Keresés

Részletes keresés

zugkraft aargau Creative Commons License 2015.08.12 0 0 2938

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.06 0 0 2937

Jelenleg még úgy néz ki, a 477 szergejes lesz Váctól. 

D F T Creative Commons License 2015.07.31 0 0 2936

Elvileg tegnap 11:00-tól van VÁC állomás teületén jelfeladás. (A váltókörzetekben kritikán aluli, a vonatfogadó vágányokon jó.)

Előzmény: D F T (2924)
bebolint Creative Commons License 2015.07.28 0 0 2935

Sziasztok!

 

Egy-két kép az elmúlt másfél hétről:

 

216-os LTE vectron egy tartály vonattal...: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19847919269/

 

...majd még ugyan azon a napon egy gabona vonattal a lemenő nap fényeiben: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19848275269/

 

215-ös LTE matrica nélküli vektron egy gabona vonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19893332376/

 

ÖBB-s Taurus: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19879668672/

 

Még egy gabona vonat egy "Negróval" vontatva: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19967342392/

 

MVÁ-s plehács gödön: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19975033085/in/photostream/

 

TRAIN HUNGARY-s csaurus: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19296970844/

 

H-CER 610 100: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19894079209/

 

CD Cargo 230 092-9 egyetlen egy tehervagonnal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20008517596/

 

CFR Marfa 40-0921-3: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20040028741/

 

431 183: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19848367449/

 

431 339: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19893218876/

 

1-es szili tehervonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19266350993/

 

431 015: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19975104865/

 

22-es gigant: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19698979428/

 

36-os gigant gépmenetben...: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20008724926/

 

...majd kicsivel több mint két és fél órával később tehervonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19846681930/

 

317-es szergej: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19411810224/

 

 

 

 

DVB Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2934
Előzmény: gabor144 (2928)
hivi Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2933

Lehet, nastjupiste.... 
de amikor ott jártam, felújítások voltak, és csak egy pár soros kijelző működött, a peronokon nem mentek a kijelzők.

Előzmény: benbe (2931)
gw Creative Commons License 2015.07.25 0 0 2932

A 3. peron igazából 6 (+1, de onnan nem szoktak vonatok indulni) vágánynak szolgál gyűjtőmegnevezésül, nehezítésként 4-nek csak egyetlen kijelzője van, ahonnan le kéne olvasni, melyik vágányról mi indul. Ráadásul nem is tűnik ott hátul logikusnak a vágányok számozása (5-3-1-2-4-6-8); ha arrafelé mászkálok szinte mindig megkérdezett valaki, hogy jól gondolja-e, hogy ez-e az ő vonata.

Előzmény: benbe (2931)
benbe Creative Commons License 2015.07.24 0 0 2931

A peron a nastupiste, a kolej a vágány. Csak a peront írják ki, de bemondásnál bemondják a vágányt is és a vágány melletti kijelzőről látod, hogy melyik megy Poprádra. Plusz a vonaton is van viszonylattábla.

Előzmény: hivi (2929)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2930

gabor144: Egy vonat azért általában ugyanolyan hoszú minden nap

Ez nagyon nincs ÍGy, pláne nem zavarhelyzetben.
Ettől függetlenül még kezelni kellene a helyzetet.

Előzmény: gabor144 (2928)
hivi Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2929

"Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat,"

 

Ez a probléma csak néhány állomás esetén áll fent, a többségben azok az állomások, megállók vannak, ahol be lehet tájolni, hogy hol lesz az eleje.

 

"Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?"

 

Talán az érintett állomásokon ez lenne a megoldás.

 

Sajnos negatívumok is vannak külföldről: a szlovákoknál több helyütt, így Kassán is "Kolaj"-ok (peronok) vannak számozva, nem a vágányok, ráadásul ha több vágányt kisebb (régi váci minta szerinti) peron köt össze, akkor az összes vágány azonos "kolajhoz tartozik, ami egymásutáni és szűkperonos. Kassa pályaudvarán pár éve a kijelző csak a kolajt írta ki, kerestem a poprádi vonatot, s csak annyit láttam, hogy 3-as kolaj. Emlékeim szerint ez 3 egymás melletti vágányra vonatkozott, mind a hármon állt szerelvény. Végül az segített, hogy röviddel a vonat indulása előtt kirakták az egyik oldalára a viszonylatjelző táblát, továbbá kérdésemre a vezérállásra tartó mv magyar nyelven kedvesen megerősítette, hogy az a vonat megy Poprád felé, jó helyen járok.....

Előzmény: gabor144 (2928)
gabor144 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2928

Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat, mert helyenként a józan paraszti észtől teljesen eltérő a megállás helye, máshol meg kiszámíthatatlan. Például felmegy az utas a (bocsánat, offtopic) Kelenföldön az aluljáróból a mozgólépcsőn, és teljesen jogosan azt gondolja, hogy a mozgólépcső, mint a peron megközelítésének legfőbb eszköze olyan fontos pont, hogy ott fog megállni a vonat. Aztán néz egy nagyot és szalad, mert a szóló Flirt jóval hátrébb áll meg, tán azért, hogy a külsőstől ne legyen messze?

 

Az lehet, hogy a mai utasítások nem adnak jó megoldást, de ha valóban akarnának megoldást, azért ha lassan is, de valahogy csak meg lehet változtatni az utasításokat. (Tudom, sajnos nem akarnak.) Például a peron mellett 10-20 méterenként valami távolságjelölés, és szolgálati menetrendben (vagy bármi más módon) megadni, hogy milyen hosszú vonattal melyik számnál kell megállni. Egy vonat azért általában ugyanolyan hoszú minden nap, annyira nem lenne bonyolult.

 

Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?

Előzmény: DVB (2901)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.22 0 0 2927

Ilyen van máshol is (pl. Szolnok 1-2. vg.) – az utasítás pedig szerintem nem szabályozza ezt a speciális esetet, amikor a vonatok megállási helyét recézi.

Előzmény: mcg (2926)
mcg Creative Commons License 2015.07.22 0 0 2926

És  az, hogy állomásra bejáró menetrend szerint megálló vonattal el lehet/kell menni az eső kijárati jelző előtt? :)

Előzmény: István Gyuri (2915)
Palkolac Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2925

Kik és miért?

Előzmény: D F T (2924)
D F T Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2924

Nem egész 24 órán át volt az állomáson jelfeladás. Kikapcsolták.

Előzmény: D F T (2923)
D F T Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2923

Hiába látsz ott sugárzókábelt, ha az üres. Elvileg Vác állomáson nincs jelfeladás. (Az ÁVU szerint)

Előzmény: Palkolac (2922)
Palkolac Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2922

Mintha láttam volna ott sugkábelt, de megnézem újra.

Előzmény: István Gyuri (2920)
Zolas Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2921
Akkor jöhet fel sárga -vagyis inkáb marad a szabad jelzésig- ha a váltókörzet ki van építve jelfeladásra. Ha nincs, akkor "felveszi" a vöröset. ( Sárgánál 1 ütem jön a jelfeladásra, vörösnél 0. Így, ha sárga után kimarad a jelfeladás, mindig vöröset fog felvenni -persze, ha valami kóbor jelet észlel, előfordulhat, hogy fehérre fog változni a vezetőállás-jelző.)
Előzmény: István Gyuri (2920)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.21 0 0 2920

Nem véletlenül kérdeztem :)

Mert pl. Hatvanban vörös jön fel, Bobán, Sopronnál meg sárga, aztán ki tudja, itt meg lehet, hogy kiejt a váltókörzetben, aztán csak sokára veszi fel pl. a vöröset...

Előzmény: Zolas (2919)
Zolas Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2919
Annyi helyesbítenék, hagy a vörös után sárga is lehet, nem kell szabadulnia a következő jelzőnek.
Előzmény: Zolas (2918)
Zolas Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2918
Ej-ej... :) Vörös, amíg a következő jelzőn nem lesz valami szabad. Tehát a V max 20 se annyi a valóságban...
Előzmény: István Gyuri (2917)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2917

És a két sárga, sárga "kígyó" jelzési kép után milyen jel jön fel a sátorjelzőn? Vörös, sárga esetleg fehér?

Előzmény: István Gyuri (2915)
civil Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2916

kössz, ennek utánajárunk

Előzmény: zugkraft aargau (2914)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2915

zugkraft aargau: Szuper ez a váci berendezés, tud mindenféle karácsonyfát

Az is kérdés, hogy miként van szabályozva az, hogy a második kijárati jelző előtt álló induló vonatot elegendő csak jelzőkezeléssel vagy csak előzetes jelzőkezeléssel + vonatindító jelzőeszközzel kell felhatalmazni (mert gondolom, a karika-jel maradt Vácnál)? ;-)

Előzmény: zugkraft aargau (2909)
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2914

Nem áll, szépen halad a 4b-n álló vonatot megkerülve a 4a-ra.

Előzmény: civil (2912)
Palkolac Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2913

Igen. Hiába az új berendezés, ha a régi személyzet kezeli.

Előzmény: civil (2912)
civil Creative Commons License 2015.07.20 0 0 2912

A képen a vonat a III/B -n áll. Vagy ez csak az illusztráció ahhoz, hogyan kellett volna?

Előzmény: zugkraft aargau (2909)
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2911

De, mivel a helyi személy a 3a-járt be, a gyarmati meg a 4b-ről indult. Pl. ha a helyi személyt felcserélték volna a gyarmatival, akkor minden irány okés lett volna, de így pont sikerült mindenkit aluljárózásra kényszeríteni.

Előzmény: hivi (2910)
hivi Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2910

Viszont így a páros gödi személyről érkezőknek nem kellett aluljárózniuk a gyarmati vonathoz.... Persze ettől függetlenül nem túl szerencsés....

 

Előzmény: zugkraft aargau (2909)
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.07.18 0 1 2909

Szuper ez a váci berendezés, tud mindenféle karácsonyfát:

 

 

Az is szuper, hogy van aluljáró, így mindenkit lekergetnek oda, ha kell ha se. A képen az látszik, hogy ha a Balassagyarmat felől bejáró vonatot nem a 4a, hanem a 3b vágányra fogadják (vagy ha ragaszkodunk a 4a-hoz, akkor legalább megáll utascserére a 3b-n), akkor közös peronos átszállás lehetett volna a páratlan zónázóra... Majd ezután beérkezett Budapest felől a helyi személy (a logikusnak tűnő 4a helyett) a 3a-ra, így legalább annak páros zónázóra átszálló utasai is aluljárózásra kényszerültek... és ez így megy egész nap. Az ország (elvileg) legkorszerűbb vágányhálózatú állomásán gyakorlatilag teljesen véletlenszerű, hogy sikerül-e közös peronos átszállásokat produkálni (5-4b az egyetlen kivétel.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!