Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158255

" ... Ezt részben tudnám cáfolni. Nem a pd elem bütyök pusztul, hanem a szelepemelő bütyök! ... "

 

Nem tudom mit kívánsz cáfolni, én nem emeltem ki egyetlen alkatrészt sem (a motoron belül).

Előzmény: mica-r (158254)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158254

Ezt részben tudnám cáfolni. 

Nem a pd elem bütyök pusztul, hanem a szelepemelő bütyök!

Előzmény: SLX-350 (158253)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158253

" ... nem mindegy, hogy egy négyütemű wartburg szelepet (inkább annak a rugóját), vagy mondjuk egy PD elemet nyomogat. ... "

 

Nem véletlenül pusztultak a PD TDI-k ha nem megfelelő olajjal hajtották őket.

Előzmény: gyikhuszar (158252)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158252

Annyira nem csak a nyomaték gyilkol, hogy szerintem pont leszarja a vezérműtengely, hogy mekkora nyomaték forgatja, bár nem vagyok benne biztos... Gondolom a bütykök terhelése is inkább az általuk mozgatott egyéb alkatrészektől függ, mert nem mindegy, hogy egy négyütemű wartburg szelepet (inkább annak a rugóját), vagy mondjuk egy PD elemet nyomogat.

Előzmény: SLX-350 (158248)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158251

Én abból indultam ki, hogy hozzáértő ember kezében és utcai használatban van az autó. Nem hinném hogy egy megfelelő 5W-50 nem látja el jól a kenést (minden évszakban).

Előzmény: SLX-350 (158246)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158250

Ebből jött a kérdés szerintem: "a nagy dieseleknél brutális nyomaték szabadul rá a fő-és vezérmű tengelyre"

Ez valamennyire nekem is furcsa, nem gondolnám hogy a benzines vez tengely kevesebbet kap, pl a szelepvezérlés benzinesnél valószínűleg jobban terhelt (de laikus vagyok!).

Előzmény: SLX-350 (158248)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.22 0 1 158249

Gondolom akkor ezért van fémből hogy bírja.

Előzmény: SLX-350 (158248)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158248

" ... Egyébként a vezérműtengelyre milyen brutális nyomaték szabadul rá? ... "

 

Nem (csak) a nyomaték gyilkol, a vezérműtengely bütykein esetenként 10 tonna/cm2 felületi terhelés jelentkezhet.

Előzmény: gyikhuszar (158247)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158247

https://www.motul.com/hu/hu/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=34

Csak úgy hirtelen...

Egyébként a vezérműtengelyre milyen brutális nyomaték szabadul rá?

Előzmény: véel (158231)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158246

" ... Abban a motorban nincs szerintem szélsőséges olajterhelés. ... "

 

A motor és a benne lévő olaj terhelése szvsz nem mindig jár "kéz a kézben". Egyetlen motor (ezen belül elsősorban a vezérműlánc és környéke) sem nagyon szereti ha rendszeresen üveghangon forgatják, ez az olajnak nem jelent komoly kihívást.

Előzmény: mica-r (158244)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158245

Én maradok,de mintha egy kis kirándulást említettél volna:)))))))))))))

 

Na majd meglássuk'  Ha nem fölfelé nyilik az ajtaja az már jópont

Előzmény: föttögős (158243)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158244

Egész évre hagyhatnád az 5W-50-et. Abban a motorban nincs szerintem szélsőséges olajterhelés.

Előzmény: novothauto (158238)
föttögős Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158243

Eléggé rákattantam a telefon témára, délután jó kis sörözés lesz sztem, de addig is maradj szalonképes :)))

Előzmény: nasszer2 (158241)
föttögős Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158242

És a hat henger csak V6 lehet, mégha sorban van is :DDDD

Előzmény: nasszer2 (158241)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158241

Olasz /francia kocsin nevelkedett..

 

 

De mi a turónak igy elbaszni valamit.Ami egyébként  zseniális.És nem kis lóvé lehet benne....

Előzmény: borgasz (158238)
föttögős Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158240

Igazi Batmobil, egy Buttheadtól, mint eladótól.

Előzmény: borgasz (158238)
borgasz Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158238

Izomtibi meg beröffenti a V6-os motort...:)

Előzmény: nasszer2 (158237)
novothauto Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158238

Én úgy lőttem be, hogy nyárra Edge 10w60, télre meg 5w50. Azért 30-40 fokban

ha hajtod az autót és fél, vagy egy-két órán keresztül alig esik 4000 alá a fordulat,

biztonságosabb védelem szerintem.

 

 

Előzmény: véel (158231)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158237

Az van...És akkor a szöke nö kinyitja a mammutplázában az ajtót.

Előzmény: mica-r (158236)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158236

Húú, van baj...

Előzmény: borgasz (158235)
borgasz Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158235
jedi78 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158234

:)

Előzmény: fetitaco (158233)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158233

Megint egy olaj szakértő :)

Előzmény: jedi78 (158232)
jedi78 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158232

A nagy benzineseknél is "brutális nyomaték hat" , csak jóval kisebb tartományban.

Előzmény: véel (158231)
véel Creative Commons License 2015.08.21 0 1 158231

Én 17 éve foglalkozom kenőanyagokkal,így hát láttam,hallottam már sok marhaságot,sületlenséget motorolajokkal kapcsolatosan.A te esetedben persze nem erről van szó,és te legalább megpróbálsz utánanézni.Nos, a BMW LL-04 olajokat elsősorban a részecske szűrős diesel motorokra fejlesztették ki. Ezért van az alacsony hamu és foszfor tartalom,ugyanis ezek eltömítik a részecske szűrőt,tehát minimálisra kellett csökkenteni ezek arányát.Egyébként benzines motorokba is nyugodtan alkalmazható,pld. az M52 mociba is.Csak azS54,S62motorokba nem!Semmiféle kopás védelem csökkenés nincs!Nem is lehet hiszen a nagy dieseleknél brutális nyomaték szabadul rá a fő-és vezérmű tengelyre. Ezek az LL-04 specifikációjú olajok csak 0w40 vagy 5w30 -asok,és teljesen szintetikusak!Az M52-be inkább a 0w40 való.

Előzmény: Ogre84 (158229)
jedi78 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158230

Még mindíg jól penget az öreglány SK Ring :).

Ogre84 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158229

Úgy tudom, hogy pont az alacsony kén- és foszfortartalom a problémás, mivel ez egyes adalékok, például a ZDDP csökkentésével vagy talán kiváltásával jár, aminek következtében csökken a kopásvédelem a nagy nyomásnak kitett felületeken, mint amilyen a vezérműtengely.

Én egyszer raktam az M52-be, de pár ezer km alatt zajosabb lett a motor, és azóta is olyan. Akkor jártam körül a témát, és sok helyen írták, hogy nem alkalmas minden régi motorba. 

Előzmény: SLX-350 (158227)
véel Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158228

Sziasztok! Van egy olyan gondom,hogy klímás e36-om nem fűt a baloldalon egyik állásban sem(ablak,fej,láb).Mi lehet a gond? mert néztem a fűtés csap "hengereit" és mid kettő forró,és a csövek is.

SLX-350 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158227

" ... Mit szólna mondjuk egy M40 hozzá, ami még a "hagyományos" olajjal is megeszi a vezérműtengelyt? ... "

 

A "hagyományos" és a nem hagyományos (ez esetben LL04 jóváhagyású) olajok közt alapvetően a bázisszámban (TBN) valamint kén- és foszfortartalomban van különbség de ezek a kenési képességet a legkevésbé sem befolyásolják.

Előzmény: Ogre84 (158226)
Ogre84 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 158226

Pedig én azt olvastam, hogy az LL-04 nem kompatibilis visszafelé, ahogy máshol is azt írták, hogy a low-SAPS olajok nem minden régi típusba tölthetők. Igaz, egyik sem hivatalos BMW forrás volt, ahhoz nem férek hozzá.

Mit szólna mondjuk egy M40 hozzá, ami még a "hagyományos" olajjal is megeszi a vezérműtengelyt? Valahol azt olvastan, hogy csak görgős himbás/tőkés motorokban alkalmazhatók ezek az olajok.

Előzmény: SLX-350 (158221)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!