Leírom én hogy jártam,nem azért mert faxa gyerek vagyok hanem mert unom az olajos témát.Szóval van nekem egy kék 82esem 12 éve aminek meleg motornál 1-2.2 volt mindig a nyomása.nem is zavart csak egy pár éve mindig kevesebb olajsár van a centrifugában,míg most egy két hete egy mm-sem volt a tavaszi olajcsere óta,viszont a kis szűrő az tele volt.Nem tudtam mit csinálni darabokra szedtem mindent (a szelepeket is beleértve) átmostam benzinben,O gyűrűt cseréltem,változás semmi.Majd a jobb oldalán felül levő szelep ami nekem nem állítható csavarhúzóval,a rúgója elé betettem(próba szerencse alapon)két hatos alátétet,és láss csodát az olajnyomásom 12év után felugrott 5 BÁRRA és elkezdett forogni a szűrő.Utánna meleg motornál vissza vettem teljes gáznál 2.5re,de az a lényeg hogy olajnyomást nem csak az alsó szelepen lehet állítani.nekem több mint valószínű hogy a rugó elfáradt 22év alatt és hamarabb nyitott a biztonsági szelep mint a nyomástartó és az keverte meg a centrifugát is.
De van az MTZ hátuljára felszerelhető olyan lyuk soros ,vagy nútolt vonófej tartó is amiben oda tolod a vonófejet ahol épp neked tetszik ,és a fagyis kanál vonószemet is rakhatsz hozzá K-80 vonófej aszem a neve ,ami garantáltan nem rángat ! Bár pénz vigyél magaddal jócskán !
De aszt se hagyd figyelmen kivűl hogy ha jól láttam az egy IFA pót ,bár csak a rudat látom ,és aszt nem MTZ után tervezték ,hanem IFA után ! Tessék venni olyan pótot amit MTZ után terveztek és kisebb átmérőjű kerekeken gördül ,ahhoz pont jó lesz a vonófejed ! Vagy a külső gumikat kisebbre cseréled az is sokat jelent ! Bár a műszakin lehet nem fogadják el !
egy lappal megszokták patkolni és abba rakják az új fúratot ,de egyébként a tied teljesen jól áll az enyém sokkal lentebb van és az se okoz semmilyen problémát ! És nálunk hetekig húzzuk a pótot ! Nem lehet hogy a vonófej csapja ki van már verődve ,mi is a télen cseréltük őket ,mert a ház amiben jár kiverődött !
Hali! Itt van amiről korábban beszéltem a pótkocsi felakasztásáról! Olyan hülyén áll a vonófej a gépen és látjátok a pótkocsi rúdja hogy csatlakozik rá? És rángatja csapkodja a vonófej karját egész úton!
A rakodó eddig gond nélkül üzemel olajfolyás sehol nincs csak be kellett tennem a billentő munkahengerbe egy szűkítő csavart h ne zuhanjon a rakomány ha billentem mert az MTZ nem a hidraulika finomságáról híres... ugyan így szereltem be egy zuhanásgátlót a gémbe is sokkal sokkal kezelhetőbb, de ez nem a rakodó hibája egy normális hozzá való tömbbel kezesbárány lenne :D Hiányolom róla a szintezőt amit ha időnk és tárcánk engedi kiépítünk rá... amit emel kb 7q az össztömeg (villatartó konzol, villa, konténer és a benne lévő alma) plusz a gém súlya kényelmesen beemelem a magasított 8011-es kocsiba talán 70cm-el fölé is emelem őszintén nem mértem... Tettem a csapokhoz hézagoló karikákat h még csak véletlen se mozduljon el a gém. Felrakni kb 20 perc ha nem sík terepen raktad le... Elkövettük a hibát h nem betonra állítottam le és megsüllyedt :D Összességében az áráért megérte és 2 év garanciát adtak rá meg ha szükséges műbizonylatot is adnak.
Ha még küldenél ide egy olyan videót szántásról, ahol a végét munkálod el amikor középen fejeződik be a művelet, akkor elmondom mindenkinek, hogy te vagy itt az egyik legsegítőkészebb kolléga a fórumon.-)
Üdv mindenkinek kisfülkés mtz-ém van 80-as és olyan problémám van hogy szántáskor hiányzik az elsőhajtás érdemes-e belerakni az elsőhajtást csinált-e már valaki ilyet?
Üdv! Sikerült összehozni a dolgokat, tegnap összeraktam ma már pakolta az almát! Sokkal erőteljesebben emel inkább megfolytja a motort de vissza nem ejti mint a régi :D 1300-as fordulattal kényelmesen szivattyú erőlködés nélkül emelte a közel 7q-t (alma, kosár, villa és villatartó konzol) remélem nem csak az első pár alkalommal lesz ilyen hanem tartósan de így elsőre azt mondom megérte vele barkácsolni.
Na most meg én kavarodtam meg alaposan! Az "irányváltó" szó alatt a tartományváltót értem, amivel a terep/országútit váltod, ill. az előre 1. és 2. tartományt / hátramenet. Mivel így irányt is váltasz vele, azért írtam zárójelben irányváltónak. Nálam példaként a 82 az aszinkronos, a .3-ok (1025,1221) pedig a szinkronosok, amiknél a tartományváltó aszinkronos.
Hú hallod, második mondatodat nem igen értem. Mit takarna az irányváltó?
Én a szinkron váltó alatt a "régebbi" lemezmotorháztetős 920szívó és 952 turbós változatot írtam ezeknél a lassító (nyúl-teknős) is szinkronos, sőt maga sebességváltó ház és kuplungház is egyezik, tehát hagyományos váltósból lehetne csinálni szinkronost vagy fordítva ,más kérdés hogy nem érdemes mert sok fogaskerék és tengely cserével járna. Van még a műanyag motorháztetős 920-952.3 is szinkronos csak ott már más a fokozatkiosztás úgy tudom.
Tudomásom szerint lóerőtől és típustól függetlenül két féle váltó van, az aszinkronos és a szinkronos. Amelyiknél a nyomatékváltó (sebességváltó) szinkronizált, annál a tartományváltó ("irányváltó") aszinkronos, tehát kétszer kell kuplungolni.
Az aszinkronosnál pedig a nyomatékváltó és felező is aszinkronos.