Nekem is van a régi a8-amban 2005 végén vett közel 10éves xenon szett a ködlámpában, a mai napig működik. Nemrég vettem egy pár slim trafót a BG-ról 20dolcsi volt, azok is jók bár még nem építettem be sehová.
Jelenleg a h2 bixenon projektoros lámpa beépítés van soron, de nem haladok vele, kéne egy ember aki szétszereli a lámpát, bele kell rakni a cob ledes karikákat ha már megvettem.
Kínai fos eddig működött. Ezek ilyenek ha szerencséd van akkor 10évig jó, ha nem akkor fél évig. Egyébként meg nem tudom mit vaársz egy szettől ami már csak pár ezer ft újonnan.
Fel eve xenon szett lett az automba epitve 5 honapig tokeletesen mukodott ,1 honapja viszont felkapcsolasnal nem ,de lekapcsolasnal visszajelez a can-bus hibakodot ir .
Szerintem a bal oldali trafom can-bus "hibatorloje" meghalt abbol gondolom hogy a bal oldali senon "izzo" is kezd rozsaszin lenni fel ev utan nem szoktak tehat valami gebasz van.
Rendelek egy uj trafot kicserelem azzal ki tudom szurni hogy az e a baja .
Gondolom az izzot mar Bas....hatom :(
Mi ronthat el egy Can bus hibatorlos trafot?Remelem nem az autotol ered a problema,hanem csak egyszeruen egy selejtet fogtam ki.
Legalább nem utólagos xenon van benne, hidd el hogy ilyen autóval senki sem baszogat a lámpa miatt.
Pont ez lenne a lényeg hogy a ködlámpa helyén lenne LED nappali fény csak külön felkapcsolva, mivel nem használom a ködlámpát amúgy sem ezért nem baj ha kicsit kisebb a fényereje.
De azért lehessen felkapcsolni rendesen is ha éppen azt akarom, bár sokat nem ér.
Nagyon jól világít a lámpája. Adaptív kanyarxenon van benne.
Nem is értem hogy gyárilag hogy oldják meg a DRL-t, 2013-ban frissítették a tipust G37-ről Q60-ra, de nem látok DRL-t a képeken sehol, ezek szerint mivel kötelező az új autókban a DRL valószínű hogy gyárilag is a ködlámpával oldották meg.
MErt nem akarom felkapcsolgatni a tompítottat, és el is felejtem mindig.
LEgyen benne DRL az a lényeg.
A kressz kioktatás nem érdekel.
A ködlámpa ha nem látszik hogy az akkor nem ködlámpa. A DRL szabályainak megfelel akkor lehet DRL is az a tükrös rész a fényszóróból. Ráadásul a ködlámpa felkapcsolva csak a tompítottal együtt működik meg a hátsó lámpával, a DRL lényeg pont az első láthatóság ,meg a kis energiaigény.
DRL-ként használnám, a lényeg hogy a fényszóró része és nem látszik rajta hogy ködlámpa vagy refi vagy bármi más. Tükrös ami tökéletes lenne DRL-nek. Sok autónál a fényszóró egyik részébe pl a refi rész megy csökkentett fényerővel DRL-ként.
A tompított miért nem jó? A ködlámpát kizárólag ködben, valamint sűrű hóesés esetén szabad bekapcsolni, mikor az időjárási viszonyok azt indokolttá teszik, és a látási távolság nagymértékben csökken. Lakott területen belül a ködlámpa használata egyértelműen tilos. A helyzetjeltő lámpát csak álló autón szabad használni, kizárólag helyzetjelző lámpa használatával közlekedni tilos. Magyarul kizárólag az álló jármű helyzetének jelzésére szolgál.
Mi most a ködlámpa használat szabálya? Nem csak akkor lehet felkapcsolni csak ha indokolt?
A KRESZ-ben meg ezt találtam:
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. §
(4)274 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják. (ködben, sűrű hóesésben, felhőszakadáskor, vagy porfelhő esetén)
Nincs ebben az autómban és szeretnék bele vmit mert mindig elfelejtem fekapcsolni a tompítottat.
A ködlámpa a fényszórón belül van tükrös és H11 izzóval, ezt gondoltam kicserélni led-re.
Meg ledes helyzetjelző is kéne ez is ugyanabban a tükrös részében van a lámpának.
Megoldható az hogy vmi elektronika bekapcsolja a ködlámpa helyére szerelt led-et, amikor felkapcsolom a lámpát akkor lekapcsolja és ha felkapcsolom a ködlámpát este akkor az is működjön?
Három évet bírt az ebayen rendelt 18 dolláros kit, pár napja adta meg magát az egyik. Motoros havernak adtam a másikat, a kocsiban egyenlőre halogénnel váltottam.
Nem tudtam hogy a led is szabálytalan, akkor visszaszívom. Kanyarodjunk vissza az eredeti felvetéshez, a dizájn miatt akar xenont emberünk, nem akar vele jobban látni és a szabályok sem érdeklik.
Egy gyar sem tesz bele ilyen pimpes sargat, mivel nem latni vele jol
a ho egy dolog, az esetek kb 1%a. q gyarak mindig 4300-5000 raknak a kocsiba, igaz pl egy 3 millios bmw lezerlampa vagy epp az en gyari led fenyszorom valoszinu nem olyan jol kitalalt mint az utolagos saega sufni :D
Épeszű, világításhoz kicsit is értő ember nem tesz ilyet az autójába. Nem kompatibilis a halogénnek, megváltoztatja a lámpatest világítási tulajdonságait. A gépjármű világításban nagyon szigorú szabványok vannak, a vetítési képet egy nagyon pontosan megtervezik. Ez a LED felrúgja az egészet...
A nagynyomású nátriumlámpa fényhasznosítása 80-150 Lm/W, a kisnyomásúé meg 200!! Lm/W. Ennek a LED is még meghajolva köszön. A LED-es közvilágítás is 80-100 Lm/W körül mozog.
"Lehet hogy szarabb, viszont nem kapsz érte 60e büntetést és nem kell újra vizsgáztatni az autót"
Miért ne kapnál? Hajszál pontosan annyira szabálytalan, mint a xenon.
"Szerintem próbálj ki egy 3000k xenont milyenek vele a látási viszonyok."
Mikor esős, ködös az idő sokkal jobban látok ha sárga fény világít a lámpákból, mint ha fehér, ebben egyetérthetünk. Nem a jobb fényvisszaadás miatt térnek vissza, hanem energiatakarékossági okok miatt (akár 85% energiafelhasználás spórolható meg) tének át egyre több településen a LED-es közvilágításra. link
Jelen esetben dizájnról van szó, nem arról hogy jól lásson vele, ezt ne feledd.
Tessék:
Lehet hogy szarabb, viszont nem kapsz érte 60e büntetést és nem kell újra vizsgáztatni az autót, viszont ugyanúgy lehet vele menőzni (parasztvakítani) mint a xenonnal.
Szerintem próbálj ki egy 3000k xenont milyenek vele a látási viszonyok.
Persze, h nem véletlen, h nem fehér. A nagynyomású higanylámpa elég gazdaságtalan volt, így került a helyébe a sárgán világító nagynyomású nátrium lámpa. Köze nincs a választáshoz a ködnek, egészen egyszerűen napjainkig ez a legnagyobb fényhasznosítású lámpa. Az utóbbi időben visszatérnek a fehér fényhez, a jobb színvisszaadás érdekében.
"Egyébként a dizájn miatt miért nem led-et tesz bele? Olcsóbb, kevesebbet fogyaszt, tud vele külföldre is menni és a szembejövők is jobban járnak. "
Mutass már nekem lécci egy, egyetlen egy használható LED-es fényforrást, amely kiváltja a halogénizzót! Ezerszer szarabb, mint az utólagos xenon.
Attól függ melyik gyári, mert nem egyformákat tesznek bele. Az utcákon a közvilágítás sem véletlen nem fehér. Milyen jó is az mikor a fehér ködöt a fehér nagy teljesítményű lámpával megvilágítod, és az mind visszaverődik.
Tudom, ő nem látni akar vele, hiszen "csak a dizájn miatt akar xenont", tegyen bele olyat amilyen neki tetszik, mondjuk 30k-s lilát. Egyébként a dizájn miatt miért nem led-et tesz bele? Olcsóbb, kevesebbet fogyaszt, tud vele külföldre is menni és a szembejövők is jobban járnak.
Amennyiben nem hagyod el Szerbiát, mehet bele bármilyen színhőmérsékletű. Mo-n viszont már nem nézik jó szemmel a xenon-t a rendőrök. Nekem sárgás színű van benne ami főleg ősszel és télen, esőben, ködben és hóban is mocskosul jó. Jól van beállítva nem vakít és a színe miatt eszébe nem jut senkinek, hogy ez nem megengedett.
Van most egy ugyanilyen eladó szettem (35W-os H7-es) ha érdekel 7500Ft vagy €25-ért eladó.
2004-es civic type-r, ezen típusok már projektoros lámpatestekkel voltak szerelve és volt közöttük gyári xenonos is, de az enyém nem ilyen. Nincs lámpamosóm.
Műszakitól és a hatóságtól nincs mit tartanom, ugyanis itt Vajdaságban ezt egyáltalán nem nézi a kutya se, bármilyen rossz Ladával beállíthatnék valami ordító 12k -s xenonnal, gond nélkül átmennék.
Viszont nem szeretnék bármilyet, ezért érdekelne a véleményeket hogy mégis milyen érné meg utólag beletenni? Ugyanis több fajtát látok, és nem igazán értek hozzá.
Ja és szeretném ha informálnátok arról is hogy milyen színhőmérsékletű volna a legjobb? Igazából csak a dizájn miatt akarok xenont, mert második autóban használom keveset is hajtom, este szinte soha, de semmiképpen sem szeretném azt hogy bóvli benyomást keltsen :)
Ez még üveg üveg lámpatest,békebeli cucc 85ből.Tegnap kicseréltem az égőfejet,ma este próba.Megnéztem a garipapírt,7 éve vettem,kínai,hibamentesen működik :-)
Köszi,ezt nem tudtam.Elő vakarom a szettet,azóta nem láttam amióta beszereltem.Autós szett,kettévettem,így lett belőle mocis szett :-) Lekopogom hogy annak ellenére hogy kap elég sokat az élettől,semmi problémám nem volt vele..még Tufaa kolléga hozta nekem anno .