolkodtunk, hogy a fehér, szövött legyen lefelé és a feliratos, szürke felfelé (mivel ez védi a csapadéktól, kosztól). Jól gondolkodtunk?

szocske_ Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67886

én arra lennék kíváncsi, hogy az SCOP-ot pontosan hogyan határozzák meg, mert a saját készülékemet ezzel a daikinnel összehasonlítva az eurovent oldalon a legtöbb adat kb. megegyezik, ennek ellenére az enyémnél az SCOP jóval alacsonyabb

SCOP  3,78 vs. 4,14

-15o    2,1  vs. 1,99

-7o     2,25 vs. 2,24

+7o    3,68 vs. 3,76


Szóval azt nem értem, hogy ha jelentéktelen az eltérés a konkrét hőfokokra megadott COP értékben, akkor mitől lesz az SCOP-ban viszonylag nagy az eltérés?
Hacsaknem az rontja le, hogy az enyémnek lényegesen magasabb a standby áramfelvétele és van megadva karterfűtés teljesítményfelvétel is, míg a daikinnál ez vagy nincs megadva, vagy abban nincs is karterfűtés:


Pstandby 7W vs. 1W
Pcrankcaseheater  19W vs. N/A


Mondjuk ha csak ezek rontják le az én gépem SCOP értékét, annak nagyon örülök, mert én veszem a fáradtságot és tavasztól őszig be sincs dugva a konnektorba, csak a fűtési szezon elején dugtam be, tehát ez a magas standby áramfelvétel nálam viszonylag rövid ideig jelentkezik...

Érdekes egyébként, hogy a rádugott fogyasztásmérő standbyban általában 12-13W-ot mutat, nem csak 7W-ot, azonban 19W-ot még sosem láttam, ami a karterfűtésre utalna, vagy a standby-nak megfelelő 12-13W-ot látom, vagy a 350W körüli minimális teljesítményre szabályzott működéshez tartozó fogyasztást...


http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?rub=04&srub=01&ssrub=&lg=en&select_prog=AC&select_partic=30&select_marque=FUJITSU&select_class=AC1+%2F+A+%2F+S+%2F+R&select_model=AOYG18LFC+%2F+ASYG18LFCA&champ_php=champ_12&retourpage=0&quicksearch=ok&filtre_prog=&filtre_marque=

Előzmény: Törölt nick (67884)
Régivagyok Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67885

Üdv.

 

Ha, 15 cm vastag gyapotot rakok a 40cm vastag duplán vasbeton jól átszellőző padlás födémemre, akkor sem érhet a járható deszkázat a gyapothoz?

 

Nem szívesen csinálnék a 15 centi fölé még légrést.

 

2cm hézagolással rakom majd a deszkázatot.

 

Köszi.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67884

http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?rub=04&srub=01&ssrub=&lg=en&select_prog=AC&select_partic=20&select_marque=DAIKIN&select_class=AC1+%2F+A+%2F+S+%2F+R&select_model=RX35K+%2F+FTX35J3&champ_php=champ_12&retourpage=0&quicksearch=ok&filtre_prog=&filtre_marque=

 

Ez egy Pbiv=-7 fok és ekkor még COP=2,24-et tudó klíma.

Ami TTOL=-15 fok és még ekkor is COP=1,99-et ígér.

 

Szokvány nulla-minusz téli időben hozni fogja a COP=3 arányt.

Ilyen +7 fok körüli időben pedig a COP=3,5....4,0 arányt is.

 

Valóban egész jó választás a magyar télre.

Főleg, hogy csendesnek is tűnik, ha nincs nagyon hajtva.

 

----

 

Ez az eurovent oldal amúgy erősen ajánlott klíma választáskor a COP és működési adatok megnézésére.

http://www.eurovent-certification.com/index.php?lg=en

 

Mivel a bótosok szeretik szűkösen mérni ezeket az infokat.

Előzmény: vbz (67877)
peter17 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67883

Sziasztok!

 

Olvastam már több helyen, hogy a B30-as tégla falazatnál, az első sornak Porotherm 44 T-t ajánlottak elfordítva.

 

Milyen megoldások vannak még ezen kívűl? Elfordítva 25 cm a 44-es tégla, így a B30 5 cm-t lelóg. Melyik irányba ? Esetleg egy csomóponti ábrát tud valaki mellékelni?

 

Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67882

Szóval a térdfalra belülről fogok rakni kögyapotot, fa vázra, mint a szarufára.

 

A tégla falra belülről én XPS habot raknék, de minimum is hungarocellt.

A gyapot belülre nem túl jó ötlet, nem bíznék a hibátlan belső oldali párazárásban...

 

- padlástér

- külső gyapot hőszigetelés

- tégla fal

- max 5 cm XPS hab (vagy végső esetben hungarocell) faváz közé (PUR habbal mindenütt tömítve!)

- háló+glett

- párazáró fólia

- burkolatváz+burkolat (pl. gipszkarton)

- lakótér

 

Ha már belülről akarsz hőszigetelni...

 

----

 

De, alapvetés, hogy: ÜREGES téglából készült falat BELÜLRŐL soha NEEEEM hőszigetelünk!!!

 

Ha üreges tégla térdfal, akkor kívülről KELL megoldani, mese nincs.

Akár a cserép+fólia megbontása és visszaépítése árán is...

 

Előzmény: "porzás" (67875)
NAND708 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67881

Meg tudja mondani valaki, hogy az energetikai besorolásra van-e valami hatása annak, hogy valaki hőszivattyúval fűt? Vagy csak magát az épületet nézik, nem érdekes ha esetleg napelemmel nullázva van a rezsi?

Köszi!

szocske_ Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67880

szuper, akkor máris spóroltál a klímával 1 éves rezsiköltséget, pedig még fel sincs szerelve :)

Előzmény: vbz (67877)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.18 0 0 67879

Bár nem megy bele a cikk a részletekbe túlságosan, de írja ugye a cikk, hogy Az A-kategóriás, illetve az annál jobb épületeknél pedig követelmény az, hogy a kazán az időjárás függvényében szabályozza a meleg víz hőmérsékletét, a fűtést és a hűtést helyiségenként lehessen szabályozni


És mi van, ha nem kazánfűtésem van :)? De már csak abba belegondolok, hogy nálam pl az erősen szigetelt 60 centis kőfal miatt (is) magasról tesz a külső időjárásra a benti klíma. Most a próbaüzem alatt naponta jegyzem a fűtés energiafogyasztását, de rövidebb ideig tartó kinti melegfrontot, hidegfrontot meg sem érez a ház odabent, a fűtésköltsége is konstans ilyen szinten. Több hét alatt lassan követi csak a kinti átlaghőmérséklet változást. Szerintem ez hasonló lenne akkor is, ha kazános lenne a fűtésem.

A hűtésnél pedig feltételezem, hogy opcionális funkciókért értelmezik, mert sok jól szigetelt házba  felesleges pazarlás hűtést belerakni. Persze hőszivattyúnál adja magát a lehetőség, de egyéb esetben központi klíma vagy szobánként elvárás?

Előzmény: cat5409 (67876)
vbz Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67878

"Írj neki pl.

klimatizalas kukac gmail pont com"

 

Köszönöm, hogy ajánlottad, de azóta sem jelentkezett, gondolom más elérhetőséged nincs?

Előzmény: Törölt nick (67819)
vbz Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67877

Megtaláltam a megfelelő klímát: Daikin FTX35J/RX35K, és hozzá a megfelelő beszerelőt, klímás oldalról windy12,  250 e Ft beszerelve, a korábbi 380 e Ft volt.

Előzmény: szocske_ (67823)
cat5409 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67876
"porzás" Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67875

A kis ficakhoz már nem férek hozzá.

Ez elmarad, azért köszi.

Na rittig nem úgy csinálták a szigetelést, amikor cserép csere volt.- nem megy a szarufa között le a szelemenig-

Bontott cserép volt,nem feküdt össze, néha térdig ért a porhó a padláson.

A bramac cserép a fóliával már oké.

Szóval a térdfalra belülről fogok rakni kögyapotot, fa vázra, mint a szarufára.

 

Ezt a féltekercs szélesség 3 cm es osztásközzel nem értem.

Táblásat tennék fel.

Ez 60x100x15 ös

4 db van 1 bálában.

2 méter széles terület.

 

Pallót alulra ,középre és felülre raknák keresztbe, amennyi kiadja a 8 méteres hosszt.

Aztán dróttal rögzítem a gyapotot.

Az 1 méteres -pallótól, pallóig- sávokba meg rakom 2 sorban a táblákat, (10 centit levágok belölük)méretre vágva, beszorítva, drótozva.

Addig nem esik ki, aztán jön a párazáró fólia és a lécezés a gipszkartonnak.

Vagy műanyg lambéria lesz mert szerintem a pallók és a gipszkarton elég nehéz.

Majd meglátom.

Menni fog.

Kösz a segítséget.

 

 

Előzmény: Törölt nick (67874)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67874

párazáró fólia

szarufa 15 cm vastag, 7.5 cm széles,

5cm légrés, ahogy írtad, szerintem működik  

akkor jó :-) de légy biztos benne

10 cm multirock, nincs telibe rakva, így van légrés 

ellenőrizd, hogy a gyapot résmentesen passzol-e a szarufához/egymáshoz mindenhol!

szög, drót rögzítés

 

Innen tovább:

- 5x15 palló keresztben (féltekercs szélesség - 3 cm osztásközzel) közé 15 cm gyapot

- párazáró fólia felrakása

- lécváz

- burkolat

- lakótér

 

 

A térdfal önáló fal kis uniform kb 17 cm vastag, úgy rakva.

8 méter hossz és 60 cm magas.

Vannak 10 cm vastag 60 cm magas kögyapot táblák a falnak rakva kivűlről, és a födémen is leterítve kivül, ez fél méter x 8 méteres sáv.

Úgy tudom, annak idején ez a multirock táblás pont fedte a térdfalat és a födémet kivűlről a cserép által bezárt részen.

 

Nos... a kis ficakban ez kéne, hogy legyen.

 

1.

A térdfalra ragasztva kívülről a gyapot helyett 14-15 cm vastag grafitos hab vagy 18-20 cm fehére hab.

ÚGY!!!, hogy a ferde résznél a hab összezárjon a gyapottal, de a tető fólia alatti 5 cm légrést már ne zárja le.

Hálózás+glettelés.

A mellette megmaradó padlás alján, pedig 25-30 cm gyapot terítés.

 

2.

 

A ferde rész hőszigetelése megy tovább le egészen a koszorún fekvő talpgerendáig.

Ekkor a térdfal és padlás alja maradhat hőszigeteletlen...

 

----

 

A lényeg/cél, hogy a hőszigetelő burok mindenhol ZÁRT legyen!

 

Úgy gondolkozz, hogy

- állsz a meleg szobában, kezedben egy hosszú, hegyes bottal

- amivel bentről-kifelé átszúrod a falakat/födémet

 

Nos, bárhol szúrsz is a botnak a HŐSZIGETELÉST kell átszúrnia!!!

Akkor is, ha a fal sarkokban szúrsz kifelé.

 

Ha bárhol tudsz úgy szúrni, hogy nem szúrsz át közben hőszigetelést is, akkor ott nem jó a megoldásod.

Főleg falsarkoknál esik ez meg... mert nem zár a hőszigetelő burok.

 

Van/lesz, ahol utólag már megoldhatatlan a teljes burok zárás >> hőhíd marad, de igyekezni kell ez elkerülni!

Előzmény: "porzás" (67872)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67873

Van tetőablak is 70x140-es, szóval nem kicsi és DK-i is.

Valamint 2 darab 120x130-as DNY-i ablak is.

 

Nyáron jobb volt helyzet fent mint lent!

Lassabban melegedett át a tetőtér, mint az alsó szint.

 

A ház cirka 10 nap alatt érte a napi közép hőmérsékletet :-)

A hosszú kánikulában... napi ~0,5 fok emelkedéssel, klíma nincs.

 

Csak nappal csukott ablakok és éjjel szellőztetés.

 

Redőny sincs.

Pedig az még inkább lassítaná a felmelegedést a DK-DNY-i ablakok okán.

(néha bánom is, hogy a hőszigeteléskor nem raktam be őket utólag)

Előzmény: joevagyok68 (67871)
"porzás" Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67872

Szia

Köszönöm.

Ez rengeteg infó, ezzel 1 hétig elleszek.

Tanulmányozom, ha nem értem, majd írok.

 

szabadtér

cserép

cserépléc

ellenléc légréssel

párazáró fólia

szarufa 15 cm vastag, 7.5 cm széles,

5cm légrés, ahogy írtad, szerintem müködik

10 cm multirock, nincs telibe rakva, így van légrés

szög, drót rögzítés

A szigetelendő rész kb. 8m széles és 2 méter ferde rész.

 

A térdfal önáló fal kis uniform kb 17 cm vastag, úgy rakva.

8 méter hossz és 60 cm magas.

Vannak 10 cm vastag 60 cm magas kögyapot táblák a falnak rakva kivűlről, és a födémen is leterítve kivül, ez fél méter x 8 méteres sáv.

Úgy tudom, annak idején ez a multirock táblás pont fedte a térdfalat és a födémet kivűlről a cserép által bezárt részen.

 

Tehát, akkor veszek 5x15 cm es pallőkat.

 

Kösz az infókat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (67869)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67871

nyári barakk klímát is 

 

Merted nyaron a kanikula vegere hany fokra ment fel igy/ezzel ( + OSB ) a homerseklet a tetoterben ?

Mobdjuk az, hogy nincs 'tetobe' ablak, sokat javit a helyzeten....

Előzmény: nopánick (39614)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67870
Előzmény: Törölt nick (67869)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67869

Milyen fólia van a fedés alatt?

- páraÁTERESZTŐ?

vagy

- párazáró ?

 

A légrés(ek) átszellőzése megoldott és működik?

 

Szóval: írd meg a mostani pontos tető rétegrendet.

Kintről befelé haladva

 

- szabadtér

- cserép

- cserépléc

- ellenléc, légréssel ?

- fólia, milyen?

- a szarufák között újabb légrés+gyapot vagy a gyapot jön rögtön telibe?

 

A térdfal egyben a ház kerítő fala i vagy a padláson önálló fal?

A térdfal milyen téglából van?

Kívül van/lehet hőszigetelés rajta?

 

Ezek a infók kellenek... adj részletes és pontos infókat, ha konkrét válaszokat akarsz kapni!

 

----

 

Nem deszkával, hanem 5X10 vagy 5x15 pallókkal szokás dolgozni.

(vagy esetleg fém profilokkal)

 

A helyes rétegrend páraÁTERESZTŐ fóliás tető esetében.

- szabadtér

- cserép/fedés

- tetőlécezés

- ellenléc a szarufákon>> átszellőző légrést ad!!!  (levegő az eresznél be a gerincnél ki)

- páraÁTeresztő fólia (tipikusan bekötve a csatornába, légrés be a csatorna alatt)

- szarufák közt a gyapot telibe rakva

- szarufák alatt, keresztbe pallóváz, közte gyapot telibe

- páraZÁRÓ fóliázás (rés mentesen tömítve mindenhol)

- gipszkarton váz >> légrés és hely a vezetékeknek

- gipszkarton vagy más burkolat

- lakótér

 

A térd fal meg attól függ, hogy hol és hogyan helyezkedik el.

 

------

 

Sokszor volt itt a fórumban ez már téma, olvasgass-nézelődj.

De, pl. így valahogy... és videók is vannak szép számmal a youtube-on :-)

 

Gyakorlat egy adott esetben...

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113937225&t=9084059

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114028463&t=9084059

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114412239&t=9084059

 

Elmélet ...

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109655458&t=9084059

Előzmény: "porzás" (67868)
"porzás" Creative Commons License 2015.10.17 0 0 67868

Sziasztok

Szerintetek, hogyan lehet bővíteni a szigetelésemet, a tetőtéren belül, a szarufás ferde részen befelé?(Na meg a térdfalon?)

Nincs még az a rész beépítve, és a szarufák között van 10 cm kögyapot.

Én arra gondoltam, valahogyan a 2.5 x15 cm es deszkákat felrögzítem a szarufára merölegesen és közé mehet a 15 centis multirock táblás, drótozva.

Szerintetek ez a fa keret , rajta a párnafákkal elbírja a gipszkartont?

Vagy rakjak műanyag lambériát.

A műanyag lambéria párazárása felér a párazáró fóliával, mert akkor a fóliát kihagynám, ha a müanyag lambéri lenne.

Azt egyedül is feltudnám rakni, de gondolom drágább.

Kösz elöre is.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67867

Akkor banánt kell mellétenni :)

Előzmény: kaposznyak (67862)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67866

Ha a padlás jelentős részét le akarod (zártan) fedni, akkor a hőszig és a deszka közötti légrés legyen legalább 5 centi magas

és mindkét végén legyen nyitott ez a légrés a külvilág felé teljes kersztmetszetben.

 

De ha deszkákat úgy teszed le, hogy legyen közöttük mindenütt mondjuk 5% "szünet", akkor  ez a kiszellőztetett légrés lehet talán csupán 2 centis is.

Előzmény: bananatree (67864)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67865

"a deszkázat és a gyapot összeérhet? vagy kell közé légrés?"

 

Lehetővé kell tenni, hogy a gyapotból a pára eltávozhasson. 20-30 centi vastag gyapoton egy mindössze 20-30 centi széles deszka járda szerintem akár közvetlenül is hozzáérhet, de ennél nagyobb párafékező felület alatt már ki kell hagyni egy jól átszellőző légrést (és/vagy a deszkák között távolságot kell hagyni, hogy maga a felület legyen jól átszellőző).

Előzmény: bananatree (67864)
bananatree Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67864

köszi

a deszkázat és a gyapot összeérhet?

vagy kell közé légrés?

 

ha mégis nagyobb járható részre lenne szükségem, és nem elég a "járda", akkor van értelme/érdemes úgy csinálni esetleg, hogy

-felszedem a deszkázatot,

-fogópárokra merőlegesen rakok élére állított 15 cm széles (így már inkább magas) deszkákat ( mint egy "második fogópár réteg"), és ezt töltöm ki gyapottal,

-majd az egész tetejére visszarakom a deszkázatot?

 (esetleg légréssel???)

 

köszi

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (67837)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67863

"A kertészkedésnél csak 1 jobb van. A házi állattartás. Totálisan megköti az embert."

 

Furcsa elképzeléseid vannak a hobbiról :)

Ami elveszi az ember szabadságát az időbeosztás terén, az nem szórakozás, hanem rabszolgaság.

Nehogymá a hobbim beszóljon, hogy soha többé nem utazhatok el néhány napra...

Előzmény: Törölt nick (67857)
kaposznyak Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67862

Ez már erősen off, de az alma etilént termel, ami serkenti a csírázást.

Előzmény: Hangus (67860)
topikolos Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67861

Én meg azt olvastam, hogy nem jó együtt tartani, mert az alma átveszi a krumpli szagát és az ízét is rontja.

Előzmény: Hangus (67860)
Hangus Creative Commons License 2015.10.16 0 0 67860

Alma és krumpli a legjobb barátok egymás mellett télen, mert ha egymás mellé teszed az alma nem engedi kicsirázni olyan hamar a krumplit...

Előzmény: kaposznyak (67839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!