Jaminában az Aranyi tüzépen legutóbb 145Ft/m2 áron mondták a páraáteresztőt, szerintem érdemes megnézni, ha még nem vetted meg. Ráadásul annyit adnak, amennyit kérsz, nem csak egész tekercset.
Egy gyors kérdésem lenne. Padlásfödémre fektetett üveggyapot tetejére pontosan ilyen: http://csabafa.hu/index.php/tetofolia/25-eurofol-100-paraatereszto-alatetfolia-75-m2 páraáteresztő fóliát szeretnénk tenni. A kérdés az, hogy melyik oldala legyen felfelé. Ugye az egyik oldala szövetszerű, lyukacsos és fehér, a másik oldala sötétszürke, sűrűbb szerkezetű és felirat van rajta. Úgy gondolkodtunk, hogy a fehér, szövött legyen lefelé és a feliratos, szürke felfelé (mivel ez védi a csapadéktól, kosztól). Jól gondolkodtunk?
én arra lennék kíváncsi, hogy az SCOP-ot pontosan hogyan határozzák meg, mert a saját készülékemet ezzel a daikinnel összehasonlítva az eurovent oldalon a legtöbb adat kb. megegyezik, ennek ellenére az enyémnél az SCOP jóval alacsonyabb
SCOP 3,78 vs. 4,14
-15o 2,1 vs. 1,99
-7o 2,25 vs. 2,24
+7o 3,68 vs. 3,76
Szóval azt nem értem, hogy ha jelentéktelen az eltérés a konkrét hőfokokra megadott COP értékben, akkor mitől lesz az SCOP-ban viszonylag nagy az eltérés? Hacsaknem az rontja le, hogy az enyémnek lényegesen magasabb a standby áramfelvétele és van megadva karterfűtés teljesítményfelvétel is, míg a daikinnál ez vagy nincs megadva, vagy abban nincs is karterfűtés:
Pstandby 7W vs. 1W Pcrankcaseheater 19W vs. N/A
Mondjuk ha csak ezek rontják le az én gépem SCOP értékét, annak nagyon örülök, mert én veszem a fáradtságot és tavasztól őszig be sincs dugva a konnektorba, csak a fűtési szezon elején dugtam be, tehát ez a magas standby áramfelvétel nálam viszonylag rövid ideig jelentkezik...
Érdekes egyébként, hogy a rádugott fogyasztásmérő standbyban általában 12-13W-ot mutat, nem csak 7W-ot, azonban 19W-ot még sosem láttam, ami a karterfűtésre utalna, vagy a standby-nak megfelelő 12-13W-ot látom, vagy a 350W körüli minimális teljesítményre szabályzott működéshez tartozó fogyasztást...
Olvastam már több helyen, hogy a B30-as tégla falazatnál, az első sornak Porotherm 44 T-t ajánlottak elfordítva.
Milyen megoldások vannak még ezen kívűl? Elfordítva 25 cm a 44-es tégla, így a B30 5 cm-t lelóg. Melyik irányba ? Esetleg egy csomóponti ábrát tud valaki mellékelni?
Meg tudja mondani valaki, hogy az energetikai besorolásra van-e valami hatása annak, hogy valaki hőszivattyúval fűt? Vagy csak magát az épületet nézik, nem érdekes ha esetleg napelemmel nullázva van a rezsi?
Bár nem megy bele a cikk a részletekbe túlságosan, de írja ugye a cikk, hogy Az A-kategóriás, illetve az annál jobb épületeknél pedig követelmény az, hogy a kazán az időjárás függvényében szabályozza a meleg víz hőmérsékletét, a fűtést és a hűtést helyiségenként lehessen szabályozni
És mi van, ha nem kazánfűtésem van :)? De már csak abba belegondolok, hogy nálam pl az erősen szigetelt 60 centis kőfal miatt (is) magasról tesz a külső időjárásra a benti klíma. Most a próbaüzem alatt naponta jegyzem a fűtés energiafogyasztását, de rövidebb ideig tartó kinti melegfrontot, hidegfrontot meg sem érez a ház odabent, a fűtésköltsége is konstans ilyen szinten. Több hét alatt lassan követi csak a kinti átlaghőmérséklet változást. Szerintem ez hasonló lenne akkor is, ha kazános lenne a fűtésem.
A hűtésnél pedig feltételezem, hogy opcionális funkciókért értelmezik, mert sok jól szigetelt házba felesleges pazarlás hűtést belerakni. Persze hőszivattyúnál adja magát a lehetőség, de egyéb esetben központi klíma vagy szobánként elvárás?
Megtaláltam a megfelelő klímát: Daikin FTX35J/RX35K, és hozzá a megfelelő beszerelőt, klímás oldalról windy12, 250 e Ft beszerelve, a korábbi 380 e Ft volt.
"a deszkázat és a gyapot összeérhet? vagy kell közé légrés?"
Lehetővé kell tenni, hogy a gyapotból a pára eltávozhasson. 20-30 centi vastag gyapoton egy mindössze 20-30 centi széles deszka járda szerintem akár közvetlenül is hozzáérhet, de ennél nagyobb párafékező felület alatt már ki kell hagyni egy jól átszellőző légrést (és/vagy a deszkák között távolságot kell hagyni, hogy maga a felület legyen jól átszellőző).
ha mégis nagyobb járható részre lenne szükségem, és nem elég a "járda", akkor van értelme/érdemes úgy csinálni esetleg, hogy
-felszedem a deszkázatot,
-fogópárokra merőlegesen rakok élére állított 15 cm széles (így már inkább magas) deszkákat ( mint egy "második fogópár réteg"), és ezt töltöm ki gyapottal,
-majd az egész tetejére visszarakom a deszkázatot?